Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)
pred 3 urami je dvorjan napisal:

... ... ... ... ...

... ... ... ... ...

Včasih se vprašam, kdo je tu res nor.

 

 

Jaz tudi.

 

Je pa res, da tokrat ne obtožujem tebe. O določenih dogodkih novinarji enostavno ne poročajo. Čeprav bi morali. 

Je pa res tudi, da energetiki nismo tako nasilni ljudje, kot so eko-teroristi. Poleg tega imamo preveč dela z oskrbovanjem z energenti, da bi imeli čas na veliko in agresivno razlagat, v čem je težava. In potem ljudje verjamejo tistemu, kar velikokrat slišijo...

Ostalo pa hitro pozabijo...

 

pred 3 urami je dvorjan napisal:

... ... ... ... ...

... ... ... ... ...

... ... ... ... ...

... ... ... ... ...

 

Vsako gospodinjstvo ima električni priključek. Ko bo potegnilo še kabel do parkinga (pa še to ne rabi vsako), bo 90 % izzivov prehoda na elektrifikacijo osebnega prometa rešenih. Ampak oni bodo raje kurili sok dinozavrov še naprej,

... ... ... ... ...

... ... ... ... ...

 

 

 

To bo rešilo 90% izzivov, se strinjam. Še vedno pa bo ostalo 90% težav, za katere še ni rešitve... 

Glej, leta 2018 je prišlo do spora med Srbijo in Kosovim. In, ker je Evropsko elektro omrežje povezano, je v celem evropskem prostoru zmanjkalo za 113 GWh električne energije. Zaradi tega frekvenca ni bila več 50 Hz, ker generatorji niso zmogli... 

Da je evropsko elektroomrežje obremenjeno do konca, kaže tudi dogodek iz leta 2021, ko je na Hrvaškem ena tokovna zaščita odklopila. To je sprožilo dodatne prekinitve povezav zaradi distančne zaščite, kar je še 20 sekund pozneje povzročilo razdelitev sistema na dva dela. Evropsko elektroenergetsko omrežje je bilo nenadoma razdeljeno na severozahodni del in jugovzhodni del, meja pa je šla skozi Hrvaško, sever Srbije in Romunijo. To je seveda takoj vplivalo na "bilance". Na severozahodnem delu omrežja se je pojavil primanjkljaj 6,3 GW moči, na jugovzhodnem pa presežek, ker so bili fizični tokovi pred razdelitvijo pač taki. Zaradi tega je pri nas omrežna frekvenca padla, v južnem delu omrežja pa narasla. Po eni uri je operaterjem uspelo spraviti stvari v red. Zaradi uro dolgega odstopanja so v Franciji in Italiji odklopili za 1,7 GW velikih porabnikov, ki imajo pogodbe za terciarno regulacijo. Iz Velike Britanije in Skandinavije so dobili dodatnih 450 MW. Po drugi strani pa so morali na jugovzhodu odklopiti 975 MW proizvodnih kapacitet v Turčiji. 

To je zelo poenostavljeno zapisano, ker... ... ... 

Frekvenca se spremeni, ker se višek (ali manko) energije pretoči iz kinetične energije turbin - to je treba nadomestiti. Najprej je primarna regulacija, ki se začne po 2 sekundah odstopanja frekvence. V 30 sekundah se začne avtomatski proces sekundarne regulacije, ki jo nudijo nekateri proizvodni objekti. Kasneje, po 15 minutah, če motnja ni odpravljena, sledi še terciarna regulacija, ko se ročno nadomešča izrabljena rezerva moči. Sem sodi tudi zmanjšanje odjema ali odklop velikih porabnikov, če sodelujejo v terciarni regulaciji.

Eden hujših razpadov omrežja pa je bil načrtovan izklop nemškega daljnovoda, na katerega se distributerji niso ustrezno prilagodili. Omrežje je razpadlo na tri dele, mrk je trajal dve uri, prizadetih pa nekaj milijonov odjemalcev. Se ne spomnim več prav točno, ker se je to zgodilo leta 2006.

