Skoči na vsebino

Pohvalite se,...

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Začeli pobirat polne sate medu in jih centrifugirat. Kaže, da letos bo nekaj od letine...

  • Všeč 6
  • Ljubim 2

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano
pred 55 minutami je Slivka napisal:

Začeli pobirat polne sate medu in jih centrifugirat. Kaže, da letos bo nekaj od letine...

Kakšno olajšanje, vsaj en k ne jamra glede letine. :bravo:

33112_1.png

Napisano (urejeno)
pred 1 uro je Slivka napisal:

Začeli pobirat polne sate medu in jih centrifugirat. Kaže, da letos bo nekaj od letine...

Glede na slabo lansko letino ti privoščim da imaš letos dvojno pa da boš na profitu glede na letošnja vlaganja v čebeleQueen Bee GIF by SWR Kindernetz

Popravljeno od TBA
Napisano

Hvala za lepe želje.

 

No, pri meni ni tako, kot na posnetku, ker na posnetku je DB panj, jaz imam pa AŽ panje, ki so konstrukcijsko najprimernejši za te kraje.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano

mislim da imajo po večini AŽ pri nas. Tole sem pač našel gif na forumu. Imaš stacionarne ali jih seliš?

Napisano

Nism kmet, pa nism s hribu doma, a lahk tole vidva mal poenostavita, da bomo se laiki razumel v cem je razlika? 😂

  • Všeč 2
  • Haha 3
Napisano
pred 8 urami je Deeyan napisal:

Nism kmet, pa nism s hribu doma, a lahk tole vidva mal poenostavita, da bomo se laiki razumel v cem je razlika? 😂

sej sm tud js laik, sam bivši tast je mel čebele pa mi je še malo ostalo v spominu :)

spodaj je nekaj vrst panjev.  Imaš pa čebelarje, ki imajo čebelnjak na prikolici ali tovornjaku in jih potem selijo.

image.png

Napisano

Uf, kmečke reči razložiti tako, da bodo tamestni razumeli... Poskusimo.

 

Torej, panji so različnih vrst in različnih konstrukcij. V glavnem pa se delijo dva glavna sistema:

- na nakladne panje

- na listovne panje

 

Nakladni panji so k nam prišli iz Amerike in se v določenih delih Slovenije odlično obnesejo. Sicer mora biti čebelar za delo s takimi panji kar malo Martina Krpana, ampak obstaja tudi kup pripomočkov, da se delo olajša. Najbolj značilni so Langstroth-Rootovi panji (LR panji), pa tudi Dadant-Blattovi panj (DB panji). Pri teh panjih imaš spodaj osnovo, v kateri je matica in gnezdo. Gor pa potem dodajaš prazne "naklade", v katerih je prazno satje. Boljša ko je letina, več medu prinesejo čebele v panj, več naklad daš na panj, več medu na koncu točiš...

 

Listovni panji pa so "zrasli" pri nas in so se razvili iz Kranjičev, ki so se pojavili nekje v 14. stoletju. V teh panjih je čebelaril slavni Anton Janša. Najbolj znan listovni panj je Alberti-Žnidaršičev panj (AŽ panj). To je takle čebelnjak (ta je moj "šolski", da se otroci učijo tehnike čebelarjenja, zato je majhen, ima samo 5 panjev😞

 

čebelnjak 1.jpg

 

čebelnjak 2.jpg

 

Tak čebelnjak z AŽ panji je zadaj videti kot vrsta omar:

 

čebelnjak 3.jpg

 

Zakaj se mu reče "listovni"? Zato, ker satje zadaj listaš kot knjigo. Ker sem v tem čebelnjaku ravno včeraj pobiral, ga danes nisem šel še enkrat odpirat, vendar si lahko predstavljaš, da sate, ki so za tistimi mrežastimi vratci, lahko potegnem ven za 3/4 inpogledam, kaj se dogaja.

 

čebelnjak 4.jpg

 

Tu je treba biti bolj pozoren na količino medu, ker ko je panj poln, čebele nimajo več kam nosit in gre letina "v prazno". Zato je potrebno pravočasno praznit satje, da dosežemo kar se da velik donos medu.

 

Te panje je zelo enostavno zložiti tudi na prikolico ali tovornjak in jih prevažati naokoli.

