Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 2 urama je Boss napisal:

 

Da, ampak za neko drugo Evropo. To je bila takrat bolj ekonomska skupnost, ki so jo uspeli z Lizbonsko pogodbo leta 2007 spraviti nad parlamente in vlade držav članic. Zadeva je bila tako prefinjeno speljana, da se je odločalo v lokalnih parlamentih in ne na referendumu, kjer bi verjetno padla praktično vsepovsod.

Ja točno tako, to nam je bilo na začetku 2004, ko smo vstopili, rečeno da bo neka gospodarska povezava, kar bi bilo čisto ok ali pa so nas "žejne pelali čez vodo"😟... Potem pa so nam začeli prodajati pravljice z nekimi evroposlanci (ki jim za narod "dol visi"), da je to demokracija in da zato pridno vsi na volitve, ker odločamo o naši Evropi ...  V resnici pa nas lepo nate..jejo :harhar: , ker o vsem odloča evropska komisija, katere pa mi sploh ne volimo :excl: ..., se lepo sami določijo, ne rabijo biti sploh evroposlanci, vse nastavljeno 👽..., in očitno je elektro lobi kar se vsaj te EV teme tiče "ueberalles". Najbolj žalostno pa je, da je zaradi teh zelenih EVjev zaenkrat CO2 v bistvu še samo večji, samo se pa to direktno ne vidi in lahko bučke folku lepo prodajajo... Pa da ne bo pomote, podpiram razvoj, tudi EVjev, ampak v smislu da se zgodi samodejno, ko bo tehnologija zrela (bodo kupci sami izbrali), uporabna, okolju bolj prijazna kot fosilna in tako dalje...

Napisano
pred 4 urami je Agerg napisal:

 

Kot piše P = 1 MW, pa je to ljudem jasno kaj to pomeni? Da še preverimo: torej recimo poraba 20 kWh / 100 km pomeni cca. 100 kWh energije v petih minutah. Moč polnjenja je 1,2 MW. Bravo...

Točno tako (polnilnica 1,2MW, kitajski članek 1MW, mogoče manjši EVkitajci manjša poraba, enako pet minut); pri nas pa se npr. trenutno pogovarjamo o hitrih 22kW, nekje se zasledil super hitre do 240kW=0,24 MW). Folk si verjetno ne predstavlja, da če hočemo doseči ca. enako kot imamo sedaj z bencinci/dizli (prideš in v petih minutah enostavno natankaš/napolniš, ne pa da moraš iti vmes spat, ali v vrsto za dva dni), da bo potrebno zgraditi še par jedrskih elektrarn samo v Slo, ne samo drugi blok 😁:punk:

Napisano
pred 3 urami je Boss napisal:

Polnilnica bo pa na dvorišču NEK al pa TEŠ.

 

Na dvorišču hidroelektrarne Moste - 13 MW - bi lahko imeli polnilnico z 10 polnilnimi mesti. Ampak bi cela hidroelektrarna delala samo za teh 10 avtomobilov.

 

V času naraščanja porabe in vzporedno padanja razpoložljivih proizvodnih kapacitet prihajajočih EV-je enostavno ni kam priključit. Ampak to ni prav nobena ovira za politike da nebi nategovali naiven folk.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano (urejeno)

Elektrarne bi še nekako naredili, lajtunge so po moje večji izziv, ker imamo kar imamo in bo težko in dolgotrajno da to zamenjamo ali pa nadgradimo.

Popravljeno od Agerg
Napisano
AVTOARENA.SI

Avtomobilski proizvajalec MG, ki je sedaj v lasti kitajskega giganta SAIC, se pripravlja na prelom na trgu električnih...

Mogoče se pa bližamo temu času🤔

Dva moja pogoja sta že izpolnjena od treh. 

1.konkurenčna cena glede na fosilne avtomobile👍

2.večji doseg in hitro polnjenje👍

3.razvejano in dostopno omrežje polnilnic😡

 

Napisano

MG je naredil velik korak v Italiji, polno jih je, ampak fajn bi bil podatek o tezi s tako baterijo

 

Pa 40k+ ni ravno poceni, spet si nekako na ravni ICE dolgorocno.

 

Je pa vsekakor razlika s tem kar mamo danes

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 2 urama je Bini napisal:
AVTOARENA.SI

Avtomobilski proizvajalec MG, ki je sedaj v lasti kitajskega giganta SAIC, se pripravlja na prelom na trgu električnih...

Mogoče se pa bližamo temu času🤔

Dva moja pogoja sta že izpolnjena od treh. 

