Agerg Napisano 8. julij Prijavi Napisano 8. julij No, to sem se jaz tudi spraševal in nekaj študiral, če bi na Shell-u par tankov s 100 oktanskim preizkusil. Samo kakor razumem mora pamet motorja potem imeti možnost, da vsake toliko načrtno preizkusi, če bo natočeno gorivo povzročilo klenkanje in prilagodi čas vžigov v zgornji mrtvi legi oz. tam okrog, če hoče imeti pri performansih kaj od tega. Lahko kdo tule potrdi, da se to zgodi kot si zamišljam. Glede aditivov pa tudi mene zanima, če so res toliko boljši v 100 oktanskih mešanicah, kot jih posamezni trgovci tržijo. Je kdo zasledil kakšen test teh goriv? Citiraj
Bini Napisano 8. julij Prijavi Napisano 8. julij Jaz sem parkrat tankal 100tko pa nič ne opazim, tudi poraba je enaka..... 3 Citiraj
Agerg Napisano 8. julij Prijavi Napisano 8. julij Se mi je zdelo da bo kaj takšnega. No, saj pri porabi ni čudežev za pričakovati. Citiraj
Jest Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 8 urami je Boss napisal: To ni nihče rekel, da moraš. Govorimo samo o tem, da lahko. Itak se pa vsak sam odloča a je to kej pripomoglo al je bolj placebo efekt. Pomoje je to podobno placebo efekt, kot ta, da je gorivo pri enem ponudniku boljše kot pri drugem in da lahko narediš full več kilometrov… 4 1 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Alex Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Pred eno uro je Jest napisal: Pomoje je to podobno placebo efekt, kot ta, da je gorivo pri enem ponudniku boljše kot pri drugem in da lahko narediš full več kilometrov… Niso vsa goriva enaka. Predvsem so pomembni dodatki, ki so v gorivu. Nekateri, recimo naftarji v državni lasti, dajejo noter take bolj poceni dodatke, drugi, resni ponudniki goriv pa boljše. Zato pa ugledne svetovne avtomobilske znamke prisegajo in svetujejo tankanje najboljših goriv in ne takih, ki so v državni lasti, katera vedno protestirajo, kako bodo obubožali, če jim bo država nagajala z reguliranimi cenami goriva. 😉 2 Citiraj
samSimon Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Jaz ga nalijem vsake toliko. Včas imam celo občutek, da z nižjih obratov lepš potegne. Lahko, da je placebo. Sigurno pa porajtam bolj miren tek motorja, ko priletim z avtoceste in stojim na semaforju na minimalnih obratih. Poraba naj bi tudi bila mogoče minimalno manjša, ampak je žal ne spremljam in ne resetiram dovolj pogosto. 3 Citiraj
Bini Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Vse to bi se uradno dalo do potankosti izmerit, samo nihče nima jajca za kaj takega..... Jaz osebno mislim, da je sigurno 100tka boljša kot 95 ampak cena ne opraviči tiso malo več kvalitete! Še jaz, ko imam - 10cent na liter popusta jo več ne tankam, no na vsakih 5000km,da mogoče kaj spuca po motorju pa še to samo, če grem v kosu veliko km skupaj.... 👌😉 1 Citiraj
GregorV Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij (urejeno) Še to.. Nisem seznanjem z kvaliteto goriva pri nas. Katero gorivo je najboljše? Kaj vi tankate? LP Popravljeno 9. julij od GregorV Citiraj
Justus Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 5 minutami je GregorV napisal: Še to.. Nisem seznanjem z kvaliteto goriva pri nas. Katero gorivo je najboljše? Kaj vi tankate? LP Navadil sem se tankati na Molovih bencinskih servisih, saj edini ponujajo bencin E10, ki ga Schuster (eden izmed nemških zastopnikov za mazdo) priporoča za motorje X. 1 1 Citiraj
