Skoči na vsebino

Vpra?anja glede akumulatorja


Priporočeno sporočilo

?io Mazda?i in ostali!

 

Par stvari me zanima glede akumulatorja, ker skoraj vsak trdi druga?e in sem ?e popolnoma zmeden. Trenutno mi baterija na H Coupeju super deluje, da ne bo pomote. Ampak sem pa raje 5 minut "neumen" kakor pa celo ?ivljenje in zato spra?ujem vas, ki ve? veste o tem.  :D

 

1. Ko nekomu odpove poslu?nost njegov akumulator oz. baterija, pa potem pokli?e na pomo? neko drugo vozilo in se ga odlo?ijo "o?iveti" s pomo?jo kablov, kako je tedaj pravilen postopek?

 

a) Priklopi? najprej plus pola na obeh akumulatorjih in potem ?e minusa ter "re?evalno" vozilo imeti ugasnjeno, torej na ta na?in o?iveti "pacienta" vozilo, da pri?ge in se odpelje na menjavo akumulatorja. (Ta sistem mi je svetoval na? kolega ?mego, ki obvlada tovrstne zadeve.

 

b ) Priklopi? plus na obeh akumulatorjih in potem ?e minus ter "re?evalno" vozilo imeti v srednjem polju motornih obratov, ter na ta na?in v?gati "pacienta" vozilo. (Ta sistem je bil npr. naveden v navodilih za uporabo proizvajalca Renault, ki sem jo pred kratkim prebral).

 

No v teh Reno navodilih pi?e tudi, da naj bo akumulator "re?evalca" VSAJ enako zmogljiv kot tisti katerega se lotimo re?evat.

 

2. Pa ?e eno vpra?anje, ki se navezuje na skladi??enje (odli?no delujo?ega in ne odpadnega) akumulatorja v doma?i hi?i. Kaj je bolje?

 

a) Ga imeti v toplem, zelo suhem in dobro ogrevanem prostoru, npr. v kurilnici hi?e.

 

b ) Skladi??iti ga na hladnem in vla?nem prostoru, npr. v neogrevani gara?i ob stanovanjski hi?i.

 

Glede obeh vpra?anj sem ?e ve?krat sli?al DIAMETRALNO si nasprotujo?a mnenja, pa bi rad enkrat za vselej in dokon?no izvedel odgovora. 

 

Hvala za pomo? in sodelovanje v tej temi!  :prstgor:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Glede 1. sem jaz ponavadi prvo povezal - potem pa +. Delujo?e vozilo je bilo vedno pri?gano. Ko sem pacienta o?ivljal, se je na delujo?em vozilo dalo gas na cca. sredino obratov.

 

Tako je nekako vedno uspelo tako da.....o?itno je prav :) (+ v nekih navodilih sem bral, da da? prvo - in potem +)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

pa ?e tole sem skopiral  pa naj si ?e kdo prebere sem prepri?an da se najde kater ki tega ne ve oz. ni vedel

Odpri novo temo PRAVILNI PRISTOP 

in skopiraj tole notri....pa  ovekove?i s slikicam iz svoje prakse ;)

 

 

Kako s kabli pravilno za?enemo avto?  

Pomemben je vrstni red!

O tem, da velja pred pravo zimo temeljito pregledati akumulator (in tudi ostalo mehaniko avtomobila) smo pisali ?e v prej?nji Motoreviji. A kljub temu se pogosto zgodi, da pozimi akumulator odpove, kar lahko potrdijo tudi v AMZS slu?bi za pomo? na cesti, kjer imajo pozimi najve? dela prav z obnemoglimi akumulatorji. 

 

A ?e imamo na voljo drug avto in ?e akumulator ni povsem odpovedal, si lahko pomagamo tudi sami. Na prvi pogled zaganjanje motorja z zagonskimi kabli ni posebej zahtevno opravilo, saj moramo pravilno zvezati le dva kabla. A ?e jih zve?emo narobe, ima to lahko hude posledice za elektri?ni sistem obeh avtomobilov. Zato velja upo?tevati nekaj pravil za pravilno in varno zaganjanje motorja.

