Skoči na vsebino

Mazda 6 akumulator!


Priporočeno sporočilo

Bini ti me ubijaš in jaz te čist nič ne razumem... zakaj bi bilo pri manjši bateriji kar koli boljšega pri kratkih razdaljah. Alternator bo pri obeh primerih v enakem času napolnil točno toliko amperur in če pri 75Ah akuju manjka takoj po vžigu recimo 5Ah jih ravno tolk manjka pri 95Ah akuju. In če bo vožnja kratka in bo napolnil le za 2 Ah bo na koncu pri obeh manjkalo 3Ah do polnega. Razlika je le v tem, da če delaš take kratke razdalje z veliko vžigi, da boš s 95 Ah imel več rzerve kot pri 75 Ah.

 

Ker takšen način vožnje  ni koristen za nobeno batterijo je edina rešitev, da avto na vsake tolk zapelješ na daljšo pot in dofilaš aku al pa uporabljaš poseben polnilec za dofilavanje, ker če ne boš slej kot prej ostal brez možnosti zagona avta.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Boss napisal:

Bini ti me ubijaš in jaz te čist nič ne razumem... zakaj bi bilo pri manjši bateriji kar koli boljšega pri kratkih razdaljah. Alternator bo pri obeh primerih v enakem času napolnil točno toliko amperur in če pri 75Ah akuju manjka takoj po vžigu recimo 5Ah jih ravno tolk manjka pri 95Ah akuju. In če bo vožnja kratka in bo napolnil le za 2 Ah bo na koncu pri obeh manjkalo 3Ah do polnega. Razlika je le v tem, da če delaš take kratke razdalje z veliko vžigi, da boš s 95 Ah imel več rzerve kot pri 75 Ah.

 

Ker takšen način vožnje  ni koristen za nobeno batterijo je edina rešitev, da avto na vsake tolk zapelješ na daljšo pot in dofilaš aku al pa uporabljaš poseben polnilec za dofilavanje, ker če ne boš slej kot prej ostal brez možnosti zagona avta.

Kakor hočeš,ne bom te prepričeval ampak ti povem,da bolj ko je poln akomulator dlje zdrži in tisti ki je vedno slabo napolnjen gre u maloro😁. Za to pa kratke ture škodijo bolj večjemu kot manjšemu,ker je pač tako👍

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Če se vgradi močnejši akumulator, obstaja nevarnost, da generator akumulatorja ne napolni dovolj. Če je akumulator trajno premalo napolnjen, to škodljivo vpliva na shranjevalnik energije.

 

@BossTole sem našel mimogrede pri nasvetih za vgradnjo novega akomulatorja pri Avto magazinu!👍

Seveda pa lahko imaš še vedno ti prav kot ponavadi.... :nevem: 

 

 

Popravljeno od Bini
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Razlage pa nobene zakaj bi bila razlika pri polnjenju a ma aku recimo 75Ah al pa 95Ah. Sam pač, zato ker smo tako rekli.

 

Drugač pa za kontro

 

Citat

Če vam prostor v avtu dopušča, je bolje vzeti nekoliko močnejši akumulator.

 

vir:

akumulator_1246x640.jpg?MOD=AJPERES&CACH
VSEBOVREDU.TRIGLAV.SI

  Težav z akumulatorji je največ ravno v zimskem času, saj elektrokemični procesi zaradi mraza in vlage potekajo počasneje...

 

pa kle maš še enga

FAQ.AKUMULATOR.SI

Ali lahko namestim v avto akumulator z večjo kapaciteto in zagonskim tokom?, Avtomobilski akumulatorji, Opis akumulator.Nasveti pri izbiri...

 

teli celo priporočajo

 

Citat

Priporočljivo je kupiti močnejši akumulator kot je bil original v vgradnji, saj večina proizvajalcev zmanjšuje stroške tudi pri akumulatorjih.

