Skoči na vsebino

Škoda Enyaq iV 80


kacnje

Priporočeno sporočilo

Ampak uzitki pri voznji so odtehtali te zacetne probleme… Uzitek je, ko pohodis stopalko in se dve toni premakne kot z salo … ;)

 

Ce si bom kdaj omislil EV, bom doma uredil tudi domaco polnilnico… potem dejansko odpadejo vsi obiski polnilnic, crpalk in podobno… potrebujes jih edino, ce gres na daljso pot… Pa se najdpceneje je, da filas doma… pa tudi za baterijo je najbolje, da se polni pocasi…

 

Meni je vsec… edino cena mi ni… ampak avtomobili se vsi drazijo… po drugi strani, pa bo verjetno prisel tudi cas, ko bodo mogli proizvajalci EV vozil cene malo spustiti… Subvencij je vedno manj… 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 2 tedna kasneje...
dne 19. 8. 2022 ob 8:12 je Jest napisal:


Meni se pa ravno tisto pod pokrovom dopade… Navor tak, da se lahko skrije vsak dizel ali turbobencinar ;) …

 

v to sploh ne dvomim, sam če hočeš it pa kam dlje na dopust, pa da bom čaku, da se men avto napolne pa hvala lepa

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sodelavc ga ima sedaj slabe štiri mesece in je načeloma zadovoljen:D

 

Na avto je čakak devet mesecev. Doma ima že tretjo polnilno postajo. Dve so crknile preden je sploh dobil avto🤣

 

Bil je že trikrat na izrednem servisu z njim. Zadaj ima avto bobnaste zavore. Cena avta je bila 40k€....

 

Ni več kaj dodati....

  • Haha 2
  • Začuden 1
  • Žalosten 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je FuManchu napisal:

Sodelavc ga ima sedaj slabe štiri mesece in je načeloma zadovoljen:D

 

Na avto je čakak devet mesecev. Doma ima že tretjo polnilno postajo. Dve so crknile preden je sploh dobil avto🤣

 

Bil je že trikrat na izrednem servisu z njim. Zadaj ima avto bobnaste zavore. Cena avta je bila 40k€....

 

Ni več kaj dodati....


Kaj pa je bilo

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 minuto je Alex napisal:

Z obojem. 

Polnilnice so se nehale odzivat. Po domače povedano so crknile. 

 

Avto pa neke napake izpisuje stalno. Tipični vw polizdelek.

  • Všeč 2
  • Haha 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Leta 2018 sem poslušal predavanje prof. Matjaža Vidmarja, genija na svojem področju telekomunikacij in elektrotehnike na splošno.

 

Zapomnil sem si nekaj:

- za baterijo in njeno življenjsko dobo je najbolje, da se polni čim bolj počasi

- cena polnilnic na trgu je nateg (Vidmar si jo je sestavil sam ... gre približno tako: cena sestavin cca 300 €, na trgu pa polnilnica price cca 1.500€)

- električni avto DA, če je v osnovnem konceptu električen (odlična lega zaradi teže baterije na dnu avta, ne pa kot je bilo pri električnem golfu, ko je bila baterija zadaj v prtljažniku in je v ovinku zadek odneslo ven)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Deeyan napisal:

 

v to sploh ne dvomim, sam če hočeš it pa kam dlje na dopust, pa da bom čaku, da se men avto napolne pa hvala lepa

 

Jaz delam redko voznje vec kot 300-400 km v kosu ... Toliko pa lahko naredis z enim polnjenjem, ce ga ravno ne teras na polno na AC ... Ce gres pa dlje, je pa odvisno kam gres... Ce gres proti severu kjer je hitrih polnilnic precej vec, ko juzneje... potem ni problema... Ce je polnilnica recimo 150 kW ... potem se Enyaq recimo napolni iz 15 do 85% v pol urce ... Smiselno je, ce ga polnis doma, kjer je najceneje ... (ali pa ce se "slepas" po raznih brezplacnih variantah pred trgovskimi centri... ampak tam so ponavadi polnilnice take, kot jo imas lahko doma... torej 11 kW ... mogoce kje 22 kW ... kar pomeni, da se polni dokaj pocasi ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Če greš pa malo dlje na dopust "600km" res ni problem, greš na kavo, pir itd pa mine pol ure kot bi trenil in ni izgovor doseg..... 👍

Bolj pomembna je lepota in funkcionalnost za moje potrebe,ostalo je kompromis.... 😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 minutami je Bini napisal:

Če greš pa malo dlje na dopust "600km" res ni problem, greš na kavo, pir itd pa mine pol ure kot bi trenil in ni izgovor doseg..... 👍

Bolj pomembna je lepota in funkcionalnost za moje potrebe,ostalo je kompromis.... 😉

Ni glih tako enostavno. Ravno zadnjič sem bral eno reportažo o potovanju po Evropi z električarjem. Veliko polnilnico sploh ne dela, na še več sploh ne moreš plačati, na tretjih pa je velikokrat že kar gneča. Pa tudi poceni ni ta elektrika. 

