Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

ZOE še ni registiran ... Ampak, ja, lahko bi šli na en tak izlet in na čepave (ali karkoli drugega). Tudi kakšna Mazda 2 1.5 dizel se bo kje našla ta čas.

Napisano

Počakaj, da bo bolj toplo, ker če ne, bo tako kot v tem testu - pa za povrh sploh ni blo tko hladno.

 

 

33112_1.png

Napisano

Pa saj gre za "znanost". No, fino bi bilo, če ne bi šli ravno zmrzovat na Hrvaško. 😃

 

Samo eno podvprašanje: a potem boste privolili tudi v test mestne vožnje? Ker na tem vašem "avtocestnem" testu bo ZOE v očitno podrejenem položaju ... Ampak rade volje sodelujem, da se razblinijo (ali pa potrdijo) nekateri dvomi. Predvsem ta, da se lahko z električnim avtom zapelješ tudi kam dlje kot le par deset kilometrov okoli hiše.

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Napisano

Ja, nič novega pod Soncem. Vse to sem že doživel. Sicer je bil drug EV-navdušenec in druge znamke vozni park, ampak zgodba je pa ista...

 

Najprej vneto razlaganje, kako je EV oh in sploh in kako je 90% ljudi zaslepljenih in se držijo starega kot pijanec plota in kako so vse novosti v zgodovini sprejeli zadržano in kako je lastnik EVja že spregledal in kakšno srečo imamo, da ga imamo, da nas razsvetli in tako najprej

 

Potem butnem s predlogom, da se to v praksi dokaže. In kaj se zgodi?

 

Prejšnjič smo se vsaj dogovorili, kdaj bo štart, tokrat se nismo še niti dogovorili, kdaj bo štart, pa je že stokanje, da je EV v primerjavi z dvolitrskim dizlom v podrejenem položaju. Prejšnjič je bila relacija Solkan - Pečovnik (200 km), pa je bilo stokanje, ker je bilo nekaj regionalne ceste in nekaj vaške ceste pa poleg voznika še trije potniki in je to precejšnja teža, pa vse to neugodno vpliva na porabo in domet. Pri vsem skupaj pa je gladko spregledal, da je Mazda 5 poleg voznika peljala še pet potnikov... Tokrat je EV v podrejenem položaju, ker gre za zmerno do pretežno avtocestno vožnjo...

 

Meni ni všeč nič, kar ne gre na nafto. Pa ne prepričujem ljudi, da so zaslepljeni, ker si še sami ne kupijo dizla. Še več, vsem po vrsti razlagam tako, po kmečko: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja seno. Vsaka stvar je za svoj namen in če jo uporabljaš za to, za kar je namenjena, ni nobenih težav.

 

In to je tudi odgovor na tvoje podvprašanje. 

 

Mi je pa zanimivo, kako ste lastniki EVjev sami sebi nasprotujoči. Najprej jamranje, da je EV na daljših relacijah v podrejenem položaju, nato sprašuješ, če se gremo vozit še po mestu, da se lahko EV dokaže v svojem okolju, potem pa zaključiš, da se z EV lahko zapelješ tudi kam dlje kot le par 10 km okoli hiše... Ja, glej, tudi jaz se z dizlom lahko zapeljem v mesto. Ampak to ni njegovo okolje. In jaz imam par 10 km vožnje, da od svoje hiše sploh pridem do mesta... Pa zato ne trdim, da je dizel oh in sploh in da je vsem na forumu lahko žal, ker ga nimajo... 

 

Sicer pa imam neke načrte za maj ali junij, pa bomo videli kako se bodo stvari odvile. In če se bodo odvile v pravo smer, bova mogoče nadaljevala to debato in preizkus...

  • Všeč 2
  • Ljubim 3
Napisano

Kakšno stokanje neki? Saj sem napisal, da sem za preizkus. Upam, da se nama poti poklopijo. Pa da bova imela še družbo kakšnega Mazdaša.

