Skoči na vsebino

Kaj je dobro za "mašino"?


MarkoSolnir

Priporočeno sporočilo

Mogoče bo lažje , če se vprašaš kaj ni dobro :) Skratka, ne ga tiščat mrzlega, pa ko ga  boš tiščal (če ga boš sploh), ga res ne ugasni takoj, to je primer recimo na AC če bi takoj zapeljal dol na počivališče, ali pa kje na križišče, ni ravno najvoljše da bi takoj ugasnil. Še vedno je pa slabša možnost, tiščanje mrzlega neogretega motorja.

 

Kot drugo pa, menjaj olje mogoče malce prej, kot je predpisano. Če boš menjal na 15 tisoč, boš za vzdržljivost motorja naredil še največ. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mislim,da tule nismo glih relavantne osebe da pišemo kaj je dobro za "mašino"🤔

Obstojajo strokovni članki o tem, pa še ti niso enotni, ker se motorji hitro spreminjajo in tudi materiali z elektroniko vred. Upam le,da nekaterih oslarij kdo tukaj na forumu nebo vzel za res......🥴

Lahko le dodam,da lepo ravnanje s avtom sigurno ne škodi ničemur,preverjeno iz mojih izkušenj. Zato vam polagam roko na srce , ne terajte jih preveč saj so to vaši avteki- Mazde.....😉👍

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 24 minutami je Bini napisal:

Mislim,da tule nismo glih relavantne osebe da pišemo kaj je dobro za "mašino"🤔

Obstojajo strokovni članki o tem, pa še ti niso enotni, ker se motorji hitro spreminjajo in tudi materiali z elektroniko vred. Upam le,da nekaterih oslarij kdo tukaj na forumu nebo vzel za res......🥴

Lahko le dodam,da lepo ravnanje s avtom sigurno ne škodi ničemur,preverjeno iz mojih izkušenj. Zato vam polagam roko na srce , ne terajte jih preveč saj so to vaši avteki- Mazde.....😉👍

 

 

Veš Bini, vsakič ko peljem avto na Mazda servis kolebam 50:50 ali menjam olje sam, ali pustim tistim vajencem, da mi šarijo po avtu. Pa vsak avto ki sem ga vzdrževal sam, se še vedno vozi po naših cestah... tako da po moje sem precej relevantna oseba za pisat o temu, kako vzdrževat avto :prstgor:

  • Všeč 4
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pri menjavi olja imajo še najmanj za zajebat kšni vajenci. Motorja razkopat jim pa nebi dal. 

Tako so sodelavcu scenica zajebal vajenci na servisu, kjer so menjali jermena itd...

  • Začuden 1
  • Žalosten 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je FuManchu napisal:

Pri menjavi olja imajo še najmanj za zajebat kšni vajenci. Motorja razkopat jim pa nebi dal. 

Tako so sodelavcu scenica zajebal vajenci na servisu, kjer so menjali jermena itd...

Daleč od tega, da sem mislil karkoli slabšalno ali tako. Ampak hotu sem samo utemeljit da imamo nekateri tu na forumu znanje, da mašinerijo vzdržujemo sami in to na način, ki je za dolgi rok za mašino morda celo boljši, kot tisti iz pooblaščenca. In to znanje tudi delimo in se dopolnjujemo drug drugega na forumu.

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Še ena zgodba z pooblaščenca...

Znanec je kupil Peugeot 106 od prve lastnice. 

Smo naredili servis in pri menjavi oljnega filtra ugotovili, da je isti letnik kot avto in zapečen na blok motorja...

 

 

 

 

 

  • Začuden 2
  • Zmeden 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 19 minutami je FuManchu napisal:

Še ena zgodba z pooblaščenca...

Znanec je kupil Peugeot 106 od prve lastnice. 

Smo naredili servis in pri menjavi oljnega filtra ugotovili, da je isti letnik kot avto in zapečen na blok motorja...

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 minutami je Janez007 napisal:

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Tudi možno.... 🤔

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 15 minutami je Janez007 napisal:

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Ko namesto olja tečejo "žolca" iz karterja veš kolikokrat je bilo olje menjano. Avto je bil kupljen leta 2015 in pripeljan na dvigalko. 

Take servise bi jaz zaprl za vekomaj.

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 44 minutami je FuManchu napisal:

Ko namesto olja tečejo "žolca" iz karterja veš kolikokrat je bilo olje menjano. Avto je bil kupljen leta 2015 in pripeljan na dvigalko. 

Take servise bi jaz zaprl za vekomaj.

Možno, vendar v tej zgodbi vidim veliko vprašanj, ... recimo, ali je 1. lastnica predložila račune vseh rednih servisov, ali je to samo rekla? Koliko je naredila letno km, ...

 

Sam kdaj kupim filtre na zalogo - če je filter star 12 let in pravilno skladiščen, je verjetno tudi še OK. Morda je nekdo privil tak star-nov filter. Če je pa olje notri 12 let, pa verjetno ni OK, ampak dvomim, da pooblaščeni servis ne bi menjal olja, če ga je vsako leto servisiral in vsako leto olje zaračunal.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Škoda, da ti razlagam še kaj naprej ker je servis že propadel zaradi tega🤣

Kakorkoli že,  poznam veliko zgodb in poznam veliko uničenih avt zaradi bedakov. 