 

Pravi kabli

 

Niso vsaki zaganjalni kabli primerni za vse avtomobile; pre?ibki kabli oziroma kabli s premajhnim presekom so neprimerni za zaganjanje prostorninsko velikih motorjev. Velja pravilo: povr?ina preseka kablov mora biti za ve?je motorje (prek 2,5 litra prostornine) najmanj 16?mm2, za dizelske motorje pa najmanj 25?mm2. Kabli morajo biti brezhibni, brez po?kodovane izolacijske plasti in z v plastiko odetimi ro?aji kontaktnih kle?? ? neizolirana naj bo le kontaktna povr?ina kle??.

 

Plus in minus

 

Minus gre na minus, plus gre na plus! Preprosto pravilo, ki pa ga moramo upo?tevati, saj lahko nepravilno zvezan kabel povzro?i veliko ?kode na avtomobilskem elektri?nem sistemu. Na akumulatorjih sta oba pola ozna?ena, zato do zamenjave ne bi smelo priti, velja pa upo?tevati pomembno pravilo ? na izpraznjenem akumulatorju ne smete priklju?iti kabla na minus pol, ampak na neza??iten kovinski del avtomobila, ki ima vlogo negativnega pola oziroma ozemljitve (mase) ? najbolje v motornem prostoru ali na motornem bloku. Ob izpraznjenem akumulatorju se lahko namre? zaradi iskrenja vname vnetljiv plin, me?anica kisika in vodika. ?e so oznake izbrisane ali nejasne, ne poskusite zagnati motorja, ampak pokli?ite na pomo? strokovnjaka ? napaka vas lahko veliko stane. 

 

Vrstni red 

 

Oba akumulatorja med seboj pove?ete tako, da najprej z rde?im kablom pove?ete oba pozitivna (+) pola ? najprej kabel priklopite na pozitivni pol izpraznjenega akumulatorja, nato ?e na pozitivni pol delujo?ega akumulatorja. Nato na negativni pol delujo?ega akumulatorja priklopite ?rn kabel, zatem pa drugi konec kabla priklopite na neza??iten kovinski del nedelujo?ega avtomobila ? najbolje na motorni blok. 

 

Zagon

 

Najprej za?enite delujo?i motor avtomobila, ki vam je prisko?il na pomo?, nato pa poskusite zagnati motor nedelujo?ega avtomobila. Pred tem izklopite vse potratne porabnike elektri?ne energije, na primer gretje stekla ali sede?ev ter ?aromete. Ko se motor avtomobila za?ene, pustite oba avtomobila ?e kak?no minuto povezana in ponovno vklopite potratne porabnike elektrike.

 

Odklop

 

Kable odklopimo tako, da najprej ugasnemo motor avtomobila, ki vam je prisko?il na pomo?. ?e motor avtomobila v te?avah te?e naprej, kable odstranimo v obratnem vrstnem redu, kot smo jih priklopili: najprej ?rni kabel za minus pol (najprej z okvarjenega avtomobila, nato z delujo?ega), potem rde?i kabel za pozitivni pol (najprej z okvarjenega avtomobila, potem z delujo?ega). V avtu z nedelujo?im akumulatorjem pustite motor te?i oziroma se z avtom peljite ? v hladnih zimah dovolj dolgo (od pol ure do ure), da se akumulator ustrezno napolni. ?e motor ob odklopu kablov ugasne, je z akumulatorjem nepreklicno konec ali pa je okvarjen alternator ? v tem primeru pokli?ite na pomo? AMZS. 

 

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pravilno zaporedje je, da najprej s fajrcajhom posveti? da bolje vidi?, ?e je treba dolit destilirano vodo. In ?e slu?ajno aku pri tem ne eksplodira... Uglavnem postopek da ne kre?e? iskric s klemo po akumulatorju, pa? pa jo priklaplja? na blok, dobro maso .. je iz ?asov ko so bili vsi akuji odprti in je kresanje isker po akumulatorju pomenilo precej?njo stopnjo tveganja da dobi? akumulator v glavo. A so takoimenovani "maintenance free" akumulatorji danes ?isto brez izhajanja vodika, ne vem.