Mogoče pa kdo rabi kaj s Hrvaške, pa mu po poti nazaj pripeljeva. 😃

Napisano

Sej za tale članek so ga nasilni EV fanboyi skoraj raztrgali.

33112_1.png

Napisano

Nisem nasilen EV fanboy, toda Rowan je v marsičem usekal popolnoma mimo.

 

Kakšen vodik neki? Bencinske črpalke in električne vode imamo danes praktično povsod. Da bi postavili podobno infrastrukturo za vodik? Sanja svinja kukuruz ... Poleg tega pozabi omeniti, koliko energije gre za proizvodnjo in skladiščenje vodika pri ultra nizki temperaturi. Je bolje, če vso tisto elektriko direktno v EVje filamo. Veliko bolje.

 

Podobna analogija gre sintetičnim gorivom. Liter sintetičnega goriva prav tako potrebuje veliko električne energije za nastanek in stane približno 4-krat toliko, kolikor stane danes bencin. Nadaljevanje ugotovitve je enako zgornji - bolje, da gre tista elektrika direkt v baterije ... in EV-je.

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

Napisano
pred 26 minutami je dvorjan napisal:

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

 

A b se ti rd na mojo lopato prklopu?

 

Kot prvo: glede na kvaliteto sodobnih avtov jih bomo menjali, ko pridejo iz mode. Ker več ne bodo zdržali...

Kot drugo: res starih dizlov je ostalo presneto malo. Sodobni dizli z odstranjenimi filtri so pa do okolja enako neprijazni kot sodobni ne-dizli z odstranjenimi filtri...

Napisano
pred 56 minutami je dvorjan napisal:

Nisem nasilen EV fanboy, toda Rowan je v marsičem usekal popolnoma mimo.

 

Kakšen vodik neki? Bencinske črpalke in električne vode imamo danes praktično povsod. Da bi postavili podobno infrastrukturo za vodik? Sanja svinja kukuruz ... Poleg tega pozabi omeniti, koliko energije gre za proizvodnjo in skladiščenje vodika pri ultra nizki temperaturi. Je bolje, če vso tisto elektriko direktno v EVje filamo. Veliko bolje.

 

Podobna analogija gre sintetičnim gorivom. Liter sintetičnega goriva prav tako potrebuje veliko električne energije za nastanek in stane približno 4-krat toliko, kolikor stane danes bencin. Nadaljevanje ugotovitve je enako zgornji - bolje, da gre tista elektrika direkt v baterije ... in EV-je.

 

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.

 

 

Sj veš da imajo električni vodi svojo kapaciteto, in npr v Nemčiji, so kar blizu te kapacitete. Glede na trenutno infrastrukturo, so najboljša opcija bio goriva, enkrat ko bo prislo do masovne proizvodnje tega, bo tudi cenejše + tehnologija se stalno razvija, tako da z razvojem, bo sla cena samo na dol.

Prednost biogoriv je tudi ta, da se lahko proizvajajo na območjih s takorekoč neomejenim virom obnovljive energije (zato ima naprimer Porsche svojo razvojno tovarno na jugu Čila), in v teoriji ne rabijo biti priklopljeni na el omrežje. To je velika predvsem zaradi že zgoraj omenjenih težav s kapaciteto omrežja.

Infrastrukturno (prevoz in shranjevanje), pa za biogoriva ni potrebnih aboslutno nobenih sprememb, ker že vse to imamo zaradi bencina.

 

Vodik za v avtomobile se pa shranjuje pod pritiskom, ne v tekočem stanju, ker je shranjevanje vodika v tekočem stanju, sploh pa v avtomobilih, praktično nemogoče, zadeva ima vrelišče pri malo manj kot -258C.
Se pa tudi razvijajo drugi načini shranjevanja vodika, predvsem s kompoziti, kar bi povečalo vrelišče na neko obvljadljivo temperaturo in tudi zmanjšalo uhajanje vodika iz tanka.

