Skoči na vsebino

Senzorski ventil tlaka v gumah


Priporočeno sporočilo

pred 6 minutami je Pohorc napisal:

Pozdravljeni 

 

Pripravljen imam komplet alu platišč, zimskih pnevmatik in senzorskih ventilčkov, katere bom dal zmontirati. Pri pogovoru z vulkanizerjem me je začudilo, da je po montaži potrebno omenjene ventilčke sprogramirati (cca 20eur za komplet). To pomeni, prekopirati signal z obstoječih ventilčkov (na letnih pnevmatikah) na nove. Po njegovi trditvi naj bi bil tako posamezni zmontirani ventilček (in s tem pnevmatika) vezan na izbrano "lokacijo" na avtomobilu. To bi posledično pomenilo, da ne smem v življenjski dobi pnevmatik zamenjati njihovega položaja "spredaj/zadaj". Prosim, bi hotel kdo to zadevo razjasniti (ali potrditi), da me ne bodo prepeljali žejnega čez vodo? 

 

Boštjan (vaš kolega mazdaš od letošnjega maja) 

Prvič slišim za kaj takega. Nama z Gelipterjem so na uradnem servisu Mazda, kjer bova montirala zimske gume rekli, da se po par prevoženih kilometrih sami nastavijo. 

Ta o menjavi gum spredaj zadaj mi je tudi nova. 🤔

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kolikor jaz vem ni tako. Če kupiš na servisu Mazda so cca 30€ in ti ni potrebno narediti nič,samo zmontirajo jih in delajo u nulo pa tudi kolesa lahko menjuješ križan kakšna te je volja😉👍

Sem pa tudi slišal,da če kupiš preko spleta so lahko kalibrirani za model avta,ki ga imaš in delajo tako kot je treba👌če pa niso potem je pa tako kot praviš le s to razliko,da ni važno kje imaš katero kolo pri menjavi,samo napumpaš jih na pravi tlak,ki je predviden za tvoj avto😉👍

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ni res da mora bit na isti lokaciji. Ko menjas komplet gume zimske/letne das pressure setting ali indentification tpms nwm kako ima mazda 90% jih ima tako, potem rabi nekaj časa da zazna ventilčke, bodi pozoren če imaš rezervo z ventilčkom da ne zazna rezerve zato jo daj ven s prtljažnika. Če pa montiraš nove ventilčke ki še niso bile spojene z avtom je pa potrebno programiranje in spoznavanje z avtom.

 

Če bo kdo kupoval preko spleta s tujine (kitajska, amerika) ventilćke moraji bi 433Mhz za Eu, amerika ima mislim da 344 ali 377Mhz, vglavnem druga frekvenca delovanja.

Popravljeno od scania
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 19. 9. 2022 ob 13:21 je Boss napisal:

Ja in kje je ta gumb po tvoje? TPMS preko senzorjev v gumah nimajo gumba, ima ga pa sistem, ki dela preko ABS senzorjev in to zato, da imaš lahko različen tlak spredaj in zadaj.

 

TPMS namreč pridobiva podatke o tlaku v gumi in če pade mislim, da pod 1.9 bara se oglasi zato pač ni potrebna nobena kalibracija.

Hjaaa.

 

Budget sistem je na abs. In tam se vedno resetira.

Tudi moj TPMS z ventilčki ima možnost resetiranja. To pa za to, ker opozori na odstopanje in ko pade pod 1.9.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Res? Kje pa je ta sistem za reset? Govorimo seveda za Mazde. Obstajajo pa sistemi, kjer moraš za vsako kolo imet nastavljeno kje je in da ti celo sporoči dejansko katera guma je spustila. Pri Mazdi je samo tako, da ko senzor zazna nižjo vrednost tlaka od 1,9 bara to sporoči sprejemniku, ki nato povzroči pisk v kabini in prižig rumene lučke. Nič drugega ni vmes in niti enkrat v vseh 15 letih od kar imam ta sistem v zadnjih dveh Mazdah ni bilo treba narest popolnoma nič, samo gume zamenjat in vozi Miško.

 

Sistem je celo tako logično narejen, da če voziš v prtljažniku gume z drugim setom TPMS ventilčkov, da teh ne zazna ampak signal TPMS ventilčki pošiljajo le ko se kolo vrti. Kar je logično saj pri stoječem avtu je brez veze, da bi kurilo baterije in pošiljale podatke v računalnik.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

90% avtov na katerih sem delal ima podobno kot toyota, ko menjas komplet poisces v nastavitvah ali imas posebaj gumb za nastavitev tlaka ali za identificiranje koles. Senzor oddaja signal tudi pri mirovanju saj programiras pozicijo novih ventilčkov v mirovanju.

Sem se pa pozanimal za mazde in aktivni sistem z ventilčki nima gumba, vendar lahko imas 8 gum shranjenih v tpms sistem, torej ko menjaš gume sistem zazna sam menjavo pnevmatik, če pa zazna napako je lahko vzrok nizek tlak ali okvara ventilčka v primeru okvare ventilčka se menja in se s testerjem "spozna" z avtom.

Še slika s toyotine nastavitve.

 

20221027_092506.jpg

Popravljeno od scania
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Boss napisal:

Res? Kje pa je ta sistem za reset? Govorimo seveda za Mazde. Obstajajo pa sistemi, kjer moraš za vsako kolo imet nastavljeno kje je in da ti celo sporoči dejansko katera guma je spustila. Pri Mazdi je samo tako, da ko senzor zazna nižjo vrednost tlaka od 1,9 bara to sporoči sprejemniku, ki nato povzroči pisk v kabini in prižig rumene lučke. Nič drugega ni vmes in niti enkrat v vseh 15 letih od kar imam ta sistem v zadnjih dveh Mazdah ni bilo treba narest popolnoma nič, samo gume zamenjat in vozi Miško.

