Skoči na vsebino

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca


Priporočeno sporočilo

Evo po 24 urah tudi moja kapljica olja na papirju. 

Prevoženo cca 8kkm in skoraj eno leto staro olje. Glede na izgled bi ocenil, da je ravno pravšnje za na servis, ki ga imam te dni in to samo zaradi tega goriva (če je to sploh gorivo) ki redči olje ! Komaj čakam rezultat lab.testa od @scania🤔Drugače mislim, da bi bil še ok glede nečistoč tja do 15kkm👍

@Aless prosim še za tvoje mnenje... :zoom-zoom:

IMG_20220805_074222.jpg

IMG_20220805_074409.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 minutami je Bini napisal:

Evo po 24 urah tudi moja kapljica olja na papirju. 

Prevoženo cca 8kkm in skoraj eno leto staro olje. Glede na izgled bi ocenil, da je ravno pravšnje za na servis, ki ga imam te dni in to samo zaradi tega goriva (če je to sploh gorivo) ki redči olje ! Komaj čakam rezultat lab.testa od @scania🤔Drugače mislim, da bi bil še ok glede nečistoč tja do 15kkm👍

@Aless prosim še za tvoje mnenje... :zoom-zoom:

IMG_20220805_074222.jpg

IMG_20220805_074409.jpg

Tole staro olje daš v male oglase in bo takoj šlo, če ga podariš. 😜

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Biniglede nečistoč je bp, niti ni drugega za pričakovat glede na nov avto z malo prevoženimi.

Glede goriva pa je slabo, in ga zgleda kar precej. 

Zdaj če si uporabil ok papir (navadni 80g papir za tiskalnike), pol se je nabralo kar nekaj goriva v olju. 

Kakšne vožnje si imel?? Kratke razdalje z hladnim motorjem??? 

Olje je Mazda 0w20?? 

No glede na to da imaš zdaj servis, ni panike. 

 

@scaniatale vzorec od Mazde je zdaj čist drugo, nečistoč se vidi da se je že nekaj nabralo,  ampak je ok.

Glede goriva pa jaz po sliki ne vidim skoraj nič goriva. 👍

 

Glede vzorčenja pri tej kapljični analizi, se je fajn držat navodil na prvi strani, ker je pač to bolj groba vizuelna ocena stanja olja in lahko hitro pride do popačenja rezultatov. 

 

Glede stanja olja iz Toyote, pa nas je več takih ki nas zelo zanima v kakem stanju je, mene še posebej ker je 0w8 olje in me res zanima kako deluje  hybridu.

Moramo pa počakat do 20.avgusta ima laboratorij dopust. Je pa @scaniaže pripravil olje za pošiljanje. 👍

  • Všeč 1
  • Hvala 2

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Aless napisal:

@Biniglede nečistoč je bp, niti ni drugega za pričakovat glede na nov avto z malo prevoženimi.

Glede goriva pa je slabo, in ga zgleda kar precej. 

Zdaj če si uporabil ok papir (navadni 80g papir za tiskalnike), pol se je nabralo kar nekaj goriva v olju. 

Kakšne vožnje si imel?? Kratke razdalje z hladnim motorjem??? 

Olje je Mazda 0w20?? 

No glede na to da imaš zdaj servis, ni panike. 

 

@scaniatale vzorec od Mazde je zdaj čist drugo, nečistoč se vidi da se je že nekaj nabralo,  ampak je ok.

Glede goriva pa jaz po sliki ne vidim skoraj nič goriva. 👍

 

Glede vzorčenja pri tej kapljični analizi, se je fajn držat navodil na prvi strani, ker je pač to bolj groba vizuelna ocena stanja olja in lahko hitro pride do popačenja rezultatov. 

 

Glede stanja olja iz Toyote, pa nas je več takih ki nas zelo zanima v kakem stanju je, mene še posebej ker je 0w8 olje in me res zanima kako deluje  hybridu.