Na koncu, ko so preračunali stroške jih je stalo približno toliko, kot bi imeli dizla. A časovno je bilo potovanje veliko daljše. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

A si bral tistega, ko so potovali s počitniško prikolico. Tega sem jaz bral - mislim da je bilo na AMZS strani. Ja precej precej težav, ne vem koliko ur so izgubili zarad polnjenja in podobno. Dobro za mestno - primestno vožnjo je ok. Za kak road trip je že malce več tuhtanja , čakanja, ipd..

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 38 minutami je SpEkTr napisal:

A si bral tistega, ko so potovali s počitniško prikolico. Tega sem jaz bral - mislim da je bilo na AMZS strani. Ja precej precej težav, ne vem koliko ur so izgubili zarad polnjenja in podobno. Dobro za mestno - primestno vožnjo je ok. Za kak road trip je že malce več tuhtanja , čakanja, ipd..

Ja, tega ja. Ko so šli skozi Italijo. So morali kar planirati dobro vse skupaj. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Eno stvar vsi pozabljajo in to je glavna stvar za povedat poleg te, da je infrastruktura zanič pa še tam, kjer je nikoli ne veš a bo delovalo oziroma a bo prostor, da se priklopiš. Maksimalni domet je pa tako majhen, da pri takem maksimalnem dometu električarjev pri ICE motorju že razmišljaš, da bi bilo treba kmalu počas na pumpo.

 

V glavnem v tujini se je že udomačil izraz range enxiety, ki načeloma opiše tisto česar vozniki ICE vozil sploh ne poznajo. To je stres, ki res ni prijeten in marsikdo zato še vedno uporablja poleg električnega tudi klasičnega, da ni odvisen od preračunavanja, planiranja kje bo polnil in kako daleč bo prišel .

 

No pa še tista stvar iz prvega stavka, ki jo pozabljamo in praktično nikjer nisem zasledil, da bi jo omenjali je pa zelo pomembna saj vpliva ravno na domet.

 

Pri klasičnih motorjih je načeloma izkoristek motorja, ki se spremeni v mehansko gibanje vozila izredno slab in pri modernih avtih nekje med 20-30%. Vse ostalo so izgube. Pri električnem je izkoristek blazno visok in v okolici 90%, katera se prelije v mehansko premikanje vozila. Tukaj se sliši sanjsko, ampak kaj to pomeni v praksi.

 

1. če se z el avtom peljemo namesto 100km/h recimo 140km/h se zračni upor podvoji saj se povečuje s kvadratom hitrosti. Če recimo pri 100km/h poraba znaša recimo 15kWh/100km in od tega 90% za premikanje to pomeni, da gre za premagovanje upora 13,5kWh. Pri 140km/h torej dvojno tega ali 27kWh+1,5kWh za ostale izgube. Se pravi, da poraba pri 140km/h je torej za 90% višja oziroma domet pade skoraj za polovico.

 

2. pri klasičnem modernem ICE motorjem je poraba pri 100km/h recimo 5 litrov in v povprečju se za premikanje porabi le 25% tega ali 1,25 litra. Poraba pri 140km/h podvoji le ta del na 2,5 litra, skupno torej na cca 6,25litra oziroma s popravkom izkoristka, kjer se zvišajo tudi ostale izgube na cca 6,6l/100km. Če to spremenimo v procente je torej povečanje porabe nekje le 32%.

 

Zato vidimo voznike Tesel in podobnih zverin s 500kW moči kako se po AC-jih cijazijo 90 mogoče 100km/h, ker kakršnakoli hitrejša daljša vožnja tako nesramno cuza energijo iz baterij, da pri daljših vožnjah podvoji število postankov na pumpah in če rabiš recimo za 1000km dolgo pot 2 postanka za polnjenje jih rabiš pri hitrejši vožnji torej vsaj 4 do 5. In če preračunamo postanke v ure polnjenja nikoli neupravičijo hitrejše vožnje s porabo manj časa do cilja ampak je ravno obratno. Višja hitrost pozneje na cilju.