 

Sistem je celo tako logično narejen, da če voziš v prtljažniku gume z drugim setom TPMS ventilčkov, da teh ne zazna ampak signal TPMS ventilčki pošiljajo le ko se kolo vrti. Kar je logično saj pri stoječem avtu je brez veze, da bi kurilo baterije in pošiljale podatke v računalnik.

Kole v prtljažniku ne spozna, ker niso zraven tam ko odčitava. Pri vsaki koli je svoj čitalec, ki pobira od senzorja.

 

Na Fordu mam reset v meniju. Tudi spoznavat se niso rabli. Ma pa Ford 2 frekvenci in samo po šasiji zveš kero so meli tisti dan na zalogi.

In piše da se morem nekaj časa vozit po menjavi, da se sami spoznajo ponovno. Načeloma je 1km vedno bil dost.

 

Na fotrovem Mondeotu 2008 letnik se je menjalo že 6 ventilčkov. Poknejo dejansko. Ta kovinski navojni del razleti.

Popravljeno od godlike
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 8 mesecev kasneje...

Živjo, a se komu sanja zakaj se men zaboga ne izklopi lučka za TPMS. Odkar sem zamenjal gumo, ki sem jo predrl kakih 14 dni nazaj, mi sveti ta klinčeva lučka. Vmes je za en dan sicer ugasnila, ampak je potem spet začelo svetit. Tlak v gumah je pravilen, knofa za TPMS reset ta avto nima. Sledil sem postopku, kjer naj bi dal kontakt, ga izklopil in počakal 15 min, nato bi se moral sistem sam skalibrirat po parih kilometrih, pa se ne. Vozu sm se po avtocesti dovolj dolg in brez zaustavljanja, tko da to ne bi smel bit problem. Dal sem tut preverit te senzorje in jih tester normalno zazna in pokaže tlak. Torej narejen je vse kot naj bi blo, samo lučka ne ugasne 😣

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Je biu ventil zamenjan. Mi je starga uničlo, samo tista elektronika/senzor, na ktero pride prišraufan je ostala, ki pa naj bi delovala. Ma vulkanizer nek tester prov za te senzorje in mu vse 4 normalno kaže delujoče in ok tlak. Res se s to uganko že več kot en teden ubadam in najbolš kar je blo je ugasnila za en dan.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz imam pa vseeno na sumu sam senzor. Če ti je ventil uničilo je lahko tudi ohišje in elektroniko notri razdrmalo. Mogoče mu je kazal ok, ko je avto stal, ko pa se pelješ in nanj delujejo centrifugalne sile.... jaz osebno bi komplet senzor menjal.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja, najprej utripa en cajt, nč ne piska, potem pa konstantno sveti.

pred 1 uro je Boss napisal:

Jaz imam pa vseeno na sumu sam senzor. Če ti je ventil uničilo je lahko tudi ohišje in elektroniko notri razdrmalo. Mogoče mu je kazal ok, ko je avto stal, ko pa se pelješ in nanj delujejo centrifugalne sile.... jaz osebno bi komplet senzor menjal.

Je pa nek Siemensov, a to moram potem prov istega dobit?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 26 minutami je samSimon napisal:

Ja, najprej utripa en cajt, nč ne piska, potem pa konstantno sveti.

Je pa nek Siemensov, a to moram potem prov istega dobit?

Samo iste frekvence.

Komot drugi proizvajalec.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mazdine TPMS samo namontiraš in je to to. Še cenejši so kot pred 3 leti.

 

image.png

 

WWW.MAZDA.SI

Preberite dodatne informacije o dodatni opremi vozil Mazda in izberite prave kose, Ki bodo vaše vozilo Mazda naredili res unikatno.

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mislm, da se naslednjih 14 dni ne bom sploh s tem več  ubadu. Ko bo un z dopusta pršu mu bom reku nej mi še senzor menja, pol pa dalje. Senzor je pa 25€, kokr mi je reku.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • To je logična posledica točno teh vzrokov, ki jih vedno ponavljamo. Problem je to, da so ljudi nategnili.... spet. Nategnili so jih že samo s tem, ker so zakrivali ali pa zavajali s podatki, sploh pa to, da kupcem niso predstavljali kaj to pomeni pri vsakodnevni uporabi in predvsem pri tem, kako bodo z EV-ji privarčevali. Dejansko je resnica drugačna in vsaj v začetku bi bolj moralo iti v smeri, da v kolikor imaš v družini dva avta, da zamenjaš enega za EV-ja. Kupci so šli pa v popolno zamenjavo čez noč in v prvi fazi so mislili kako strašno pametni so... dokler...
    • Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔   Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.
    • Naš študent osvaja študentko iz sosednje stavbe. In mu jo je uspelo prepričat, da sta šla po malici še na sladoled.    Ker je v bližini šola, nam je uspelo prepričat enega mulca, da je šel do njiju z svojim zvezkom in rekel: - "Oči, te naloge pa ne razumem..."   Največji hec je bil, da je prej ona pogruntala, da smo tega froca mi poslali, kot pa naš študent...
    • Vse to je načeloma res.    Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...
    • Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.   Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.   V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.   Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.   Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.    
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.