 

WWW.TOP-START.COM

Nakup akumulatorja in skrb zanj sta pomembna faktorja pri življenjski dobi in zanesljivosti akumulatorja. Na tej strani smo vam pripravili...

 

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Bini napisal:

Seveda pa lahko imaš še vedno ti prav kot ponavadi.... :nevem:

Velja enako tudi zate s to razliko, da ne znaš razložiti zakaj, ampak si prepričan, da imaš prav in da so drugi bebci. Jaz sem svojo trditev argumentiral in povedal zakaj je tako, pri tebi pa človek dobi občutek, da misliš, da je akumulator porabnik el. energije ne pa zalogovnik. Če bi bilo to res porabnik, bi tvoja teorija veljala in ja seveda zdaj bom dobil odgovor, da se ti ne da dokazovat in prerekat in bomo spet zaključili namesto, da bi dejansko ugotovili kaj drži in kaj ne.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Oba imata po svoje prav. Pri večjem bi bila recimo večja verjetnost, da bi bil tak akumulator sčasoma več časa oz dalj časa na nekje kaj vem 70% napolnjenosti. Se pravi primer...avto stoji 2 tedna doma, kto je bilo pri meni pred časom. Baterija pade iz cca 90-95% na 65%.

 

In potem če nimam nekih dolgih fur, bo valda trajalo dalj časa da bo večji akumulator prišel spet na 90 kot manjši. Logično. Je pa res kot je rekel boss, ima pred tem večji več rezerve.. Jaz mislim,da se oba napolnita dokaj hitro tudi z vožnjami po par kilometrov, vsaj tako je bilo pri meni.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Boss napisal:

Velja enako tudi zate s to razliko, da ne znaš razložiti zakaj, ampak si prepričan, da imaš prav in da so drugi bebci. Jaz sem svojo trditev argumentiral in povedal zakaj je tako, pri tebi pa človek dobi občutek, da misliš, da je akumulator porabnik el. energije ne pa zalogovnik. Če bi bilo to res porabnik, bi tvoja teorija veljala in ja seveda zdaj bom dobil odgovor, da se ti ne da dokazovat in prerekat in bomo spet zaključili namesto, da bi dejansko ugotovili kaj drži in kaj ne.

Tule ti jasno pove kako in kaj ampak ti že veš. Ne vem za kaj bi dajal več za akomulator,če ni pravega razloga.:prstgor:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 19 minutami je SpEkTr napisal:

Oba imata po svoje prav. Pri večjem bi bila recimo večja verjetnost, da bi bil tak akumulator sčasoma več časa oz dalj časa na nekje kaj vem 70% napolnjenosti. Se pravi primer...avto stoji 2 tedna doma, kto je bilo pri meni pred časom. Baterija pade iz cca 90-95% na 65%.

 

In potem če nimam nekih dolgih fur, bo valda trajalo dalj časa da bo večji akumulator prišel spet na 90 kot manjši. Logično. Je pa res kot je rekel boss, ima pred tem večji več rezerve.. Jaz mislim,da se oba napolnita dokaj hitro tudi z vožnjami po par kilometrov, vsaj tako je bilo pri meni.

Ne smemo pozabiti tudi tega, da imamo rekuperacijo, ko spustimo gas in se takrat akumulator tudi  fila. 

  • Všeč 1
  • Zmeden 1

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 minuto je Alex napisal:

Ne smemo pozabiti tudi tega, da imamo rekuperacijo, ko spustimo gas in se takrat akumulator tudi  fila. 

 

Takrat kolikor vem, se nafila samo kondenzator in potem nekaj casa napaja elektricne porabnike ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hmh, moj 5let star 80Ah italjan (Urania) se je odločil izdihniti, kljub 2dnevnemu polnjenju, je pod obremenitvijo dal samo še 3,6V 🥴

Tak da je samo še za na dinos. 

