Jump to content

100 oktanski bencin v skyactiv X


FrX186

Recommended Posts

Pozdravljeni Mazdaši 🙋🏻

 

Zanima me, ali je že kdo delal NATANČEN izračun porabe v skyactiv-X motorjih s točenjem 100-oktanskega bencina, oz. kaj ste opazili kot izboljšavo v primerjavi s 95-oktanskim bencinom.

 

Sam od začetka točim 95, delam natančen izračun porabe (sedaj imam prevozenih že 24.000km). V primerjavi z računalnikom je cca 0.4dcl višja poraba pri natančnen izračunu.

 

Tako da me zanima če je kdo delal kakšne "teste" s 100-oktanskim bencinom glede performans, porabe, oz ostalih zapažanj v primerjavi s točenjem 95-oktanskega bencina.

 

Ali pa je vse skupaj le dober marketing in pobiranje več denarja za skoraj enako gorivo? 🤔

 

Kakšne so Vaše izkušnje?

 

 

Hvala vnaprej za odgovore 💪😉

Edited by FrX186
Kar tako 😉
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro je FrX186 napisal:

Pozdravljeni Mazdaši 🙋🏻

 

Zanima me, ali je že kdo delal NATANČEN izračun porabe v skyactiv-X motorjih s točenjem 100-oktanskega bencina, oz. kaj ste opazili kot izboljšavo v primerjavi s 95-oktanskim bencinom.

 

Sam od začetka točim 95, delam natančen izračun porabe (sedaj imam prevozenih že 24.000km). V primerjavi z računalnikom je cca 0.4dcl višja poraba pri natančnen izračunu.

 

Tako da me zanima če je kdo delal kakšne "teste" s 100-oktanskim bencinom glede performans, porabe, oz ostalih zapažanj v primerjavi s točenjem 95-oktanskega bencina.

 

Ali pa je vse skupaj le dober marketing in pobiranje več denarja za skoraj enako gorivo? 🤔

 

Kakšne so Vaše izkušnje?

 

 

Hvala vnaprej za odgovore 💪😉

Dobro jutro mojster, kje si se izgubil... 😉Pa gremo k bistvu👌

Jaz sem dvakrat zapored tankal 100tko na MOL-u in nisem opazil popolnoma ničesar ob normalni vožnji, še placebo efekta ne... 😁

Poraba je pri meni od 5.8 do 6.5 max. Pri meni je na roke izračun za 0.1-0.3 razlike, večja je če se veliko voziš v koloni in po mestu bolj počasi. Pravijo pa, da je100tka boljši za motor 🤔. Oglasi se kaj na pijačo ko pičiš mimo. :bravo:

Edited by Bini
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro je Bini napisal:

Dobro jutro mojster, kje si se izgubil... 😉Pa gremo k bistvu👌

Jaz sem dvakrat zapored tankal 100tko na MOL-u in nisem opazil popolnoma ničesar ob normalni vožnji, še placebo efekta ne... 😁

Poraba je pri meni od 5.8 do 6.5 max. Pri meni je na roke izračun za 0.1-0.3 razlike, večja je če se veliko voziš v koloni in po mestu bolj počasi. Pravijo pa, da je100tka boljši za motor 🤔. Oglasi se kaj na pijačo ko pičiš mimo. :bravo:

Zdravo Bini,

 

Hvala za napisano, se mi je zdelo da naj bi bili nekako tako, se pravi v takem primeru skoraj pa res metanje denarja.

Resda pa da je gorivo z več oktanov boljše za motor, škoda pa da ni še kakega "učinka", v smislu vsaj performans, če že ne manjše porabe ki jo vsi prodajalci na veliko omenjajo.

 

Z veseljem se javim, morda že kmalu, ker bom imel neko pot v smeri Celja. 😉👍

 

Upam da se še kdo javi z kakšno izkušnjo 🤔

Link to comment
Share on other sites

pred 17 minutami je Janez007 napisal:

Energijsko naj bi bila enaka, to pomeni, da iz enega ali drugega dobiš enako energije (prevoženih km). O ostalem (razliki kakovosti) vemo toliko, kot o receptu Coca-Cole.