Moramo pa počakat do 20.avgusta ima laboratorij dopust. Je pa @scaniaže pripravil olje za pošiljanje. 👍

Hvala. Razmišljam da bi še poslal en vzorec 100ml novega 0w8 olja, da bi imel za primerjavo. Kaj misliš?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 13 minutami je scania napisal:

Hvala. Razmišljam da bi še poslal en vzorec 100ml novega 0w8 olja, da bi imel za primerjavo. Kaj misliš?

 

Ja lahko, pol imaš direktno primerjavo, in vidiš kje je kaj olje zgubilo (viskoznosti, aditive..). 

Za Toyotino 0w20 imam podatke in ti jih lahko dam, za 0w8 pa nimam.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Aless napisal:

@Biniglede nečistoč je bp, niti ni drugega za pričakovat glede na nov avto z malo prevoženimi.

Glede goriva pa je slabo, in ga zgleda kar precej. 

Zdaj če si uporabil ok papir (navadni 80g papir za tiskalnike), pol se je nabralo kar nekaj goriva v olju. 

Kakšne vožnje si imel?? Kratke razdalje z hladnim motorjem??? 

Olje je Mazda 0w20?? 

No glede na to da imaš zdaj servis, ni panike. 

 

@scaniatale vzorec od Mazde je zdaj čist drugo, nečistoč se vidi da se je že nekaj nabralo,  ampak je ok.

Glede goriva pa jaz po sliki ne vidim skoraj nič goriva. 👍

 

Glede vzorčenja pri tej kapljični analizi, se je fajn držat navodil na prvi strani, ker je pač to bolj groba vizuelna ocena stanja olja in lahko hitro pride do popačenja rezultatov. 

 

Glede stanja olja iz Toyote, pa nas je več takih ki nas zelo zanima v kakem stanju je, mene še posebej ker je 0w8 olje in me res zanima kako deluje  hybridu.

Moramo pa počakat do 20.avgusta ima laboratorij dopust. Je pa @scaniaže pripravil olje za pošiljanje. 👍

@Aless bom pogledal za papir in še enkrat vzel olje.

Olje je 0W-20 original za X motor. 

Hja, kilometri so pa zelo različni, nekaj krajevnih tur 4-6km,nekaj 15-20km, ostalo pa dolge po AC in magistralkah po 150-200km in tudi več. V skupnem seštevku bi to predstavljalo kot je zgoraj napisano v razmerju; 30/30/30%.

Sem pa še nekaj razmišljal, kaj če je to olje tako redko da se lažje razleze gorivo do roba kroga in je mogoče zato bolj vidno pri gostejšem pa ne... 🤔 Bomo vidli kaka bo lab.analiza pa bomo potem naprej debatirali... 👍

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 5. 8. 2022 ob 12:42 je Bini napisal:

@Aless bom pogledal za papir in še enkrat vzel olje.

Olje je 0W-20 original za X motor. 

Hja, kilometri so pa zelo različni, nekaj krajevnih tur 4-6km,nekaj 15-20km, ostalo pa dolge po AC in magistralkah po 150-200km in tudi več. V skupnem seštevku bi to predstavljalo kot je zgoraj napisano v razmerju; 30/30/30%.

Sem pa še nekaj razmišljal, kaj če je to olje tako redko da se lažje razleze gorivo do roba kroga in je mogoče zato bolj vidno pri gostejšem pa ne... 🤔 Bomo vidli kaka bo lab.analiza pa bomo potem naprej debatirali... 👍

Kot sem obljubil sem tudi jaz vzel nov in bolj fini papir iz pisarne kot vedno, prejšnjega sem vzel kar z mize od vnukinje, ki je risala po njemu in je očitno neke X kvalitete🥴😂

Tole je res bolj fini papir in nova kapljica po dodatnih 100km.

