Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Teža pa velik navora in če si konj (mustang), grejo gume k zmešane.

33112_1.png

Napisano (urejeno)

Pri elektromotorju imaš navor (in pospešek) res takoj na razpolago in to trga gume. Je že znano, da je obraba nekje do 25% hitrejša kot pri normalnih ICE-jih.

Popravljeno od Agerg
  • Všeč 2
  • Začuden 1
Napisano
pred 6 urami je Agerg napisal:

Pri elektromotorju imaš navor (in pospešek) res takoj na razpolago in to trga gume. Je že znano, da je obraba nekje do 25% hitrejša kot pri normalnih ICE-jih.

Pa še teža dve toni in več naredita svoje. V bistvu bi morali oni plačevati več za cestno takso, saj uničujejo ceste skoraj kot tovornjaki. 

  • Všeč 5
  • Ljubim 2

 

 

Napisano
pred 23 urami je jures napisal:

Ta ki se pelje z dizlom ali benzom 20-30 na dan tanka enkrat na mesec, mogoce celo vsak drug mesec. 

Ti porabljas energijo pa vsak dan s polnjenjem...

Kake bučke ti vališ? Tudi z EV se pri tej razdalji ne rabi polniti vsak dan. Niti teden. Niti dva tedna. In ko se rabi polniti, gre 10 sekund (za vštekanje in izštekanje kabla).

 

Energijo pa porabljata obe vozili takrat, ko se vozita.

 

Še dobro, da vam je @Jest napisal, da se spogleduje z EV-svetom, boste vse skupaj jemali malo bolj resno. 

  • Všeč 1
  • Haha 1
Napisano (urejeno)

Aha se pravi 420km naredi in pol rabi 10s da se nafila po 14 dneh 

Cool, super. Spet primerjas 1x do 2x na mesec z 1x na 7 do 14 dni. Brez veze res. Ne vem zakaj se sploh....

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Ja, tudi jaz ne vem, česa ne razumeš.

 

Z vidika uporabnika, ki avto rabi 30 km na dan za na šiht in kak opravek, je uporabniška izkušnja z EV točno taka. Ko mu "zasveti rezerva", ga doma (ali v službi) všteka in, ko se napolni, izšteka. 10 sekud dela in razmišljanja. Pa položnico za elektriko plača, če je nima na trajnik. Pri čemer mu nič ne smrdi doma in na poti, manj onesnažuje itd.

 

Noji pa še kar tlačijo glave v zemljo ...

 

 

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Napisano
pred 5 urami je Alex napisal:

Pa še teža dve toni in več naredita svoje. V bistvu bi morali oni plačevati več za cestno takso, saj uničujejo ceste skoraj kot tovornjaki. 

Ja, gume so dejansko dodatni nevidni problem, z gumami glede osebnih vozil spet bolj onesnažujejo EVji, saj so običajno precej težji kot ICEji (PM delci; se ne vidi, pa je čisto). Bodo morali počasi razviti še specialne gume za EVje, važno da je biznis...

Glede cestnine pa jim spet ni v interesu da udarijo po EVjih (zeleni prehod), čeprav le ti delajo več škode kot ICEji, zaradi teže. Cestnino bi bilo najbolj pravično da spremenijo na težo vozila (so bili predlogi, pa niso upoštevali), ne pa kot sedaj še vedno prastari pravilnik na ccm, pa še EVje so dali po novem v minimalni razred, do sedaj pa EVji celo sploh niso rabili plačevati ... 

 

Napisano
pred 2 urama je dvorjan napisal:

Ja, tudi jaz ne vem, česa ne razumeš.

 

Z vidika uporabnika, ki avto rabi 30 km na dan za na šiht in kak opravek, je uporabniška izkušnja z EV točno taka. Ko mu "zasveti rezerva", ga doma (ali v službi) všteka in, ko se napolni, izšteka. 10 sekud dela in razmišljanja. Pa položnico za elektriko plača, če je nima na trajnik. Pri čemer mu nič ne smrdi doma in na poti, manj onesnažuje itd.

