Skoči na vsebino

Afera Volkswagen


Carr

Priporočeno sporočilo

hja... to je lahko od dr?ave do dr?ave odvisno... v bistvu ti lahko homologacijo prekli?ejo in si v prekr?ku, ?e se vozi?. Sam dvomim, da bo to... po moje bodo razliko v DMV moral dopla?at teb bodo pa dali od?kodnino.

 

Je pa sicer celo teoreti?na mo?nost, da bi moral kupec dopla?at DMV - pravno je to mo?no ampak dvomim, da bo VW dopustil to, ker potem je pa res tole njihov propad. Sicer pa Merklca to ne bo dopustila in bo pomagala VW-ju, evropske komisije bodo pa stran gledale. Zaradi take pomo?i je Elan skoraj moral it v ste?aj, ampak pa? Elan ni VW.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Imam ob?utek, da vse skupaj pomeni velik zaton VW & Co, pa tudi sami so pisali, da se bodo pri?eli bolj osredoto?at na ostala pogonska goriva, ker pri dizlu vpra?anje kako bo s prodajo v prihodnje (kako ?e gre pregovor; "Kdor la?e, tudi krade" in kradli so ?e ne drugega pri navedeni potro?nji goriva). La?njivi kljukci pa?, sicer pa verjetno niso edini.  :zvizga:

 

Se pravi ni Golf le kvadratasta "kolm ki?ta" ampak je postal tudi GOL(ju)F in si po nogometno zabil; AVTO-GOL(f).  ;)

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na?eloma povpre?nega uporabnika skrbi to, koliko avto pokuri in koliko da od sebe (konj). In v obljubljeni porabi VW ni najve?ji la?nivec. Lastniki s spornim programom oku?enih folksvagnov so bili nategnjeni samo majhno malenkost bolj, kot kupci ostalih znamk, ki se jim la?e o porabi in posledi?no izpustih CO2 in ostalega sr ki pride skupaj z ve?jo porabo. Nadalje ve?ino povpre?nih uporabnikov boli k... koliko onesna?ujejo, samo da se za njim ne ustvarja ?rn oblak ki bi utegnil zamazat avto. In na?eloma lastniki spornih VW nimajo kaj imet slabe vesti, dokler po na?ih cestah vozijo stari tovornjaki, kombiji z dimnimi zavesami... in dokler na?a dr?ava iz eko sklada  subvencionira ustvarjanje PM 10 in PM 2,5.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na?eloma povpre?nega uporabnika skrbi to, koliko avto pokuri in koliko da od sebe (konj). In v obljubljeni porabi VW ni najve?ji la?nivec. Lastniki s spornim programom oku?enih folksvagnov so bili nategnjeni samo majhno malenkost bolj, kot kupci ostalih znamk, ki se jim la?e o porabi in posledi?no izpustih CO2 in ostalega sr ki pride skupaj z ve?jo porabo. Nadalje ve?ino povpre?nih uporabnikov boli k... koliko onesna?ujejo, samo da se za njim ne ustvarja ?rn oblak ki bi utegnil zamazat avto. In na?eloma lastniki spornih VW nimajo kaj imet slabe vesti, dokler po na?ih cestah vozijo stari tovornjaki, kombiji z dimnimi zavesami... in dokler na?a dr?ava iz eko sklada  subvencionira ustvarjanje PM 10 in PM 2,5.

Na?eloma so das auto-ji oz. njihovi motorji okoljevarstveno na ravni  golfa 3. So lagali in to je hudi?. Tudi drugi la?ejo a njih so ujeli.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na?eloma so das auto-ji oz. njihovi motorji okoljevarstveno na ravni  golfa 3. So lagali in to je hudi?. Tudi drugi la?ejo a njih so ujeli.

 

Jaz mislim, da tukaj ni problem v tem, da so lagali oz. navajali neresnicne podatke...ampak da so prisli do takih podatkov s pomocjo goljufije ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e se potegne ?rto: Ve?ina ljudi gleda na porabo, ljudi izpusti ne zanimajo. WW je v bistvu pretental okoljevarstvo da ima ni?jo porabo, ostala konkurenca pa logi?no da ni dosegala takih rezultatov..
Zdaj se bo poraba pove?ala - sklepam, to pa bo lastnike najbolj razjezilo oz. posledi?no udarilo po ?epu..