Napisano

Še zmeraj je najbolj umazano surovine nabirat in predelati za baterije. Žal tako je. Lepo se je slepiti in oglaševati, kako eko bla bla bla..., je štromar in vožnja z njim. Konec debate z moje strani. 

N7rRRL1.jpg

Napisano

Nobeno vozilo ni eko. Ampak dolgoročno so EV vseeno prizanesljivejši do okolja kot ICE. Če seveda ne gredo na elektriko iz termoelektrarn. 😃

Napisano

Dokler tale graf nebo inventiran se nima smisla pogovarjat o masovnem deployu in kaj je čisto:
image.png
 

Če pa imaš FVE doma, ki ti dela presežek, potem bi pa EV že davno moral bit pred bajto.

Napisano
pred 7 urami je Matick napisal:

 Glede na trenutno infrastrukturo, so najboljša opcija bio goriva,

 

Biogoriva so naravna katastrofa. Za planet najman toliko škodlijiva kot fosilna. Z izjemo biogoriv, ki jih poje osel da nosi tovor ali lastnika.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
pred 2 urama je Mraušk Mčk napisal:

 

Biogoriva so naravna katastrofa. Za planet najman toliko škodlijiva kot fosilna. Z izjemo biogoriv, ki jih poje osel da nosi tovor ali lastnika.

 

Ja, mas prov, ocitno temu kar porsche dela, se rece egoriva...

Napisano

ECO in BIO je samo marketinško zavajanje in nič drugega. 

 

Kdor je malo razgledan in se ne pusti voditi se vozi z legendo!

 

Spomnimo se kako je bil Saturn EV propadel projekt...

Napisano (urejeno)

 

 

Samo 

dne 12. 3. 2024 ob 10:45 je dvorjan napisal:

Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca.

Pa se poglej v ogledalo...zmeraj biti pameten,kaj bi naj drugi...

Kaj si že napisal,za kaj tako pogosto avte menjaš?...na koliko že...dve,tri leta....k te mine,in se ti zalušta drug al kako že🤔....

 

Vse bi vsi mogli....samo sami ne...

 

Ma zarinite si te EVje nekam...sama dvojna morala preračunljivcev.

 

Jaz bom to Mazdo-tretji avto v mojem življenju vozil dokler ne bo zgnilil...in tudi "drugega" C-Maxa bomo "do smrti".....in če bo vse po sreči...čez cca.20 let se bomo na novo pogovarjali.

 

Samo pogled nazaj...počasi bo dve leti od kar sem na tem forumu...nič se ni spremeniko pri baterijah...in že ko sem kupoval C-Maxa (2006)...in že pred tem so nakladali,kako bodo električni in ne vem kake baterije vse....nič se ni spremenilo od takrat...in po moje se še doooolgo ne bo.

Samo cene bodo padle na realno vrednost...rabljeni pa sploh.

Popravljeno od skritikrt
Napisano

Saj sem lepo napisal "bi morali" ...

 

Glede dvojne morale pa - to, česar tu na forumu ne veste, do sedaj, da imam tudi dva oldtimerja, z letnikom rojstva 1970-1980.

Pa Renault Clio, ki smo ga imeli pred prvim EV, je bil pri hiši 18+ let. Pred tem Renault 5 tudi mislim da blizu polnoletnosti. Pred tem hrošč, od leta 1972 dokler ni zgnil in ni opravil tehničnega - se je poslovil 1999. Na trajnosten način - celega je odkupil zmajar, ki je potreboval motor.

 

Tako da družinsko/gospodinjsko povprečje je dobro, čeprav ga moja "razvada" redne menjave avtomobila na par let kvari.

Napisano (urejeno)

Vse lepo in prav, ampak potrebno se je zavedati da je danes žal vse narejeno po sistemu kupi-uporabi-zavrzi ter da so marketingarji posegli dobesedno že v vse pore našega življenja. 

Danes če ti vozilo zdrži več kot 8let je že velik dosežek oziroma sreča. 