Jest Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Tukaj lepo razloži (sicer v nemščini) ... ali je res bolje tankati premium gorivo ali ne ... 2 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Justus Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 11 urami je Agerg napisal: No, to sem se jaz tudi spraševal in nekaj študiral, če bi na Shell-u par tankov s 100 oktanskim preizkusil. Samo kakor razumem mora pamet motorja potem imeti možnost, da vsake toliko načrtno preizkusi, če bo natočeno gorivo povzročilo klenkanje in prilagodi čas vžigov v zgornji mrtvi legi oz. tam okrog, če hoče imeti pri performansih kaj od tega. Lahko kdo tule potrdi, da se to zgodi kot si zamišljam. Glede aditivov pa tudi mene zanima, če so res toliko boljši v 100 oktanskih mešanicah, kot jih posamezni trgovci tržijo. Je kdo zasledil kakšen test teh goriv? V tem videu, ki ga je @Jest objavil, je Bloch z maketo lepo razložil, da motorji, ki imajo senzorje za zaznavanje odpornosti bencina na klenkanje, prilagodijo čas vžiga bencina. Če povzamem, čim nižje je oktansko število bencina, tem manj je ta bencin odporen na klenjkanje motorja, ker se prej samovžge, in obratno čim višje je oktansko število bencina, tem bolj je ta bencin odporen na klenkanje, ker se kasneje samovžge. Bencin 95 E10 je tudi bolj odporen zaradi višje vsebnosti bioetanola. Glede dodatkov pa Bloch pravi, da je težko izmeriti vpliv takšnega goriva na trajnost motorja, ker na to vplivajo različni dejavniki, da pa je ADAC ugotovil, da takšna dizelska goriva povečajo zmogljivost dizelskih motorjev za 3 do 5 %, pri bencinskih motorjih pa je ta razlika pri zmogljivosti zelo majhna. A kdo ve, če ima mazda cx-30 senzorje za zaznavanje goriva in posledično prilagajanje vžiga goriva v motorju? 1 Citiraj
Alex Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 3 urami je GregorV napisal: Še to.. Nisem seznanjem z kvaliteto goriva pri nas. Katero gorivo je najboljše? Kaj vi tankate? LP Če je le mogoče, pri nas Shell, v tujini pa Esso. Citiraj
Alex Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 3 urami je Justus napisal: Navadil sem se tankati na Molovih bencinskih servisih, saj edini ponujajo bencin E10, ki ga Schuster (eden izmed nemških zastopnikov za mazdo) priporoča za motorje X. Na splošno višja vsebnost etanola v E10 pomeni: –Rahlo zmanjšanje porabe goriva: Etanol ima nižjo energijsko gostoto, zato boste morda opazili manjšo porabo. –Potencialna nevarnost korozije, nekatera starejša tesnila na starejših motorjih (dino) , tesnila in kovinski deli ne prenašajo dobro etanola, kar povzroča obrabo. – Okoljska spodbuda: več obnovljivega etanola pomeni manjšo odvisnost od čistega fosilnega bencina. Eko. Tako, da ja. Novejšim x motorjem, ki so tehnično bolj dodelani, prija gorivo E10=10% dodanega etanola. Dinotom pa bolj E5. 1 1 Citiraj
Agerg Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Ne razumem. Kako lahko nižja energijska gostota rezultira v nižji porabi? 1 Citiraj
Matick Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 34 minutami je Agerg napisal: Ne razumem. Kako lahko nižja energijska gostota rezultira v nižji porabi? To se jest tud sprasujem 1 Citiraj
Alex Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij pred 50 minutami je Agerg napisal: Ne razumem. Kako lahko nižja energijska gostota rezultira v nižji porabi? Sem se zmotil. 😇Tezultira višjo porabo. Na splošno E10 nima nobene prednosti pred E5 razen tega, da kao šparamo na predelavo nafte. Na nizozemskem celo priporočajo točenje super benzina, če nimajo na voljo E5 benzina.Ta ima manj etanola. Tako,da jaz ostajam na Shellu, kjer je še vedno E5. 2 Citiraj
