Skoči na vsebino

Omrežnina 2024 po novem

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)
pred 24 minutami je Slivka napisal:

Fantje, kaj mi lahko kdo razloži, zakaj je peti časovni blok najdražji?

 

 

 

Pa res. 0 €.

image.png

 

Pa zelo visoko obračunsko moč imaš za hribe, kar 4,3 kW. Jaz "mestni" pa 7,2 kW. :) 

 

image.png

 

Pomemben je še 3. odstavek 5. člena metodologije:

"Uporabniki sistema, priključeni na distribucijski sistem, pokrivajo stroške nivoja, na katerega so priključeni, ter stroške višjih nivojev distribucijskega in prenosnega sistema sorazmerno glede na njihov delež k skupni obremenitvi omrežja. Uporabniki sistema, priključeni na prenosni sistem, pokrivajo le stroške prenosnega sistema."

 

 

image.png

 

+

 

image.png

 

 

https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=AKT_1266


https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2023-01-3431/akt-o-dolocitvi-tarifnih-postavk-za-omreznine-elektrooperaterjev/#2. člen

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano

Ne mi balinat...

 

Poglej "Prevzeta energija":

časovni blok 5 - 0,01847

časovni blok 2 - 0,01844

časovni blok 4 - 0,01838

časovni blok 3 - 0,01837

 

Sm kmet an s hribu doma, ma še zmer tolk pa znam matematko, de vem, kolk je več an kolk je mnj...

 

Ja, an dogovorjena moč je, kakršna je, takle mamo - več ne dajo...

  • Všeč 1
  • Zmeden 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano (urejeno)

@Slivka, dobro vprašanje. 👍

 

Cene na ceniku za omrežnino po porabi elektrike res ne laufajo v isto smer ... 

 

Ozadje teh cen naj bi bile joulske izgube (toplotne) v omrežju. Vemo da joulske izgube naraščajo s kvadratom toka (moči). Torej če so na primer pri 2 amperih izgube 4*X kW, so pri 3 amperih 9*X kW, več kot 2x večje.

 

In nekdo jih mora plačat (razlika med kupljeno (po števcih elektrarn) in prodano energijo (po števcih porabnikov) ... včasih je veljalo, da so na distribuciji te izgube cca. 5%, na prenosu cca 3 %, skupaj cca. 8% električne energije se izgubi (gre v nič - dela samo škodo ... segrevanje izolacije, večji povesi daljnovodov, ... krajšanje njihove življenjske dobe) v daljnovodih, kablovodih, v transformatorjih, ...).

 

Verjetno so naredili statistično analizo obremenitev v distribucijskem omrežju in so izgube v bloku 5 večje zaradi nekoliko večje obremenitve, kot v bloku 3 in 4.    

 

image.png

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

Napisano
pred 36 minutami je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

 

Eni (ne jaz) so dobili Petrolov račun že prejšnji teden ..

 

image.png

Napisano
pred 1 uro je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

 

 

Malo so res zamujali... ampak jim je ratalo spacati skupaj racun v petek... Po posti pa verjetno pride naslednji teden, ce nimas aktiviranega e-racuna ... 

 

nullimage.png

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 8 urami je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

Jaz sem ga ze teden nazaj

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 8 urami je Slivka napisal:

Fantje, kaj mi lahko kdo razloži, zakaj je peti časovni blok najdražji?

 

 

račun.jpg

Kuris na drva? 

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 8 urami je Janez007 napisal:

@Slivka, dobro vprašanje. 👍

 

Cene na ceniku za omrežnino po porabi elektrike res ne laufajo v isto smer ... 

 

Ozadje teh cen naj bi bile joulske izgube (toplotne) v omrežju. Vemo da joulske izgube naraščajo s kvadratom toka (moči). Torej če so na primer pri 2 amperih izgube 4*X kW, so pri 3 amperih 9*X kW, več kot 2x večje.

