Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Počakaj, da bo bolj toplo, ker če ne, bo tako kot v tem testu - pa za povrh sploh ni blo tko hladno.

 

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa saj gre za "znanost". No, fino bi bilo, če ne bi šli ravno zmrzovat na Hrvaško. 😃

 

Samo eno podvprašanje: a potem boste privolili tudi v test mestne vožnje? Ker na tem vašem "avtocestnem" testu bo ZOE v očitno podrejenem položaju ... Ampak rade volje sodelujem, da se razblinijo (ali pa potrdijo) nekateri dvomi. Predvsem ta, da se lahko z električnim avtom zapelješ tudi kam dlje kot le par deset kilometrov okoli hiše.

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja, nič novega pod Soncem. Vse to sem že doživel. Sicer je bil drug EV-navdušenec in druge znamke vozni park, ampak zgodba je pa ista...

 

Najprej vneto razlaganje, kako je EV oh in sploh in kako je 90% ljudi zaslepljenih in se držijo starega kot pijanec plota in kako so vse novosti v zgodovini sprejeli zadržano in kako je lastnik EVja že spregledal in kakšno srečo imamo, da ga imamo, da nas razsvetli in tako najprej

 

Potem butnem s predlogom, da se to v praksi dokaže. In kaj se zgodi?

 

Prejšnjič smo se vsaj dogovorili, kdaj bo štart, tokrat se nismo še niti dogovorili, kdaj bo štart, pa je že stokanje, da je EV v primerjavi z dvolitrskim dizlom v podrejenem položaju. Prejšnjič je bila relacija Solkan - Pečovnik (200 km), pa je bilo stokanje, ker je bilo nekaj regionalne ceste in nekaj vaške ceste pa poleg voznika še trije potniki in je to precejšnja teža, pa vse to neugodno vpliva na porabo in domet. Pri vsem skupaj pa je gladko spregledal, da je Mazda 5 poleg voznika peljala še pet potnikov... Tokrat je EV v podrejenem položaju, ker gre za zmerno do pretežno avtocestno vožnjo...

 

Meni ni všeč nič, kar ne gre na nafto. Pa ne prepričujem ljudi, da so zaslepljeni, ker si še sami ne kupijo dizla. Še več, vsem po vrsti razlagam tako, po kmečko: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja seno. Vsaka stvar je za svoj namen in če jo uporabljaš za to, za kar je namenjena, ni nobenih težav.

 

In to je tudi odgovor na tvoje podvprašanje. 

 

Mi je pa zanimivo, kako ste lastniki EVjev sami sebi nasprotujoči. Najprej jamranje, da je EV na daljših relacijah v podrejenem položaju, nato sprašuješ, če se gremo vozit še po mestu, da se lahko EV dokaže v svojem okolju, potem pa zaključiš, da se z EV lahko zapelješ tudi kam dlje kot le par 10 km okoli hiše... Ja, glej, tudi jaz se z dizlom lahko zapeljem v mesto. Ampak to ni njegovo okolje. In jaz imam par 10 km vožnje, da od svoje hiše sploh pridem do mesta... Pa zato ne trdim, da je dizel oh in sploh in da je vsem na forumu lahko žal, ker ga nimajo... 

 

Sicer pa imam neke načrte za maj ali junij, pa bomo videli kako se bodo stvari odvile. In če se bodo odvile v pravo smer, bova mogoče nadaljevala to debato in preizkus...

  • Všeč 2
  • Ljubim 3
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kakšno stokanje neki? Saj sem napisal, da sem za preizkus. Upam, da se nama poti poklopijo. Pa da bova imela še družbo kakšnega Mazdaša.

Mogoče pa kdo rabi kaj s Hrvaške, pa mu po poti nazaj pripeljeva. 😃

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nisem nasilen EV fanboy, toda Rowan je v marsičem usekal popolnoma mimo.

 

Kakšen vodik neki? Bencinske črpalke in električne vode imamo danes praktično povsod. Da bi postavili podobno infrastrukturo za vodik? Sanja svinja kukuruz ... Poleg tega pozabi omeniti, koliko energije gre za proizvodnjo in skladiščenje vodika pri ultra nizki temperaturi. Je bolje, če vso tisto elektriko direktno v EVje filamo. Veliko bolje.

 

Podobna analogija gre sintetičnim gorivom. Liter sintetičnega goriva prav tako potrebuje veliko električne energije za nastanek in stane približno 4-krat toliko, kolikor stane danes bencin. Nadaljevanje ugotovitve je enako zgornji - bolje, da gre tista elektrika direkt v baterije ... in EV-je.

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 26 minutami je dvorjan napisal:

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

 

A b se ti rd na mojo lopato prklopu?

 

Kot prvo: glede na kvaliteto sodobnih avtov jih bomo menjali, ko pridejo iz mode. Ker več ne bodo zdržali...

Kot drugo: res starih dizlov je ostalo presneto malo. Sodobni dizli z odstranjenimi filtri so pa do okolja enako neprijazni kot sodobni ne-dizli z odstranjenimi filtri...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 56 minutami je dvorjan napisal:

Nisem nasilen EV fanboy, toda Rowan je v marsičem usekal popolnoma mimo.

 

Kakšen vodik neki? Bencinske črpalke in električne vode imamo danes praktično povsod. Da bi postavili podobno infrastrukturo za vodik? Sanja svinja kukuruz ... Poleg tega pozabi omeniti, koliko energije gre za proizvodnjo in skladiščenje vodika pri ultra nizki temperaturi. Je bolje, če vso tisto elektriko direktno v EVje filamo. Veliko bolje.