 

Zdaj pa še o samem medu. Če čebelnjak prevažaš naokoli, nabiraš med, kjer ga dobiš. Veliko čebelarjev to izkorišča in vozi čebele na razne lokacije, kjer je določeno cvetje v večini. In na tak način dobijo določene vrste medu. Tako na primer peljejo panje v akacijev gozd, ko cveti akacija. Čebele nabirajo vse, kar takrat medi, ampak ker je to sredi akacijevega gozda, je akacijev med v veliki večini. In tako čebelar dobi točno določeno vrsto medu. In ko greš v trgovino, lahko kupiš akacijev, lipov, kostanjev, hojev,... med. Lahko pa čebelar dobi lokacijo, ki s svojo geografsko lego ponuja dober med. In potem dobiš med z geografskim poreklom. Pri takem medu po navadi ni določena vrsta medu, ampak gre za "cvetlični med": mešanico vsega, kar na določeni lokaciji medi v eni sezoni. Najbolj znana sta Kočevski gozdni med in Kraški med. In med te medove se uvršča tudi Lokovški cvetlični med, ki pa ni tako znan in tako razširjen, ker ga je malo v primerjavi s prej omenjenima. Tak med je po navadi poseben zaradi okolja, v katerem se prideluje. To ti še najlažje razložim tako, da ti kopiram hrbtno stran mojega računa:

 

"Lokovec leži na vzhodnem robu Banjške planote in velja za eno najdaljših vasi v Sloveniji. Tu se brezvoden svet, poln vrtač in uval, strmo spušča proti Čepovanski dolini na vzhodu, na zahodu pa se stopnjasto znižuje v ravninski, travniški del Banjšic. Z Laščkom (1071m) doseže planota najvišji vrh. Domačije so razložene vzdolž celotnega dela planote, stisnjene v zavetje gozda, med majhne zaplate obdelanega sveta, ki so ga domačini iztrgali kamnitemu krasu. Vas, za katero pravijo, da je dolga tri ure hoda, je prepredena z mnogo brezpotji, ki vodijo do posameznih domačij in netipičnih zaselkov z zanimivimi imeni: Novo mesto, Črna gora, Rožna dolina, Rezija, Reštela… Tako po stavbarstvu, kakor tudi po narečni govorici ljudi, lahko opazimo preplet kulturnih vplivov, ki prihajajo iz Goriške in Furlanije na eni strani ter Tolminske in Idrijske na drugi. Tudi sredozemsko podnebje se tukaj meša s celinskim - alpskim, tako da smo priča močni zimski in jesenski burji, ostrim zimam in toplim poletjem. Lokovec je vsaj 30 km oddaljen od industrijskih centrov, zaradi višine pa do njega ne pridejo smog, saje, težke kovine iz izpuhov in industrije. Zato ima resnično čisto okolje, ki ga še dodatno čistijo nepregledni gozdovi. In v takem okolju čebele, Kranjske Sivke, nabirajo Lokovški cvetlični med."

 

Tako. To je bilo na kratko to. Sicer mislim, da smo krepko zašli iz teme "Pohvalite se", a upam, da me zaradi tega ne bodo oglobili. No, in ker je že tema "Pohvalite se", naj se pohvalim, da je skoraj vsa količina prvega točenja že prodana. Samo še v kozarčke jo moram natočit in nalepke nalepit...

  • Všeč 4
  • Ljubim 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano
pred 3 urami je Slivka napisal:

No, in ker je že tema "Pohvalite se", naj se pohvalim, da je skoraj vsa količina prvega točenja že prodana. Samo še v kozarčke jo moram natočit in nalepke nalepit...

To je pa super za slišat. 🤙👍

Napisano
pred 4 urami je Slivka napisal:

Uf, kmečke reči razložiti tako, da bodo tamestni razumeli... Poskusimo.

 

Torej, panji so različnih vrst in različnih konstrukcij. V glavnem pa se delijo dva glavna sistema:

- na nakladne panje

- na listovne panje

 

Nakladni panji so k nam prišli iz Amerike in se v določenih delih Slovenije odlično obnesejo. Sicer mora biti čebelar za delo s takimi panji kar malo Martina Krpana, ampak obstaja tudi kup pripomočkov, da se delo olajša. Najbolj značilni so Langstroth-Rootovi panji (LR panji), pa tudi Dadant-Blattovi panj (DB panji). Pri teh panjih imaš spodaj osnovo, v kateri je matica in gnezdo. Gor pa potem dodajaš prazne "naklade", v katerih je prazno satje. Boljša ko je letina, več medu prinesejo čebele v panj, več naklad daš na panj, več medu na koncu točiš...