Zdaj sem s kolegom kompenziral z novim akumulatorjem, 75Ah neke leve znamke (Motrio), ampak ok podarjenemu konju se ne gleda v zobe. 😁

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je SpEkTr napisal:

Oba imata po svoje prav. Pri večjem bi bila recimo večja verjetnost, da bi bil tak akumulator sčasoma več časa oz dalj časa na nekje kaj vem 70% napolnjenosti. Se pravi primer...avto stoji 2 tedna doma, kto je bilo pri meni pred časom. Baterija pade iz cca 90-95% na 65%.

 

In potem če nimam nekih dolgih fur, bo valda trajalo dalj časa da bo večji akumulator prišel spet na 90 kot manjši. Logično. Je pa res kot je rekel boss, ima pred tem večji več rezerve.. Jaz mislim,da se oba napolnita dokaj hitro tudi z vožnjami po par kilometrov, vsaj tako je bilo pri meni.

 

Hmm, ampak ravno tako bi bil manjši tud na teh procentih oziroma še manj, če imaš kakšnega večjega parazitskega porabnika tudi. ko avto stoji. Recimo alarm, pa kaka diagnostika, al pa standby delovanje ipd. Ti porabniki bodo praznili akumulator tako večji kot manjši in v kolikor bodo vožnje prekratke ne boš napolnil do konca ne enega in ne drugega saj bo obema manjkala enaka količina energije.

 

Ne vem kako to bolj logično razložit. To je skor tko kot da maš 75 litrski in 95 litrski sod. Pa pride 20 pohodnikov in si vsk napolni 1,5 litrsko plastenko iz tega soda. Tam, kjer je v osnovi 75 litrski bo nato notri ostalo še 45 litrov vode, tam, kjer pa stoji 95 litrski pa je vode še za 65 litrov. Nakar prinese šerpa iz doline 20 litrsko kanto z vode in če jo zlije v 75 litrski sod mu do polnega manjka še 10 litrov. Če pa teh 20 litrov zlije v večji sod mu ravno tako manjka 10 litrov do polnega. Torej v obeh sodih manjka enako vode, razlika je le v tem, da v večjem to pomeni, da je sod cca 90% poln, manjši pa cca 85% poln.

 

Nazaj na aku... za napolnt oba akumulatorja boš rabil v obeh primerih torej enako dolgo vožnjo.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Bini napisal:

Tule ti jasno pove kako in kaj ampak ti že veš. Ne vem za kaj bi dajal več za akomulator,če ni pravega razloga.:prstgor:

Tip nima prav v vseh točkah. 

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Bini napisal:

Tule ti jasno pove kako in kaj ampak ti že veš. Ne vem za kaj bi dajal več za akomulator,če ni pravega razloga.:prstgor:

 

Haha, torej se vsi, ki se z avtoakustiko ukvarjajo in dajejo večje akuje notri al pa celo vzporedne vezave dveh akujev na isti alternator od avta so torej tud bebci in vse to delajo brezveze? Mater po tej logiki iz videa, solarne celice nikoli ne bi mogle napajat avto akumulatorjev, ker ne dosežejo dovolj velike amperaže. ?zmeden?

 

Še 1x pol pa neham. Alternator v avtih je navadno tam nekje 90A, kar pomeni, da lahko ob polni obremenitvi fila nekje skoraj 1kW moči, če upoštevamo tudi izgube, upornosti itd. Pri 75Ah bateriji imamo torej cca 900Wh energije na zalogi, kar bi pomenilo, da bi eno uro lahko teoretično fural 900 vatni sušilec za lase. To pomeni, da pri 90A alternatorju le ta napolni prazno baterijo v cca eni uri, če bi večino polnil samo akumulator in nič ostalih porabnikov. Zato je vedno priporočljivo, da v primeru izpraznjenega akuja in vžiga na kleme, naredimo daljšo furo s čim manj vklopljenih dodatnih porabnikov: radio, klima, nenujne luči, gretje zicev, šipe ipd.