 

Podobna analogija gre sintetičnim gorivom. Liter sintetičnega goriva prav tako potrebuje veliko električne energije za nastanek in stane približno 4-krat toliko, kolikor stane danes bencin. Nadaljevanje ugotovitve je enako zgornji - bolje, da gre tista elektrika direkt v baterije ... in EV-je.

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

 

 

Sj veš da imajo električni vodi svojo kapaciteto, in npr v Nemčiji, so kar blizu te kapacitete. Glede na trenutno infrastrukturo, so najboljša opcija bio goriva, enkrat ko bo prislo do masovne proizvodnje tega, bo tudi cenejše + tehnologija se stalno razvija, tako da z razvojem, bo sla cena samo na dol.

Prednost biogoriv je tudi ta, da se lahko proizvajajo na območjih s takorekoč neomejenim virom obnovljive energije (zato ima naprimer Porsche svojo razvojno tovarno na jugu Čila), in v teoriji ne rabijo biti priklopljeni na el omrežje. To je velika predvsem zaradi že zgoraj omenjenih težav s kapaciteto omrežja.

Infrastrukturno (prevoz in shranjevanje), pa za biogoriva ni potrebnih aboslutno nobenih sprememb, ker že vse to imamo zaradi bencina.

 

Vodik za v avtomobile se pa shranjuje pod pritiskom, ne v tekočem stanju, ker je shranjevanje vodika v tekočem stanju, sploh pa v avtomobilih, praktično nemogoče, zadeva ima vrelišče pri malo manj kot -258C.
Se pa tudi razvijajo drugi načini shranjevanja vodika, predvsem s kompoziti, kar bi povečalo vrelišče na neko obvljadljivo temperaturo in tudi zmanjšalo uhajanje vodika iz tanka.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Še zmeraj je najbolj umazano surovine nabirat in predelati za baterije. Žal tako je. Lepo se je slepiti in oglaševati, kako eko bla bla bla..., je štromar in vožnja z njim. Konec debate z moje strani. 

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 7 urami je Matick napisal:

 Glede na trenutno infrastrukturo, so najboljša opcija bio goriva,

 

Biogoriva so naravna katastrofa. Za planet najman toliko škodlijiva kot fosilna. Z izjemo biogoriv, ki jih poje osel da nosi tovor ali lastnika.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Mraušk Mčk napisal:

 

Biogoriva so naravna katastrofa. Za planet najman toliko škodlijiva kot fosilna. Z izjemo biogoriv, ki jih poje osel da nosi tovor ali lastnika.

 

Ja, mas prov, ocitno temu kar porsche dela, se rece egoriva...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

 

Samo 

dne 12. 3. 2024 ob 10:45 je dvorjan napisal:

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca.

Pa se poglej v ogledalo...zmeraj biti pameten,kaj bi naj drugi...

Kaj si že napisal,za kaj tako pogosto avte menjaš?...na koliko že...dve,tri leta....k te mine,in se ti zalušta drug al kako že🤔....

 

Vse bi vsi mogli....samo sami ne...

 

Ma zarinite si te EVje nekam...sama dvojna morala preračunljivcev.

 

Jaz bom to Mazdo-tretji avto v mojem življenju vozil dokler ne bo zgnilil...in tudi "drugega" C-Maxa bomo "do smrti".....in če bo vse po sreči...čez cca.20 let se bomo na novo pogovarjali.

 

Samo pogled nazaj...počasi bo dve leti od kar sem na tem forumu...nič se ni spremeniko pri baterijah...in že ko sem kupoval C-Maxa (2006)...in že pred tem so nakladali,kako bodo električni in ne vem kake baterije vse....nič se ni spremenilo od takrat...in po moje se še doooolgo ne bo.

Samo cene bodo padle na realno vrednost...rabljeni pa sploh.

Popravljeno od skritikrt
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Saj sem lepo napisal "bi morali" ...

 

Glede dvojne morale pa - to, česar tu na forumu ne veste, do sedaj, da imam tudi dva oldtimerja, z letnikom rojstva 1970-1980.

Pa Renault Clio, ki smo ga imeli pred prvim EV, je bil pri hiši 18+ let. Pred tem Renault 5 tudi mislim da blizu polnoletnosti. Pred tem hrošč, od leta 1972 dokler ni zgnil in ni opravil tehničnega - se je poslovil 1999. Na trajnosten način - celega je odkupil zmajar, ki je potreboval motor.

 

Tako da družinsko/gospodinjsko povprečje je dobro, čeprav ga moja "razvada" redne menjave avtomobila na par let kvari.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vse lepo in prav, ampak potrebno se je zavedati da je danes žal vse narejeno po sistemu kupi-uporabi-zavrzi ter da so marketingarji posegli dobesedno že v vse pore našega življenja. 

Danes če ti vozilo zdrži več kot 8let je že velik dosežek oziroma sreča. 

Samo poglej na naše ulice in ceste kjer vozil od letnika 2004 dalje žal ne videvaš več, do predkratkim pa so bili še zelo pogosti modeli na vsakem koraku. 

Kdor ima kaj računice kupi legendo in se ne obremenjuje. 

 

EV in hibridi ne bodo nikoli oldtimerji oziroma starodobniki, saj večina njih ne dočaka niti 10let oziroma se sistemi kvarijo kot po tekočem traku. 

 

Popravljeno od DonFelipe
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sem kolebal, kam naj dam tale posnetek, najden na FB ... v temo "Tole ja pa smeh" ali katero trejo... pa sem se vseeno odlocil, da dam tukaj, ko je ravno govora o EV (haterji, loverji,... :) ) ... 

 

 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.