 

?e na?in ki sem ga uporabil neko? na Swiftu. ?e zve?er je kazal znake napol mrtvega, zato sem aku ?ez no? v gara?i imel priklopljenega na polnilec, da bi vsaj zjutraj normalno v?gal. Zjutraj pa popolna tema, sosedje ?e vsi an ?ihtu in tako nobenga avta ki bi posodil ?trom za v?ig na kable. Potem sem na akumulator nabil kalorifer, ene 15 minut grel ?ist od blizu da je bil aku mo?no vro?, pa je ma?ina takoj brez problemov v?gala dasem se zapeljal do ?tacune po novega.

 

O kablih, tisto kitajsko sr.. ki ga prodajajo namesto v?igalnih kablov, preverjeno ni sposobno zavrtit 1.0 bencinarja. Jaz mam doma narejene, kabelj kupljen posebej kleme pa posebej. 

 

Jaz bi akuje shranjeval na ?imbolj hladnem mestu - upo?asnjeni kemi?ni procesi. Zaradi vlage ne bo zarjavel.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

O v?iganjih na kable eni delate doktorske dizertacije, dejansko pa je zadeva sila preprosta.

 

1 - priklopi? plus kabel, pa vseeno na katerem avtu najprej

2 - priklopi? minus kabel, pa vseeno na katerem avtu najprej

3 - pravzaprav je vseeno, ali najprej priklopi? + ali -

4 - jaz sem vedno priklopil direktno na kleme na akumulatorju in ne na kake mase, ali karoserijo ipd.

5 - na re?evalnem avtu da? malo gasa, toliko, kot bi hotel npr. speljat

6 - pacient naj zavergla

7 - ?e pacient zalaufa, odstrani? kable, vseendrek v kakem vrstnem redu, pazi? le, da slu?ajno klemi ne sklene? ali kaj podobnega, da ne bo ?melcalo

 

Vse povedano je iz moje prakse in mojih izku?enj, pa sem na kable v?gal ?e malo morje avtov. Tud ?voh bencinar je ?e zalaufal mo?nega dizla, pa ni bilo pri nobenem ni? narobe. Je pa pomembno, da imajo kleme dober stik, ?e ne ne bo ni?.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hvala za odgovore. Se strinjam glede kablov, ki so precej tenki in se zelo hitro pregrejejo, no take sem pred leti kupil v Leclerju za nek drobi? in z njimi poskusil zalaufat Miato, pa ni uspelo. Je pri?el Markomx3 s tapravimi (mehankarskimi) kabli in je zadeva malo zakihala, ter v?gala.  :ouje:

 

Se pravi kar se ti?e skladi??enja akumulatorja, ki trenutno ni v rabi, bo pozimi ravno kurilnica najslab?a izbira izmed vseh prostorov v bajti, ?e prav razumem?

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

PIZDA ste bedni z brisanjem objav........v starih ?asih si imel pravico do svojega mnenja!

Forum postaja ?edalje bol sadisti?no totalitaristi?no nasajen in ostajajo samo objave ki   so  samo nekaterim v?e?ne! 

 

KR NEKI

 

 

 

zdj pa hitr zbri? tole da nau  kdu vidu :P

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kaj se pa zdaj repen?i?, saj ?e vedno vidim tvojo objavo? Razen, ?e si napisal ?e kako? Kar me ?udi, v?asi se ni izbrisalo res nobene objave.  Proklet gobec majhn, si ?e pisal bedarije, ki strogim in po?tenim moderatorjem niso v?e??!  :P Na drugih forumih, ko se je to za?elo, je ?lo po?asi navzdol (so ljudje zapu??ali forum ker so se po?utili neza?eljene) in je ostalo samo ?e par "tapravih".

