Jump to content

Veriga Skyactiv Diesel


Recommended Posts

pred 6 urami je Janez007 napisal:

 

 

Bi se kar strinjal. Večji pritisk zaradi manjšega pretoka (upora)

 

 

Odvisno, na kateri strani ga meriš. Odvisno na kateri strani ga rabiš za mazanje.

 

Primer vrtnega šlavfa. Tekočino "poganja" razlika pritiska (recimo 3 bare). Pritisk na začetku pri pipi ("izhodu črpalke") v vodnem šlavfu je cca 4 bare in zunaj njega na koncu je zračni pritisk cca 1 bar. Ker ima šlavf majhen presek in veliko dolžino, nastaja med "viskozno" vodo in plaščem veliko trenja (upora), ki je večje, tem večja je hitrost (pretok) vode. Zato pri velikem pretoku (odprti luknji na koncu) pritisk od začetnih 4 bara zaradi trenja pada proti koncu šlavfa in na koncu, pred izstopom ni več 4 bare, ampak recimo 2 bara. In šlavf manj daleč šprica. Če šlavf na koncu zamašimo, je pritisk v vodi na koncu šlavfa enak pritisku na začetku (4 bare). Vse ostalo je vmesna varianta, več vode ko šprica, manj daleč nese. :) 

 

Zamešen filter pomeni za pretakanje olja velik upor. Če je črpalka pred filtrom, potem je pri delno zamašenem filtru pritisk na drugi strani, po filtru, manjši. Če je filter popolnoma zamašen, potem pritiska na drugi strani po filtru zaradi črpalke na prvi strani ni več, čeprav črpalka še vedno ustvarja zadosten pritisk, ki pa se zaradi blokade ne prenese na drugo stran.

 

Itak ja, sej to se da tut cist po nase po stromarsko primerjat (upori in padci napetosti, itd...) , tak da je cista logika 🙂

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 26 minutami je Deeyan napisal:

Itak ja, sej to se da tut cist po nase po stromarsko primerjat (upori in padci napetosti, itd...) , tak da je cista logika 🙂

S to razliko, da se pri štromu potem, ko napetost ni več enosmerna in konstantna (na primer izmenična, visokofrekvenčna, ...), zadeve malo zakomplicirajo 🙃 Tako gre izmenični tok tudi skozi kondenzator, čeprav ima ta teoretično neskončno ohmsko upornost.

Edited by Janez007
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 2 urama je Janez007 napisal:

S to razliko, da se pri štromu potem, ko napetost ni več enosmerna in konstantna (na primer izmenična, visokofrekvenčna, ...), zadeve malo zakomplicirajo 🙃 Tako gre izmenični tok tudi skozi kondenzator, čeprav ima ta teoretično neskončno ohmsko upornost.

 

Kondenzator si pa lahk predstavjas kot nek zalogovnik vode 🙂

Edited by Deeyan
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro je Janez007 napisal:

Pri vodi si ne predstavljam na primer indukcije (inducirane napetosti zaradi spremembe magnetnega fluksa v neki tokovni zanki)?

 

nvem, mogoče da začneš fizično ustvarjat vrtinec :D

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Fantje, sicer nočem drezati v osje gnezdo :), ampak tukaj te debate nekako ne razumem, kako to da moraš menjati verigo oz. je celo priporočljivo ?!? (in do na relativno malo kilometrih 150k km). Če primerjam Mazdo z Hondo, bi pričakoval priližno enako kakovost, in žal za Hondo nisem nikoli, pa jo vozim zdaj že cca.20.let slišal, da bi moral PREVENTIVNO menjati verigo, pri moji stari disel 2.2. ctdi je pri 250.k km bilo vse bp in nobenega najmanjšega znaka za potrebo po menjavi in bi vozil lahko do 500k km  brez bojazni, tukaj pa berem predvsem strah :) pred strganjem ketne (ketnice). Kot je nekdo že omenil, vpliva na verigo tudi redno servisiranje, menjava olja na max.15k km in ne 20 ali 30k km :), res je tudi da je bil strošek na Hondi za menjavo med 1k in 1.5k€, tukaj imate neke smešno nizke cene....zna to kdo razložiti, mogoče @Aless? Kaj ima Mazda potemtakem zanič verigo?

Link to comment
Share on other sites

Če se pri nekem "avionu" izkaže, da pri določenih obratovalnih urah crkne določen pomemben del in posledično naredi ogromno škode, potem ga začnejo servisi na enakih tipih "avionov" preventivno menjati že nekaj prej, preden nastopijo "določene kritične obratovalne ure". Kaj tukaj ni razumljivega?

 

Če ni znanih točnih podatkov režima vožnje, servisiranja,... in je edini podatek prevoženi km, pri katerem je verižico odtrgalo, je stvar enostavna. Treba je menjati prej, kot se je to zgodilo pri kateremkoli drugem avtu, če hočeš biti na varni strani. Tudi če se strga, pa ni konec sveta.

Edited by Janez007
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Po moji razlagi pa oljna črpalka sesa olje skozi sito in ga tlači v oljne vode. In če je sto zamašeno se ona mantra, da sesa. In pritisk ter pretok padata ker nima dovolj velike količine olja. Zato je verjetno v sistemu tlak premajhen in le tega zaznaš.