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Takoj ko kaj izvem o namerah popravkov sporocim, sem dobil se domov obvestilo. Kolega kjer sem kupil prejsnjih 9 seatov je se vedno na seat salonu...on bo znal povedati kaj bo nov sw pomenil za avto (ce bo to pristop)

 

V kar dvomim, ker oni morajo sw odstraniti, ampak s tem je avto potem pod zahtevami. Tehnicnih karakteristik motorja ne mores spreminjati ker plini nastajajo pri kompresiji. Tudi 1.6 tdi 100 konjev ima enak problem kot 2.0 170

 

To pomeni da je tudi prejsnji exeo sigurno na seznamu

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pri tem gre vse skupaj bolj za pravno vpra?anje. 

 

VW je z goljufijo zadostil okoljskim standardom. Drugi proizvajalci so o?itno prilagodili motor tako, da v primeru testnega cikla se test opravi, VW pa enostavno zazna test in nalo?i drugi programski modul. Neverjetno da so si kaj takega upali naredit. ?e zaradi tega morajo biti ljudje kaznovani in firma mora pla?ati kazen. 

 

V praksi, torej v relanem okolju pa vsi dizli pribl?no isto onesna?ujejo. Kot sem lahko razbral VW ne onesna?uje ve? od ostalih. Ima pa verjento TDI motor zaradi tega ni?jo porabo, manj te?av z EGR, DPF itd. S tem dejanje je bila o?kodovana dr?ava, ki ni pobrala dav??in na okolje in VW si je pridobil primerjalno prednost pred tekmeci. Tako da od?kodnina s strani VW mora biti sestavljena iz povrnitve okoljskih dajatev za nazaj, pla?ila od?kodnine zaradi nelojalne konkrence in pla?ila kazni. 

 

Avtomobili, ki kro?ijo in so v prometu, morajo nujno biti prilagojeni tako, da zadostijo standardom, ki so veljali ko so bili prvi? registrirani. 

V nasportnem primeru se avtomobil nebi seml registrirat. Stvar je precej enostavna. ?e si avto uvozil rabljen iz Francije, si dol?an dr?avi oz dru?bi pla?at dajatve za okolje za nazaj in avto prilagodit tako da ustreza normativom z leta prve registracije. To bi bilo pravno pravilno. 

To je podobno kot ?e kupi? -v dobri veri - ukradeno blago. Jebi ga sam si kriv, ?e se to izve, izgubi? blago in denar. Lahko to?i? prodajalca v tem primeru VW.

 

Vednar ker bi zadeva prizadela ogromno ?tevilo ljudi - predstavljate si nekega Jo?eta, ki je v dobri veri kupil rabljenega VW Pasata iz Nem?ije in mora za nazaj pla?ati ?e 2.000? okoljskih dajatev ter odpeljat avto na VW servis, kjer bo izgubil 5% navora in 5% o?i ter se mu bo poraba pove?ala za 0,5L/100 km. To bi bili protesti pred parlamentom.

 

In ker v praksi VW ne onesna?uje ve? kot ostali dizli se bo po mojem VW zdilal z EU komisijo, glede vpoklica. Tam kejr se bo dalo avto nadgradit z malo stro?ki bodo nadgradili. Obvezen vpoklic bo samo za 1. lasntike ipd. Da ti bodo zastonj zamenjali glave motorjev ali vgradili sistem za ureo ali celo zamenjali motor ni za pri?akovati. Prav tako ni za pri?akovati obvezen vpoklic za starej?a vozila in vozila 2. lastnikov ipd ali pa celo pla?evanje s starni uporabnikov/uvoznikov dajatev za nazaj.

 

?e bi bil jaz lastnik spornega vozila si prav gotvo nebi ?elel nobenih predelav. Prvi? avto v praksi ne onesna?uje ve? kot ostali, torej dru?ba ni bistveno ve? obremenjena zaradi uporabe mojega VWja in drugi? ob nadgradnji bo avto imel slab?e tehni?ne lastnosti kot jih ima sedaj (to je skoraj zagotovo)! 

 

?e komentar na "zaupanje v znamko je padlo iz 80% na 40%". To je marketin?ki larifari. Jaz ne zaupam nobeni znamki, ker vse zanima le lasten dobi?ek in ni? drugega. ?e ti izdelke odgovarja pa? kupi? kar ?eli?. 

 

Po vsej verjetnosti se bo tr?ini dele? ?e pove?al, ker bodo ljudje na veliko kupovali nove VWje, ki niso sporni- TSFI. Sicer cena rabljenih TDI zna past v EUju in ostalih bogatih dr?avah. Tiste pripombe o onkolo?kem in?titutu, rakavih obolenjih ipd so ?isto mimo, glede na to da VW onesna?uje pribli?nbo toliko kot ostali dizli.  Po drugi strani izjave tipa: "VW me ni ni? goljufal, saj mi je prodal tak avto kot je obljubil"  Lahko izusti nek beb?ek, ki ni sposoben funkcionirat v sodobni dru?bi. ?e bi brali zakone tako kot so napisani bi ta beb?ke kr trpel zaradi te goljufije, ?e posebej ?e bi avto uvozil iz XY dr?ave.

