Skoči na vsebino

Motorno olje Dexelia


Priporočeno sporočilo

Men je glih dons razlagu en sef na mazda servisi kako je s tem k morjo narocvat baje pr dolocenih dobavitlih in majo ze uni visoke cene pol je pa posledicno tut olje tolk drago ker marza pa more bit.

 

A ja pa tega sefa osebno poznam sem mu tut povedu da jaz dobim olje po 9? L pol mi je pa to razlozu. :ne vem:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 5 mesecev kasneje...

 

 

Vsajga mehankarja, ko sm upra?u mi je reku da 5w30 ni priporo?ljiv ;)

 

Ker?

 

sej pravim, zarad podnebja (mrzla zima, vro?e poletje)

 

Ker bo postalo tole spet kmalu aktualno, moram pokomentirat, kak?ne cvetke sadite...

Zdej verjamete vsem tem servisnim "kvazistru?kotom" za olja, tisto kar pa v servisni knjigi pi?e... boli vas đoko? Bravo no! Koliko ste si pa sami prebrali o oljih, tako teoriji kot praksi?!? Na spletu je dosti tega...

 

Kot prvo:

Viscosity is a measure of the resistance of a fluid which is being deformed by either shear stress or tensile stress. In everyday terms (and for fluids only), viscosity is "thickness" or "internal friction". Thus, water is "thin", having a lower viscosity, while honey is "thick", having a higher viscosity. Put simply, the less viscous the fluid is, the greater its ease of movement (fluidity)

 

Zaklju?ek: Rabimo primerno viskoznost olja, vendar obi?ajno je problem pri skrajnih mejah, ko je motor hladen in ko je na delovni temperaturi (lahko re?emo karakteristi?ni doseg viskoznosti olja - kar poznamo pod imenom multigrade olja, karakteristike pri razli?nih okoli??inah, npr. temperaturi).

 

Osnovni problem izdelave olje je, kako zagotoviti, da so v hladnih razmerah ?im manj viskozna (da dobro te?ejo), v vro?ih, delovnih pogojih pa ?im bolj (da dobro ma?ejo).

 

Sedaj pa na konkretno: oznaka standarda SAE oz. pred W definira viskoznost/debelino olja pri "hladnem testu", oz. v praksi, ko je motor hladen (zimska podro?ja); iz tega prakti?no sledi, da bolj kot je podnebje mrzlo, hladen zagon pa je tisti, ki naredi najve? ?kode, ni?ji razred viskoznosti (viskoznost) potrebujete v tem primeru; zakaj? zato, da olje la?je zapolni ozka podro?ja in sodobne male tolerance v mehaniki motorja, ki so v hladnih razmerah ?e znatno o?ja!!! Prav tako potrebujete pri delovni temperaturi motorjev (ki se smatra na 100°C) spet odgovarjajo? razred viskoznosti - tu ?teje ?tevilka, ki je stran od W-ja (obi?ajno je govora o razredih 30 ali 40), v praksi malenkost odvisno od tega, ali so podro?ja vo?nje zelo topla, ampak obi?ajno ni tak?nih razlik, da bi se spla?alo sedaj toliko bosti okoli razlike med 30 in 40.

 

Ker ne ?ivimo v podro?jih, kjer bi zimske temperature padale pod -20°C, je tako debata o razredu 5W ali 10W vpra?ljiva. Mislim da lahko komot uporabljate tako enega kot drugega, po vsej verjentosti imate tudi obe opciji v servisni knji?ici. Sicer pa le upo?tevjate, kar tam pi?e!!!

"What's really important is that you use the oil viscosity your car's owner's manual recommends."

 

Dejstvo: ve?ji kot je razpon med prvo in drugo cifro razreda, ve? je dodatkov v olju, ki zagotavljajo ta razpon oz. stabilnost olja pri razli?nih pogojih, le ti dodatki pa zmanj?ujejo osnovne lastnosti olja in s stem ?ivljenjsko dobo!

 

Prakti?ni nasvet, ?e delate ve? kot 30.000 letno: pozimi nalijte olje razreda 5W-30, poleti pa 10W-40.

