Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Je pa ?e druga mo?nost...

 

Da bodo osebni avtomobili namesto 150kW motorje uporabljali 30kW. Peljalo se bo, vendar po?asneje. Zato ne bo potrebnih tako mo?ne pasivne varnosti, kar bo osebni avtomobil ?e olaj?alo. Kar pomeni precej manj?o porabo elektri?ne energije...

 

 

Zdaj pa resno. A je kdo tu dovolj podkovan in ima dovolj podatkov, da naredi en prera?un. Namre? to o 244 JEK mi je dalo misliti. Dejstvo je, da bo poraba elektri?ne energije odvisna od ?tevila prevo?enih kilometrov. Ne bodo vsi naenkrat imeli povsem prazne baterije, ker ne vozijo vsi naenkrat najve?jo mo?no razdaljo. Tako kot gorivo ne polnijo vsi naenkrat... Ali obstaja podatek, koliko goriva v Sloveniji porabijo osebna vozila, koliko energije ima to gorivo in koliko elektri?ne energije bi potrebovali za njegovo zamenjavo? Potem bi dobili realnej?o sliko, koliko elektri?ne energije bi v enem letu potrebovali samo za polnjenje vozil...

Tistih 244 JEK je napa?en izra?un ?e se ?e nanje priklopijo Hrvatje tako kot so v Kr?kem jih rabimo 244 x 2 :D

 

Ne, ne bodo vsi isto?asno polnili avte, razen , no razen pred vikendi, prazniki, mno?i?nim odhodom na po?itnice...

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mal je zmede v teh primerjavah saj je najbolj bistveni podatek kapaciteta baterij, mo? motorja pa je le bolj sekundarnega pomena in niti ne vpliva zelo veliko na skrajni domet pri normalni uporabi avtomobila. Kapaciteta se meri v kWh (kilowatne ure) in pomeni koliko ur pri obremenitveni mo?i 1kW bo lahko baterija poganjala motor.

 

Primer: Nissan Leaf ima 80kW motor (maksimalna obemenitev) in 30kWh baterijo. Pri polni obremenitvi motorja to pomeni samo skromnih 22 minut vo?nje. Ampak motor nikoli ni vseh 22min maksimalno obremenjen in ?e deluje recimo nekje enakomerno pri hitrosti 100km/h s pribli?no mo?jo 25kW bi teoreti?no se dalo prevozit tudi ve? kot 300km. Ker pa vemo, da so zraven priklju?eni ?e drugi porabniki (lu?i, ozvo?enje, klima, servo, varnostni sistemi, itd) in seveda, ker ne gre za enakomerno vo?njo, saj vsebuje pospe?evanja bo ta domet hitro prepolovljen.

 

Tudi, ?e ima? Teslo s 500kW motorjem in baterijami s 85kWh ni dosti druga?e. ?e vozi? var?no tako kot z Leafom bo mogo?e obremenitev malenkostno vi?ja (te?ji avto) pri istih hitrostih ampak zaradi skoraj 3x kapacitete baterij se da s Teslo prevozit tudi 400-500km. Seveda pa ?e vozi? Teslo pod polnimi obremenitvami v stilu ?drive it like you stole it? pa seveda domet tudi pribli?no ne bo tak?en in je lahko ?e celo manj?i kot pri Leafu pri polni obremenitvi saj ima Tesla le za 10minut d?usa.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

hm...kilovatna ura = kilovatna ura, ali elektri?ne energije, ali energije nafte npr., tako da:

1liter nafte je cca. 10kWh energije, to pomeni da v tank nato?i? 70kWh nafte. Akumulator( Renault Zoe) ima kapaciteto akumulatorja 22kWh, te?e 290kg.  

Priklju?ne mo?i v hi?ah:1*16A=3kW, 1*20A=5kW, 1*25A=6kW,

3*10A =400V*3*10A/1,73=7kW, 3*16A=10kW, 3*20A=14kW, 3*25A=17kW. 

Avto je mo? polniti z mo?jo 22kW! Imamo polnilnico pred slu?beno stavbo, 22kW, avto se polni 1h. 