 

Noji pa še kar tlačijo glave v zemljo ...

 

 

Ko bos dejansko primerjal 1:1 in ko boš nehal žaliti ljudi se pa pogovarjajmo. Očitno rabiš tudi drugačno kulturo da si zaslužiš EV. Do takrat pa zadnji post tebi od mene.

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Kdo žali koga? In zakaj si užaljen?

 

Ker ti človek, ki si že tri leta lasti EV pove, kakšna je dejanska uporabniška izkušnja?

In ti pove, da si ti le in zgolj teoretik, ko je govora o EV - in to črnogled.

 

Sem ti že lepo napisal - za tvoj (zelo zelo redek) primer uporabe, kjer se dnevno seliš po par sto kilometrov, mogoče EV še ni najboljša izbira, ampak zato še ne pomeni, da večina drugih uporabnikov/voznikov ne bi povsem lepo shajala z EV.

 

Pa tudi tega, da ICE znatno več onesnažuje od EV, si nočeš priznati.

 

Tukaj v tej temi pač vem bistveno več stvari od tebe, imam tudi ogromno prakse. Ko pa bo beseda nanesla na podatkovne centre, boš pa pač v prednosti ti. Ampak v temi o računalništvu, jaz tebi ne solim pameti, čeprav tudi sam veliko vem o njem.

Napisano

Malo vroče krvi ne škodi, da se sprosti ventil, pri Mazdi so menda dino drossel ventili?😁 Ne glede na vse, kot navedeno na zadnjih nekaj straneh te teme, mislim da je bilo podanih kar nekaj koristnih podatkov, vsak si pa naj sam ustvari svoje mnenje. Malo kritičnega mišljenja pa je vedno dobrodošlo. Strogo vztrajati na eni ali drugi strani in prepričevati druge tudi nikamor ne vodi, bo upam da predvsem razvoj in na koncu kupci povedali kaj si mislijo...:whatever:

Napisano

Če potegnemo črto pod vse to pisanje, nihče ni nikogar prepričal. Mislim, da tudi nihče od mazdašev  ne bo preklopil na "zeleno". Celo zelo je verjetno, da tudi tisti, ki so mogoče še kaj malega razmišljali ", mogoče pa" jih je minilo. 

 

 

Napisano

EV ne more biti edino vozilo pri hiši...pika. Lahko je prvo ali drugo ali tretje.

  • Všeč 2
  • Zmeden 1
Napisano

Vsak mora vedet zakaj bo EV uporabljal in se bo z njim z veseljem vozil ne pa, da se mu bo prilagajal. Če ni tako še EV ni za njega, pika..... :nevem:

Napisano
pred 12 urami je Alex napisal:

Če potegnemo črto pod vse to pisanje, nihče ni nikogar prepričal. Mislim, da tudi nihče od mazdašev  ne bo preklopil na "zeleno". Celo zelo je verjetno, da tudi tisti, ki so mogoče še kaj malega razmišljali ", mogoče pa" jih je minilo. 

 

 

Saj forum oz. tema ni namenjena prepricevanju... ampak izmenjavi mnenj... In tudi trditev, da nihce od mazdasev ne bo preklopil na "zeleno" ni cisto pravilna ... Zase recimo vem, da je ob naslednji menjavi EV precej visoko na lestvici :) ... 

 

 

 

pred 11 urami je Shrek napisal:

EV ne more biti edino vozilo pri hiši...pika. Lahko je prvo ali drugo ali tretje.

 

Komot je lahko tudi edino vozilo pri hiši ... Seveda je vse odvisno od potreb in moznosti ... Nekdo, ki zivi v bloku, kjer ni moznosti polnjenja, verjetno ne bo pogledoval proti EV... Kot ze napisano... pri nas doma je samo en avto pri hisi... in nimam pomislekov, da ta ne bi bil EV ... 