Drugi nasvet: ?e imate prevo?enih blizu ali preko 200.000, lahko B.P. uporabite ?e 10W-40 razred.

 

Z vidika karakteristik olj najpomembnej?i nasvet: upo?tevajte klasifikacije API ali celo ACEA, kar je ?e bolje! ?im ve? enakih razredov ima uporabljeno olje, kot so podani v servisnih navodilih, toliko bolje za motor!

 

?e en nasvet; olje obi?ajno postane temno zelo hitro; s tem ni ni? narobe, ker se saje spe?no lovijo v olje, kar je tudi en od njegovih namenov (??ititi drsne povr?ine pred umazanijo). ?e ga prehitro zmanjka (t.j. ve? kot 1l na interval menjave (cca 15-20k km), potem je dobro poizkustiti drug tip olja, ali ve?ji razred viskoznosti)

 

Ja, ?e en nasvet: ?e vam do sedaj uporabljeno olje odgovarja, ni treba istkati drugega, menda je to razumljivo... sicer pa znamke ne pomenijo toliko, kot se enim zdi; najve? razlik je v razli?icah olj, ki jih proizvajalec pripravi razli?nim karakteristikam / zahtevam standrdov, mogo?e tudi proizvajalcev motorjev.

 

Nevemkoliki nasvet ?e: primerjavo med olji lahko "amatersko" dela samo vsak posameznik sam zase in ?e to na istem motorju ob vseh ostalih okoli??inah nespremenjenih (isto gorivo, isti na?in vo?nje, ni? poseganja v motor, brez napak na motorju, ipd.), kar pa je obi?ajno zelo te?ko zagotoviti... tako da te "forumske" primerjave ?al nimajo neke ve?je kredibilnosti!

 

?e najve? koristi boste naredili svojemu motorju, ?e intervale menjave olja zmanj?ate za 20-30 %, pa lahko kupite ?e tako "slabo opevano" olje (se razume, skladno s predpisanimi karakteristikami); s tem bo manj ?kode, kot da z nevemkaterim superopevanim oljem gonite preko intervala menjave!

 

?E pa ?elite to?no vedeti, kdaj z menjavo olja in kak?ni so rezultati viskoznosti po dolo?eni kilometrini... potem pa izvolite najti firmo, ki vam bo opravila te teste :rolleyes:

 

?e to; sam uporabljam to zloglasno Dexelio 5W-30 in 10W-40 ?e 80k km (iz principa, ker mi nih?e ?e ni uspel dokazati, da je olje zani?!!!), pa motor v osnovi dela ?isto B.P.!

 

Toliko o raznih namigovanjih in izjavah ;)

 

?e glede METABOND-a; kolikor sem uspel izvedeti, je edini, ki vsaj ?kode ne dela na motorju (zaradi sestavin), koliko je pa koristo od njega, pa lahko samo verjamemo proizvajal?evim izjavam :) Sicer sem ga tudi sam uporabil, 1x za motor, pa 2x za injektorje, pa recimo da se vsaj pri injektorjih pozimi malo pozna, da je enakomernej?i hladen tek motorja :rolleyes:

 

lp,

D

 

 

VIRI:

http://www.nordicgroup.us/oil.htm

http://micapeak.com/info/oiled.html

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/products/1266801

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

http://www.amsoil.com/a/synthetic-motor-oil-engine-oil

http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity

...

Lp,

D

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hvala za razlago :rispekt:

 

Ni za kaj :)

Da le komu olaj?amo te zapletene odlo?itve okoli izbire olja, ki v bistvu sploh niso toliko relevante.

