Jump to content
scania

Adaptacija avtomatskega menjalnika

Recommended Posts

Zdravo.

 

Mogoce kdo ve kako se dela adaptacija za skyactive avtomatski menjalnik? Namrec po menjavi olja je zazelena adaptacija, ker se lahko pojavi cukanje ali trdo prestavljanje zaradi poznega menjavanja olja. Za mercedesa mi je zadeva poznana za mazdo pa ne zasledim. Ce je ze kdo delal lahko prosim opise postopek, za mercedesa se kalibrira glede na navor in posebaj glede na temperaturo.je pa po adaptaciji prestavljanje obcutno boljse.

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna biti podobno, kot pri saabu (Aisin avt. menj.), da se po menjavi olja oz. servisa na menjalniku aktivira samou?enje. Kako poteka ne vem. 

Nisem bil zraven, ko je delal to mojstr. Sem bil za pultom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po menjavi olja se abrazivni delci ki drzijo distanco med drsnimi diski sperejo in zato se cuti trse prestavljanje in to se popravi z resetiranjem tcu-ja in z nezno voznjo. Popolna menjava se dela samo ce je bilo olje redno menjano, v nasprotnem primeru se menja samo olje v karterju kajti s tem ne speremo vandlerja. Vandler se pa spira preko povratnega voda iz hladilnika olja tako da cev odklopis in vklopis avto pocakas da pritece dva litra olja nato prekines dodas manjko olja in postopek ponavljas dokler ne pritece lepo olje.

Pri mercedesu to delamo redno tako na 5g kot na 7g. S tem da ima mercedes znane probleme s speed senzorji in je potrebna menjava conductor plate ki pa se pri 7g zakomplicira saj ima v conductor plato integriran tcu kar pa pomeni codiranje nove plate in iskanje nulte tocke prestavljanja, pri 5g pa je zadeva cist enostavna samo menjava conductor plate adaptacija na temperaturo im vandlerja na navor in to je to. Za mazdo vem da ima tcu tudi integriran v conductor plato vendar naj nebi bilo nobenih problemov.

Saj pri mazdi po moje ce s testerjem resetiras tcu in opravis nezno voznjo si zadevo resil.

Ko bom imel kaksno mazdo v obdelavi se javim. Ce pa kdo bolje pozna zadeve pa prosim da se javi, mercedesove in zf menjalnike poznamo u nulo mazda in aisin pa se se ucimo.

 

Lp

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po menjavi olja se abrazivni delci ki drzijo distanco med drsnimi diski sperejo in zato se cuti trse prestavljanje in to se popravi z resetiranjem tcu-ja in z nezno voznjo. Popolna menjava se dela samo ce je bilo olje redno menjano, v nasprotnem primeru se menja samo olje v karterju kajti s tem ne speremo vandlerja. Vandler se pa spira preko povratnega voda iz hladilnika olja tako da cev odklopis in vklopis avto pocakas da pritece dva litra olja nato prekines dodas manjko olja in postopek ponavljas dokler ne pritece lepo olje.

Pri mercedesu to delamo redno tako na 5g kot na 7g. S tem da ima mercedes znane probleme s speed senzorji in je potrebna menjava conductor plate ki pa se pri 7g zakomplicira saj ima v conductor plato integriran tcu kar pa pomeni codiranje nove plate in iskanje nulte tocke prestavljanja, pri 5g pa je zadeva cist enostavna samo menjava conductor plate adaptacija na temperaturo im vandlerja na navor in to je to. Za mazdo vem da ima tcu tudi integriran v conductor plato vendar naj nebi bilo nobenih problemov.

Saj pri mazdi po moje ce s testerjem resetiras tcu in opravis nezno voznjo si zadevo resil.

Ko bom imel kaksno mazdo v obdelavi se javim. Ce pa kdo bolje pozna zadeve pa prosim da se javi, mercedesove in zf menjalnike poznamo u nulo mazda in aisin pa se se ucimo.

