Skoči na vsebino

Ogrevanje & izolacija samostojne hiše


Z M A J

Priporočeno sporočilo

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Janez007 napisal:

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Sem napisal,da same temperaturne krivulje ne povejo vsega!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Imam eno vprašanje. V kopalnici sem namontiral električni radiator (lojtro) za sušenje brisač. Ko sem hotel povezati električni kabel v dozo, se je pojavil problem. Vem, da so ponavadi črna žica, plava ali rjava in zeleno - rumena žica  za maso. Na radiatorju so pa črna, rjava in siva žica. In za sivo piše, da je "pilota žica". 🤔

IMG_20240208_192254.jpg

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 22 minutami je godlike napisal:

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 51 minutami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

To z testiranjem z inštrumentom (ohmsko) mi je predlagal tudi moj električnistt, ki sem mu napisal za problem. A kako naj "olupim" malo barve dol z radiatorja , če je pa najverjetneje prašno na debelo pobarvano. 

Se pa strinjam z vsem tvojim napisanim. Je pa tudi res, da imam ta priključek in vse ostale zavarovan z fit stikalom. 

Se pa z ozemlitvijo ni za hecat. (še posebno v kopalnici, kjer je vedno kaj vlage). Po moje je črna za sigurno faza in rjava nula. Ne ostane drugega kot, da je siva ozemljitev. 🤔 A zakaj takšne barve žic? 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 8 urami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Če priklopiš kar koli drugače, kot pa prav, zadeva ne bo delala. Čist simpl. Ja z inštrumentom lahko izmeriš. Samo glede na standard barve, bi to moralo bil 99% prav.

 

Če boš meril, ob vklopu na stikalu, brez priklopa, bi ti morali faza in nula dat upornost. Z maso pa ne. In boš takoj 100% prepričan keri sta, masa pa ostane tretja.

 

Samo faza in nula na pravih mestih bosta ob vklopu delovali. Vse ostalo bo kratki stik in bo vrglo fit ven al pa varovalko neslo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alex, ta tvoja lojtra pa ni iz EU. Zato tudi ni nujno, da je narejena po EU standardih. In pri kakšnem drugem standardu je siva ozemljitev. Če bi zadeva bila po ameriškem NEC, bi bila ozemljitev kar gola bakrena žica... Se pa siva običajno uporablja kot "nevtralni vodnik", kar ni enako kot ozemljitev...

 

 

 

 

Sploh postane zanimivo pri trifazni elektriki, kjer so barve med seboj zamenjane:

 

V ZDA je 1. faza črna, 2. faza rdeča, 3. faza modra in nula je bela.

V EU je 1. faza rjava, 2. faza črna, 3. faza siva in nula je modra.

Kitajci imajo pa 1. fazo rjavo, 2. fazo črno, 3. fazo rdečo in nula je tudi pri njih modra.

  • Všeč 5
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 19 urami je Alex napisal:

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

Jes, empirika ruls. Jeb.. ti grške filozofe. Preizkusi pri kateri vezavi te ne trese. Za boljšo zaznavo priporočljiva lužica na tleh.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 urami je Alex napisal:

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

Sej piše dvojna zaščita spodi v navodilih ki si jih prilepil pod "POZOR"

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vidim,da ste se že vse brez mene zmenili🙄

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

Sicer pa bi čez čas itak porajtali,če se nebi več javljal na forumu😇

 

 

  • Všeč 2
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 16 minutami je skritikrt napisal:

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

  • Všeč 1
  • Haha 2
  • Zmeden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 55 minutami je Boss napisal:

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

Kot sestavljanje Puzle-ov...in če si v dvomu,pač malce "pomagaš" z kladivom😃💪...saj stari nemški pregovor pravi:..."was nicht passt, wird passend gemacht" oz. "kar ne ustreza,naredimo,da ustreza"😆

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz pa mislim da je siva faza. Po tabeli ki jo je prilimal Janez007, je ta barvna kombinacija edino  trifazna zadeva brez zaščite.

Alex ti kar tako zveži. Potem pa najprej ženo pošlji v kopalnico. 

  • Haha 2
  • Zmeden 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Slivka napisal:

Pa smo spet tam. Torej siva le ni ozemljitev, ampak nula. 

 

Važno, da ni komu naredilo Einstein frizure, drugo bo že kako...

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je godlike napisal:

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

 

To pa ni za amaterje... 

 

Jaz sem se enkrat loteval nekaj vezat štromarijo, pa me je streslo, še preden sem sploh začel. Šel sem v klet, na rami sem nesel aluminijasto lojtro, ko pa sem prijel železno kljuko železnih vrat v klet, pa sem se z lojtro dotaknil električnega pastirja... Tisti dan delo kar nekako ni šlo od rok...

  • Všeč 1
  • Haha 5
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako, radiator sem priključil po navodilih uvoznika. Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 33 minutami je Alex napisal:

Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

 

Brezsrčnež!

Bilo bi te treba prijavit društvu za mučenje živali.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • To je logična posledica točno teh vzrokov, ki jih vedno ponavljamo. Problem je to, da so ljudi nategnili.... spet. Nategnili so jih že samo s tem, ker so zakrivali ali pa zavajali s podatki, sploh pa to, da kupcem niso predstavljali kaj to pomeni pri vsakodnevni uporabi in predvsem pri tem, kako bodo z EV-ji privarčevali. Dejansko je resnica drugačna in vsaj v začetku bi bolj moralo iti v smeri, da v kolikor imaš v družini dva avta, da zamenjaš enega za EV-ja. Kupci so šli pa v popolno zamenjavo čez noč in v prvi fazi so mislili kako strašno pametni so... dokler...
    • Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔   Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.
    • Naš študent osvaja študentko iz sosednje stavbe. In mu jo je uspelo prepričat, da sta šla po malici še na sladoled.    Ker je v bližini šola, nam je uspelo prepričat enega mulca, da je šel do njiju z svojim zvezkom in rekel: - "Oči, te naloge pa ne razumem..."   Največji hec je bil, da je prej ona pogruntala, da smo tega froca mi poslali, kot pa naš študent...
    • Vse to je načeloma res.    Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...
    • Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.   Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.   V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.   Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.   Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.    
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.