Tukaj je veliko odgovorov: https://www.zurnal24.si/avto/mehanik-leta/miti-in-resnice-o-gorivu-v-katere-verjamete-vi-337451, eden med njimi:

 

Vprašanje: "Ali s točenjem 100-oktanskega goriva naredim več kilometrov kot s 95-oktanskim?"
Odgovor strokovnjaka: Če za določeno vozilo uporabljamo gorivo, ki ga predpiše njegov proizvajalec, bomo v celoti izpolnili zahteve motorja. Uporaba višje oktanskega bencina od predpisanega sicer ni prepovedana ali škodljiva, ne prinese pa nobene bistvene prednosti, razen seveda v primeru, če na primer ponudnik višje oktanski bencin tudi z drugimi ukrepi ne nadgrajuje in s tem loči od ostalih svojih proizvodov. V Petrolu sta v tem smislu obe gorivi - Q Max 95 in 100 enakega kakovostnega nivoja, razlikujeta se le v oktanskem številu.
 
Višje oktansko število sicer pomeni, da gorivo lahko bolj stisnemo, preden pride do samovžiga. https://eucbeniki.sio.si/kemija9/994/index3.html

 

 

 

 

Hvala za posredovan prispevek, se mi tudi zdi da je zelo realno povedal strokovnjak 👍

 

Najbrž res, da bodo tudi te debate med ljudmi šle še dalje v enaki smeri in hvaljenje na šanku koliko več km se naredi itd...

 

Je pa res da sama kakovost med nekaterimi ponudniki goriv ni enaka, so pred leti govorili da je OMV boljsi od Petrola, nato se pa izkazalo da obojni dobivajo gorivo iz istega skladisca v Kopru, nekaj pa če se ne motim da so dobivalu iz Trsta.

So pa lahko težava manjše "privat" črpalke, ki najbrž iščejo za preživetje vsak dodaten cent in posledično morda dobivajo/naročajo cenejša goriva že v štartu. 

Saj pravim, "morda", ker sklepam če je to res možno in če manj pozornosti dajejo na periodična čiščenja črpalke.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O tem je bilo napisano že veliko, pravilo pa naj bo tako, da če avto zahteva min 95, toči 95. Če zahteva 98, toči 98.

 

Je pa v 100ki več aditivov, da se ti ventili manj pacajo, etc etc. Jaz točim 100ko enkrat na mesc, ostalo pa vse 95. Lahko pa vsake tok vliješ not aditiv za čiščenje, kot je to pred časom delal @Bini.

 

 

Meni na 100ki drugače avto pije več kot na 95, je pa res, da ga verjetno potem večkrat pritisnem, ker vem da je notr boljši benz :) 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

pred 5 minutami je NevLado napisal:

O tem je bilo napisano že veliko, pravilo pa naj bo tako, da če avto zahteva min 95, toči 95. Če zahteva 98, toči 98.

 

Je pa v 100ki več aditivov, da se ti ventili manj pacajo, etc etc. Jaz točim 100ko enkrat na mesc, ostalo pa vse 95. Lahko pa vsake tok vliješ not aditiv za čiščenje, kot je to pred časom delal @Bini.

 

 

Meni na 100ki drugače avto pije več kot na 95, je pa res, da ga verjetno potem večkrat pritisnem, ker vem da je notr boljši benz :) 

 

Glej tudi pri meni je bilo tako....☹️ En tank 100tke mi je pil več drugi pa manj.....🤔 To je odvisno bolj od različnih relacij,ki jih narediš s tistim rezervoarjem....😊

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sam imam trenutno tko:

Poraba EuroSuper 95 pri družbi Petrol: 7,10 l/100km (št. zapisov: 13 )
Poraba Super 100 pri družbi Petrol: 6,83 l/100km (št. zapisov: 11 

 

Razlika je da je bla 100tka povecini poleti od jeseni naprej pa skoz 95. Tako da sam neke razlike ne opazim.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro je Bossek napisal:

Sam imam trenutno tko:

Poraba EuroSuper 95 pri družbi Petrol: 7,10 l/100km (št. zapisov: 13 )
Poraba Super 100 pri družbi Petrol: 6,83 l/100km (št. zapisov: 11 

 

Razlika je da je bla 100tka povecini poleti od jeseni naprej pa skoz 95. Tako da sam neke razlike ne opazim.