Raje kot to, pazite na nivo olja, pa da filter vsakokrat zamenjate!! ;)

 

lp,

D

 

?ist BTW, kot zanimivost:

Par M6-k je menda zaribalo, ker je padu tlak v pumpi zarad nekih "ostankov" tesnilnega kita za pokrov karterja + neke kovinske delce (surovi ALU konci nepravilnih oblik, cca 1-2mm v premeru, niso opilki!; kdo ve od kod so se tam na?li...mogo?e nedoslednost ?e pri tehnolo?kem postopku monta?e v tovarni), ki so se ujeli v mre?ico na lajtungi, ki gre v pumpo (govorim o "najdbah" iz lastnega karterja!! in navedbi serviserja, kar spet ni re?eno, da je 100% pravilno). Kar se tega ti?e, verjetno ne ?kodi enkrat po 150k km vzet dol pokrov karterja in preverit, kaj se skriva v njem :rolleyes:

Lp,

D

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ni za kaj :)

Da le komu olaj?amo te zapletene odlo?itve okoli izbire olja, ki v bistvu sploh niso toliko relevante.

Raje kot to, pazite na nivo olja, pa da filter vsakokrat zamenjate!! ;)

 

lp,

D

 

?ist BTW, kot zanimivost:

Par M6-k je menda zaribalo, ker je padu tlak v pumpi zarad nekih "ostankov" tesnilnega kita za pokrov karterja + neke kovinske delce (surovi ALU konci nepravilnih oblik, cca 1-2mm v premeru, niso opilki!; kdo ve od kod so se tam na?li...mogo?e nedoslednost ?e pri tehnolo?kem postopku monta?e v tovarni), ki so se ujeli v mre?ico na lajtungi, ki gre v pumpo (govorim o "najdbah" iz lastnega karterja!! in navedbi serviserja, kar spet ni re?eno, da je 100% pravilno). Kar se tega ti?e, verjetno ne ?kodi enkrat po 150k km vzet dol pokrov karterja in preverit, kaj se skriva v njem :rolleyes:

 

A nisi prebral o "famoznih" bakrenih podlo?kah ?e ni?? :aaaaa:

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nekateri mehaniki (?) trdijo, da lahko filter menjujemo na vsako drugo menjavo olja. TO NI RES. Ko je filter zama?en, olje potuje v motor direkt po baypasu s vso nesnago, ki se zelo uspe?no zavira mazanje. Veliko ve? haska bi naredili, ?e bi menjali samo filter.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nekateri mehaniki (?) trdijo, da lahko filter menjujemo na vsako drugo menjavo olja. TO NI RES. Ko je filter zama?en, olje potuje v motor direkt po baypasu s vso nesnago, ki se zelo uspe?no zavira mazanje. Veliko ve? haska bi naredili, ?e bi menjali samo filter.

 

Uni,ki ti to pravi je bolje,da za?ne prodajat kokice,ker o motorjih nimapojma.Takega takoj zamenjaj. ;)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 6 mesecev kasneje...

 

?e glede METABOND-a; kolikor sem uspel izvedeti, je edini, ki vsaj ?kode ne dela na motorju (zaradi sestavin), koliko je pa koristo od njega, pa lahko samo verjamemo proizvajal?evim izjavam :) Sicer sem ga tudi sam uporabil, 1x za motor, pa 2x za injektorje, pa recimo da se vsaj pri injektorjih pozimi malo pozna, da je enakomernej?i hladen tek motorja :rolleyes:

 

 

 

A si ga dal noter, ko si ?e napolnil olje do vrha, ali si zato manj olja dal?

Turbinca ma?inca, gremo na vinca!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 10 mesecev kasneje...

Pozdravljeni, si bom sposodil kar tole temo. Pred kratkim sem postal lastnik M3, letnik 2005, 1.6 ma?ina. Zadnji servis je bil narejen oktobra leta 2011 pri 75.000km. Od tedaj je minilo ?e ve? kot eno leto, avto pa ima trenutno 85.000km.

Bi bil ?as da preventivno zamenjam olje ter filter ali se dr?im servisnega intervala in ga menjam pri 95.000?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 meseci kasneje...

V bistvu je celo odli?na cena... to je cca 8? po litru.

 

nabav si....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

cena dobra olje pa crap

 

ma ne vem, v moji dela bp.....ne diram olja servisiram na uradnem pod garancijo, ne spra?ujem, pa ma da dela!

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.