Malo je bolje a še vedno nekaj bencina na robu, če je to to, bomo videli 🤔👍

IMG_20220806_100309.jpg

IMG_20220807_101200.jpg

IMG_20220807_101214.jpg

IMG_20220807_101309.jpg

IMG_20220807_101325.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Včeraj naredil 3 vzorce (slika narejena danes zjutraj cca 15 ur od vzema). Zanima me komentar @Aless, brez da navedem podatke, ki sledijo komentarju. :)  Za lažjo primerjavo so vsi trije vzorci slikani naenkrat, fizično zloženi skupaj.

 

 

image.png

image.png

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Janez007 No, pa poglejmo vzorce in da vidimo če nam uspe kaj "pametnega" razbrat. Naj povem da so to moje ocene in ni nujno da izražajo dejansko stanje ;)

 

Vzorec št.1:

Bencinar. 🙂

Osebno mi je ta vzorec zanimiv, nečistoče so nekako enkomerno razpršene čez jedro in drugem krogu. Zanimivo mi je da se nečistoče vidijo bolj lisaste. Zato je malo težje podat oceno.

Rezerve glede nečistoč še ima.

Goriva in vode ni videt v olju.

Je pa olje po moji oceni še v dobrem stanju, me pa zanima zakaj se nečistoče vidijo lisasto, mogoče različen papir??

 

Vzorec št.2:

Bencinar.

Nečistoč je videt že kar dosti in čistega obroča olja več ni videt. Barva vzorca je že tudi precej temnejša.

Glede na to da predvidevam da je od bencinarja, je olje za zamenjat.

Goriva in vode ni.

 

Vzorec št.3:

Dizel? (težka - jedro je bolj temno kar ponavadi pri dizlih zaradi saj+prisotnost goriva) ali pa bencinar  z daljšim intervalom in mestnimi vožnjami.

V samem jedru je več nečistoč, tudi v drugem krogu ob jedru so že nečistoče, čistega obroča tudi tukaj ni več videt.

Po izgledu bi blo za zamenjat.

Vode ni videt.

Gorivo se vidi v manjši količini, bi ocenil na kake 2%.

 

 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vzorec št.1: M6 G165, 63.000 km, olje Mazda Supra-X 0W-20, 10.500 km od menjave

Bencinar. 🙂

Osebno mi je ta vzorec zanimiv, nečistoče so nekako enkomerno razpršene čez jedro in drugem krogu. Zanimivo mi je da se nečistoče vidijo bolj lisaste. Zato je malo težje podat oceno.

Rezerve glede nečistoč še ima.

Goriva in vode ni videt v olju.

Je pa olje po moji oceni še v dobrem stanju, me pa zanima zakaj se nečistoče vidijo lisasto, mogoče različen papir??

 

Vzorec št.2: M3 G120, 66.000 km, olje Mazda Ultra 5W-30, 13.500 km od menjave

Bencinar.

Nečistoč je videt že kar dosti in čistega obroča olja več ni videt. Barva vzorca je že tudi precej temnejša.

Glede na to da predvidevam da je od bencinarja, je olje za zamenjat.

Goriva in vode ni.

 

Vzorec št.3: Renault Clio 1.2, 15.800 km, olje Elf 10W-40, 7.000 km od menjave pred 2 letoma

Dizel? (težka - jedro je bolj temno kar ponavadi pri dizlih zaradi saj+prisotnost goriva) ali pa bencinar  z daljšim intervalom in mestnimi vožnjami.

V samem jedru je več nečistoč, tudi v drugem krogu ob jedru so že nečistoče, čistega obroča tudi tukaj ni več videt.

Po izgledu bi blo za zamenjat.

Vode ni videt.

Gorivo se vidi v manjši količini, bi ocenil na kake 2%.

 

 

@Aless najlepša hvala, @NevLado pa čestitke!  :)

 

Za Cliota sem olje in filter že naročil in gre v nekaj dneh k mehaniku na menjavo, pri Mazdah pa se bo menjalo v mesecu oz. dveh. Imam občutek, da je Supra-X boljše olje od Ultre, ali pa je G120 manj natančno sestavljena mašina (pije cca 0,6 litra olja na 10.000 km, medtem ko G165 recimo tam nekje 0,2 l olja na 10.000 km) ???