1.konkurenčna cena glede na fosilne avtomobile👍

2.večji doseg in hitro polnjenje👍

3.razvejano in dostopno omrežje polnilnic😡

 


Tole s hitrim polnjenjem, je mal tko, ker mors tolk stroma prvo spravt do polnilc. Ne bo se avto kar sam od sebe polnu s tolk, ce omrezje nima kapacitete to dostavt. To je zj bl tko, kt da bi ti zacel ICE prodajat, da je tank poln v 5 sekundah, verjetno je lahko, samo pumpe nimajo kapacitete tolk hitr bencina notr spravt.

 

Drgac gre pa v pravo smer, ce bi bile tele stevilke realne, bi bil ze zanimiv za nakup, samo se polnilc bi mogl bit vec. Pa polnjenje na polnilnicah bi mogu bit cenejs kot pa bencin. 

Napisano (urejeno)
pred 21 urami je Agerg napisal:

Elektrarne bi še nekako naredili, lajtunge so po moje večji izziv, ker imamo kar imamo in bo težko in dolgotrajno da to zamenjamo ali pa nadgradimo.

Te zadnje članke o EV, baterijah, polnilnicah..., bi mogoče morali prestaviti pod temo Elektromobilnost..., pa da tam nadaljujemo z debato😀

 

Super, prestavljeno...😀

Popravljeno od GoB
Napisano
pred 13 urami je Bini napisal:
AVTOARENA.SI

Avtomobilski proizvajalec MG, ki je sedaj v lasti kitajskega giganta SAIC, se pripravlja na prelom na trgu električnih...

Mogoče se pa bližamo temu času🤔

Dva moja pogoja sta že izpolnjena od treh. 

1.konkurenčna cena glede na fosilne avtomobile👍

2.večji doseg in hitro polnjenje👍

3.razvejano in dostopno omrežje polnilnic😡

 

 

 

Bistveno točko si pa izpustil. Od kod elektrika.

Na dvorišču hidroelektrarne Moste bi se lahko polnila samo dva ducata takih avtov. Potem problem razvoda energije in izgub pri prenosu do končnih uporabnikov bi cifro močno zmanjšal. 

 

Ne verjamem v to da se da s poltrdim...

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
Pred eno uro je Mraušk Mčk napisal:

 

 

Bistveno točko si pa izpustil. Od kod elektrika.

Na dvorišču hidroelektrarne Moste bi se lahko polnila samo dva ducata takih avtov. Potem problem razvoda energije in izgub pri prenosu do končnih uporabnikov bi cifro močno zmanjšal. 

 

Ne verjamem v to da se da s poltrdim...

Najprej na dvorisce postavi se vso infrastrukturo pa pretvornike, da ne upepeliš avto

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
dne 18. 3. 2025 ob 20:44 je GoB napisal:

... bo potrebno zgraditi še par jedrskih elektrarn samo v Slo, ne samo drugi blok 😁:punk:

Še k temu, da ne bomo na pamet😁. Približno (+/-), da si lažje predstavljamo, je sedanja moč vseh elektrarn v Slo ca. 2500 MW (ca. 700MW JEK, 800MW TEŠ, 600 MW DEM, 200 MW Sava, ostalo …). Vozil v Slo je čez milijon (1.000.000), bencinskih servisov recimo nekje 500. Če bi na vsakem bencinskem naredili ca. 10 super polnilnic za EV, je to 5000 polnilnic (to je za samo ca. 0,5% vseh vozil, ki bi se lahko predvidoma hkrati polnili, brez domačih polnilnic) in potrebna moč 5000 MW. Pri tem upoštevamo, kot že predhodno v debati, da je ena polnilnica z 1MW, da vozilo napolnimo v ca. 5 minutah in da smo na isti stopnji razvoja kot sedaj s tankanjem bencina… Glede na to, ker se mi zdi, da imamo že sedaj premalo elektrike, tudi uvažamo, za vse naše sedanje igrače, bi bile za nove EV igrače potrebne potem komplet nove elektrarne. To pomeni, za moč 5000 MW, npr. 7 sedanjih novih JEK ali npr. 5 novih po 1000 MW. Razen, ne rabimo, če bomo doma in v službi pri svečah, ker tankamo EVje ali bomo pešačili, je tako bolj zdravo… ali nove tehnologije za katere še ne vemo🤔.  Pa seveda, kje so še vse »lajtunge« in ostalo… Kot pa poslušamo se nismo sposobni dogovoriti niti za drugi blok JEK ali druge opcije in kam bi sploh postavili nove elektrarne ? Politiki/odločevalci verjetno res ne vejo o čem se pogovarjajo (eni bi rekli, če ne veš, ne boli…):vskalo:

  • Všeč 1
  • Ljubim 4
Napisano

@GoB: Zdaj naredi pa popravek svoje domače naloge. In sicer najdi, koliko km prevozijo vozila v SLO na leto in izračunaj koliko elektrike bi potrebovali za to. Ker si spet v tistem predalčku "ekstremistov" - govoriš o robnih pogojih. Pa se vsa vozila ne rabijo polniti vsak dan in isti hip itd. Bi pa sam ploskal, če bi dobili 5000 dodatnih javnih polnilnic.