 

Pri navadnih ICE motrojih tega ni, ker se poraba poveča le tretjinsko pa tist en postanek na poti je lahko zelo hiter saj ti vzame največ 10-15 minut, ravno toliko da pretegneš noge.

 

 

Pa da ne bo narobe razumljeno, ne sovražim električnih avtov, ravno nasprotno, obožujem jih v mestu in na kratke razdalje, ampak vseeno so daleč od idealnega multipraktičnega vozila.

 

Za Slivko in njegove prikolice pa so čist neprimerni :hudicek:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Bini napisal:

Če greš pa malo dlje na dopust "600km" res ni problem, greš na kavo, pir itd pa mine pol ure kot bi trenil in ni izgovor doseg..... 👍

Bolj pomembna je lepota in funkcionalnost za moje potrebe,ostalo je kompromis.... 😉

 

Mali, ne budali!

 

Greš na kavo in pol ure mine, kot bi trenil! Ja, če greš ti sam. Mogoče, če gresta z ženo. Kaj pa, če greš z otroci? Na avtocestnem parkirišču ti bodo otroci sedeli pri miru kot figurice samo v sanjah. Glede na to, da kakšnih igral ni, se bodo lovili po parkirišču. Sonce v plajbo, asfalt razbeljen, ljudje živčni za volanom, otroci se podijo po parkirišču za žogo, jo brcajo tudi v parkirane avtomobile, ti boš pa mirno pil kavico. Rad bi videl ta prizor. Ali pa da ti majhen otrok po pol ure jokanja končno zaspi, ti se pa ustaviš na polnilnici. Ga boš zaklenil v avto in šel za pol ure na kavico? 

To sem že ugotovil, da sodobne avte delajo samo še za dve odrasli osebi brez otrok. Že otroški voziček spravit v kakšen prtljažnik je umetnost, še kakšen šesterček zraven pa samo, če podreš zadnje sedeže... 

 

Praviš, da je pomembna lepota? Se strinjam. Samo ni avto tisti, ki mora biti lep. Mene bolj pritegne, če se lepota sprehaja v miniki po pločniku ob cesti... Avto mora biti pa zdržljiv, robusten in funkcionalen. Tak kot moj 'tič':

- zdrži dovolj, da je žena zadovoljna in zadovoljena

- kljub skoraj dvem desetletjem uporabe ni videti nobenih sledi obrabe

- glede na to, da imam samo doma šest otrok, ne more nihče trdit, da ni opravil svoje funkcije...

 

Ko se pa z družino odpraviš na počitnice kam dlje, sploh z majhnimi otroci, se pa praviloma pot načrtuje tako, da otroci med potjo spijo. In avto pod polno obremenitvijo ima drugačno porabo kot prazen. Zato pri električnem avtu domet 350 km... So bolj sanje kot pa realnost. Sem videl e-golfa. Štiri osebe so bile v njem, pa je bila razdalja od Solkana do okolice Celja prava katastrofa: po avtocesti stotko, stodeset samo, če smo prehitevali šleperja, na cilju pa so dobesedno preštevali procente. Če bi bila pot kakšnih deset km daljša, bi ga obesili naši petki na kljuko in bi dizel vlekel svojih šest potnikov, e-golfa in njegove štiri potnike...

 

Ja, vem električni avto je sranje od sranja. Komaj čakam, da ga bom kupil. In ga bom. Ne, ne zajebavam se! Ne, nisem mazohist. Boste videli, čez kakšnih deset, petnajst let ga bom gotovo imel. Zakaj? Rusi imajo pregovor: ne glede na to, kaj nevesta govori na ohceti, na poročno noč bo fu*ala. Če ga malo prilagodim: ne glede na to, kaj napišem tu, od leta 2030 se ne bo več dobilo avtonobilov na nafto. Ma niti na bencin, kaj šele na nafto. In mi ne bo preostalo drugega kot kupit električnega... Saj, najbrž se bom tudi jaz takrat prepričeval, kako je super in da čakat pol urce, da tisti pred mano napolni baterijo in potem še pol urce, da jo jaz napolnim, pa res ni taka reč. Dva litra kave, da prej ne zaspim, pa je...