 

 

 

 

pred 23 minutami je Bini napisal:

Vsak mora vedet zakaj bo EV uporabljal in se bo z njim z veseljem vozil ne pa, da se mu bo prilagajal. Če ni tako še EV ni za njega, pika..... :nevem:

 

Normalno, da se mora vsak sam odlociti, kaj bo vozil... in toplo priporočam, da pred nabavo tudi proba, kaj mu ustreza... to slednje velja za vsak avto, ki ga ima namen nabaviti ... Zato je lahko tudi problem pri nas, ker je dokaj rezko dobiti testni avto za kaj vnc kot pol urce ali urco ... Sploh ce nimas VIP (veze in poznanstva) :D ... 

  • Všeč 3
  • Haha 1

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Ampak EVji pa res zmanjšujejo izpuste ogljikovega dioksida!

 

Najprej, da si pridemo na čisto: nafta je ogljikovodik. Pri zgorevanju se ogljik veže s kisikom in tvori ogljikov dioksid, vodik pa tvori vodo oz. vodno paro. In več kot skurimo nafte, več izpustimo vodne pare in ogljikovega dioksida. In obratno, manj kot skurimo nafte, manj izpustimo vodne pare in ogljikovega dioksida.

 

Torej, spet smo morali na pot. Deset oseb. In spet dve vozili: električni Golf in naš FucksWagen. V Golfu štiri osebe, v FucksWagnu nas je bilo šest. Potovali smo skupaj, en za drugim. Na cilju je voznik (in lastnik) električnega Golfa najprej razvlekel kable in se priklopil na štrom (mislim, na štrom je priklopil Golfa, ne sebe), jaz pa sem najprej vzel mobitel in se priklopil na Mazdin forum. Ker tako porabo se bolj malokrat vidi...

 

IMG_20250331_100540309.jpg

 

Če bi tudi jaz imel Golfa in štiri osebe noter, bi bila poraba še manjša, ampak, to morate priznat, za sedemsedežnega enoprostorca s štirikolesnim pogonom je poraba prav navdušujoča. 

 

 

In to vse zahvaljujoc EVju!

  • Všeč 3
  • Ljubim 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano
dne 28. 3. 2025 ob 9:23 je GoB napisal:

Kot glavni razlog na 1.mestu (nas hočejo prepričati), da bi naj električna vozila ne proizvajala CO2 in so čista (npr. reklame in napisi Zero emission). Na prvi pogled res drži, saj ni direktnih izpustov in ljudje je potem enostavno prepričati (gledajo pač kar vidijo), a problem je v "drobnem tisku". Priložen en članek. V glavnem, ko postavijo novo električno vozilo na cesto (0 kilometrov), je povzročenih že toliko CO2 izpustov pri sami proizvodnji (glavni delež proizvodnja baterij...), ki ga skupno doseže fosilno vozilo šele nekje po 100.000 prevoženih kilometrih. V kolikor pa se polni električno vozilo z elektriko pridobljeno iz fosilnih goriv (kar žal še vedno prevladuje), pa se še poslabša in se električno povprečno izenači s fosilci šele po 160.000 km prevoženih. Tako se dejansko zaenkrat še samo povečujejo CO2 😡, toliko o okolju in tega nočejo povedati... Upamo pa, da bo razvoj novih tehnologij kaj spremenil...

 

 
AVTO-MAGAZIN.METROPOLITAN.SI

Baterijski električni avtomobili v kompaktnem razredu so podnebju prijaznejši od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem šele po 90.000 prevoženih kilometrih.

 

Jaz bi tukaj "zabil še zadnji žebelj v krsto",z pripombo,da se večina EVjev že zelo kmalu proda. Jaz imam v žlahti enega,k je Golf-E (prva generacija) prodal po cca. dveh letih,in sodelavca,k je Nisana Leaf prodal po približno enakem obdobju...kako je z temi avti v nadeljevanju "bog ve"...🙄...dvomim,da bodo dosegli kilometrino,kjer bi "šišnili" ICEje...pa tiste "reklamne" o EVjih,kjer so menjali že ničkoliko motorjev in baterij...en od koliko tisočih!!!?