 

Kar je pa bistvo vsega tega je pa to, da 90A alternator z enako močjo polni manjši ali večji akumulator, tako da je tista izjava v videu, da lahko polni samo do določene kapacitete, čisto faljena. Očitno je možakar narobe razumel, da je dejansko polnjenje mišljeno, do zmožnosti kapacitete akumulatorja. Nikakor pa ne, da je to odvisno od alternatorja saj kapaciteta in polnilni tok sta dva čisto različna pojma. In ja 90A alternator lahko polni tudi 300 al pa 500Ah velik aku. Sam, da maš takega, imaš to z razlogom, ker je več porabnikov in potreba po akuju, ko avtu ne laufa alternator. Seveda pa če sprazniš tako velik aku, boš z 90A alternatorjem rabil kar nekaj časa, da ga napolniš. To pomeni, da ga v normalni vožnji ne moreš napolniti, saj bi se moral voziti cca 10 ur do polnega. Zato v takih primerih posegajo ljudje po močnejših oziroma dodatnih alternatorjih. Recimo za avtodome ipd.

 

Ampak to je čisto druga zgodba kot pa razlaga al se odločit za 75Ah al pa recimo 95Ah aku za normalno uporabo. Se pa strinjam, da se preveč ukvarjamo s kapaciteto in manj z ostalimi zadevam, kot je recimo zagonski tok, ki ga zmore aku. Ker dostikrat gleda folk samo AH-je nič pa to, da je po drugi strani aku slab, ker ne more zagotovit dovolj velik zagonski tok. Zato varčevanje pri akujih ni glih dobra ideja.

 

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 10 minutami je Shrek napisal:

Tip nima prav v vseh točkah. 

 

Ja sem tud sam našel še nekaj neumnosti - kakšno praznjenje do konca in polnjenje neki. Zakaj že? Celo popolna prznjenja skrajšujejo čas, ko bo aku dokončno crknil. Pa ta je tud krepka, da naj bo aku shranjen na toplom mestu. Dejasnko je najbolje okoli 10 stopinj, višje temperature povzročajo samopraznjenje. Pa še kaj bi se našlo notri, ki je tipa "kr neki"

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ravno prej sem se pogovarjal z avto električarjem (glede montaže dodatnih visokotoncev v zadnja vrata). Njegov pogled na to temo  je tak, da je vsaka baterija, ki je vgrajena original v avto ravno pravšnja za ta avto. Lahko vgradimo tudi močnejšo, če imamo mesto. A sama močnejša  baterija zato ne bo trajala nič več kot originalna manjša. Važen je zagonski tok, ki se meri pri 0°C in mora zdržati verglanje 30 sekund, brez da se akumulator izprazni. 

Ja, akumulatorji ne marajo preveč mraza (zato jih nekatere znamke montirajo zadaj v kabino), ker so pri nižjih temperaturah manj efikasne (tudi popolnoma nove baterije).

Prav tako AMG akumulatorji ne marajo previsokih temperatur (problem z pregrevanjem) Zato pa pravi, da največ baterij zamenja prav novembra, decembra. Ko pade voltaža pod 10,4V lahko takšno baterijo samo na odpad pelješ. Večinoma on vgrajuje močnejše baterije, ko ima kdo res močno avtoakustiko in jo lahko posluša model več časa pri ugasnjenem avtu in kakšen webasto. 

Je pa večja baterija seveda tudi bolj težka (večja poraba). Tako, da načeloma je najbolje  montirati originalno predpisano vrednost zagonskega toka in moč baterije. Če nimaš dodatno vgrajenega webasta, seveda 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Alex napisal:

Ravno prej sem se pogovarjal z avto električarjem (glede montaže dodatnih visokotoncev v zadnja vrata). Njegov pogled na to temo  je tak, da je vsaka baterija, ki je vgrajena original v avto ravno pravšnja za ta avto. Lahko vgradimo tudi močnejšo, če imamo mesto. A sama močnejša  baterija zato ne bo trajala nič več kot originalna manjša. Važen je zagonski tok, ki se meri pri 0°C in mora zdržati verglanje 30 sekund, brez da se akumulator izprazni. 