Tudi pri meni je sedaj čez zimo malo večja poraba, saj rabi motor več časa da se ogreje na del.temperaturo,logično.😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ka pa vem, jaz sem prej na Mazdi 3 tankal vedno 100 oktanov (prav tako na prejšnjem Peugeotu 508 THP), sedaj na CX-30 pa tudi večinoma 100, občasno pa 95, glede na cene, mislim, da bom prešaltal nazaj na 95 in občasno na 100 oktanov 😁. Sem pa nekaj dni nazaj imel avto nafilan s 95 oktani pa sem se malo igral 🙃...meril sem si čas v 2. prestavi iz 60 do 100 km/h in sem imel 5.2 s (v drugo pa 5,14 🤣)...potem pa sem par dni nazaj tankal 100 in sem se šel spet igrat 😁...tokrat sem nameril 4.7 s in 4,9 s 🤔...verjetno ima avtomobil nekaj konjev več glede na to, da ima visoko kompresijo, če tankaš 100 oktanov...kar pa se porabe tiče imam pa malenkost manjšo porabo s 100  oktani kot pa s 95 (par deci). Ne vem jaz bi tankal 100 ampak je sedaj cena res divja, že skoraj 1,6 EUR, kar je 20 centov več od 95 in to hitro znese 8+ eur na tank. Baje pa je boljše za motor, če tankaš 100 oktanov zaradi boljšega zgorevanja in ne prihaja do klenkanja (prehitrega vžiga mešanice v valjih). Tankam pa tudi v svojega MP3 300 HPE ja 100 oktanov 🤣...a bom sedaj 95.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Za dizelske motorje je definitivno boljše, da vsake toliko tankaš tisti "super dizel". Se pa definitivno pozna na porabi, ko narediš z njim več kilometrov. Moram naslednjič tankati ta dizel. To storim vedno, ko grem v Dolomite na smučanje. 

 

  • Like 1

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 23 minutami je Alex napisal:

Za dizelske motorje je definitivno boljše, da vsake toliko tankaš tisti "super dizel". Se pa definitivno pozna na porabi, ko narediš z njim več kilometrov. Moram naslednjič tankati ta dizel. To storim vedno, ko grem v Dolomite na smučanje. 

 

A ni boljši Datacol.....🚀

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jaz osebno bi v X motorje tankal 100-ko. Že zaradi narave dela, višje kompresije in temu večje odpornosti proti klenkanju bi bil to moj izbor. Žal pa to pomeni, da pol cenovno ni več tako varčen.

  • Like 2

33112_1.png

Link to comment
Share on other sites

pred 3 urami je Bini napisal:

Tovarna priporoča 95okt. in tudi vsa testiranja na tem X  motorju so naredili na 95 okt. bencin 😊👍

 

Priporoča al je to minimum? Maš kje napisano, da tovarna priporoča 95 oktanskega?

  • Like 1

33112_1.png

Link to comment
Share on other sites

pred 31 minutami je Boss napisal:

 

Priporoča al je to minimum? Maš kje napisano, da tovarna priporoča 95 oktanskega?

Marsikje v svetu sploh 100tke ni,zato tovarne nastavijo vse dele v motorju z elektroniko vred na 95tko,zato tudi motor ne klenka.😊 Če bi prilagodili motor na 100tko bi 90% kupcev, ki tankajo 95tko morali tankati 100tko,da nebi prišlo do klenkanja👍 Ti pa kar tankaj 100tko,če misliš,da je toliko boljša za avto,za žep pa zagotovo ni....😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 27 minutami je Janez007 napisal:

Če Mazda pravi najmanj 95 oktanov, potem je 95 dovolj. To pomeni, da bo eksplodiral (če je 95 ali več oktanov) šele ob iskri in ne prej. To je tudi edina fora oktanskega števila glede delovanja motorja.

 

image.png.52d389ebfda90466a2b88a03c0eff0e1.png

Tako piše tudi v moji slovenski knjižici....👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 59 minutami je Janez007 napisal:

Če Mazda pravi najmanj 95 oktanov, potem je 95 dovolj in enako dobro kot 100 oktanov. To pomeni, da bo bencin eksplodiral (če je 95 ali več oktanov) šele ob iskri in ne prej. To je tudi edina fora oktanskega števila glede delovanja motorja.

 

Je pa na srečo prodajalcev goriv veliko ljudi, ki tega ne razume in s tega naslova ustvarjajo dodatne dobičke. 😃

 

image.png.52d389ebfda90466a2b88a03c0eff0e1.png

 

Potem se tudi za E10 striktno držite?

  • Like 1

Podpis.png

Link to comment
Share on other sites

Motor ma tako ali tako senzor bencina, ce natankas 30 litrov 100ke na 10 litrov 95 podlage se ti to prej ali slej zmeša. 
In vžig se vsakih nekaj sekund prilagaja na bencin, ki pride skozi senzor…

 

Ne komplicirat fantje :prstgor:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro je Bini napisal:

Marsikje v svetu sploh 100tke ni,zato tovarne nastavijo vse dele v motorju z elektroniko vred na 95tko,zato tudi motor ne klenka.😊 Če bi prilagodili motor na 100tko bi 90% kupcev, ki tankajo 95tko morali tankati 100tko,da nebi prišlo do klenkanja👍 Ti pa kar tankaj 100tko,če misliš,da je toliko boljša za avto,za žep pa zagotovo ni....😁

 

A kr tko na prvo žogo? A veš kako klenkanje nastane in zakaj imajo motorji senzor klenkanja oziroma čemu je namenjen?