Kaj to pomeni?  Že zdaj imamo komaj zadosti zanesljivih virov elektrike (ne mi zdaj o "sončnicah", ki nam še dodatno je#€jo sistem in je treba nadomeščat vsak oblaček, ki se pripelje po nebu in mirit nihanja), če pa vsaka hiša potegne kabel do parkinga, smo pa pečeni. Ljudje se očitno ne zavedajo, da elektrika ne nastane v vtičnici, ampak mora do tja priti...

 

pred 2 urama je dvorjan napisal:

... ... ... ... ... ... ...

... ... ... ... ... ...

 

Povprečno osebno vozilo v Sloveniji na dan prevozi manj kot 30 kilometrov. Električno energijo, s katero premagaš omenjeno razdaljo, v baterijo EV pretočiš v eni uri preko standardne šuko vtičnice.

... ... ... ... ... ...

 

To je načeloma res. Res je pa tudi, da je v Sloveniji registriranih 1,2 milijona osebnih vozil. Če vsako od njih potrebuje 7 kWh električne energije, to pomeni 8,4 GWh električne energije na dan. Od kod jo dobimo? Jedrska elektrarna v Krškem pridela v enem dnevu šele 16.700 MWh...

 

Tako da, ja, včasih se vprašam, kdo je tu res nor...

 

Popravljeno od Slivka
  • Všeč 1
  • Ljubim 4
Napisano (urejeno)
pred 1 uro je skritikrt napisal:

Aja...kdaj boš prodal mazdo?

to sem ga že jaz vprašal, naj se oglasi, ko se odloči za prodajo :)

Popravljeno od sportman333
Napisano

Mojster, od kje ti fama, da lahko EV uporabljaš samo 20-80%? Gostilniška debata, kajne. To je zgolj priporočilo za lepo ravnanje z baterijo. Ne bo pa nič narobe, niti crknil ne bo, če ga boš kdaj nafilal na 100 % in spraznil do 1 %. Edino kar res ni priporočljivo, da na 100 % stoji na soncu ali pa 1 % v hudem zimskem mrazu. Vse vmes se ne rabiš sekirat. Ker vidim, da si ultra ziheraš, ti še vedno povem, da lahko svoj interval popraviš na 5-95 %, pa bo še vedno veliko rezerve.

 

To, da ne bi zmogel par sto km elektrike nafilati čez noč, je pa tudi bosa. Glede na tvoje varovalke pač namestiš pametno polnilnico, ki meri porabo hiše in se bo avto filal, kolikor se bo lahko. Še vedno je ogromno časa zvečer in ponoči, ko ti avto stoji ... Če pride pa res kaka izredna situacija, imaš pa po Ljubljani en kup javnih polnilnic, zagotovo se kaka najde tudi blizu katere od lokacij, na katerih se nahajaš. In boš imel vsaj 11 kW AC polnjenje na voljo.

Napisano
pred 18 minutami je dvorjan napisal:

Mojster, od kje ti fama, da lahko EV uporabljaš samo 20-80%? Gostilniška debata, kajne. To je zgolj priporočilo za lepo ravnanje z baterijo. Ne bo pa nič narobe, niti crknil ne bo, če ga boš kdaj nafilal na 100 % in spraznil do 1 %. Edino kar res ni priporočljivo, da na 100 % stoji na soncu ali pa 1 % v hudem zimskem mrazu. Vse vmes se ne rabiš sekirat. Ker vidim, da si ultra ziheraš, ti še vedno povem, da lahko svoj interval popraviš na 5-95 %, pa bo še vedno veliko rezerve.

 

To, da ne bi zmogel par sto km elektrike nafilati čez noč, je pa tudi bosa. Glede na tvoje varovalke pač namestiš pametno polnilnico, ki meri porabo hiše in se bo avto filal, kolikor se bo lahko. Še vedno je ogromno časa zvečer in ponoči, ko ti avto stoji ... Če pride pa res kaka izredna situacija, imaš pa po Ljubljani en kup javnih polnilnic, zagotovo se kaka najde tudi blizu katere od lokacij, na katerih se nahajaš. In boš imel vsaj 11 kW AC polnjenje na voljo.