 

Lp

To velja tudi za rocne menjalnike ali pri rocnih menjalnikih ni problema in se lahko normalno zamenja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocni menjslnik imas samo cep za izpust in polnis preko nivojnega cepa in je to to. Pomembno pa je da das pravo olje, ce pise 75w api gl-4 mora bit 75w api gl-4, smo ze imeli primer da so dali 75w api gl-5 in cez cas so bili sinhroni uniceni. Zanimivi so tudi dsg menjalniki (na grobo klasicen rocni menjalnik s hidravlicnim pomikom vilic). Nekateri imajo po tri izpustne cepe ter razlicna olja za mehatroniko in razlicno olje za zobnike (vw 7speed dsg). Fordov powerschift (getragov menjalnik) pa ima isto olje vendar vec prekatov in ga moras predozirat da napolnis vse prekate in potem pri doloceni temperaturi lovis nivo olja. Je pa zanimivo da se vcasih najde kdo ki meri nivo olja pri avtomatskem menjalniku z izklopljenim motorjem in mu pokaze prevec olja. Vedno se meri pri dolocenem razponu temperature in pri vklopljenem motorju ko je olje v obtoku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prav pise gl-4 ali gl-5? ce je tako bi jaz dal raje gl4 ker je gl5 zelo agresiven do sinhronov, po moznosti original olje ali znamke fuchs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-7623-0-99648100-1538491135_thumb.jpg

 

Jest samo upam da nebom imel kaksnih problemov po menjavi olja v menjalniku (tezje prestavljanje). Trenutni menjalnik tece kot po putru. Olje bom pa zamenjal pri pooblascenem serviserju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri 75w-90 nebi smel imet problemov s tezjim prestavljanjem. Preveri na servisu kaj dajo not. Da si siguren pa lahko po stevilki sasije dobis original olje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A je kdo ?e pogruntal kaj v zvezi z adaptacijo? Se da kaj preko torque aplikacije?

Glede na to, da ma mazda svoje menjalnike, vpra?anje ?e je re?itev spet tako generi?na :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vem ?e so mazdini menjalniki njeni. Serviser v Lescha je rekel, da je to Aisin menjalnik kakor ga imajo citro in Peue,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, poglej , zadnji? smo o tem govorili, v temi z avtomatskimi menjalniki. Mogo?e imajo kako licenco, imajo pa svojo tovarno in tudi neke modifikacije menda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene sploh zanima ?e je kdo menju ?e olje pr skyactive 2013+ letnik. Jst sem gospoda Damijana v Kopru na servisu vpra?al je rekel, da se ne menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preden sem kupil mojo rabljeno CX-5 ( 2012, AT menjalnik, 118kW) sem prebral veliko ?tevilo prispevkov na ameri?kih Mazda forumih.

Tudi tam je precej debate, menjati olje v AT menjalniku ali ne. Nekateri so ga zamenjali, toda tudi tistim menjalnikom, katerim niso menjali olja

se ni ni? zgodilo. Tako da pri moji CX-5 ne bom menjal olja v AT menjalniku.

 

LP

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po menjavi olja se abrazivni delci ki drzijo distanco med drsnimi diski sperejo in zato se cuti trse prestavljanje in to se popravi z resetiranjem tcu-ja in z nezno voznjo. Popolna menjava se dela samo ce je bilo olje redno menjano, v nasprotnem primeru se menja samo olje v karterju kajti s tem ne speremo vandlerja. Vandler se pa spira preko povratnega voda iz hladilnika olja tako da cev odklopis in vklopis avto pocakas da pritece dva litra olja nato prekines dodas manjko olja in postopek ponavljas dokler ne pritece lepo olje.