 

Mene vem da uradni servis nebi videl. Naj si garancijo vtaknejo v rit :bravo:

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 42 minutami je FuManchu napisal:

Škoda, da ti razlagam še kaj naprej ker je servis že propadel zaradi tega🤣

Kakorkoli že,  poznam veliko zgodb in poznam veliko uničenih avt zaradi bedakov. 

 

Mene vem da uradni servis nebi videl. Naj si garancijo vtaknejo v rit :bravo:

Če so to res zavestno delali, gre za kriminal. Sicer pa tudi prvim lastnikom ne gre vedno verjeti. 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 6 urami je Mraušk Mčk napisal:

Že podatek, da je bil lastnik avta lastnica, al pa ata penzionist, je podatek za dodatno previdnost.

Pazi kaj govoriš ker so nekatere ženske boljši vozniki in se bolj razumejo v avte kot moški,penzionisti nad 75 let tisti so  pa res nevarni in pametni

  • Všeč 2
  • Haha 2
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 27. 11. 2022 ob 21:01 je MarkoSolnir napisal:

Imam splošno vprašanje, ki nekako velja verjetno za vsa vozila. Mogoče je kakšna razlika med bencinarjem-dizlom, ali pa tudi ne. Se slabo spoznam, zato vprašam tukaj.

 

Večkrat sem slišal, da je avto lahko "zaspan". Da premalo dinamična vožnja (nizki pospeški, nizki obrati) ni dobra za motor. Zanima me, kaj so neka splošna priporočila. Imam bencinarja, Mazdo 3. Sam sem tak, da precej gledam na porabo, ampak mi je pomembno, da tudi skrbim za svoj avto. Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000. Na koliko obratih vi prestavite v višjo? Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k? Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec? Če je pomembno - v kateri prestavi?

 

Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

Dobrodošel. Vidim, da je naša parta spet razvila standardno debato kot v vsaki niti, a nič ne de, upam da še nisi zbežal in si vseeno nekaj izvedel :)

Nekaj jih je omenilo zmerno, temu se sam pridružujem. Definitivno se ne bat meje 3k, ko je motor topel se ne bat "potelovadit" z njim.

Sam podobno kot @NevLado nimam vožnje, da se motor nebi vrtel čez 3k je pa to pri avtomatiku veliko "lažje" dosežit ker že pri polovici plina prestavlja navzdol.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

A ni zanimivo, da predvsem mi, ki imamo motorje G194, zagovarjamo vrtenje v višje vrljaje?

 

Bi pričakoval, da bodo to predvsem tisti z G75, G90, G120 in G122 mlinčki. Ampak ti so verjetneje bistveno manj zahtevni vozniki, ki jim je pomembno le premikanje iz točke A v B ob čim nižji porabi ...

 

Še najslabše se taktika ujčkanja splača voznikom Mazdinih dizlov SkyActiv-D, saj ti potem čez servise noter prinesejo vse prišparane decilitre.

  • Všeč 4
  • Ljubim 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Točno to, ampak dejansko se cjazenje oziroma cincanje prinese neko opazno razliko pri N/A bencinarjih, kjer je res razlika a izkoriščaš vse konje, ki so na voljo šele tam nekje pri 6k obratov al pa uporabljaš polovico konjenice in probaš pršparat dva litra ali več z vožnjo do 3k obratov.

 

Pri dizlih je drugače in teli maksimalni konji so na voljo kmalu po 2k obratov in neko cincanje al pa taka dinamična hitra vožnja ne presežeta liter razlike v porabi. Tako, da pri dizlu res ni treba mašit motorja, ker prihranka ne bo. Mogoče trenutno na dolgi rok pa bo hitr kakšen servis več zarad tega pa bo šel ves prihranek pri porabi lepo papa.

 

Pa še enkrat, ne govorimo o teranju avtov ves čas do konca in pri visokih obratih, ampak pametno in odločno izkoriščanje celotnega spektra uporabnih obratov.

  • Všeč 3
  • Ljubim 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Boss napisal:

Točno to, ampak dejansko se cjazenje oziroma cincanje prinese neko opazno razliko pri N/A bencinarjih, kjer je res razlika a izkoriščaš vse konje, ki so na voljo šele tam nekje pri 6k obratov al pa uporabljaš polovico konjenice in probaš pršparat dva litra ali več z vožnjo do 3k obratov.

 

Pri dizlih je drugače in teli maksimalni konji so na voljo kmalu po 2k obratov in neko cincanje al pa taka dinamična hitra vožnja ne presežeta liter razlike v porabi. Tako, da pri dizlu res ni treba mašit motorja, ker prihranka ne bo. Mogoče trenutno na dolgi rok pa bo hitr kakšen servis več zarad tega pa bo šel ves prihranek pri porabi lepo papa.

 

Pa še enkrat, ne govorimo o teranju avtov ves čas do konca in pri visokih obratih, ampak pametno in odločno izkoriščanje celotnega spektra uporabnih onratov.

 

null

image.png

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Boss napisal:

Ne razumem kaj mi hočeš povedat. Govorim o načinu vožnje in kako ta vpliva na porabo za določen tip motorja. Torej kaj se splača počenjat in kaj ne.

Ja, imaš prav; jaz pa sem hotel povedat da na koncu pa tako ali tako nima veze iz cenovnega vidika 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.