Tisti z žlahte je kupil Cupro...ne vem,kako se ji reče...klasa VW Polo...bolj majhen se mi zdi...je v dobrih dveh letih "odgovoren" za toliko CO2,kot ga meni z ICEjem najbrž do smrti (če bom še kakih 20-30 let preživel) ne bo ratalo "narediti".

 

Pa mene ne moti CO2,k je "hrana za rastline"...je pa res,da so mesta svoj problem,a tu spet ni rešitev EV (ker je zaradi drobnih delcev enak ali še slabši kot ICE-ji),ampak dober javni promet...kar pojdi v Ljubljano gledati,koliko tovornjakov (gradbišča),kombijev (dostave itd.) se vse okoli vozi...

 

Je pa en pozitiven efekt dogajanja na trgu avtomobilov na ekologijo-vedno več ljudi ICE-avto dlje vzdržuje,in ga izrabi do konca,oz. vedno manj neizrabljenih avtomobilov se izvozi-pohvalno!

 

Če pogledam svoj dosedanji vozni park in kilometrine...prvi avto letnik 94 sem prodal pri cca.125.000km,drugega letnik 2006 C.Maxa še imamo-ima 220.00km in ga bomo imeli,dokler ne bo zgnilil...,Mazda 2022 pa ima 30.000km.

Večina drugih,ki jih poznam,pa delajo "adijo pamet" kilometre,ker se radi šparavno vozijo,in k so šle cene "v nebo" tako rabljenim kot novin...njihovi "stari" avti pa imajo tudi po 300.000km in več....

Pa bi Dvorjan rekel,da bi za take bilo bolje EV...samo EVja ne boš toliko let vozil...z takimi nizkimi stroški za vzdrževanja pa sploh ne...

 

Ma to ekologijo pr EVjih si lahko nekam "v rit"...jaz bom rožice "futral"😄

 

Napisano
dne 30. 3. 2025 ob 8:43 je dvorjan napisal:

Še dobro, da vam je @Jest napisal, da se spogleduje z EV-svetom, boste vse skupaj jemali malo bolj resno. 

Njega ni resno za jemati😄...ajde-resno-koliko let staro CX-5 je prodal?

In ima praktično novo CX-60,in že gleda....🙄

 

@dvorjan slabo podporo imaš😂...mene prepričaj,pa se bomo naprej pogovarjali😉

Napisano

@skritikrt Namesto Forda za po Ljubljani si lahko omisliš katerokoli EV. Polniš ga ponoči 00-06 na 6A-16A (3,7 kW do 11 kW), da ti ne bo nič v gospodinjstvu trpelo. Ker so ti vozne lastnosti pomembne, bi verjetno užival v MG4 z zadnjim pogonom. Malo rabljene dobiš že za 15-20 tisoč evrov, odvisno od opreme in baterije.

Napisano
pred 8 minutami je dvorjan napisal:

@skritikrt Namesto Forda za po Ljubljani si lahko omisliš katerokoli EV. Polniš ga ponoči 00-06 na 6A-16A (3,7 kW do 11 kW), da ti ne bo nič v gospodinjstvu trpelo. Ker so ti vozne lastnosti pomembne, bi verjetno užival v MG4 z zadnjim pogonom. Malo rabljene dobiš že za 15-20 tisoč evrov, odvisno od opreme in baterije.

Imaš prav...a zaradi ekologije🤥 bom raje Forda izrabil do konca😄...in futral rožice😉

  • Všeč 2
  • Ljubim 1
Napisano
pred 2 urama je etcho napisal:

Golf prvi? 😄

 

Zato je pa bila tako majhna poraba - ker sem vozil v zaveterju...

 

😛

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano (urejeno)
pred 3 urami je dvorjan napisal:

Pa glede na to, da je govora o Fordu, tudi ta ne bo večno trajal. =P

Še par let ziher...letos po vsej verjetnosti gre k ličarju tistih par rjavic popraviti...bo še fural in fural po Lj.....je že sedaj "orng polnoleten" -Avgust 2026😃💪.....polnoleten EV...ja,ja-vic desetletja...