 

Morma pa priznat, da bodo prijatelji po hitrem postopku zamenali spornega Pasata za Audija A6, ki kao ni sporen, prav tako TDI. ?e ima? denar zakaj ne, ni potrebno ?akat da bi slu?ajno padla cena rabljenih ali reskirat vpoklic ali kaj podobnega ?e huj?ega. So prvi lastniki, avto ima 170 kkm imajo ke? in to je to. Ena druga prijateljica je zamenjala prav tako golfa z novim golfom (TDI), tik pred afero. Sedaj bilj mirno spi :) Jaz bi tudi tako svetoval, ?e imate denar in ste itak razmi?ljali menjat VW za novej?ega ali novega. Zakaj pa ne.
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

meni tudi ne bo noben ?aral po SW dokler ne dobim pisno potrditev da:

bo avto porabil  enako ali manj goriva

do imel enako ali ve?jo mo?

ne bo poseg ?kodil motorju na dolgi rok.

 

Sicer ne bom dovolil SW predelave. Res pa s tem verjetno tvegam gro?njo za izgubo garancije, saj bodo gotovo kaj pogojevali.

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

V praksi, torej v relanem okolju pa vsi dizli pribl?no isto onesna?ujejo. Kot sem lahko razbral VW ne onesna?uje ve? od ostalih. Ima pa verjento TDI motor zaradi tega ni?jo porabo, manj te?av z EGR, DPF itd. S tem dejanje je bila o?kodovana dr?ava, ki ni pobrala dav??in na okolje in VW si je pridobil primerjalno prednost pred tekmeci. Tako da od?kodnina s strani VW mora biti sestavljena iz povrnitve okoljskih dajatev za nazaj, pla?ila od?kodnine zaradi nelojalne konkrence in pla?ila kazni. 

Iz kje si to razbral? Sicer sem tudi jaz sli?al, da so nekatere organizacije razbrale, da so realne ?tevilke druga?ne kot jih navajajo v testih ampak jim ni? ne morejo. To si jaz razlagam tako, da so tile laboratorijski testi itak larifari, tako kot pri porabi. Avto je prilagojen, da v laboratoriju pod to?no dolo?enimi pogoji dela optimalno, v realnem svetu pa sta onesna?evanje kot poraba ?isto druga?na. Sva o tem ravno danes govorila s sodelavcem. Poraba se v laboratoriju meri med drugim pri 120 km/h. Tam ima moj avto res ?e dokaj ugodno porabo, pri 130 pa ?isto ni? linearno posko?i in je nato skoraj vseeno ali grem 130 ali 150 (manj?a razlika kot pri 120 vs 130). Isto je verjetno z emisijami.

https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

 

 

meni tudi ne bo noben ?aral po SW dokler ne dobim pisno potrditev da:

bo avto porabil  enako ali manj goriva

do imel enako ali ve?jo mo?

ne bo poseg ?kodil motorju na dolgi rok.

 

Sicer ne bom dovolil SW predelave. Res pa s tem verjetno tvegam gro?njo za izgubo garancije, saj bodo gotovo kaj pogojevali.

 

Saj verjetno nih?e ne bo, zato pa pri VWju ?e niso dali ven nobene pametne informacije oziroma re?itve. Postavite se v ko?o in?enirjev, ki morajo zdaj popravljati svoje napake in napake (odpu??enih?) sodelavcev. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

 

Saj verjetno nih?e ne bo, zato pa pri VWju ?e niso dali ven nobene pametne informacije oziroma re?itve. Postavite se v ko?o in?enirjev, ki morajo zdaj popravljati svoje napake in napake (odpu??enih?) sodelavcev. 

 

VW afera je rezultat mened?iranja tipa: "Ne prihajaj s problemi ampak z re?itvami". Tako vsaj ?evi delujejo v podjetjih kjer sem delal. In rezultat je pa? softwer, ki je bil "re?itev", ne pa te?ava. Koliko od vas dela v takih podjetjih? Ko ?efi ne ?elijo sli?ati o te?avah ampak o re?itvah. ?efi s 5x ve?jemi pla?ami nebi radi sli?ali o te?avah in prevalijo vse na "mezdne" delavce.