Od kje vam potrebna mo? za morebitno hitro polnjenje? Morate ra?unati da ima povpre?na hi?a, katera ima 3-fazni priklju?ek, priklju?ne varovalke 3*16A, torej 10kW mo?i, ve?ina pa ima enofazne priklju?ke. 

22kW vle?e skupni tok 55A, torej 18A po fazi.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 Akumulator( Renault Zoe) ima kapaciteto akumulatorja 22kWh, te?e 290kg.  

 

Novi renold Zoe ima sedaj 41KWh baterijo in realen doseg 300km. Ampak to je clio varianta ali pa ?e mal manj?i. ?e bi hotel imeti normalen dru?inski avto s samo polovi?nim dosegom kot imajo sedanji avti, bi vsaj 80KWh akumulator bil minimom. Hitra 20minutna polnilnica za 80KWh bi morala imeti, upo?tevajo? izgube na polnilcu in baterijah, cca 260KW! To je precej ve? od 22KW polnjenja ki ga nekateri neupravi?eno imenujejo hitro.

Hitrega polnjenja verjemite da ne bo, ker bo predrago -  visokih konic porabe proizvodnja nikakor ne bo sposobna pokriti, zato bodo le te obra?unavane z mnogokratniki normalne cene. Po doma?e, hitre polnilnice bodo za bogate. Ampak tudi za po?asno polnjenje bo potrebno postavit kak?no JEK.

 

Pred tremi leti so pri Tesli omenili mo?nost, da bi menjali baterije na bencinskih ?rpalkah. Pri tem vozniku nebi bilo treba niti izstopiti iz avta, postopek bi opravil robot. Cena ene menjave od 40 do 60?. Potem bi zraven dr?ava pristavila svoj lon?ek za cestnine, tro?arine, pomo? ?eleznici... bi bila cena krat 2 za pol manj dosega kot ga imam sedaj z enim tankom. To bi pomenilo 4x vi?jo ceno za prevo?en kilometer kot jo pla?ujem sedaj. 

 

Politiki in drugi prodajalci megle nam prodajajo precej la?i o elektri?ni mobilnosti. Ena je tisto kolk bo to fino, ker bomo imeli v 20 minutah poln akumulator, druga je, da se bomo vozili 3x ceneje, tretja je.. hm... sem ?e pozabil ampak tretja la? zanesljivo je.

Aja, prodajajo nam teorijo o tem, da bi z avti priklju?enimi na omre?je premo??ali konice porabe - ko bi bila poraba velika, bi avto v omre?je lahko oddajal energijo, v ?asu majhne porabe pa bi to energijo potem iz omre?ja dobil nazaj  - lepo a ne? Ampak, baterije imajo ?ivljenjsko dobo ene 500 ciklov, a kdo misli da bi lastniki avtov komaj ?akali da bi te cikle metali stran za zagotavljanje stabilnosti el. omre?ja :vskalo:

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To?no tako.... trenutno je to eno veliko prodajanje megle. Verjetno je edina pametna trenutna re?itev hibridi oz. el.avtomobili s podalj?evalcem dosega. Vse ostalo se nekako (?e) ne izzide.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

To so une luknje, ko se da za vsako stvar to?it in neki iztr?it... sva?ta.

 

 

 

luknje? Da da? 100.000? za nekaj kar to ni, luknje?

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Novi renold Zoe ima sedaj 41KWh baterijo in realen doseg 300km. Ampak to je clio varianta ali pa ?e mal manj?i. ?e bi hotel imeti normalen dru?inski avto s samo polovi?nim dosegom kot imajo sedanji avti, bi vsaj 80KWh akumulator bil minimom. Hitra 20minutna polnilnica za 80KWh bi morala imeti, upo?tevajo? izgube na polnilcu in baterijah, cca 260KW! To je precej ve? od 22KW polnjenja ki ga nekateri neupravi?eno imenujejo hitro.