Napisano (urejeno)
pred 28 minutami je dvorjan napisal:

@GoB: Zdaj naredi pa popravek svoje domače naloge. In sicer najdi, koliko km prevozijo vozila v SLO na leto in izračunaj koliko elektrike bi potrebovali za to. Ker si spet v tistem predalčku "ekstremistov" - govoriš o robnih pogojih. Pa se vsa vozila ne rabijo polniti vsak dan in isti hip itd. Bi pa sam ploskal, če bi dobili 5000 dodatnih javnih polnilnic.

😁brez panike, nismo v šoli, to je samo izmenjava mnenj😉. Je samo podana primerjava, če bi polnili enako količino vozil kot sedaj npr. možno bencin v petih minutah (da ne primerjamo hrušk in jabolk). Pa če zmanjšamo na 1000 EV vozil/polnilnic hkrati, kar bo enkrat verjetno čisto realen podatek (to je potem manj kot 0.1% od vseh vozil) bi rabili samo 1 novo JEK 😃 . Še enkrat primerjamo polnjenje 5 minut kot sedaj s fosilci... Zdaj, ko je to butična količina trenutnih EV vozil, še nobenega ne boli glava... Upam, da bo nova tehnologija rešila dileme...

Popravljeno od GoB
P.S. pa še to, ni poanta v km na leto, ampak koliko EV vozil istočasno polni...
Napisano (urejeno)

Eno je poraba električne energije, kar bi še nekako šlo, se tudi jaz strinjam, ker jih veliko polni počasi doma in niti ne na polno baterijo za vsakdanje migracije. Ampak sigurno pa ne smeš pozabiti na maksimlano priključno moč in ekstreme, ki se bodo kar redno pojavljali, ne samo kot robni pogoj. Samo to je že bolj inženirsko-tehnično razmišljanje, težko to razume nekdo, ki se samo s hišnim štromom srečuje v življenju in mu je 2 kW kalorifer največ kar je videl priključne moči. Ker tole vse vpliva na robustnost ee omrežja in na njegovo zanesljivost. Za doma je skoraj vse dobro. Če crkne, si par dni brez in popraviš ko se ti zazdi.

 

Tu še ena zanimivost - Microsoft gradi v ZDA računski center, ki naj bi imel priključno moč cca. 5 GW. Pa ljudje božji, kakšno šparanje z elektriko, udri po siromaku, za eksponente več jo potrebujemo.

 

https://www.aol.com/finance/openai-reportedly-wants-build-5-115944831.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGNprlj-xJHSeMM8SdXWE00GF6nO3THmANrWXj3hm8gkiW76YNKi3P2HZAaTI-54VDhAFEhRDyjss_-gZnsU2wGRj8-A8t9JxnIS8RUxhKi0h99zLjgms_AU86sKVpRLIq3UXLJqeEqA2lH2CachmvIEYy_Q4szcAsgINa67BkOb

Popravljeno od Agerg
Napisano
pred 26 minutami je dvorjan napisal:

@GoB: Zdaj naredi pa popravek svoje domače naloge. In sicer najdi, koliko km prevozijo vozila v SLO na leto in izračunaj koliko elektrike bi potrebovali za to. Ker si spet v tistem predalčku "ekstremistov" - govoriš o robnih pogojih. Pa se vsa vozila ne rabijo polniti vsak dan in isti hip itd. Bi pa sam ploskal, če bi dobili 5000 dodatnih javnih polnilnic.

 

Ti bom jaz odgovoril namesto njega:

 

(A lahko še kakšen matematik preveri tale moj račun?)

 

samo Petrol (brez INA in MOL) je lani prodal 1,6 milijonov ton goriva. Predpostavimo, da ima 1 kg goriva (nafta ali bencin) okoli 12,5 kWh energije. To pomeni, da ima gorivo, ki ga je prodal samo Petrol, okoli 20.000.000.000 kWh energije oz. 20.000.000 MWh. 