Ej..."ljubim" tvoje komentarje😂🤣...samo k jih daješ v napačno temo...3x lahko ugibaš v katero temo bolj paše🤔...tam te še @Slivka ne bo dosegel.

 

Ni mišljeno žaljivo....hočem samo izraziti smešnost komentarja.

Napisano

Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.

 

Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.

Napisano
pred 22 minutami je dvorjan napisal:

Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.

 

Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.

Ne štekaš mojih komentarjev-Slivka sem omenil,ker je "glavni" v temi za vice (Tole je pa kr smeh).

Ti živiš v bloku v enem stanovanju če se prav spomnim🙄...koliko vas je,in koliko gospodinjstev....kot sem že napisal-napačna tema.

Napisano

Hmmm 🤔. Ne bi rekel, da je v bloku.

Tam pa je res nemogoče štrom polnit za vse stanovalce.

Napisano

Torej,mogoče je reciklirati,samo stane,je škodljivo za okolje (ker nastajajo strupene pare,ker se uporabljajo nevarne kemikalije itd.),ni profitabilno,ker porabi veliko energije (pri gretju za izparevanje),ker moraš celice ročno ekstrahirati iz paketov,izprazniti in razstaviti vsako celico posebaj (kar seveda ne bodo pokazali)...in ker se uporablja toliko različnih tipov celic.

Ne me narobe razumeti-sem vesel,da ima kdo sploh jajca in denar se spopasti z problematiko na tem področju,ker je problematika tukaj že brez EVjev zelo pereča....vsa čast BASF-u.

Pokaže pa,da je po vsej verjetnosti trenutna smer tehnologij za shranjevanje el. energije "slepa ulica"...tako iz vidika elektromobilnosti,ker je nezadostna in predraga,kot iz vidika ekološkosti,ker ni vzdržna.

 

V bistvu nič novega,a vseeno zanimivo,ker ni ravno veliko prispevkov na to temo.

 

 

Napisano (urejeno)
pred 21 minutami je skritikrt napisal:

Pokaže pa,da je po vsej verjetnosti trenutna smer tehnologij za shranjevanje el. energije "slepa ulica"...tako iz vidika elektromobilnosti,ker je nezadostna in predraga,kot iz vidika ekološkosti,ker ni vzdržna.

 

Tudi proizvodnja ogromnih količin dodatne el energije ekološko ni vzdržna, ker se je za to sedaj začel kuriti premog.

 

Če bi zgradili nove jedrske, bi stvar bila precej bolj trajnostna - osiromašen uran se trenutno krasno reciklira skozi cevi bradlyjev v Ukrajini.

Popravljeno od Mraušk Mčk

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

Mi mamo že problem z izrabljenimi baterijami za prenosnike, ker nam jih nočejo prevzet, češ da nimajo prostih kapacitet. Sicer smo nabavili nekaj tisoč evrov vreden protipožarni kovček, sam je baterij že toliko notri, da je tole tempirana bomba. Išče se zdaj nekoga, da bi tole prevzel in ustrezno odložil za reciklažo. Si sploh ne upam predstavljat, če je zdaj problem z cca 30 baterijami za prenosnike, ki je količinsko bistveno manj kot ena EV baterija, kako bo potem problem z avto baterijami. Da ne bo nekdo namesto na deponijo to lepo deponiral nekje v hosti pol se bomo pa spet gledal in obtoževal kdo je kriv.

33112_1.png

Napisano

Če boste izvedeli za koga, da se želi rešiti starega EV-ja ali pa zgolj njegove baterije, ga usmerite name. Z veseljem vzamem in odpeljem.

Napisano
pred 28 minutami je dvorjan napisal:

Če boste izvedeli za koga, da se želi rešiti starega EV-ja ali pa zgolj njegove baterije, ga usmerite name. Z veseljem vzamem in odpeljem.