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hja no, Supra je "boljše" olje kar se paketa aditivov tiče, glede viskoznosti pa je na spodnji meji v razredu. Saj ta redka olja imajo močne pakete aditivov s katerim želijo ublažit zaščito pred obrabo, ki jo izgubijo z zmanjšanimi viskoznostmi.

Če ga glih ne žgeš na polno in če nimaš dosti mestne vožnje, znajo ta olja dobro delat v ustrezno skonstruiranem motorju. Čeprav za avtocestno hitrejšo vožnjo bi jaz vseeno raje izbral Ultro.

Glede porabe olja pa, je tako da je vsaka mašina malenkost drugačna, ni pa to nič nenavadnega.

Res je da bi pri teh kilometrih pričakoval da ne pije olja (oz. do 0,2L), ampak lahko je prejšnji lastnik "slabše" ravnal v začetku življenske dobe avta, lahko je samo slabša sestava motorja (so ga sestavljali v ponedeljek 🤪. Ni pa 0,6L na 10kkm še ni nekaj pretiranega, je v mejah normale.

Aja, daj napiši še kake režime vožnje imajo ti avti.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 18 urami je Aless napisal:

Hja no, Supra je "boljše" olje kar se paketa aditivov tiče, glede viskoznosti pa je na spodnji meji v razredu. Saj ta redka olja imajo močne pakete aditivov s katerim želijo ublažit zaščito pred obrabo, ki jo izgubijo z zmanjšanimi viskoznostmi.

Če ga glih ne žgeš na polno in če nimaš dosti mestne vožnje, znajo ta olja dobro delat v ustrezno skonstruiranem motorju. Čeprav za avtocestno hitrejšo vožnjo bi jaz vseeno raje izbral Ultro.

Glede porabe olja pa, je tako da je vsaka mašina malenkost drugačna, ni pa to nič nenavadnega.

Res je da bi pri teh kilometrih pričakoval da ne pije olja (oz. do 0,2L), ampak lahko je prejšnji lastnik "slabše" ravnal v začetku življenske dobe avta, lahko je samo slabša sestava motorja (so ga sestavljali v ponedeljek 🤪. Ni pa 0,6L na 10kkm še ni nekaj pretiranega, je v mejah normale.

Aja, daj napiši še kake režime vožnje imajo ti avti.

Vzorec št.1:

M6 G165, 63.000 km, olje Mazda Supra-X 0W-20, 10.500 km od menjave,

režim: 10% hladne mestne vožnje, 90% hitrih relacij - večina 20-30 km (vključuje 3/4 avtoceste)

 

Vzorec št.2:

M3 G120, 66.000 km, olje Mazda Ultra 5W-30, 13.500 km od menjave,

režim: 20% hladne mestne, 80% hitrih relacij - večina 20-30 km (vključuje 3/4 avtoceste)

 

Vzorec št.3:

Renault Clio 1.2, 15.800 km, olje Elf 10W-40, 7.000 km od menjave pred 2 letoma

režim: 50% hladne mestne, 50% krajših relacij cca 15 km

 

27 ur po odvzemu:

 

image.png

 

image.png

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 2 tedna kasneje...
  • 4 tedne kasneje...

@Martin CuferOlje je za zamenjat! V vzorcu imaš polno nečistoč in olje jih več ne more zadrževat v sebi, zato se bodo nalagale v motorju.

Narebren rob vzorca nakazuje na prisotnost vode (verjetno kondenz).

Sicer se malo slabše vidi, bi blo fajn če bi bil vzorec bolj osvetljen iz ozadja, se pa vidi velika prisonost goriva v olju.

Si imel dost mestnih kratkih voženj?? Kondenz se pojavi v motorju pri takih pogojih, ker se motor prav ne segreje.