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk

  • Like 1

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

33254_1.png 28251_1.png  

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami je Janez007 napisal:

Če se pri nekem "avionu" izkaže, da pri določenih obratovalnih urah crkne določen pomemben del in posledično naredi ogromno škode, potem ga začnejo servisi na enakih tipih "avionov" preventivno menjati že nekaj prej, preden nastopijo "določene kritične obratovalne ure". Kaj tukaj ni razumljivega?

 

Če ni znanih točnih podatkov režima vožnje, servisiranja,... in je edini podatek prevoženi km, pri katerem je verižico odtrgalo, je stvar enostavna. Treba je menjati prej, kot se je to zgodilo pri kateremkoli drugem avtu, če hočeš biti na varni strani. Tudi če se strga, pa ni konec sveta.

Sorry avto NI enako avion😉, tako da ta razlaga ne pije vode...mazda je 30k eur, boeing / airbus pa par mio eur😉😁

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takole, včeraj sem bil na Selmar Celje in dobil zelo koristne informacije in napotke...

Načeloma straha, da bi odtrgalo verigo kr tako ni, če je vozilo servisirano redno (čiščenje kolektorja, EGRja, menjava podložk, čiščenje sita...). Preden pride do tega pa se že slišijo simptomi, če se pa že zgodi, da verigo utrga se pa logično prižge lučka in, če se takoj ustviš in ugasneš avto si dejansko rešu situacijo, menda je problem v tem, ker folk z lučko vozi dalje in potem pride do škode motorja.

 

Majo pa zdej ful gužvo, tak da grem na menjavo verige pri naslednjem intervalu za menjavo olja :)

Edited by Deeyan
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

pred 28 minutami je Brane napisal:

Res je tudi to da eni slišijo preveč-teh je bol malo,eni pa ne slišijo nič- navijejo muziko in udri ga mile dokler mu ne pade kolo ali pa motor zariba

 

js bi jo vsaj v prostem teku sigurno slisu. Ko pridem s kake daljse fure vedno pustim avto se kako minuto lavfat predno ga ugasnem

Edited by Deeyan
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Pred eno uro je Deeyan napisal:

Dons sm mal testiru raztezanje verige 🙂

Screenshot_20220617_171844_com.astech.forscanlite.jpg

Kaj vidiš oz teh številk? 🤔

Če imaš doktorja v bližini se ti ni bolezni treba bati. 

Link to comment
Share on other sites

pred 13 urami je Alex napisal:

Kaj vidiš oz teh številk? 🤔

 1.38 stopinj zamika med senzorjem glavne in odmicne gredi. Nimam pa pojma kolk je sploh zgornja meja pri skyactiv, nekje sm bral, da 10, sam se mi zdi to mal velik, al se motim? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 25 minutami je Deeyan napisal:

 1.38 stopinj zamika med senzorjem glavne in odmicne gredi. Nimam pa pojma kolk je sploh zgornja meja pri skyactiv, nekje sm bral, da 10, sam se mi zdi to mal velik, al se motim? 

Tudi sam imam v glavi zgornjo mejo okoli 10,5 stopinj. Mogoče pa je pomembna tudi obremenitev in obrati, pri katerih je kot merodajen???

Edited by Janez007
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pred eno uro je Janez007 napisal:

Tudi sam imam v glavi zgornjo mejo okoli 10,5 stopinj. Mogoče pa je pomembna tudi obremenitev in obrati, pri katerih je kot merodajen???

 

Naj bi se merlo pod "engine idling" 

Link to comment
Share on other sites

Sem že enkrat objavil Mazdina navodila za kontrolo raztegnenosti verige. 

No ker sem dobra duša bom pa še enkrat. 🤪

 

Mazdina navodila kako preveriti, raztegnjenost verige:

1. Start the engine and warm it up.

Engine coolant temperature: more than 65 degrees.

2. Before carrying out the inspection of chain elongation, prepare the vehicle in the following conditions.

Turn off the A / C switch

Turn off the lights, automatic lights and any other light.

Hold the steering wheel in the center.

3. Turn off the engine by turning the key to OFF.

4. Connect the M-MDS to the DLC-2.

5. Once you have identified the vehicle, select the following options from the home screen M-MDS.

(1). Select "Data Logger"

(2). Select "Modules".

(3). Select "PCM".

6. Select the PID "CC_DIFP_WOA (ANGL)"

7. Select the PID "RPM (RPM)"

8. Start the engine and run it at idle.

9. The value of PID "CC_DIFP_WOA (ANGL)" will appear after 10 seconds after the engine start. Check the value to verify if the timing chain needs to be replaced or not.

 

10.44 degrees or less: the repair is complete.

10.45 degrees or more, perform repair procedure.

 

Note: If the value is 0, wait until the value changes and becomes different to 0.

 

P.S.: Mi pa? namesto MDSa priklopimo na? OBD vmesnik in pre?ekiramo z Forscanom ali Torque. V Forscanu je ime PIDa isto kot v teh navodilih, v Torque pa je potrebno PID dodati, je na 1.strani te teme.

🤪

Edited by Aless
  • Like 3

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.