Hitrega polnjenja verjemite da ne bo, ker bo predrago -  visokih konic porabe proizvodnja nikakor ne bo sposobna pokriti, zato bodo le te obra?unavane z mnogokratniki normalne cene. Po doma?e, hitre polnilnice bodo za bogate. Ampak tudi za po?asno polnjenje bo potrebno postavit kak?no JEK.

 

Pred tremi leti so pri Tesli omenili mo?nost, da bi menjali baterije na bencinskih ?rpalkah. Pri tem vozniku nebi bilo treba niti izstopiti iz avta, postopek bi opravil robot. Cena ene menjave od 40 do 60?. Potem bi zraven dr?ava pristavila svoj lon?ek za cestnine, tro?arine, pomo? ?eleznici... bi bila cena krat 2 za pol manj dosega kot ga imam sedaj z enim tankom. To bi pomenilo 4x vi?jo ceno za prevo?en kilometer kot jo pla?ujem sedaj. 

 

Politiki in drugi prodajalci megle nam prodajajo precej la?i o elektri?ni mobilnosti. Ena je tisto kolk bo to fino, ker bomo imeli v 20 minutah poln akumulator, druga je, da se bomo vozili 3x ceneje, tretja je.. hm... sem ?e pozabil ampak tretja la? zanesljivo je.

Aja, prodajajo nam teorijo o tem, da bi z avti priklju?enimi na omre?je premo??ali konice porabe - ko bi bila poraba velika, bi avto v omre?je lahko oddajal energijo, v ?asu majhne porabe pa bi to energijo potem iz omre?ja dobil nazaj  - lepo a ne? Ampak, baterije imajo ?ivljenjsko dobo ene 500 ciklov, a kdo misli da bi lastniki avtov komaj ?akali da bi te cikle metali stran za zagotavljanje stabilnosti el. omre?ja :vskalo:

Na? slu?beni ima 22kW baterijo in realen doseg 100km! Pri novej?em modelu, ki lahko re?emo da ima ?e enkrat zmogljivej?o baterijo, lahko mirne du?e re?em da ne bo prevozil 210km z enim ciklom. 

Trenutno nudi Reno najem akumulatorja,,(cca 100?/mesec) in ga zamenja ko pade zmogljivost pod 75%. Vse mogo?e ideje se rojevajo, dejstvo pa je da ob veliki zamenjavi konvekcionalnih avt. z e-avti pomeni kolaps omre?ja.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na? slu?beni ima 22kW baterijo in realen doseg 100km! Pri novej?em modelu, ki lahko re?emo da ima ?e enkrat zmogljivej?o baterijo, lahko mirne du?e re?em da ne bo prevozil 210km z enim ciklom. 

Trenutno nudi Reno najem akumulatorja,,(cca 100?/mesec) in ga zamenja ko pade zmogljivost pod 75%. Vse mogo?e ideje se rojevajo, dejstvo pa je da ob veliki zamenjavi konvekcionalnih avt. z e-avti pomeni kolaps omre?ja.

?aki kupiti mora? avto, potem pa ?e najeti baterijo za 100?, kar pomeni cca 1500km z dizlom? 

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

luknje? Da da? 100.000? za nekaj kar to ni, luknje?

 

 

Podjetje Tesla Motors je te navedbe vselej zavra?alo in trdilo, da se navedeni podatki ne nana?ajo na mo? avtomobila, temve? zgolj na mo? elektromotorjev. 

 

 

Ne vem no, eden v tej zgodbi i??e luknje. Al se Tesla izgovarja na nateg al pa kupci niso pojma, kaj so kupovali in trditve tesle dr?ijo.

 

Druga? se ne spoznam na elektromotorje & stuff, tako da te?ko pametujem, ampak ?lanek je tako napisan, da bi reku, da kupci i??ejo luknje, kot kak?ni klasi?ni ameri?ani. ;)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne vem no, eden v tej zgodbi i??e luknje. Al se Tesla izgovarja na nateg al pa kupci niso pojma, kaj so kupovali in trditve tesle dr?ijo.