 

Smešno je k se eni kr mal razburte pa čeprav je bilo to samo moje mnenje in kako bi sam ravnal a še vedno nimam odgovora kje tovarna PRIPOROČA 95? Saj to je bila tvoja osnovna trditev? 95 je MINIMUM, ki ga elektronika še shendla pa če verjameš al pa ne. Na ohišju bloka motorja imaš prej omenjeni senzor klenkanja, ki "posluša" ali pride do tako imenovanega dvojnega vžiga v valju oziroma po domače klenkanja. To se zgodi v primeru, da se mešanica goriva in zraka zaradi stiskanja le te v valjih vžge tam, kjer se ne bi smela. Se pravi nekje drugje kot pri svečki, ki naj bi bila načeloma edini vir vžiga goriva.

 

Pri X motorjih je to malo drugače saj v valjih prihaja do višje kompresije kot pri ostalih bencinskih motorjih. Tako, da se pravilnost vžiga/samovžiga goriva kontrolira na osnovi pravega tajminga vbrizga kot pri dizlih. Svečka je načeloma za pomoč, da resnično uskladi samovžig z dodatno potrebo po vžigu svečke. Tukaj pač pride tudi piezoelektrični knocking sensor, ki sporoča ECU, kako bogata naj bo mešanica in kakšen tajming.

 

Kot si ugotovil nekje je 95 maks, če damo stran ZDA, ki so spet nekaj svojega in to ne merijo po RON (Resarch Octane Number) standardu ampak po mešanici RON in MON (Measured Octane Number) standarda zato recimo je tam naš 95 ekvivalenten 91 pri njih. Ampak če damo to stran je dejstvo, da je elektronika narejena na 95 kot minimum in zato ti piše le 95 or above. Kar pomeni da daš lahko notri 95, 98, 100, 101, 102. Vse to lahko elektronika v Mazdi prežveči, oziroma višje kot je oktansko število lažje je doseči pravilno delovanje vžiga z manj prilagajanja tako tajminga vbrizga in bogatosti mešanice.

 

Kaj to v praksi pomeni? Pri porabi bore malo, je pa možno pri performancah, pa ne toliko zaradi samega goriva kot pa elektronike, ki lahko zato "sprosti" več konjev v kolikor je gorivo z višjim oktanskim številom. Sploh kadar gre za turbo motorje se to še dodatno pozna in sicer, če ostanemo pri Mazdi in njihovem 2.5 Turbo motorju, kjer pri 95 oktanskem gorivu zmore 225KM, če pa daš notri 100 pa elektronika sprosti celo 250KM in to je uradno napisano tudi v specifikacijah.

 

Koliko se sicer to pozna pri X motorju bi bilo za zmerit na valjih in glede, da ima nek manjši kompresor si upam trdit, da grafa moči in navora pr 95 oktanskem in 100 oktanskem gorivu ne bosta enaka.

  • Like 5

33112_1.png

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urama je Janez007 napisal:

Je pa na srečo prodajalcev goriv veliko ljudi, ki tega ne razume in s tega naslova ustvarjajo dodatne dobičke. 😃

 

Se pravi je 95 enako 100 - hmm, vsak dan nekaj novega človek izzve. Visoko performančni motorji majo pa zastonj 98/100 oktanov kot minimum al je mogoče vseeno nek razlog. Aja, sej res zaradi dobičkov se gre in tisti, ki imajo zmogljivejše motorje v svojih makinah bodo tudi plačevali dražje gorivo, ker majo itak dnarja več k pameti al kako naj se to bere? :nevem:

pred 1 uro je NevLado napisal:

Motor ma tako ali tako senzor bencina, ce natankas 30 litrov 100ke na 10 litrov 95 podlage se ti to prej ali slej zmeša. 
In vžig se vsakih nekaj sekund prilagaja na bencin, ki pride skozi senzor…

 

Ne komplicirat fantje :prstgor:

 

Ja zato pa imaš senzor in ECU, da prilagajata vbrizg in mešanico goriva ter zraka. Važno je edino, da ne greš pod minimum, navzgor pa pri uradnih gorivih za cestno uporabo praktično ni omejitev.

 

Časi karburatorjev in razdelilnih kap so pa itak davno mimo.

  • Like 1

33112_1.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.