Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)

Ni poanta v šparanju pri njemu.

Njemu so generalni všeč.

 

Ni saj tudi jaz ne kupim bencinca zaradi šparanja. 😆

 

Pogovarjal sem se in izguba ni takšna kot si navedel. Imel je srečo, ker ga je ugodno osbil in ob prodaji so bile cene visoke.

Popravljeno od godlike
Napisano

Distributer bo pa Thule

FB_IMG_1734343704742.jpg

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Kaj vse se ne spomnejo v ihti, da bi zmanjšali manko današnjih baterij ... Dokler ne bo konkretnega preboja pri baterijah (ali celo kakšni drugačni tehnologiji) je škoda truda.

Napisano

Em, torej...

 

Ja, vem, sm kmet an s hribu doma...

 

Če EV priklopiš na 22kW polnilec, ga polniš dve uri.

Dve taki sončni celici imata, od oka, 220W. A dodata toliko, kolikor je izgub zaradi večjega zračnega upora? Ker za napolnit baterijo bi trajali kakšne tri mesece...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

  • 2 tedna kasneje...
  • 2 tedna kasneje...
Napisano

Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano (urejeno)
pred 6 urami je mazdaman napisal:

Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw.

Mislim, da ne bo kandidata tu na forumu, ki bi to čudo kupil. 

Popravljeno od Alex
  • Všeč 1
  • Haha 1

 

 

Napisano (urejeno)
Pred eno uro je mazdaman napisal:

Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw.

Veste kaj je 200 kW??? Doma imamo hišni priključek na elektro omrežje z 3 x 20 A varovalkami (pancarkami), to pomeni max. 14 kW moči. V praksi je moč pol nižja (gledano 15 minutni interval). Torej Mazda 6e pri polnjenju vleče moč za približno 30 enostanovanjskih hiš. Še 10 let nazaj se mi je zdelo to nemogoče. 

 

In ne predstavljam si (z vidika zmožnosti obstoječega omrežja), da bi ljudje take polnilnice imeli doma. Da ti dajo soglasje za polnilnico 200kW - soglasje za priključitev 30 hiš.

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 15 minutami je Janez007 napisal:

Veste kaj je 200 kW??? Doma imamo hišni priključek na elektro omrežje z 3 x 20 A varovalkami (pancarkami), to pomeni max. 14 kW moči. V praksi je moč pol nižja (gledano 15 minutni interval). Torej Mazda 6e pri polnjenju vleče moč za približno 30 enostanovanjskih hiš. Še 10 let nazaj se mi je zdelo to nemogoče. 

 

In ne predstavljam si (z vidika zmožnosti obstoječega omrežja), da bi ljudje take polnilnice imeli doma. Da ti dajo soglasje za polnilnico 200kW - soglasje za priključitev 30 hiš.

 

 

Podatek je za hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC) na javnih hitrih in ultrahitrih polnilnicah... Pri izmenicnem toku (AC), ki je namenjen polnjenu doma je kolikor vem 11 kW, ce imas domaco trofazno polnilnico ... 

 

 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Hitro polnjenje je pomembno ko si na daljši poti in uporabljaš hitro polnilno infrastrukturo.

Za doma je pa 11 kW čisto dovolj za dnevne potrebe večine. 

 

Kateri nima možnosti polniti doma ali v službi dnevno nima smisla da ima el. Avto.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano (urejeno)

Pred leti je za Li-ion baterije veljalo, bolj ko jih počasneje polniš, počasneje se krajša njihova življenjska doba. Prof. Vidmar z elektro fakultete je 6 let nazaj na predavanju o električnem avtu (spodaj, je pa zvočno slab posnetek) rekel v smislu, da svoje baterije (ki jo plača sam) ne misli polnit na hitrih polnilnicah.

 

Mazda 6e: 200 kW se polni pri napetosti 800 V ... P=U x I => I= 200.000 W/ 800 V = 250 A ... 250 A ... NORO. A je več sploh še možno?

 

Naša 6-ka G194 lahko z enim tankom prevozi 700 km, natankam jo v manj kot 2 minutah.

Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. 

 

A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa.