LoL

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ve? ali manj je tako v vsaki firmi... bohnedej opozarjat na te?avo, ker si negativec ampak mora? takoj iz rokava stresti ?e re?itev, ker ?e ne te sploh ne poslu?ajo. ?e si pa ?e na?el re?itev si jo pa itak prilastijo kot njihovo pogruntav??ino teb pa prst v rit.

 

Tako je to danes.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz bom to vse zanikal, ni tako!!!

(moj.?ef.je.foruma?.press)  :hohoho:

 

Sicer pa ja, saj to sem mislil. In?enirji se zdaj jebejo, nadrejeni pritiskajo nanje.. Kot so pritiskali s tem, da naj zmanj?ajo emisije na vsak na?in. Dvomim, da bo kdo izmed vodilnih odgovornih zaradi te afere umrl reven.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kaj pa bo z na?imi avti in nadaljevanjem afere?

 

 

 

  • Mazda?s diesel cars had average NOx emissions of 0.293g/km in the real world, between 1.6 and 3.6 times the NEDC test levels. One Euro 6 model, the Mazda 6 2.2L 5DR, produced three times the official NOx emissions. A spokesman for Mazda said: ?In compliance with the law, Mazda works hard to ensure that every petrol and diesel engine it makes fully complies with the regulations.?
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kaj pa bo z na?imi avti in nadaljevanjem afere?

Tule je Mazdin odziv na dogajanje v tej aferi in iz tega odziva je iztrgan tudi tvoj citat Mazdinega "spokesmana". Bodimo korektni in ne trgajmo izjav iz konteksta. Od izbruha tele afere meri dizelske izpuste v realnem prometu ?e vsak, kdor ima nekaj minut ?asa. Za Mazdo so tako rezultati od 40% pa tja do 6-kratnega preseganja in za druge znamke ni ni? druga?e. Tudi po teh "meritvah" je Mazda med ?istej?imi gledena primerljiva vozila. O goljufivem softwaru ni zaenkrat ni?, prav to pa je bistvo problema pri VW. Odstopanja od testnih rezultatov so jasna, saj je tako tudi pri porabi goriva, CO2 itd.

http://www.jenningsmotorgroup.co.uk/blog/mazda-responds-to-vw-us-emissions-situation/6184/

Nikad ne veruj ?eni, koja la?e.

Bog daj neumnim pamet, nam pa denar...

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Iztrgan... Khm, tako sem ga na?el na spletu... Mazda USA me niti ne zanima. Zanima me kaj bo v Evropi.

 

?e prav razumem, Mazda dela skladno z direktivami emisijskih standardov. Niso uporabljali ilegalnega softwera, ok. Da pa ne znajo (ali ne morejo) zapreti ust z neodvisnimi testi pa tudi, da mislit svoje.

 

Na kaki osnovi torej novinarjem podatki o prekora?enih emisijah?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Iztrgan... Khm, tako sem ga na?el na spletu... Mazda USA me niti ne zanima. Zanima me kaj bo v Evropi.

?e prav razumem, Mazda dela skladno z direktivami emisijskih standardov. Niso uporabljali ilegalnega softwera, ok. Da pa ne znajo (ali ne morejo) zapreti ust z neodvisnimi testi pa tudi, da mislit svoje.

Na kaki osnovi torej novinarjem podatki o prekora?enih emisijah?

Poglej, jaz na to gledam takole. Obstoje?i emisijski test je za vse enak in bistveno vpra?anje je, ali proizvajalci na njem goljufajo (la?niv software...) ali ne. Test omogo?a primerljivost med razli?nimi avti samo takrat, ko (?e) proizvajalci ne goljufajo. Ravno v primerljivosti rezultatov je klju?na vrednost testa, saj vendar nih?e pri zdravi pameti ne pri?akuje, da bo avto v realnem prometu imel tak?ne rezultate kot na testu v laboratorijskih pogojih. Saj smo se vendar iz podatkov o porabi goriva kaj nau?ili. Problem VW je v tem, da so z goljufanjem poru?ili to primerljivost rezultatov. Res je tudi mene presenetila razlika med testnimi in "dejanskimi" rezultati, ki se sedaj pojavljajo vsepovsod, ampak to ni problem niti Mazde niti kak?nega drugega proizvajalca, ampak problem testnega cikla. V kolikor je torej avto na testu dosegel rezultat brez goljufanja, ne more? nikomur ni?esar o?itati (pa pustimo sedaj lobiranje avto lobija glede standardov in na?ina testiranja).