  • Všeč 5
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ampak ce tako pogledamo… kdo od nas potrebuje avto za to, da bo stalne delal dolge ture? Se mi zdi, da jih ni veliko… Torej 95% casa v letu avto potrebujemo za kratke razdalje… do nekje max 200km… dvakrat do trikrat letno pa je mogoce en daljsi roadtrip… Seveda elektricni avto ni za vsakogar… pokrije p lahko vecji del potreb veliko izmed nas… Vecji problem, ki ga vidim, je polnilna infrasktruktura, ki jo je zaenkrat ravno toliko, da ne mores reci, da je to nepremostljiv problem… Bo pa treba se veliko narediti… Nemcija in severneje je glede tega veliko bolje… Tudi, ce naletis na eno polnilno mesto, kjer ne dela ali je vse zasedeno, najdes v radiju 20km se cel kup alternativ… Res pa je treba malo vec planiranja… pa se to dandanes veliko naredi ze sam avto oz. vgrajena navigacija… Je pa se veliko prostora za izboljsave…

 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sej drži kar pišeš, ampak problem je v tem, da ti mora avto služit in ne ti njemu. To, da pa moraš za vsako daljšo pot narest poseben načrt, preračunat domet, porabo (bohnedej, da obtičiš v čakajoči koloni na 40°C in ti mora klima laufat par ur), potem pa upat, da ti tista polnilnica, kjer si predvidel polnit dejansko deluje in da je sploh prosta. Če ni eno ne drugo se znajdeš v situaciji, ki je enaka kot, da se ti pokvari avto. Ni druge kot naročit asistenco, da te rešujejo. Družinski prijatelj je recimo bil en od takih baksuzov, ki se mu je to zgodilo tako v smeri na morje in ko se je vračal. Je popizdil in prodal električen avto ter kupil PHEV-a zraven pa dejal: "dokler ne sprobaš takih situacij ne veš, da je el. avto le pogojno uporaben". 

 

Trenutno je edina primerna rešitev iz obeh svetov in to so priključni hibridi. Z njimi imaš vse iz obeh svetov v enem avtu. Dokler ne bo infrastruktura taka, da zgoraj opisano ne bo problem bo kar veljalo to.

 

Imam pa en grd občutek, da je vse to kar se dogaja, dejansko le plan, kako spraviti ljudi stran od lastništva vozil (češ, da so v uporabi le 5% dnevno) in da boš vse skupaj le najemal večino pa peš ali pa z biciklom. Žal, kontrola nad ljudmi je preveč vabljiva, da bi se jo odrekli raznorazni gospodje iz WEF.

 

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Slivka napisal:

 

Mali, ne budali!

 

Greš na kavo in pol ure mine, kot bi trenil! Ja, če greš ti sam. Mogoče, če gresta z ženo. Kaj pa, če greš z otroci? Na avtocestnem parkirišču ti bodo otroci sedeli pri miru kot figurice samo v sanjah. Glede na to, da kakšnih igral ni, se bodo lovili po parkirišču. Sonce v plajbo, asfalt razbeljen, ljudje živčni za volanom, otroci se podijo po parkirišču za žogo, jo brcajo tudi v parkirane avtomobile, ti boš pa mirno pil kavico. Rad bi videl ta prizor. Ali pa da ti majhen otrok po pol ure jokanja končno zaspi, ti se pa ustaviš na polnilnici. Ga boš zaklenil v avto in šel za pol ure na kavico? 

To sem že ugotovil, da sodobne avte delajo samo še za dve odrasli osebi brez otrok. Že otroški voziček spravit v kakšen prtljažnik je umetnost, še kakšen šesterček zraven pa samo, če podreš zadnje sedeže... 

 

Praviš, da je pomembna lepota? Se strinjam. Samo ni avto tisti, ki mora biti lep. Mene bolj pritegne, če se lepota sprehaja v miniki po pločniku ob cesti... Avto mora biti pa zdržljiv, robusten in funkcionalen. Tak kot moj 'tič':

- zdrži dovolj, da je žena zadovoljna in zadovoljena

- kljub skoraj dvem desetletjem uporabe ni videti nobenih sledi obrabe

- glede na to, da imam samo doma šest otrok, ne more nihče trdit, da ni opravil svoje funkcije...

 

Ko se pa z družino odpraviš na počitnice kam dlje, sploh z majhnimi otroci, se pa praviloma pot načrtuje tako, da otroci med potjo spijo. In avto pod polno obremenitvijo ima drugačno porabo kot prazen. Zato pri električnem avtu domet 350 km... So bolj sanje kot pa realnost. Sem videl e-golfa. Štiri osebe so bile v njem, pa je bila razdalja od Solkana do okolice Celja prava katastrofa: po avtocesti stotko, stodeset samo, če smo prehitevali šleperja, na cilju pa so dobesedno preštevali procente. Če bi bila pot kakšnih deset km daljša, bi ga obesili naši petki na kljuko in bi dizel vlekel svojih šest potnikov, e-golfa in njegove štiri potnike...