Kaj...rabiš za kurjavo😯...zima je že mimo🤔😂😉

Napisano
pred 9 urami je dvorjan napisal:

Če boste izvedeli za koga, da se želi rešiti starega EV-ja ali pa zgolj njegove baterije, ga usmerite name. Z veseljem vzamem in odpeljem.

Tudi jaz ga z veseljem vzamem. 👍

Napisano

To je logična posledica točno teh vzrokov, ki jih vedno ponavljamo. Problem je to, da so ljudi nategnili.... spet. Nategnili so jih že samo s tem, ker so zakrivali ali pa zavajali s podatki, sploh pa to, da kupcem niso predstavljali kaj to pomeni pri vsakodnevni uporabi in predvsem pri tem, kako bodo z EV-ji privarčevali. Dejansko je resnica drugačna in vsaj v začetku bi bolj moralo iti v smeri, da v kolikor imaš v družini dva avta, da zamenjaš enega za EV-ja. Kupci so šli pa v popolno zamenjavo čez noč in v prvi fazi so mislili kako strašno pametni so... dokler...

33112_1.png

Napisano (urejeno)

Saj niso nategnili samo sebe, nategnili so prav vse, ki bomo pametnjakovičem nekoč morali plačevat ekološko razgradnjo baterij. 

Popravljeno od Mraušk Mčk

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
pred 5 urami je DonFelipe napisal:

Malo računice in zadeva je takoj jasna. 

RIMAC si je precejšnjo antireklamo naredil : 

 

 

Napisano

Evo 4 dni lutal po Bosni, srečal samo 2 hrvaški Tesli. Vmes sem se večkrat vprašal kako bi šel z družino na potovanje z EV. Sam sem takšen, da hočem čimbolj izkoristiti čas na potovanju, zato bi mi EV postanki predatavljali ogromen problem. Včeraj je bil večjem delu BIH tudi električni mrk, eden izmed dejavnikov na katere se ne bi niti spomnil pred potovanjem. Tako, da zaenkrat EV nikakor ni zame, PHEV M6 pa vsekakor.

Napisano
pred 1 uro je ignacij napisal:

Evo 4 dni lutal po Bosni, srečal samo 2 hrvaški Tesli. Vmes sem se večkrat vprašal kako bi šel z družino na potovanje z EV. Sam sem takšen, da hočem čimbolj izkoristiti čas na potovanju, zato bi mi EV postanki predatavljali ogromen problem. Včeraj je bil večjem delu BIH tudi električni mrk, eden izmed dejavnikov na katere se ne bi niti spomnil pred potovanjem. Tako, da zaenkrat EV nikakor ni zame, PHEV M6 pa vsekakor.

Si torej prišel do zaključka oziroma si dojel da EV ni računica ampak propad ter da je Tesla namenjena samo za šminko in nič drugega?

Verjemi mi da ni boljšega kot iti z legendarnim brbrajočim motorjem na pot, najbolj ti priporočam dizelsko zadevo tipa Golf II.