Od izbruha tele afere dalje se mno?ijo tak?ni in druga?ni testi, ki jih izvajajo tak?ne ali druga?ne organizacije s tak?no ali druga?no opremo v tak?nih in druga?nih pogojih. Zato so rezultati teh testov tako razli?ni in ka?ejo na to, kako te?ko je dolo?iti "realen promet". Kaj je ?e to? Koliko mestne vo?nje, koliko avtoceste, s kak?no hitrostjo, pri kak?ni zunanji temperaturi, pri kak?ni vla?nosti, pri kak?nih obratih menjamo prestave itd. itd. "Realen promet" je za vsakega voznika dejansko nekaj drugega, saj vsak vozi malo druga?e. Kar se ti?e porabe goriva, je tudi do 30% odvisna samo od na?ina vo?nje, zato so tudi emisije brez dvoma odvisne tudi od tega. Kakr?enkoli test bo ?e v prihodnje veljal, ne bo nikoli mogel popolnoma prikazati razmer v "realnem prometu", bo pa seveda treba ob uvedbi novega testa spremeniti tudi emisijske standarde, saj bodo izpusti na njih veliko vi?ji kot danes.

Pa ?e to. Danes sem gledal homologacijo ?eninega Golfa 1.2 TSI, v kateri je koncentracija NOx le 0,02 g/km ni?ja kot pri moji Mazdi 6 z 2.2 litrskim dizlom. Mogo?e bi pa kazalo ?e kak?nega modernega bencinarja zapeljati na test v "realnem prometu"? Posamezni ?lanki na to temo se ?e pojavljajo (sploh glede trdih delcev...) in mislim, da bo stvar kmalu pri?la ven. To bi bilo po svoje logi?no, saj tudi moderni bencinarji v marsi?em delujejo podobno kot dizli (turbo polnilnik, neposredni vbrizg...). Bomo videli...

Nikad ne veruj ?eni, koja la?e.

Bog daj neumnim pamet, nam pa denar...

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_NOx-control-tech_revised%2009152015.pdf

 

Na temle linku je zanimivo branje. Gre za poro?ilo organizacije ICCT, ki je odkrila tole afero, v sodelovanju z ADAC.
Mazda je trikrat posebej pozitivno omenjena, in sicer:
- Mazda je imela v letu 2014 najve?ji dele? prodanih dizlov standarda Euro6 glede na vsa svoja prodana dizelska vozila v tem letu (str. 6 poro?ila);
- Mazda je edini proizvajalec, ki je v razvoju zaradi ni?anja NOx posegel v delovanje samega motorja v povezavi z EGR (str. 8 poro?ila), medtem ko se ostali osredoto?ajo predvsem na naknadno obdelavo izpuha (SCR katalizatorji...);
- Mazda (oziroma njen koncept EGR) je imela po testu WLTC (upo?teva "realen promet") najni?jo emisijo NOx pri nizkih in srednjih hitrostih ter drugo najni?jo emisijo pri visokih in ekstra visokih hitrostih (str. 16 poro?ila).

Nikad ne veruj ?eni, koja la?e.

Bog daj neumnim pamet, nam pa denar...

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 2 tedna kasneje...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

haha, ko so na udaru zaslu?ki se tudi vsi standardi, pravilniki in ekologija neha.

 

Tolk o tem kapitalizmu, ki ?re samega sebe.

 

Sicer pa so takrat, ko so postavljali tako stroge standarde EURO 5 in 6 marsikateri podvomili ali se da v nekih normalnih cenovnih okvirih to sploh dose?i. Ampak zaradi v?e?nosti in politi?nih to?k je bilo to vseeno sprejeto ?eprav se je vedelo, da bo to te?ko ali celo nemogo?e. Danes pa imamo to kar imamo in da industrija ne propade bodo raje norme spreminjali.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Malo sem brskal po spletu in na?el zanimiv ?lanek poznanega SLO novinarja Leme?a. Pove zelo realno, kako in kaj, mi je bil v?e?...

?e bi se to ameri?kim firmam zgodilo, bi bile reakcije medijev druga?ne.

 

?lanek:

http://novipodjetnik.si/volkswagen-in-ravne-kumare/

 

LP Jo?e

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 leta kasneje...

A ?e ni konec?

 

https://www.24ur.com/novice/gospodarstvo/odpoklic-naj-bi-dosegel-sestmestno-stevilko-vmes-vsaj-260-000-kombijev-sprinter.html

 

Samo ?e ?akam dan, ko bom dobil na roko bel trak z Davidovo zvezd... ... ... Ho?em re?i, z napisom: "Vozim dizela?a".

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.