 

Druga? se ne spoznam na elektromotorje & stuff, tako da te?ko pametujem, ampak ?lanek je tako napisan, da bi reku, da kupci i??ejo luknje, kot kak?ni klasi?ni ameri?ani. ;)

V podatkih vozila je mo? avtomobila...torej. Pa pazi teh podatkov ni ve? na Teslini strani edini p?odatek ki ga najde? je 100kW baterija...

Torej je nekaj na zavajanju. ?e pogleda? stare podatke povsod pi?e engine power, pa tudi ?e, saj to je to, ?e re?ejo da motorja razvijeta 700HP morata dati toliko ajde +/- nekaj % ne pa kar 225KM manj...

 

Vseeno nisi prebral dobro

Lastniki modela S P85D so skoraj pred dvema letoma v Oslu vlo?ili to?bo, v kateri so navajali, da elektromotorja takrat najzmogljivej?e razli?ice modela S (zdaj je to P100D) namesto obljubljenih 515 kilovatov (700 KM) skupaj razvijeta le 349 kilovatov (475 KM).

Podjetje Tesla Motors je te navedbe vselej zavra?alo in trdilo, da se navedeni podatki ne nana?ajo na mo? avtomobila, temve? zgolj na mo? elektromotorjev. Kljub temu so se v podjetju zaradi pritiskov odlo?ili za poravnavo s svojimi strankami

 

?e vedno je veljalo (benz, dizel...) da je mo? avtomobila = mo?i motorja, vpra?anje je bilo samo ali se meri na kolesih ali sam motor. No tesla ima direkten prenos (elektromotor na vsaki gredi)

Rimac na primer je naredil korak naprej, pri njemu kot sem omenil je najbolj pomemben software (bil na njihovi predstavitvi). na vsaki roki (kolesu) ima svoj elektro motor. Torej 4. In ti motorji tudi nadome??ajo ABS in ESP, saj elektronika krmili pogon in po potrebi dodaja / odvzema mo? posameznemu motorju. v bistvu gre za 4 neodvisno krmiljene motorje direkno na roki. S tem je tudi te?i??e povsem druga?e, dobil je AWD in poimenoval to torque vectoring 

 

Z njihovih predstavitev:

 

To je ogromna tehnolo?ka prednost pred ostalimi

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na ?trom se ne spoznam dovolj, da bi pametoval ampak glede na napisano imajo na koncu pri Toyoti ?e najbolj prav. Njihovi hibridi imajo kolikor berem res majhno porabo (downsizing se je ?e po?asi izkazal za slepo ulico), obenem pa tudi dizlov ne ?mirglajo kaj dosti. Doseg ve?ine teh ?tromarjev je zaenkrat bolj vic, oziroma za potrebe vo?njo v slu?bo ?e nekako OK, ampak za malo dalj?o pot se pa niti pod razno ne mislum ustavljati za pol ure ali uro v vrsti, da se baterije nafilajo. Kako si Angelca in njeni Nemci predstavljajo, da bodo v 17ih letih uspeli omre?ju dovajati toliko ve? zelene z elektrike (iz termoelektrarn  :lol: ) pa tudi ne vem. Bo ?e zanimivo izgleda.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

V vasi imamo enega "va?kega vseveda". Ki vedno vse ve. In ni? ne zna...

 

V?asih pa ima kak?no pametno in nam da misliti...

 

In tako je bilo tudi tokrat.

 

Va?ka gostilna.

 

Gostilni?ka debata.

 

Debata nanese na elektri?ne avtomobile.

 

In povem, da sem nekje zasledil, da naj se v Nem?iji ?ez 20 let ne bi ve? smelo prodajati vozila na fosilna goriva. Torej bo o?itno vse na elektriko. Pa se oglasi "va?ki vseved":

- "Kaj jim nuca, da bodo imeli vse na elektriko, ?e pa ima cel Jadran 10 polnilnic za elektri?ne avte..."

 

Potem smo pa resno za?eli premlevati.

 

Kje bodo vsi ti turisti, izvajajo migracije narodov celo poletje, polnili svoja vozila?

Kolik?en bo domet elektri?nega avta s trugo na strehi in kolesi na kljuki, v kabini pa ?tiri ali pet potnikov, ki bodo ?eleli klimo?