Ja, akumulatorji ne marajo preveč mraza (zato jih nekatere znamke montirajo zadaj v kabino), ker so pri nižjih temperaturah manj efikasne (tudi popolnoma nove baterije).

Prav tako AMG akumulatorji ne marajo previsokih temperatur (problem z pregrevanjem) Zato pa pravi, da največ baterij zamenja prav novembra, decembra. Ko pade voltaža pod 10,4V lahko takšno baterijo samo na odpad pelješ. Večinoma on vgrajuje močnejše baterije, ko ima kdo res močno avtoakustiko in jo lahko posluša model več časa pri ugasnjenem avtu in kakšen webasto. 

Je pa večja baterija seveda tudi bolj težka (večja poraba). Tako, da načeloma je najbolje  montirati originalno predpisano vrednost zagonskega toka in moč baterije. Če nimaš dodatno vgrajenega webasta, seveda 

To je to... 👍

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pravkar je Bini napisal:

To je to... 👍

 

Mater sta vidva z Alexom dober tandem in če se ne bi podpirala med sabo bi obadva vsak na svoj konec padla. 🤪

 

To kar je Alex napisal oziroma slišal od avtoelektričarja je točno to kar razlagam. Rezime, če hočeš lahko vgradiš močnejši aku, če je plac in maš nekaj rezerve, kar pa se tiče dolgoživosti akumulatorja pa navadno ob enaki uporabi zdržita nekje 4 do 5 let. Tu verjetno res ni neke bistvene razlike oziroma da bi človek pričakoval, da bo večji zdržal še kaki dve leti več. Seveda imaš pa pri večjem nekaj rezerve več v kapaciteti. Zakaj boš rezervo ponucal je pač drugoten problem, al pa tud če je nikoli ne boš.

 

Teža večjega akuja je mogoče par kilogramov in to ni hud minus saj je to en promil teže celega avta. Se pravi govort o vplivu na porabo je nesmiselno. Strošek pa kot sem rekel - kupi dober akumulator z dobrim zagonskim tokom in tudi, če je dražji bo nekje odtehtal zadevo.

 

Ampak bistvo je v tem, da kupiš lahko od proizvajalca priporočljiv aku, lahko pa tudi močnejšega. Zdaj, a se ti to splača al ne je drugo, ni pa nobenega omembe vrednega minusa, če je močnejši oziroma, da bi to celo škodilo akumulatorju. In na tem dejstvu smo sploh začeli to debato.

  • Všeč 1
  • Haha 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 21 minutami je Boss napisal:

 

Mater sta vidva z Alexom dober tandem in če se ne bi podpirala med sabo bi obadva vsak na svoj konec padla. 🤪

 

To kar je Alex napisal oziroma slišal od avtoelektričarja je točno to kar razlagam. Rezime, če hočeš lahko vgradiš močnejši aku, če je plac in maš nekaj rezerve, kar pa se tiče dolgoživosti akumulatorja pa navadno ob enaki uporabi zdržita nekje 4 do 5 let. Tu verjetno res ni neke bistvene razlike oziroma da bi človek pričakoval, da bo večji zdržal še kaki dve leti več. Seveda imaš pa pri večjem nekaj rezerve več v kapaciteti. Zakaj boš rezervo ponucal je pač drugoten problem, al pa tud če je nikoli ne boš.

 

Teža večjega akuja je mogoče par kilogramov in to ni hud minus saj je to en promil teže celega avta. Se pravi govort o vplivu na porabo je nesmiselno. Strošek pa kot sem rekel - kupi dober akumulator z dobrim zagonskim tokom in tudi, če je dražji bo nekje odtehtal zadevo.

 

Ampak bistvo je v tem, da kupiš lahko od proizvajalca priporočljiv aku, lahko pa tudi močnejšega. Zdaj, a se ti to splača al ne je drugo, ni pa nobenega omembe vrednega minusa, če je močnejši oziroma, da bi to celo škodilo akumulatorju. In na tem dejstvu smo sploh začeli to debato.