 

Do sedaj sem vedno priklopil plus na plus, minus na minus in se mi ne zdi neka umetnost. ?e ne zalaufa, vzame? ve?ji akumulator. Torej ja, z akumulatorjem od 1.0 mlin?ka pa? ne bo? zalaufal nekega 2.0 dizla. 
Skladi??enje? V trgovinah so razmeroma na toplem (ne vro?em - kurilnica), v skladi??ih na hladnem. Pa? da? v gara?o in to je to.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

PIZDA ste bedni z brisanjem objav........v starih ?asih si imel pravico do svojega mnenja!

Forum postaja ?edalje bol sadisti?no totalitaristi?no nasajen in ostajajo samo objave ki   so  samo nekaterim v?e?ne! 

 

KR NEKI

 

 

 

zdj pa hitr zbri? tole da nau  kdu vidu :P

 

 

Kaksno brisanje? Kdo je kaj izbrisal?

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Preden sem  nalimal  kopirano besedilo iz  enega ?lanka  je bilo  nekaj ?e napisano  prej   - ena objava prej ;)

Heh sj nima veze  Tisti ki pa? je zbrisal bom kar direkt povedal naj gre ga na roke metat  ?e ga ?e letos ni.

p.s. pa ni bila edina objava  ki je bila izbrisana.

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Gledam po logih, pa nic ni bilo brisano... ali pa ne najdem... Edino ce je avtor posta sam izbrisal oz. popravil svoje sporocilo ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hvala vsem za uporabne odgovore.

 

Ja, res je, tudi sam sem ?e zasledil, da ?e je akumulator "pacienta" v celoti izpraznjen, naj se kleme MINUS ne bi fiksiralo na "pacientov" akumulator, pa? pa na nek kovinski del vozila. 

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pozdravljeni.

 

Sem cisto frisn lastnik Mazde mx-5 mk2.

Koliko sem prebiral forum vidim, da sem prisel na pravi naslov. Problem je sledec. Prejsnji lastnik je imel avto parkiran v garazi z odklopljenim akumulatorjem od poletja (1x na mesec ga je vzgal). Ko sem ga vceraj kupil smo ga vzgali na kable, ker je akumulator imel bolj malo duse :) (res je, da vceraj ni blo neke vrocine zunaj in da pri nizkih temperaturah akumulator dela slabse). Danes sem vzel akumulator iz avta in gledam kot tele v nova vrata kje ima cepke kot standardni akumulatorji :-/ ima le dve ploscici premazani s smolo. Zanima me ali lahko dam polnit akumulator ali mi ga bo napihnilo oz. razneslo? Za pomoc se vam ze vnaprej zahvaljujem :-).

 

Lp

Mirage

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?????

 

ja kako pa misli?, da se polni v avtu pa ga ne raznese...

 

Se pa aku-ji lo?ijo na zaprte (tak je kot ka?e tvoj) in odprte in pri zaprtih nima? pokrov?kov, ker so na?eloma mi?ljeni kot "maintenance free".

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Zdravo,
definitivno je pomembno, da ?e NOVI aku polni?-vzdr?uje? od nakupa naprej!
Ne glede, da so odklopljeni, shranjeni v topel prostor...To je najbolj pomembno pri vozilih, ki jih ne vozite vsak dan.
VSAK aku ima dolo?en % samopraznjenja, ko se ne polni in prazni (ko je izven uporabe). Pod 12,3V se za?ne sulfatizacija svin?enih celic,
kar pomeni, da mu zmanj?ujete kapaciteto in ga "umetno" starate...
Za  take voznike oz. lastnike akujev je re?itev nabava ?vedskega  CTEK polnilnika-vzdr?evalnika akujev, ki bedi tudi ve? mesecev nad akumulatorjem. Priklopov na aku oz. vozilo je ve? vrst s pomo?jo njihovim enostavnim dodatnim priborom. ?e 10 let jih hvalijo - in ne "zastonj".