 

Copilot:

Nova Mazda 6e se lahko polni z močjo 200 kW pri napetosti 800 V.  To omogoča hitrejše polnjenje in krajše čase polnjenja, kar je zelo priročno za uporabnike električnih vozil.

 

Nova Mazda 6e je opremljena z baterijo kapacitete 68,8 kWh, kar omogoča doseg do 479 km. Obstaja tudi različica Mazda 6e Long Range z baterijo kapacitete 80 kWh, ki omogoča doseg do 552 km.

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 19 minutami je Janez007 napisal:

natankam jo v manj kot 2 minutah.

 

Tole je nakladanje... V manj kot dveh minutah ti niti gorivo ne napolni praznega rezervoarja :P ... Kje je pa čas, da zaviješ na črpalko, izstopiš iz avta, odpreš pokrovček za točenje goriva, si natakneš plastične rokavice ... in na koncu še plačilo (na Petrolu lahko sicer z pomočjo aplikcije "Na poti"... ampak tukaj itak vsi pišete, da ne tankate na Petrolu :D :P  ... 

 

EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov :P ... 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano (urejeno)
pred 32 minutami je Jest napisal:

 

Tole je nakladanje... V manj kot dveh minutah ti niti gorivo ne napolni praznega rezervoarja :P ... Kje je pa čas, da zaviješ na črpalko, izstopiš iz avta, odpreš pokrovček za točenje goriva, si natakneš plastične rokavice ... in na koncu še plačilo (na Petrolu lahko sicer z pomočjo aplikcije "Na poti"... ampak tukaj itak vsi pišete, da ne tankate na Petrolu :D :P  ... 

 

EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov :P ... 

 

Tisto moje "nakladanje" se je nanašalo zgolj na čas polnjenja. Ne pa šetanja po prostorih bencinske črpalke, WC, kavice, ... :) In zanimivo, sam tankam le še na Petrolu (odkar je OMV prevzel madžarski MOL, predvsem pa zaradi E5 v primerjavi z E10).

 

Copilot:

Hitrost točenja bencina na črpalki je odvisna od zmogljivosti točilnega agregata. Običajno lahko na standardni bencinski črpalki natočimo približno 30 do 40 litrov bencina na minuto. To pomeni, da lahko v eni minuti napolnimo rezervoar povprečnega avtomobila do polovice ali več, odvisno od velikosti rezervoarja.

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 50 minutami je Janez007 napisal:

 

A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa.

 

Cca.20k eur😉🤔

  • Všeč 1
  • Haha 2
Napisano (urejeno)
Pred eno uro je sportman333 napisal:

Cca.20k eur😉🤔

 

Veš kaj vse lahko narediš v 160 urah (razlike)? Če računaš, da te lahko osreči že 5 minut akcije. To je dodatnega časa za 2.000 akcij. 😆

Popravljeno od Janez007
Napisano

Se prave, 20 minut, ki si jih porabil za pisanje romanov na forumu, bi lahko že en električni avto nafilal :)

 

 

Napisano
pred 2 urama je g.Wankel napisal:

Se prave, 20 minut, ki si jih porabil za pisanje romanov na forumu, bi lahko že en električni avto nafilal :)

Ali pa štiri akcije. Janez, spravi se s foruma in v akcijo. 

 

 

Napisano
pred 5 urami je Janez007 napisal:

Nova Mazda 6e je opremljena z baterijo kapacitete 68,8 kWh, kar omogoča doseg do 479 km. Obstaja tudi različica Mazda 6e Long Range z baterijo kapacitete 80 kWh, ki omogoča doseg do 552 km.

 

Čist preveč idealen teoretičen podatek. To je glih tako kot bi rekel, da moja dizelca kuri 4,2 l/100km. Je možno, ni pa življensko.

 

Domet preračunan na celo baterijo je tudi manipulacija prve vrste, saj vsi vemo, da nihče ne bo šel do konca izkoristit baterijo pol pa avtovleko klicat. Za mirne živce in proti range anxiety je mini minimum 10% baterije, ko greš na polnilnico. Realna poraba te velikosti avta je blizu 20kWh/100km, tako da nekje 300 mogoče maks 350km je dometa z malo baterijo z veliko pa 350-400 v predpostavki, da si na 100% napolnjenosti.