Važno je, da smo po aktivni debati  prišli do nekega skupnega zaključka, ki je sprejemljiv za vse.🤗

Boss, tudi ti prav lepo deluješ v eni drugi temi v sozvočju  z gregcom in Markotom. 🤗 Pravi uglašeni tercet. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 minutami je Boss napisal:

Ja v eni temi, ne pa v vsaki, tako da včasih ne vem a sta vidva res dva al je en nick mogoče kopriva?  :hudicek:

 

Ej zajebavam, da ne boš preveč resno vzel... 😜

Nikoli ne veš, nikoli ne veš. 🤗

Sicer je pa znano, da se Primorci in Štajerci zelo dobro ujamemo. Samo pivo ali vino damo na mizo. In je žur tu. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Boss napisal:

 

Mater sta vidva z Alexom dober tandem in če se ne bi podpirala med sabo bi obadva vsak na svoj konec padla. 🤪

 

To kar je Alex napisal oziroma slišal od avtoelektričarja je točno to kar razlagam. Rezime, če hočeš lahko vgradiš močnejši aku, če je plac in maš nekaj rezerve, kar pa se tiče dolgoživosti akumulatorja pa navadno ob enaki uporabi zdržita nekje 4 do 5 let. Tu verjetno res ni neke bistvene razlike oziroma da bi človek pričakoval, da bo večji zdržal še kaki dve leti več. Seveda imaš pa pri večjem nekaj rezerve več v kapaciteti. Zakaj boš rezervo ponucal je pač drugoten problem, al pa tud če je nikoli ne boš.

 

Teža večjega akuja je mogoče par kilogramov in to ni hud minus saj je to en promil teže celega avta. Se pravi govort o vplivu na porabo je nesmiselno. Strošek pa kot sem rekel - kupi dober akumulator z dobrim zagonskim tokom in tudi, če je dražji bo nekje odtehtal zadevo.

 

Ampak bistvo je v tem, da kupiš lahko od proizvajalca priporočljiv aku, lahko pa tudi močnejšega. Zdaj, a se ti to splača al ne je drugo, ni pa nobenega omembe vrednega minusa, če je močnejši oziroma, da bi to celo škodilo akumulatorju. In na tem dejstvu smo sploh začeli to debato.

S tem zadnjim delom se pa strinjam s tabo. Jaz sem zadovoljen že s 65Ah in čim več A, ali vsaj 650 A ,ker je več kot dovolj za mojo 3kico, saj nimam d....a. 😁

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa tocno to sem napisal eno stran nazaj... Bolj je pomemben zagonski tok kot pa Ah. Seveda ob prepostavki, da imas notri dovolj mocan aku. za svoj avto. Sicer pa sploh nevem kaj komplicirate... odpres navodila in preberes,  koliko mora biti mocan aku in taksnega kupis z razliko, da si pozoren na zagonski tok. Lahko se pa preprosto zapeljes dso trgovine in ti bojo oni povedali kako pa kaj.

Popravljeno od Scr3am
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔   Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.
    • Naš študent osvaja študentko iz sosednje stavbe. In mu jo je uspelo prepričat, da sta šla po malici še na sladoled.    Ker je v bližini šola, nam je uspelo prepričat enega mulca, da je šel do njiju z svojim zvezkom in rekel: - "Oči, te naloge pa ne razumem..."   Največji hec je bil, da je prej ona pogruntala, da smo tega froca mi poslali, kot pa naš študent...
    • Vse to je načeloma res.    Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...
    • Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.   Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.   V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.   Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.   Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.    
    • Nikoli si nebi mislil🤔    Skoraj tretjina se želi z elektrike vrniti k bencinu WWW.AVTOMANIJA.COM Skoraj tretjina lastnikov električnih avtomobilov se ob zamenjavi avta vrne nazaj k motorjem z notranjim...  
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.