Kje sem to videl?
Tukaj: www.ctek.si   :rolleyes:

LP
 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 11 mesecev kasneje...

?e eno vpra?anje za strokovnjake:

 

Sosed je imel "incident s stikalom za lu?i" in sva zjutraj preko kablov v?igala. Mo?akarja zdaj malo "stiska", da ni mogo?e akumulator uni?ilo in bo takrat, ko ga bo najbolj potreboval, ostal brez. In je pri?el na idejo, da bi preizkusili akumulator. Baje so to neko? v davnih ?asih po?eli tako, da so na akumulator priklopili volt-meter (ne amper-meter), nato potegnili ro?no zavoro, prestavili v ?etrto prestavo in na kratko obrnili klju? za zagon motorja. Takrat so zmerili padec napetosti in ?e je bil prevelik, akumulator pa? ni ve? imel svoje kapacitete.

 

Je komu to kaj bolj poznano?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Proba naj pol ure do uro pustit v?agane lu?i pri ugasnjenem avtu. Napetost naj pomeni prej in potem. ?e je pade napetost na 12V ali manj velik je akumulator zihr fu?.

Tega se nov akumulator ne bo vzdrzal 110W eno uro.....oziroma ga bos dejansko ubil

Na amzs ti zmerijo akumulator ( clanom zastonj) izmerijo zagonski tok, obremenitev....ni ne volt ne amper meter ampak tester akumulatorjev

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e eno vpra?anje za strokovnjake:

 

Sosed je imel "incident s stikalom za lu?i" in sva zjutraj preko kablov v?igala. Mo?akarja zdaj malo "stiska", da ni mogo?e akumulator uni?ilo in bo takrat, ko ga bo najbolj potreboval, ostal brez. In je pri?el na idejo, da bi preizkusili akumulator. Baje so to neko? v davnih ?asih po?eli tako, da so na akumulator priklopili volt-meter (ne amper-meter), nato potegnili ro?no zavoro, prestavili v ?etrto prestavo in na kratko obrnili klju? za zagon motorja. Takrat so zmerili padec napetosti in ?e je bil prevelik, akumulator pa? ni ve? imel svoje kapacitete.

 

Je komu to kaj bolj poznano?

?e bi rad da mu presko?i jermen naj proba.

Zapelje naj se do mehanika in naj mu proba akomulator s testerjem in naj se ne ogra doma za brezveze ker si bo samo ?kodo naredil.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kako pa misli?, da deluje shranjevanje enegije pri son?nih celicah? Ko rabi? energijo prazni? akumulator do dolo?ene napetosti.

Testerji delujejo na podoben nacin. Izmerijo padec napetosti ob znani obremenitvi. Na podlagi tega se izra?una koliko kapacitete ?e ima akumulator.

Dober akumulator brez problema zdr?i tudi po par ur pri?ganih lu?i. Se je ve?krat nehote sprobalo. In je akumulator po 7 letih ?e vedno dober in deluje brez problemov.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kako pa misli?, da deluje shranjevanje enegije pri son?nih celicah? Ko rabi? energijo prazni? akumulator do dolo?ene napetosti.

Testerji delujejo na podoben nacin. Izmerijo padec napetosti ob znani obremenitvi. Na podlagi tega se izra?una koliko kapacitete ?e ima akumulator.

Dober akumulator brez problema zdr?i tudi po par ur pri?ganih lu?i. Se je ve?krat nehote sprobalo. In je akumulator po 7 letih ?e vedno dober in deluje brez problemov.

To ni GEL akumulator, ki ga uporabljajo za son?ne oz za start / stop sisteme, kjer ga lahko ve?krat izprazni?.

Pelji na tester

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e bi rad da mu presko?i jermen naj proba.

Zapelje naj se do mehanika in naj mu proba akomulator s testerjem in naj se ne ogra doma za brezveze ker si bo samo ?kodo naredil.

 

?zmeden?

 

O ?em pa ti govori??

 

Zakaj bi mu presko?il jermen oz. kateri jermen naj bi presko?il in kam?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.