 

Če je to res in ČE predpostavimo, da se polnjenje EVjev najbolj optimalno porazdeli, to pomeni, da bi (približno) 2.300 MW vir zadostoval samo za Petrolovo nadomestilo fosilnega goriva. 

 

Če sem pravilno izračunal, to pomeni, da bi samo Petrol potreboval malo več kot 3 JEK - ob predpostavki, da je polnjenje EVjev najbolj optimalno porazdeljeno čez dan in čez teden.

 

Toliko, da ne bomo v predalčku "ekstremistov" in robnih pogojev. Ker če vzamemo robne pogoje, na primer en dan v turistični sezoni, zgornji račun hitro postane x2. Ampak pustimo ekstreme in robne pogoje, ti trajajo samo kakšna dva meseca na leto...

 

Pa izračunu je treba dodati še MOL in INA in Shell... In potem prideš do ugotovitve, da bi res potrebovali kakšnih 7 JEK, kot je zapisal @GoB...

  • Všeč 2
  • Ljubim 2

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano

Slivka, tvoj račun ima eno veliko napako. Pri nas tanka cela EU, ker imamo ceneje od večine sosed. Torej ni to domača potrošnja.

Najbolj pravilno je preko že predlaganega izračuna prevoženih km s strani vozil iz SLO registra.

Napisano
pred 13 minutami je Shrek napisal:

Ja, tanka. Se pravi, da se toliko natanka. 

Ja, ampak veš koliko dizla pokuri (tuj) tovorni promet? Pa tudi domač. To lahko vse odšteješ, saj še dolgo ne bo elektrificiran.

Napisano (urejeno)

Zresnite se. V teh svojih kalkulacijah ne upoševate izkoristka. Pri ICE je to okrog 30%, pri EV pa 90%, nekaj še polnjenje. Ne me zdaj za decimalke loviti, samo takole je pa vse zelo šlampasto kar počnete.

 

Še vedno pa ta prednost EV-jev ne pomaga zmanjšati visokih priključnih moči za izredno hitra polnjenja. Fizika je *eba, kot vidimo v temi o gumah...

 

P.S.: Matematik tega ne ve, tako da ti nič ne pomaga pri preverjanju preračuna. Lahko samo prešteje vse te ničle, če so prav.

Popravljeno od Agerg
Napisano
pred 1 uro je dvorjan napisal:

Slivka, tvoj račun ima eno veliko napako. Pri nas tanka cela EU, ker imamo ceneje od večine sosed. Torej ni to domača potrošnja.

Najbolj pravilno je preko že predlaganega izračuna prevoženih km s strani vozil iz SLO registra.

O čem govoriš?? Jaz naredim 30.000km s slovenskim avtom po tujini, tankam tu in tam, a km so zabelezeni na tehnicnem v slo...

 

Niso samo tujci tu, smo tudi mi drugje. Saj nismo zaprti v eno drzavo da vsak km na slovenskem avtu predstavlja slovensko potrosnjo ..kr neki

 

Ne govorim o cifrah ampak slivkin prenos iz fosilnih na ev je enak temu ce bi isti tujci zamenjali avto za ev, polniti morajo pri nas ko se peljejo skozi...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
dne 20. 3. 2025 ob 15:13 je jures napisal:

polniti morajo pri nas ko se peljejo skozi...

 

in to bolj pogosto kot do zdaj, ko je tankal v Minhnu, naslednjič pa šele v Dalmaciji.

33112_1.png

Napisano

Malce zabavneje razloženo za kaj gre...po kakšnih standardih itd. so to v bistvu "izračunali"...skratka spet "pesek v oči" oz "bullshit",kot praktično vse okoli EVjev.

 

 

Napisano
WWW.24UR.COM

Kitajski energetski in avtomobilski velikan BYD je napovedal "ultra hiter" sistem polnjenja električnih vozil, za katerega pravijo, da je skoraj tako...

 

  • Všeč 1
  • Haha 2

 

 

Napisano
pred 3 urami je MazdaBoy napisal:
WWW.24UR.COM

Kitajski energetski in avtomobilski velikan BYD je napovedal "ultra hiter" sistem polnjenja električnih vozil, za katerega pravijo, da je skoraj tako...