 

Listovni panji pa so "zrasli" pri nas in so se razvili iz Kranjičev, ki so se pojavili nekje v 14. stoletju. V teh panjih je čebelaril slavni Anton Janša. Najbolj znan listovni panj je Alberti-Žnidaršičev panj (AŽ panj). To je takle čebelnjak (ta je moj "šolski", da se otroci učijo tehnike čebelarjenja, zato je majhen, ima samo 5 panjev😞

 

čebelnjak 1.jpg

 

čebelnjak 2.jpg

 

Tak čebelnjak z AŽ panji je zadaj videti kot vrsta omar:

 

čebelnjak 3.jpg

 

Zakaj se mu reče "listovni"? Zato, ker satje zadaj listaš kot knjigo. Ker sem v tem čebelnjaku ravno včeraj pobiral, ga danes nisem šel še enkrat odpirat, vendar si lahko predstavljaš, da sate, ki so za tistimi mrežastimi vratci, lahko potegnem ven za 3/4 inpogledam, kaj se dogaja.

 

čebelnjak 4.jpg

 

Tu je treba biti bolj pozoren na količino medu, ker ko je panj poln, čebele nimajo več kam nosit in gre letina "v prazno". Zato je potrebno pravočasno praznit satje, da dosežemo kar se da velik donos medu.

 

Te panje je zelo enostavno zložiti tudi na prikolico ali tovornjak in jih prevažati naokoli.

 

Zdaj pa še o samem medu. Če čebelnjak prevažaš naokoli, nabiraš med, kjer ga dobiš. Veliko čebelarjev to izkorišča in vozi čebele na razne lokacije, kjer je določeno cvetje v večini. In na tak način dobijo določene vrste medu. Tako na primer peljejo panje v akacijev gozd, ko cveti akacija. Čebele nabirajo vse, kar takrat medi, ampak ker je to sredi akacijevega gozda, je akacijev med v veliki večini. In tako čebelar dobi točno določeno vrsto medu. In ko greš v trgovino, lahko kupiš akacijev, lipov, kostanjev, hojev,... med. Lahko pa čebelar dobi lokacijo, ki s svojo geografsko lego ponuja dober med. In potem dobiš med z geografskim poreklom. Pri takem medu po navadi ni določena vrsta medu, ampak gre za "cvetlični med": mešanico vsega, kar na določeni lokaciji medi v eni sezoni. Najbolj znana sta Kočevski gozdni med in Kraški med. In med te medove se uvršča tudi Lokovški cvetlični med, ki pa ni tako znan in tako razširjen, ker ga je malo v primerjavi s prej omenjenima. Tak med je po navadi poseben zaradi okolja, v katerem se prideluje. To ti še najlažje razložim tako, da ti kopiram hrbtno stran mojega računa:

 

"Lokovec leži na vzhodnem robu Banjške planote in velja za eno najdaljših vasi v Sloveniji. Tu se brezvoden svet, poln vrtač in uval, strmo spušča proti Čepovanski dolini na vzhodu, na zahodu pa se stopnjasto znižuje v ravninski, travniški del Banjšic. Z Laščkom (1071m) doseže planota najvišji vrh. Domačije so razložene vzdolž celotnega dela planote, stisnjene v zavetje gozda, med majhne zaplate obdelanega sveta, ki so ga domačini iztrgali kamnitemu krasu. Vas, za katero pravijo, da je dolga tri ure hoda, je prepredena z mnogo brezpotji, ki vodijo do posameznih domačij in netipičnih zaselkov z zanimivimi imeni: Novo mesto, Črna gora, Rožna dolina, Rezija, Reštela… Tako po stavbarstvu, kakor tudi po narečni govorici ljudi, lahko opazimo preplet kulturnih vplivov, ki prihajajo iz Goriške in Furlanije na eni strani ter Tolminske in Idrijske na drugi. Tudi sredozemsko podnebje se tukaj meša s celinskim - alpskim, tako da smo priča močni zimski in jesenski burji, ostrim zimam in toplim poletjem. Lokovec je vsaj 30 km oddaljen od industrijskih centrov, zaradi višine pa do njega ne pridejo smog, saje, težke kovine iz izpuhov in industrije. Zato ima resnično čisto okolje, ki ga še dodatno čistijo nepregledni gozdovi. In v takem okolju čebele, Kranjske Sivke, nabirajo Lokovški cvetlični med."

 

Tako. To je bilo na kratko to. Sicer mislim, da smo krepko zašli iz teme "Pohvalite se", a upam, da me zaradi tega ne bodo oglobili. No, in ker je že tema "Pohvalite se", naj se pohvalim, da je skoraj vsa količina prvega točenja že prodana. Samo še v kozarčke jo moram natočit in nalepke nalepit...