Kolik?en bo domet elektri?nega avtomobila s pripeto po?itni?ko prikolico?

Eno polnjenje baterije traja okoli pol ure - ?e si takoj na vrsti. Koliko se bo podalj?alo potovanje?

Kako bo to prenesla preostala infrastruktura (Nemci lahko v dvajsetih letih okrepijo svojo proizvodnjo in uredijo polnilnice. Ampak iz Nem?ije pa ne morejo, ?e ta infrastruktura ni urejena tudi drugod)?

Bi bilo bolje, ?e bi imeli nad avtocesto napeto mre?o in elektriko v njej (kot "zaletav?ki" v Luna parku), da bi baterijo polnili kar med vo?njo po avtocesti, ko pa se zapelje dol z avtoceste, se vozi pa na baterijo? 

Je sploh mo?no na elektriko nadomestiti dizelski motor?

 

Ja, o?itno bo ?e zanimivo...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne razumem primerjave. Saj ne bo? peljal na 2000km potovanje elektri?nega avta, isto kot zdaj ne gre? na dopust s kamionom za pesek? Bo? peljal hibrida ali pa sposojenega dizla. Ve?ina dru?in srednjega razreda ima ?e dandanes dva avta doma. Bo? mel enega velikega smrdljivca kot ga ima? zdaj (in se potem ?udil zakaj pla?uje? 1000eur+ na leto za njega ko ga rabi? samo enkrat za en teden) in poleg elektri?ni avto namesto mestne Mazde 2 / Corse / Cliota, ki ga rabi? ve?ino ?asa ker je bolj prakti?en.

 

?e pa si tega ne more? privo??iti pa bo? pa? ?e malo po?akal, saj nih?e nikjer ne pravi da bodo elektri?ni avti poceni ?port.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne razumem primerjave. Saj ne bo? peljal na 2000km potovanje elektri?nega avta, isto kot zdaj ne gre? na dopust s kamionom za pesek? Bo? peljal hibrida ali pa sposojenega dizla. Ve?ina dru?in srednjega razreda ima ?e dandanes dva avta doma. Bo? mel enega velikega smrdljivca kot ga ima? zdaj (in se potem ?udil zakaj pla?uje? 1000eur+ na leto za njega ko ga rabi? samo enkrat za en teden) in poleg elektri?ni avto namesto mestne Mazde 2 / Corse / Cliota, ki ga rabi? ve?ino ?asa ker je bolj prakti?en.

 

?e pa si tega ne more? privo??iti pa bo? pa? ?e malo po?akal, saj nih?e nikjer ne pravi da bodo elektri?ni avti poceni ?port.

 

?e se Nem?ija pripravlja, da od nekega leta naprej ne bodo ve? prodajali vozila na fosilna goriva ne bo preostalo drugega kot elektri?ni avto peljati na 2000 km dolgo potovanje... Razen, ?e bodo dizle sposojali v tujini...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Je kar razlika med predlogom in potem kon?no implementacijo zakona :) ICE motorji ne grejo nikamor, ne bi me pa ?udilo ?e se bo stopnjeval pritisk na dizle in izpuste in bo ?tevilo hibridov / elektro prodanih vozil doseglo 50% tam v 10 letih.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 1 mesec kasneje...

Evo the grand tour 13. Lepa primerjava elektricnega z bencinarjem....seveda z mero humorja. Ampak tokrat je sala v bistvu resnica

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 2 meseca kasneje...

Se pravi rabi? za polno polnjenje en cel dan... to je crap, se pravi ?e en razlog zakaj se ne primejo elektri?ni avti.

 

Sam men se neki ne izzide.. Zoe ima kolk 40kWh baterijo? 25% je torej 10kWh. Verjetno ima omejitev na klasi?ni vti?nici, da ne obremenjuje ve? kot 1,5kW. Mogo?e se da kje nastavit, da lahko pove?a? na vsaj 3kW, kar bi pri 16A moralo brez te?av zdr?ati.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.