Pri mercedesu to delamo redno tako na 5g kot na 7g. S tem da ima mercedes znane probleme s speed senzorji in je potrebna menjava conductor plate ki pa se pri 7g zakomplicira saj ima v conductor plato integriran tcu kar pa pomeni codiranje nove plate in iskanje nulte tocke prestavljanja, pri 5g pa je zadeva cist enostavna samo menjava conductor plate adaptacija na temperaturo im vandlerja na navor in to je to. Za mazdo vem da ima tcu tudi integriran v conductor plato vendar naj nebi bilo nobenih problemov.

Saj pri mazdi po moje ce s testerjem resetiras tcu in opravis nezno voznjo si zadevo resil.

Ko bom imel kaksno mazdo v obdelavi se javim. Ce pa kdo bolje pozna zadeve pa prosim da se javi, mercedesove in zf menjalnike poznamo u nulo mazda in aisin pa se se ucimo.

 

Lp

 

Mojster za menjalnike. 

 

Dej mi povej, kako se obnesejo menjalniki v MB A klasi, W168 in W169 pri bencinarjih, tja do 116PS? Eni pravijo ful problem, drugi pravijo sploh ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preden sem kupil mojo rabljeno CX-5 ( 2012, AT menjalnik, 118kW) sem prebral veliko ?tevilo prispevkov na ameri?kih Mazda forumih.

Tudi tam je precej debate, menjati olje v AT menjalniku ali ne. Nekateri so ga zamenjali, toda tudi tistim menjalnikom, katerim niso menjali olja

se ni ni? zgodilo. Tako da pri moji CX-5 ne bom menjal olja v AT menjalniku.

 

LP

 
Olje v avtomatskih menjalnikih se menja na vsakih 60.000km. Tak menjalnik bo pre?ivel ?ivljenjsko dobo avta.
?e olja ne menjamo, se menjalnik ne bo pokvaril takoj. Zdr?al bo nekih 150.000km-250.000km. Ko bo za?el cukat, bo notranjost menjalnika ?e uni?ena in bo potrebna popolna obnova, ki bo draga in mogo?e ne bo ve? ekonomsko upravi?ena.
 
Proizvajalci v?asih napi?ejo, da menjava olja ni potrebna. Oni so s tem ubili 4 muhe na en mah:
-ni?ji stro?ki vzdr?evanja pritegnejo kupce
-avto bo garancijo pre?ivel
-kmalu po preteku garancije se bo pokvaril
-potreben bo nakup novega avta
 
Ne razumem, zakaj se pri nas tako izogibamo vzdr?evanja avtomatskih menjalnikov. Atf olje ni nobena eksotika. Na vsakem Petrolu ga imajo na zalogi in sploh ni drago, 4L stane 21,9?. https://eshop.petrol.si/sl/petrol/petrol-atf-matic-dx-iii-4l/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se strinjam z napisanim, razen z izbiro olja se ne morem strinjati. Tole ne pa?e v na?e super duper mazde!!! Neko cheap shit olje s petrola no...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se strinjam, vsekakor je potrebno preverit specifikacije za olje, ki jih zahteva dolo?en avto in to upo?tevat.

Pogosto se zahteva Dexron III in to olje s Petrola temu ustreza. Ni vse na Petrolu chip shit. Petrolova olja dela Texaco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aja ok to je funkcija menjalnika - to je razumljivo, vsak ima glede na G senzor oz ?iroskop adaptacije (vi?ji obrati na klancu dol itd)

 

Ampak mislil sem, da se spra?uje kako bi se ga adaptiralo....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Olje v avtomatskih menjalnikih se menja na vsakih 60.000km. Tak menjalnik bo pre?ivel ?ivljenjsko dobo avta.

?e olja ne menjamo, se menjalnik ne bo pokvaril takoj. Zdr?al bo nekih 150.000km-250.000km. Ko bo za?el cukat, bo notranjost menjalnika ?e uni?ena in bo potrebna popolna obnova, ki bo draga in mogo?e ne bo ve? ekonomsko upravi?ena.