 

Lepo branje 🙂

Ampak mimo prvega stavka pa vseeno nemorem, js nisem tamesten, sem s podezelja, res pa da nisem s hribu, hribi so okrog mene 😁

Napisano (urejeno)

Za čas, ko bo treba na servis pa da mi v še v menjlaniku menjajo olje.

RSP ni za Mazdo, je za Focusa (MTB), da se ne bo kdo upiknal :) 

image.png

Popravljeno od TBA
Napisano

Zmagovalec dirke govori SLO jezik, pravzaprav gre za nr. 1 svetovnega kolesarstva. Odličen zaključek z Mohoričem danes v NM. :)

IMG_20220619_130610.jpg

IMG_20220619_130445.jpg

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano
pred 5 urami je Deeyan napisal:

 

Lepo branje 🙂

Ampak mimo prvega stavka pa vseeno nemorem, js nisem tamesten, sem s podezelja, res pa da nisem s hribu, hribi so okrog mene 😁

 

Jah, no, nisi tamesten, ma tudi tamasten nisi, pa kmet tudi nisi, pa s hribov tudi nisi,... Človek dobi občutek, da ti nisi nič. 😁

 

Še dobro, da imaš enega V6, da se te vsaj sliši... 😁

 

 

  • Haha 2
  • Začuden 1
  • Zmeden 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano

Ni lepšega, kot koristiti en teden starega dopusta:jupiii:

N7rRRL1.jpg

Napisano
Pred eno uro je Shrek napisal:

Al pa lanske bolniške 🤣😂

Js mam še predlansko v dobrem:D

N7rRRL1.jpg

Napisano
pred 4 urami je FuManchu napisal:

Ni lepšega, kot koristiti en teden starega dopusta:jupiii:

Ni lepšega kot odštevanja zadnjih dni, da jim ODPOVED urežem, samo da se ablast vrne z dopustov. Medtem se že dogovarjam za novo zaposlitev in imam kar dobro izbiro na voljo. :)

 

P.S. nobena od opcij ne bo politična zaposlitev, hehe

  • Všeč 2
  • Haha 2

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano
dne 23. 6. 2022 ob 14:55 je FuManchu napisal:

Js mam še predlansko v dobrem:D

samo? sam je že več kot 11 let nisem videl  :D . 

dne 23. 6. 2022 ob 13:06 je FuManchu napisal:

Ni lepšega, kot koristiti en teden starega dopusta:jupiii:

uf ja, mam sam še 4 dni lanskega .... ostalo je letos že šlo....

 

Napisano

Lušten izlet po službi brez strehe, v Savinjski regijo. Dober uvod v wikend. :)

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano
pred 21 minutami je Z M A J napisal:

Lušten izlet po službi brez strehe, v Savinjski regijo. Dober uvod v wikend. :)

Eee, čakaj malo. Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabol. Kaj je zdaj to? A v službi nimate strehe? 

  • Haha 4
  • Zmeden 1

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano
pred 13 urami je Slivka napisal:

Eee, čakaj malo. Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabol. Kaj je zdaj to? A v službi nimate strehe? 

Mi jo sicer imamo, recimo kolegica, ki je vrtnarka, pa je dejansko nima, skratka nič čudnega.

 

Zdele pa malo pospravit po hiši in kasneje na eno 40-letnico (ne, Slivka, frend praznuje 40.RD in ne grem v naskok na osebo Ž spola v starosti 40, let, da ti olajšam branje, hehe).

  • Všeč 1
  • Haha 2

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Evo..nekaj novega za Mazdo CX30 😁😄

20220625_113825.jpg

20220625_113815.jpg

  • Všeč 4
  • Začuden 1
  • Ljubim 1
Napisano
pred 14 minutami je Gelipter napisal:

Evo..nekaj novega za Mazdo CX30 😁😄

20220625_113825.jpg

20220625_113815.jpg

A zdj kej bolš vleče? :jupiii: (Za avto sprašujem)