Popravljeno od skritikrt

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Sej mogoče se pa samo hvali, da jo ima, pa je sploh ne želi prodat. 
    • Jest igram na 2k pa vse laufa na cca. 200 fpsov pa imam 16gb rama. Monitor je 180hz in ni ultrawide, ker mi ni vsec. Kar se gaminga tice in fpsov je ram se najmanj pomemben oz. sploh ni ce ga imas vsaj 16gb. Bolj, kot ne je pomemben gpu in cpu. Pri ramu je pa dost bolj pomembna visja frekvenca in cim nizja latenca, kot pa sama velikost. 16gb je vrh glave in v primerjavi z 32 oz. 64gb skoraj ni razlike. Govorim izkljucno za gaming.   Pa se ena zelo pomembna informacija, ki je zame skoraj bolj pomembna od fpsov je 1% in 0.1% lows. Prej sem imel 5600x sedaj pa 5700x3d in je slednji glede fpsov minimalno boljsi, ampak igra nenormalno bolj gladko tece. To pa ravno zaradi tega ker ima bistveno boljse 1% in 0.1 low. Skratka cist nekaj drugega. Je bilo pa se ne dolgo nazaj smiselno upgrejdat na 32GB ali vec (DDR4), ker so bile cene res smesne. 32GB si dobil za 50€ (vengeance) oz. 80€ ce si hotu rgb.
    • tudi igrice niso več mala malica, sploh če hočeš igrat na ultrawide 3440x1440 - jaz sem očitno edini, ki tukaj laufa špile na 144 fps na taki resoluciji da izkoristih 144 hz na ekranu   da sem prišel do 144 fps, sem moral dejansko nabavit 64 gb rama, in to mislim da sem moral dat celo CL16   tistih 1440p ki jih ponujajo oglaševalci, doseže še škatla za čevlje z 5 let starim procesorjem tako, zelo dobro si to izpostavil !!   včasih si vtaknil kar je bilo, pa je pač bilo   zdaj moraš pogledat cpu supported list v specifikaciji od matične, kjer ti točno piše katere rame podpira   saj pravim, če rabiš 60 fps je vsaka škatla vredu   če hočeš igrat v kvaliteti, primerni za 2025 ali pa celo nek resen 4k, potem se pa res vsaka malenkost pozna!
    • Si mel že prej ANSI ?
    • Zamenjal Ducky One 3 za Wooting Two. 😁👌 Hall effect magnetna stikala, ki jim lahko spreminjaš actuation na desetinko milimetra. Pa še zamenjaš ga lahko v desetih sekundah, dela jih pa Gateron. Ni neka nova tehnologija, so pa vseeno Wooting pionirji tovrstnih tipkovnic. Tolk mi je noro tipkat, da se moram nekam pohvalit. 😁 Se je pa treba kar mal navadit, ker imam v malih možganih itak zapečeno, da nabijam tipke do konca. Prej sem imel Cherry rjava - taktilna stikala in sem vajen tistega ''bump-a''. Sem imel malo pomislekov, kako bom prešaltal na linearna in koliko napačnih sosednjih tipk bom užgal, ampak je res smooooth občutek. Pa še lubricirana so. Pač nimaš nastavljeno, da ti prime pri 0.1 mm, ker potem samo pogledaš sosednjo tipko in že prime, najdeš pa s časom kakšen hod ti najbolj odgovarja. Software imajo tudi super in ne rabi laufat v ozadju, imajo celo WEB verzijo, da ga niti inštalirat ne rabiš. To je imela tudi Ducky. Naštelaš vse online, narediš en profil za tipkanje, drugega za streljačine, karkoli... shraniš na on-board memory tipkovnice in gasa. Šaltaš jih pa s knofom. To mi je osebno velik plus, ker ne maram nesnage v ozadju poganjat, da imam lahko navadno belo osvetlitev in ne kakih mavričnih brozg, ki so povsod default. Slikat se mi pa ne ljubi nekaj ful, glih sam tolk
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.