 

Proizvajalci v?asih napi?ejo, da menjava olja ni potrebna. Oni so s tem ubili 4 muhe na en mah:

-ni?ji stro?ki vzdr?evanja pritegnejo kupce

-avto bo garancijo pre?ivel

-kmalu po preteku garancije se bo pokvaril

-potreben bo nakup novega avta

 

Ne razumem, zakaj se pri nas tako izogibamo vzdr?evanja avtomatskih menjalnikov. Atf olje ni nobena eksotika. Na vsakem Petrolu ga imajo na zalogi in sploh ni drago, 4L stane 21,9?. https://eshop.petrol.si/sl/petrol/petrol-atf-matic-dx-iii-4l/

X2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao, nevem zakaj se v Slo tako vsi otepajo menjave olja v menjalnikih (avtomatskih in ro?nih), kot da je to izstrelitev na mars.

Te fore kao je do?ivljensko olje blabla, to lahko prodajajo frizerkam. To bi veljalo ?e je bi bila ?ivljenska doba avta 200k km.

 

Drga? pa Scania tule ima? navodilo za adaptacijo avtomata brez testerja, drga? se ponavadi dela s testerjem.

 

Preparation before servicing

1. Verify initial learning implementation necessity for replacement parts.

 

Replacement part

 

Initial learning necessity

 

Control valve body replacement

 

Necessary

 

Oil pressure switch replacement

 

Necessary

 

Automatic transaxle replacement

 

Necessary

 

ON/OFF solenoid replacement

 

Unnecessary

 

Coupler component replacement

 

Unnecessary

 

 

2. Apply the parking brake firmly, and set the wheel blocks for both the front and rear wheels.

3. Inspect the ATF level. (See AUTOMATIC TRANSAXLE FLUID (ATF) INSPECTION [FW6A-EL].)

4. Start the engine.

5. Warm-up the engine and allow the ATF temperature to reach 60?110 ?C.

Starting procedure for initial learning

1. Start the engine and wait for 30 s or more.

2. Perform the following steps (1) to (7) with the brake pedal depressed.

 

 

CAUTION:

 

When the brake fluid pressure sensor value is the specification or less, shut down the initial learning to assure safety. Accordingly, be careful of the following when performing the initial learning:

 

Strongly depress the brake pedal while performing the initial learning.

 

Do not depress the brake pedal again. Otherwise, the brake booster pressure will decrease and the brake force will weaken.

 

a. Shift the selector lever from the P position to the N position, press the push button start one time, and stop the engine.

 

 

b. Shift the selector lever from the N position to the M- position, press the push button start one time while holding the lever in the M- position, and wait for 5 s or more (ignition switch ON (engine on)).

 

 

c. Shift the selector lever from the M- position to the N position, press the push button start one time, and start the engine.

 

 

d. Shift the selector lever from the N position to the M+ position and wait for 5 s or more while holding the lever in the M+ position.

 

 

e. Select the selector lever from the M+ position to the M- position and wait for 5 s or more while holding the lever in the M- position.

 

 

f. When idle increase starts, shift the selector lever to the M position (manual position), and verify that M1 is displayed after the shift position indicator light flashes two times.

 

 

NOTE:

 

The initial learning implements after idle speed starts increasing. If idle speed does not start increasing, repeat the procedure from Step 1, "Start the engine and wait for 30 s or more.".

 

The shift position indicator light does not turn off while the initial learning is being implemented.

 

g. After the shift position indicator light flashes twice, shift the selector lever from the M position to the P position and stop the engine.

 

 

NOTE:

 

Be careful not to miss looking at the shift position indicator light because the light flashes only one time.

 

3. Release the brake pedal.

4. Clear the DTC using the M-MDS and switch the ignition off. (See ON-BOARD DIAGNOSTIC SYSTEM DTC INSPECTION [FW6A-EL].)

5. Switch the ignition ON (engine off or on) and verify that DTC P06B8:00 is not recorded using the M-MDS. (See ON-BOARD DIAGNOSTIC SYSTEM DTC TABLE [FW6A-EL].)

If the DTC P06B8:00 is displayed, repeat the procedure from Step 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...