  • Všeč 1
  • Haha 3

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Precej debate je v smislu avtomobilisti proti motoristom. Obstaja Priporočilo za avtomobiliste, ki bi ga vsi vozniki morali imeti ves čas nalepljenega v vozilu in ga prebrati pred vsako vožnjo. Ker smo skupina dinamičnih, odgovornih ljudi in so vaše škatle na štirih kolesih ovire na cesti, je treba določiti osnovna pravila na cesti za boljše razumevanje med motoristi in avtomobilisti: Prvič: Cesta je za motoriste. Avtomobilisti si jo lahko izposodijo v zimskem času in v zelo slabih vremenskih razmerah - takoj, ko se vreme izboljša, pripada cesta motoristom. To izhaja iz preprostega in razumljivega vidika: - To je motoristična sezona. Zato izraz "sezona" - Za motoriste je cesta namenjena svojemu prvotnemu namenu: da se peljejo. Avtomobilisti želijo priti le od A do B. Kdor vozi izključno avto, mora pred vožnjo vsaj enkrat prebrati in vsaj desetkrat ponoviti: "Na cesti sem ovira." Te vrstice so zato tudi namenjene avtomobilistom. Drugič: Motorist nikoli ne vozi prehitro, ampak vedno hitrost prilagodi prometni situaciji. Ko se nenadoma pojavi motorist, je to samo zaradi preprostega dejstva, ker ste počasna ovira, zato ne zavirajte nenadoma in ne delajte nenadnih sunkovitih premikov z vozilom. Vozite skrajno desno in poslušajte svojo priljubljeno radijsko postajo, si zraven prepevajte, samo ne bodite nam na poti, z vašimi 120 km/h... Tretjič: Če se vam motorist pripelje nasproti po vašem voznem pasu, ni bil lahkomiseln - iskal je idealno linijo. Bodite pripravljeni in poskusite tudi vi predvideti idealno linijo iz nasprotne smeri in ne vozite po njej. Naredite prostor. Če se zgodi nesreča, je v bistvu kriv avtomobilist. To je motoristična sezona - še enkrat, da se spomnite... Četrtič: Če želite, da se vaša hči vozi z nami, morate poskrbeti za ustrezno prehrano. Na zadnji sedež ne spada vse. Ne sme imeti več kakor 1,80 m in ne več kot 50 kg, mora pa imeti čvrste prsi, ki se jih čuti skozi kombinezon ob zaviranju. Če vaša hči ne izpolnjujejo teh zahtev, ste sami krivi, da nima dostopa do raja. Kljub temu ji morate po 18. letu plačati vozniški izpit za avto in za motorno kolo. Petič: Kdor v zastoju stoji na sredini vozišča, ovira napredovanje reševalnih vozil in motoristov. Kdor odpira vrata ali vozi cikcak, pravi glasno: "Imam malega." Pomislite na to izjavo in se držite desno – izpraznite sredino. Zastoj je tekoč promet s hitrostjo, ki je manjša od 120 km/h. Šestič: Zavorna pot! Če se motorist zravna, je to, kot če vi z vso silo stopite na pedal zavore svoje škatle. Če zagledate zavorne luči motorista, morate vi že stati! Sedmič: Če slučajno vidite našega tovariša na cesti zraven gorečega stroja, potem obvestite 112, označite mesto nesreče in poglejte, ali je stroj možno rešiti, ne da bi ga bolj poškodovali. Če imate pa neustavljivo željo, da bi tovarišu pomagali, NIKOLI ne snemajte čelade. Osmič: Če morate ustaviti pred rdečo lučjo, se držite desno, tako, da lahko tudi motorist pride v prvo vrsto. Iz vljudnosti, saj, ko boste vi prestavili v 2. prestavo, motorista ne bo več videti in zato ni razloga, da stojite sami v prvi vrsti. Devetič: Srečanje motoristov je vedno v slikovitih in čudovitih krajih. Tam lahko vedno pričakujete zelo hitre motorje iz vseh smeri. Če vas to moti, ostanite na lep in sončen dan preprosto  doma. Če tega ne želite, ampak želite vseeno priti od A do B, uporabite avtocesto. Že ime pove, da je ta za avtomobile. Ostanite tam. Vozite kamorkoli želite, vendar ostanite na avtocesti.  Ampak tudi tam vozite kolikor morete desno - vedno računajte na motorje s hitrostjo blizu 300 km/h - ne dirkamo, samo čim prej želimo videti čudovite kraje zraven avtocest. Dragi avtomobilisti, poskusite se držati zgoraj navedenih pravil oziroma prijateljskih predlogov, pa nam bo vsem lepše.
    • Imaš pa dopusta 40dni menda😁
    • Ena izmed mnogih na dopustu.. 🤗😊😉
    • Ne , ker polovica šoferjev že tako pije😁
    • V javnem prometu to nebi šlo.... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.