 

In nekdo jih mora plačat (razlika med kupljeno (po števcih elektrarn) in prodano energijo (po števcih porabnikov) ... včasih je veljalo, da so na distribuciji te izgube cca. 5%, na prenosu cca 3 %, skupaj cca. 8% električne energije se izgubi (gre v nič - dela samo škodo ... segrevanje izolacije, večji povesi daljnovodov, ... krajšanje njihove življenjske dobe) v daljnovodih, kablovodih, v transformatorjih, ...).

 

Verjetno so naredili statistično analizo obremenitev v distribucijskem omrežju in so izgube v bloku 5 večje zaradi nekoliko večje obremenitve, kot v bloku 3 in 4.    

 

image.png

 

 

 

A niso v petem bloku najmanjše obremenitve, zato naj bi bil tudi najcenejši?

pred 47 minutami je jures napisal:

Kuris na drva? 

 

Ja, na kaj naj pa kurim vrh hriba, kjer imam 60.000 kvadratnih metrov "dvorišča"?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano
pred 2 urama je Slivka napisal:

 

A niso v petem bloku najmanjše obremenitve, zato naj bi bil tudi najcenejši?

 

Ja, na kaj naj pa kurim vrh hriba, kjer imam 60.000 kvadratnih metrov "dvorišča"?

Saj mo je bilo logicno :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 17 urami je Slivka napisal:

Še vedno ne vem, zakaj je v petem bloku najvišja cena?

Če prav razumem je sedaj cena električne energije sestavljena iz:

A: omrežnine

1. dogovorjene priključne moči (5 blokov), kjer je 1. najdražji, 5. pa najcenejši; vrednost te postavke je cena priključne moči x dogovorjena moč in je (trenutno še) neodvisna od porabe (ni penalov)

2. poraba po posameznih blokih, kjer pa se cena po blokih skoraj ne razlikuje in je, kot sprašuješ v 5. bloku druga najdražja, ampak za malenkost (od 0,01837 do 0,01958 za kWh). Zakaj je v 5. bloku skoraj najvišja (0,01847) pa ne vem.

B: porabe energije, ki pa se (trenutno) obračunava kot prej  VT+MT oz. ET

Napisano
Metodologija določitve tarifnih postavk temelji na obsežni študiji, ki je javno dosegljiva na spletnem naslovu:
Tarifne postavke za omrežnino so posledica zapletenih razmerij med celotnimi stroški elektrooperaterjev, ki jih je potrebno z omrežnino pokriti in delitvijo teh stroškov po posameznih napetostnih oziroma uporabniških nivojih. Ta razdelitev temelji na porabi električne energije in koničnih obremenitvah s katerimi posamezna uporabniška skupina prispeva h konični obremenitvi in porabi energije celotnega sistema.
Napisano

Ej, stari, ampak v Sloveniji smo pa genijalci! Dokument iz zgornjega linka ima 234 strani. Se pravi, da potrebujemo 234 strani dolgo razlago računa, ki je natisnjen na eno stran...

 

 

Me zanima, kdo bo prebral teh 234 strani IN RAZUMEL, kaj je kaj na računu...

 

 

Mogoče je pa čisto vseeno, če ne vem, zakaj je v petem bloku najvišja cena...