 

Ja, vem električni avto je sranje od sranja. Komaj čakam, da ga bom kupil. In ga bom. Ne, ne zajebavam se! Ne, nisem mazohist. Boste videli, čez kakšnih deset, petnajst let ga bom gotovo imel. Zakaj? Rusi imajo pregovor: ne glede na to, kaj nevesta govori na ohceti, na poročno noč bo fu*ala. Če ga malo prilagodim: ne glede na to, kaj napišem tu, od leta 2030 se ne bo več dobilo avtonobilov na nafto. Ma niti na bencin, kaj šele na nafto. In mi ne bo preostalo drugega kot kupit električnega... Saj, najbrž se bom tudi jaz takrat prepričeval, kako je super in da čakat pol urce, da tisti pred mano napolni baterijo in potem še pol urce, da jo jaz napolnim, pa res ni taka reč. Dva litra kave, da prej ne zaspim, pa je...

Faca, a veš, da sem to pisal za sebe kako grem na kofe, ko se fila avto in ne za tvoja deca..... 😁😛😀

Jaz bi se kamot prilagodil, če bi bil ele. avto za isto ceno kot bencinski... 😉🤗

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Verjamem, da bi se @Bini, verjamem. Tudi jaz bi se. Če bi bil sam. Tudi, če si poročen oz. ko boš, se oba lahko prilagodita. Otroci pa imajo svoje pojmovanje prilagajanja. Zdaj pa poglej, kam smo prišli: mi se bomo prilagajali avtu. Glej, sm kmet an s hribu doma, zato se mi ta ideja zdi skregana z zdravo pametjo...

  • Všeč 2
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Slivka napisal:

Verjamem, da bi se @Bini, verjamem. Tudi jaz bi se. Če bi bil sam. Tudi, če si poročen oz. ko boš, se oba lahko prilagodita. Otroci pa imajo svoje pojmovanje prilagajanja. Zdaj pa poglej, kam smo prišli: mi se bomo prilagajali avtu. Glej, sm kmet an s hribu doma, zato se mi ta ideja zdi skregana z zdravo pametjo...

Res me spravljaš v smeh,ko misliš,da je to neko hudo prilagajanje 😊😀

Dokler imam novo CX30 sem brez skrbi kot liček in se ne sekiram za 5 let naprej,potem bomo pa že nekaj pametnega kupli,da ne bo prehudega prilagajanja.....😁

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Prav.

 

Jaz bom pa kje poiskal TAM 5500 z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom, pa tudi zame ne bo prevelikega prilagajanja: dovolj sedežev za vso družino, dovolj velik keson za vso prtljago tako velike družine (še za kolesa bo prostor, da ne bo treba nosilce na kljuki ali pa na strehi), ima vzdržljiv V6 motor, je praktičen in funkcionalen ter zelo robusten. Pa tudi atraktiven. Mislim, da bi se več ljudi obrnilo za TAMom kot za katerimkoli električnim avtom. Kar se pa lepote tiče, sem pa že jaz dovolj velik lepotec, da to odtehta tudi za TAMa. Drugače bi bilo že kar kičasto...

  • Všeč 1
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Slivka napisal:

Prav.

 

Jaz bom pa kje poiskal TAM 5500 z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom, pa tudi zame ne bo prevelikega prilagajanja: dovolj sedežev za vso družino, dovolj velik keson za vso prtljago tako velike družine (še za kolesa bo prostor, da ne bo treba nosilce na kljuki ali pa na strehi), ima vzdržljiv V6 motor, je praktičen in funkcionalen ter zelo robusten. Pa tudi atraktiven. Mislim, da bi se več ljudi obrnilo za TAMom kot za katerimkoli električnim avtom. Kar se pa lepote tiče, sem pa že jaz dovolj velik lepotec, da to odtehta tudi za TAMa. Drugače bi bilo že kar kičasto...

Tudi prav kar si napisal samo,da boš užival in boš z družino v takem Tamiču zadovoljen 👍😊

Kar se pa tiste lepote tiče pa jo lahko dodaš v tisti svoj že zdaj znameniti odstavek, Glej, sm "LEP" kmet an s hribu doma......😊😀😂

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.