Napisano

Men ga niso. Odvisno, kaj voziš. Mazdo lahko odklenjeno pustiš in ključe not 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Pozdravljeni. Rad bi delil svojo izkušnjo z servisiranjem turbine pri serviserju turbin iz Zgornjih Pirnič.  Verjamem, da ima podjetje veliko zadovoljnih strank, vendar je moja izkušnja ravno obratna.  V koncu lanskega leta sem peljal avto na menjavo jedra turbine.  Pa treh dneh in 850€ računa ter garancijo, avto odpeljem.  Dva dni kasneje opazim, da mi pušča olje in manjka plastika pokrova motorja.  Avto pripeljem nazaj k omenjenu servisu, nakar ugotovimo, da je čep olja pretegnjen in navoji pobrani.  Serviser(lastnik) je vrezal nov navoj na karter, brez odstranjevanja karterja (prisoten sesalec), takrat sva oba opazila, da je karter udrt iz spodnje strani in je bil njegov komentar, da to ni treba gledat in najverjetneje ni tak problem.  Čeprav tri dni staro olje je stočil v staro obrisano kanto in mi ga brez kakršnega koli filtra zlil nazaj v motor  (preden je stočil olje sem vprašal če bo dal novo olje, kar je izignoreral). Po menjavi olja in 20min iskanja pokrova motorja po delavnici se brez stroškov odpeljem.    Olje je iz čepa še naprej puščalo, dokler mi ni popravil drug mehanik. Po poslanem smsu serviserju turbine, da olje še vedno pušča, nisem dobil nobenega odgovora.    V marcu spusti tesnilo med kolektorjem in turbino. Mehanik ugotovi, da naležna površina kolektorja ni bila očiščena, da manjka vijak nosilca turbine in da so se vijaki prirobnice zaradi vibracij odtegnili.    V aprilu se spet sliši žvižganje turbine.  Z serviserjem se dogovorimo, da nabavi novo jedro, izrecno sem večkrat povedal, da hočem menjavo pod garancijo,  sem pa pripravljen doplačat za morebitne dodatne stroške.  Ko ponovno pripeljem avto je bilo serviserju očitno, da je spet potrebna menjava jedra. Po 8ih dneh in večkratnem ignoriranju mi sporoči,  da je razlog za prehitro obrabo udrt karter, s tem je bilo pomanjkanje mazanja in da bo cena servisa 650€.  Po pregovarjanju prek telefona in omembi vseh problemov je ceno spustil na 550€.  Ko prevzamem vozilo mi pove da je karter popravil z dilo in kladivom, mi spusti ceno na 500€  in pravi, da če hočem novo garancijo za novo jedro, to stane dodatnih 100€.    Na lastni garanciji ima napisano, da je potrebno pri menjavi jedra narediti tlačni test olja. Ko sem ga postavil pred dejstvo ali  je naredil tlačni test in kje se nahaja senzor tlaka olja na motorju, se je izmikal, na koncu NI vedel kje je dotični senzor  in je priznal, da v obeh primerih servisa NI naredil tlačneg testa olja. Če bi se tlačni test naredil, bi že ob prvem servisu ugotovil, da ni dovolj mazanja in predlagal menjavo karterja.   Z dolgoletnimi izkušnjami in dejstvom, da je karter poškodovan, je vedel, da po ponovno potrebna predčasna menjava jedra turbine.   Dodatno je od sebe dal konkretno umazan avto od črnih rok po haubi, blatnikih in voznikovih vratih. Sprednja maska je bila spraskana in predvidevan, da so jo metali po peščenem dvorišču. Poslal sem sms s sliko spraskane maske, na kar ponovno ni bilo nobenega odgovora.    Vse bralce tega foruma prosim, da so previdni pri izbiri servisa v Zgornjih Pirničah.
    • Sem se kr oddahnil ker un brez lopate ni dost podoben meni.
    • Ufff, pri 4000 obratih bi mel 240km/h not, če bi šlo po kakem klancu navzdol. Pa 90% bi bilo pri 4750 obratih. Je pa res kot praviš...Zoe za mesto, absolutno da, za regionalke OK, za AC pa dejansko NE zato me kar mal čudi, da s tem kinderjajčkom voziš relacije. Pa pustmo porabe in polnjenja. Avto ni udoben za take vožnje in kr neprijetno utruja.
    • Ufff, living dengerously 😜 A to je zate dovolj zaloge? 10%, če je mal neroden teren si mogoče na 20km dometa. Ja če na prvi polnilnici najdeš plac in deluje je Ok, kaj pa če moraš do naslednje ali pa celo do tretje? Pol pa že mal ritko stiska.   Zame je še vedno preveč kompromisa tole in ko poslušam, kako je treba planirat poti imet postanke se spomnim časov mojega fotra, ko nas je peljal v Pulo v kamp, kjer se je dva dni intenzivno pripravljal na ta "podvig" dolg neverjetnih 200km. Pa kje se bomo ustavili, pa da bo preventivno tankal, pa da smo mel vodo s sabo, če se avto pokvari, pa avtokarte pa ne vem kaj še vse. Dobri stari časi, ki se nekako vračajo.   Aja, sem se preveč vživel in grem zdajle tankat, ker mi kaže domet "samo še" 235km        
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.