  • Všeč 3
  • Haha 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Precej debate je v smislu avtomobilisti proti motoristom. Obstaja Priporočilo za avtomobiliste, ki bi ga vsi vozniki morali imeti ves čas nalepljenega v vozilu in ga prebrati pred vsako vožnjo. Ker smo skupina dinamičnih, odgovornih ljudi in so vaše škatle na štirih kolesih ovire na cesti, je treba določiti osnovna pravila na cesti za boljše razumevanje med motoristi in avtomobilisti: Prvič: Cesta je za motoriste. Avtomobilisti si jo lahko izposodijo v zimskem času in v zelo slabih vremenskih razmerah - takoj, ko se vreme izboljša, pripada cesta motoristom. To izhaja iz preprostega in razumljivega vidika: - To je motoristična sezona. Zato izraz "sezona" - Za motoriste je cesta namenjena svojemu prvotnemu namenu: da se peljejo. Avtomobilisti želijo priti le od A do B. Kdor vozi izključno avto, mora pred vožnjo vsaj enkrat prebrati in vsaj desetkrat ponoviti: "Na cesti sem ovira." Te vrstice so zato tudi namenjene avtomobilistom. Drugič: Motorist nikoli ne vozi prehitro, ampak vedno hitrost prilagodi prometni situaciji. Ko se nenadoma pojavi motorist, je to samo zaradi preprostega dejstva, ker ste počasna ovira, zato ne zavirajte nenadoma in ne delajte nenadnih sunkovitih premikov z vozilom. Vozite skrajno desno in poslušajte svojo priljubljeno radijsko postajo, si zraven prepevajte, samo ne bodite nam na poti, z vašimi 120 km/h... Tretjič: Če se vam motorist pripelje nasproti po vašem voznem pasu, ni bil lahkomiseln - iskal je idealno linijo. Bodite pripravljeni in poskusite tudi vi predvideti idealno linijo iz nasprotne smeri in ne vozite po njej. Naredite prostor. Če se zgodi nesreča, je v bistvu kriv avtomobilist. To je motoristična sezona - še enkrat, da se spomnite... Četrtič: Če želite, da se vaša hči vozi z nami, morate poskrbeti za ustrezno prehrano. Na zadnji sedež ne spada vse. Ne sme imeti več kakor 1,80 m in ne več kot 50 kg, mora pa imeti čvrste prsi, ki se jih čuti skozi kombinezon ob zaviranju. Če vaša hči ne izpolnjujejo teh zahtev, ste sami krivi, da nima dostopa do raja. Kljub temu ji morate po 18. letu plačati vozniški izpit za avto in za motorno kolo. Petič: Kdor v zastoju stoji na sredini vozišča, ovira napredovanje reševalnih vozil in motoristov. Kdor odpira vrata ali vozi cikcak, pravi glasno: "Imam malega." Pomislite na to izjavo in se držite desno – izpraznite sredino. Zastoj je tekoč promet s hitrostjo, ki je manjša od 120 km/h. Šestič: Zavorna pot! Če se motorist zravna, je to, kot če vi z vso silo stopite na pedal zavore svoje škatle. Če zagledate zavorne luči motorista, morate vi že stati! Sedmič: Če slučajno vidite našega tovariša na cesti zraven gorečega stroja, potem obvestite 112, označite mesto nesreče in poglejte, ali je stroj možno rešiti, ne da bi ga bolj poškodovali. Če imate pa neustavljivo željo, da bi tovarišu pomagali, NIKOLI ne snemajte čelade. Osmič: Če morate ustaviti pred rdečo lučjo, se držite desno, tako, da lahko tudi motorist pride v prvo vrsto. Iz vljudnosti, saj, ko boste vi prestavili v 2. prestavo, motorista ne bo več videti in zato ni razloga, da stojite sami v prvi vrsti. Devetič: Srečanje motoristov je vedno v slikovitih in čudovitih krajih. Tam lahko vedno pričakujete zelo hitre motorje iz vseh smeri. Če vas to moti, ostanite na lep in sončen dan preprosto  doma. Če tega ne želite, ampak želite vseeno priti od A do B, uporabite avtocesto. Že ime pove, da je ta za avtomobile. Ostanite tam. Vozite kamorkoli želite, vendar ostanite na avtocesti.  Ampak tudi tam vozite kolikor morete desno - vedno računajte na motorje s hitrostjo blizu 300 km/h - ne dirkamo, samo čim prej želimo videti čudovite kraje zraven avtocest. Dragi avtomobilisti, poskusite se držati zgoraj navedenih pravil oziroma prijateljskih predlogov, pa nam bo vsem lepše.
    • Imaš pa dopusta 40dni menda😁
    • Ena izmed mnogih na dopustu.. 🤗😊😉
    • Ne , ker polovica šoferjev že tako pije😁
    • V javnem prometu to nebi šlo.... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.