Jest Napisano 9. julij Prijavi Napisano 9. julij Pred eno uro je Alex napisal: Na splošno višja vsebnost etanola v E10 pomeni: –Rahlo zmanjšanje porabe goriva: Etanol ima nižjo energijsko gostoto, zato boste morda opazili manjšo porabo. –Potencialna nevarnost korozije, nekatera starejša tesnila na starejših motorjih (dino) , tesnila in kovinski deli ne prenašajo dobro etanola, kar povzroča obrabo. – Okoljska spodbuda: več obnovljivega etanola pomeni manjšo odvisnost od čistega fosilnega bencina. Eko. Tako, da ja. Novejšim x motorjem, ki so tehnično bolj dodelani, prija gorivo E10=10% dodanega etanola. Dinotom pa bolj E5. Noja… v tistem videu Bloch lepo razlozi, da je dodanega DO 10% etanola… nikoli pa ne veš, in se tudi takšno gorivo z dodanim malo nad 5% etanola prodaja kot E10… in v bistvu lahko tankas enako, kot ce bi tankal E5… Je pa vsaj v nemciji E10 malce cenejši od E5… 2 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Bini Napisano sreda ob 16:00 Prijavi Napisano sreda ob 16:00 pred 7 urami je Justus napisal: V tem videu, ki ga je @Jest objavil, je Bloch z maketo lepo razložil, da motorji, ki imajo senzorje za zaznavanje odpornosti bencina na klenkanje, prilagodijo čas vžiga bencina. Če povzamem, čim nižje je oktansko število bencina, tem manj je ta bencin odporen na klenjkanje motorja, ker se prej samovžge, in obratno čim višje je oktansko število bencina, tem bolj je ta bencin odporen na klenkanje, ker se kasneje samovžge. Bencin 95 E10 je tudi bolj odporen zaradi višje vsebnosti bioetanola. Glede dodatkov pa Bloch pravi, da je težko izmeriti vpliv takšnega goriva na trajnost motorja, ker na to vplivajo različni dejavniki, da pa je ADAC ugotovil, da takšna dizelska goriva povečajo zmogljivost dizelskih motorjev za 3 do 5 %, pri bencinskih motorjih pa je ta razlika pri zmogljivosti zelo majhna. A kdo ve, če ima mazda cx-30 senzorje za zaznavanje goriva in posledično prilagajanje vžiga goriva v motorju? Kolikor jaz vem imajo X motorji več senzorjev, ker ima kontroliran vžig goriva zaradi posebne konstrukcije motorja itd... Meni se ne pozna bilo kaj tankam pri nas (MOL, INA, PETROL, AGIP, SHEL) Jaz večinoma tankam Mol, ker imam popust, sem pa tudi vse zgoraj naštete in nisem opazil razlike..... 2 1 Citiraj
Boss Napisano sreda ob 16:58 Prijavi Napisano sreda ob 16:58 pred 9 urami je Jest napisal: Tukaj lepo razloži (sicer v nemščini) ... ali je res bolje tankati premium gorivo ali ne ... Maš v angleščini, kot track 2 za vse tiste, ki jim je angleščina bližje kot nemščina. Citiraj
Alex Napisano sreda ob 17:52 Prijavi Napisano sreda ob 17:52 pred 52 minutami je Boss napisal: Maš v angleščini, kot track 2 za vse tiste, ki jim je angleščina bližje kot nemščina. Kaj pa za nas tiste, ki ne maramo ne amerosov ne 4. rajha?🤔 2 Citiraj
Alex Napisano sreda ob 18:24 Prijavi Napisano sreda ob 18:24 pred 26 minutami je samSimon napisal: evo ti Cirilica!?? 😳 Vodkarji? Citiraj
Jest Napisano sreda ob 20:01 Prijavi Napisano sreda ob 20:01 Če ti nič ni prav, si sam poišči prave informacije… ajaaaa… prave informacije so itak tiste, v katere si ti sveto prepričan 1 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Boss Napisano četrtek ob 21:34 Prijavi Napisano četrtek ob 21:34 dne 9. 7. 2025 ob 19:52 je Alex napisal: aj pa za nas tiste, ki ne maramo ne amerosov ne 4. rajha?🤔 Lohk daš na "mute" pa samo gibljive sličice gledaš. Citiraj
GregorV Napisano pred 6 urami Prijavi Napisano pred 6 urami (urejeno) Da malo obudim temo. Neverjetno a resnično. Moj avto ima v notranjosti "črička". In ta postaja malo nadležen…🥲 Moje izostreno uho ga je lociralo v sredinskem predalu, bolj natančno naslonu za roke. Morda se motim, ampak se mi zdi, da se pokrov na levi strani ne prilega vredu na spodnji del (predal). 😀 Lahko kaj sam naredim oz. je to za servis, reklamacijo, glede na to da je avto skoraj nov? Lahko tudi posnamem, samo na mestu, med vožnjo se ne uporablja telefona. 😉 Hvala LP Popravljeno pred 6 urami od GregorV Citiraj
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.