 

To je že blo tukaj, poglej malo nazaj.... 😂🤣😉

Napisano
pred 21 urami je Bini napisal:

To je že blo tukaj, poglej malo nazaj.... 😂🤣😉

Ups, sori. Šefi lahko zbrišejo post 😉 

 

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Precej debate je v smislu avtomobilisti proti motoristom. Obstaja Priporočilo za avtomobiliste, ki bi ga vsi vozniki morali imeti ves čas nalepljenega v vozilu in ga prebrati pred vsako vožnjo. Ker smo skupina dinamičnih, odgovornih ljudi in so vaše škatle na štirih kolesih ovire na cesti, je treba določiti osnovna pravila na cesti za boljše razumevanje med motoristi in avtomobilisti: Prvič: Cesta je za motoriste. Avtomobilisti si jo lahko izposodijo v zimskem času in v zelo slabih vremenskih razmerah - takoj, ko se vreme izboljša, pripada cesta motoristom. To izhaja iz preprostega in razumljivega vidika: - To je motoristična sezona. Zato izraz "sezona" - Za motoriste je cesta namenjena svojemu prvotnemu namenu: da se peljejo. Avtomobilisti želijo priti le od A do B. Kdor vozi izključno avto, mora pred vožnjo vsaj enkrat prebrati in vsaj desetkrat ponoviti: "Na cesti sem ovira." Te vrstice so zato tudi namenjene avtomobilistom. Drugič: Motorist nikoli ne vozi prehitro, ampak vedno hitrost prilagodi prometni situaciji. Ko se nenadoma pojavi motorist, je to samo zaradi preprostega dejstva, ker ste počasna ovira, zato ne zavirajte nenadoma in ne delajte nenadnih sunkovitih premikov z vozilom. Vozite skrajno desno in poslušajte svojo priljubljeno radijsko postajo, si zraven prepevajte, samo ne bodite nam na poti, z vašimi 120 km/h... Tretjič: Če se vam motorist pripelje nasproti po vašem voznem pasu, ni bil lahkomiseln - iskal je idealno linijo. Bodite pripravljeni in poskusite tudi vi predvideti idealno linijo iz nasprotne smeri in ne vozite po njej. Naredite prostor. Če se zgodi nesreča, je v bistvu kriv avtomobilist. To je motoristična sezona - še enkrat, da se spomnite... Četrtič: Če želite, da se vaša hči vozi z nami, morate poskrbeti za ustrezno prehrano. Na zadnji sedež ne spada vse. Ne sme imeti več kakor 1,80 m in ne več kot 50 kg, mora pa imeti čvrste prsi, ki se jih čuti skozi kombinezon ob zaviranju. Če vaša hči ne izpolnjujejo teh zahtev, ste sami krivi, da nima dostopa do raja. Kljub temu ji morate po 18. letu plačati vozniški izpit za avto in za motorno kolo. Petič: Kdor v zastoju stoji na sredini vozišča, ovira napredovanje reševalnih vozil in motoristov. Kdor odpira vrata ali vozi cikcak, pravi glasno: "Imam malega." Pomislite na to izjavo in se držite desno – izpraznite sredino. Zastoj je tekoč promet s hitrostjo, ki je manjša od 120 km/h. Šestič: Zavorna pot! Če se motorist zravna, je to, kot če vi z vso silo stopite na pedal zavore svoje škatle. Če zagledate zavorne luči motorista, morate vi že stati! Sedmič: Če slučajno vidite našega tovariša na cesti zraven gorečega stroja, potem obvestite 112, označite mesto nesreče in poglejte, ali je stroj možno rešiti, ne da bi ga bolj poškodovali. Če imate pa neustavljivo željo, da bi tovarišu pomagali, NIKOLI ne snemajte čelade. Osmič: Če morate ustaviti pred rdečo lučjo, se držite desno, tako, da lahko tudi motorist pride v prvo vrsto. Iz vljudnosti, saj, ko boste vi prestavili v 2. prestavo, motorista ne bo več videti in zato ni razloga, da stojite sami v prvi vrsti. Devetič: Srečanje motoristov je vedno v slikovitih in čudovitih krajih. Tam lahko vedno pričakujete zelo hitre motorje iz vseh smeri. Če vas to moti, ostanite na lep in sončen dan preprosto  doma. Če tega ne želite, ampak želite vseeno priti od A do B, uporabite avtocesto. Že ime pove, da je ta za avtomobile. Ostanite tam. Vozite kamorkoli želite, vendar ostanite na avtocesti.  Ampak tudi tam vozite kolikor morete desno - vedno računajte na motorje s hitrostjo blizu 300 km/h - ne dirkamo, samo čim prej želimo videti čudovite kraje zraven avtocest. Dragi avtomobilisti, poskusite se držati zgoraj navedenih pravil oziroma prijateljskih predlogov, pa nam bo vsem lepše.
    • Imaš pa dopusta 40dni menda😁
    • Ena izmed mnogih na dopustu.. 🤗😊😉
    • Ne , ker polovica šoferjev že tako pije😁
    • V javnem prometu to nebi šlo.... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.