Samo poglej na naše ulice in ceste kjer vozil od letnika 2004 dalje žal ne videvaš več, do predkratkim pa so bili še zelo pogosti modeli na vsakem koraku. 

Kdor ima kaj računice kupi legendo in se ne obremenjuje. 

 

EV in hibridi ne bodo nikoli oldtimerji oziroma starodobniki, saj večina njih ne dočaka niti 10let oziroma se sistemi kvarijo kot po tekočem traku. 

 

Popravljeno od DonFelipe
Napisano

Sem kolebal, kam naj dam tale posnetek, najden na FB ... v temo "Tole ja pa smeh" ali katero trejo... pa sem se vseeno odlocil, da dam tukaj, ko je ravno govora o EV (haterji, loverji,... :) ) ... 

 

 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Ne zastopim, prav res da ne...   Marca je bilo kar malo treme, da se ZOE ne izkaže v primerjavi z dizelašem, zdaj pa taka nizka poraba, da naj je dizelaš ne bi bil sposoben doseči...   Res bova morala narediti enkrat midva ta test, pa da vidimo. Težava je le, ker nimava enakovrednih vozil - ZOE je precej manjše vozilo od sedemsedežnega enoprostorca. Pa vseeno...    Mimo grede, za 48,38€ dobim na Hrvaškem 37,79 litra nafte. Če to razdelim na 750 km, je to poraba 5 litrov na 100 km. To naš FucksWagen brez težav doseže, če je le malo bolj odprta cesta in niso samo naši hribi na voznem redu...
    • Jaz mislim, da to diši po novem "poraba izziv". 😎   No jaz za ta denar verjetno lih ene pol od 750km naredim 😀
    • Spet nekaj zanimivega v moji Knipex zbirki. Nebi predstavljal "kar ene" klešče,a so res "posebne"...mogoče za koga zanimive.   Gre za ščipalne klešče z posebno geometrijo oz. brez klasičnega tečaja-nemogoče,da ste kaj takega kje drugje že videli-Knipex patent drsnega "tečaja",ki prenaša središčnico na začetek rezila,kar je z klasičnim tečajem praktično nemogoče. Klešče so za svojo kompaktnost-dolžino 18cm izjemno zmogljive-zmorejo ščipati piano žico do fi-3mm😲 Presenetljivo je tudi dejstvo,da še zmeraj izgledajo kot klasične ščipalke.   Bom prilimal še slike drugih dveh tipov ščipalk,ki sem jih tukaj že predstavljal...in katera imata oba enako zmogljivost...tukaj se vidi,za kaj pri teh kleščah gre. Seveda ima vsak tip svoje prednosti in slabosti...pač odvisno,za zaj rabiš. Je pa proizvodnja takega tipa klešč izjemno zahtevna,in seveda je za to cena tudi temu primerna-50€ je že zelo lepa cena.      
    • Da ne bomo samo slike "opedenanih" Mazd kazali😄   Včeraj smo v bližnji okolici raziskovali,kje so še zanimive poti za sprehode z psom,pa da je v bližini reka,potok ipd...pač za poletne sprehode in ohladitve štirinožca...in smo z našo "črnuhico" malce "ofroudali"...po takih blatnih jamah čez polja in visoko travo...gor in dol...je draga samo začudeno gledala😅 In,ker nas ni pustila na cedilu v blatu,sem jo danes za nagrado pošteno opral in preobul v letne pnevmatike(nisem slikal). In sem tudi ugotovil,da še ni taka panika za nakup novih zimskih pnevmatik,ker imajo stare še 6,25-6,27mm profila...za eno sezono še bodo,pol pa "adijo".
    • Tako se vozim z i20n in ne s Pumo. Ker mi je isti, ki je dal popust za Focusa, zabrusil da sem lahko srečen, da mi ceno drži. Hvala. Pač štofirim po trgu naprej, če je boljša ponudba, se obrnem.   Sem tak bolj vesel z i20n kot bi bil s Pumo.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.