Glede goriva v olju pa lahko so injektorji že slabši, kolk prevoženih ima avto?

Koliko pa se ti je dvignil nivo olja na šipki za olje?

Moje priporočilo menjaj olje čimprej, in naslednja 2 servisa prepolovi interval menjave, da se malo sperejo nečistoče iz motorja.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 urami je Aless napisal:

@Martin CuferOlje je za zamenjat! V vzorcu imaš polno nečistoč in olje jih več ne more zadrževat v sebi, zato se bodo nalagale v motorju.

Narebren rob vzorca nakazuje na prisotnost vode (verjetno kondenz).

Sicer se malo slabše vidi, bi blo fajn če bi bil vzorec bolj osvetljen iz ozadja, se pa vidi velika prisonost goriva v olju.

Si imel dost mestnih kratkih voženj?? Kondenz se pojavi v motorju pri takih pogojih, ker se motor prav ne segreje.

Glede goriva v olju pa lahko so injektorji že slabši, kolk prevoženih ima avto?

Koliko pa se ti je dvignil nivo olja na šipki za olje?

Moje priporočilo menjaj olje čimprej, in naslednja 2 servisa prepolovi interval menjave, da se malo sperejo nečistoče iz motorja.

Ma imam vsak dan po 32km v sluzbo in nekaj krajsih vozenj po mestu. Avto ima 164.000km.  Olje pa sem menjal dva dni nazaj. Na sipki je bilo olje normalno na max. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 15 minutami je Martin Cufer napisal:

Ma imam vsak dan po 32km v sluzbo in nekaj krajsih vozenj po mestu. Avto ima 164.000km.  Olje pa sem menjal dva dni nazaj. Na sipki je bilo olje normalno na max. 

 

No ja 32km je ok in ni glih kratka vožnja.

Huh, prevoženih imaš pa full malo, očitno pa se je v motorju nabralo že kar nekaj oljnih usedlin. Na koliko so pa bili delani servisi prej?

Drugič ko boš slikal vzorec kapljice, poslikaj eno sliko z lučko za papirjem, da lepo osvetliš vzorec, takrat se najlepše vidi količina goriva v olju.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Aless napisal:

 

No ja 32km je ok in ni glih kratka vožnja.

Huh, prevoženih imaš pa full malo, očitno pa se je v motorju nabralo že kar nekaj oljnih usedlin. Na koliko so pa bili delani servisi prej?

Drugič ko boš slikal vzorec kapljice, poslikaj eno sliko z lučko za papirjem, da lepo osvetliš vzorec, takrat se najlepše vidi količina goriva v olju.

 

Ok. Bom naredil se par km in potem naredim naslednjo analizo. Tnx za info 👍😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 2 tedna kasneje...
pred 17 urami je SpEkTr napisal:

Sorry za off topic - to je to a ne kar rabim :D

WWW.AUTODOC.SI

al tale:

WWW.AUTODOC.SI

 

To majo res konfuzno..

Glede na gugl jih najde več z oznako 107206, tako da vzemi tega

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔   Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.
    • Naš študent osvaja študentko iz sosednje stavbe. In mu jo je uspelo prepričat, da sta šla po malici še na sladoled.    Ker je v bližini šola, nam je uspelo prepričat enega mulca, da je šel do njiju z svojim zvezkom in rekel: - "Oči, te naloge pa ne razumem..."   Največji hec je bil, da je prej ona pogruntala, da smo tega froca mi poslali, kot pa naš študent...
    • Vse to je načeloma res.    Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...
    • Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.   Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.   V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.   Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.   Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.    
    • Nikoli si nebi mislil🤔    Skoraj tretjina se želi z elektrike vrniti k bencinu WWW.AVTOMANIJA.COM Skoraj tretjina lastnikov električnih avtomobilov se ob zamenjavi avta vrne nazaj k motorjem z notranjim...  
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.