 

pred 5 urami je Janez007 napisal:

Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. 

 

Ne bi jo, ker velika baterija je NMC in se bo polnila maksimalno od 10-80% s 95kW a v povprečju raje blizu 80kW (od 80% do 100% se ne splača  polnit na hitrih polnilnicah, ker moč polnjenja drastično pade in je to časovno čisto potrata časa). Ker je to le 70% uporabnosti baterije to pomeni, da polniš 56kWH z 80kW v 42minutah. S temi 56kWh pa se da nares realne le kakih 300km.

 

pred 5 urami je Janez007 napisal:

A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa.

 

Pred časom sem ravno to štopal na Petrolu z aplikacijo in realno od trenutka, ko ustavim in ko speljem natankan avto je nekje 4minute, tko da OK tam bo torej 20ur. A pri EV-ju jih je pa z zgornjimi podatki 466 ur če seveda vse polniš samo na polnilnicah, kar bi bilo milo rečeno noro, da nekdo kupi EV-ja za tankat samo na hitrih polnilnicah.

 

Z manjšo baterijo pa je 22min za dopolnit 48kWh iz 10% na 80%, ker je LFP in se bo polnila v povprečju s 150kW v tem območju polnjenja. A ker se da z njo naredit samo cca 240km je na koncu vseeno preračunano nekje "le" 305 izgubljenih ur na polnilnicah.

33112_1.png

Napisano
pred 5 urami je Jest napisal:

EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov :P ... 

Dejansko je to edini smotrni način uporabe EV-ja. Tako cenovno kot časovno. Vse ostalo pa le in samo občasno parkrat letno.

 

Ker, ko enkrat doživiš tole .... nisi več EV fanboy

 

 

33112_1.png

Napisano
dne 11. 1. 2025 ob 13:11 je Janez007 napisal:

Mazda 6e: 200 kW se polni pri napetosti 800 V ... P=U x I => I= 200.000 W/ 800 V = 250 A ... 250 A ... NORO. A je več sploh še možno?

 

Naša 6-ka G194 lahko z enim tankom prevozi 700 km, natankam jo v manj kot 2 minutah.

Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. 

 

A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa.

 

 

Resno vprašanje: poleg počasnejšega polnjenja in krajšega dosega je, predvsem če polniš na "super hitrih" polnilnicah (50kW in navzgor), cena taka, da je tudi bencinar (kaj šele dizel) cenejši za prevozit 100km.

V čem je potem smisel?

 

Pa imam sam hibrida, ampak ga polnim doma na 220V/2+kW, pa me stane pri povpr. porabi 30kWh/100km ~4,5€. Že, če bi šel v mesto na "poceni" počasne polnilnice (CX-60 itak ne dovoljuje polnjenje z več kot 7,5kW moči), se ta strošek več kot podvoji, na superchargerih pa je verjetno x4, ×5 ali več...

Napisano

Kdor se z EV veliko vozi po AC pač kupi mesečno naročnino na Tesla ali Ionity DC polnilnice (strošek 10-12€/mesec) in potem pretaka elektriko po 0,39-0,45€/kWh po super duper hitrostih. To je vsa umetnost.

 

Za kaj sproti dofilat na sestanku, kosilu, nakupovanju ipd. so pa tudi AC polnilnice čisto v redu. Pa še nekoliko cenejše.

 

Sicer pa EV se najbolj splača tistim, ki ga lahko polnijo doma. Tudi brez sončne elektrarne. Že n-krat povedano in napisano.

 

Da bi se pa obremenjeval s ceno DC polnjenja na avtocesti za tiste dvakrat kot povprečen Slovenec prevozi razdaljo, daljšo od 500 km, pa nima smisla. Itak toliko čez leto prihraniš, da ni par malce dražjih polnjenj omembe vrednih. Mene tudi ko grem v Nemčijo pride strošek pogonskega goriva z EV ceneje kot z ICE.

Napisano (urejeno)

Če je cena 0,39-0,45€/kWh to pomeni najmanj 10€ na 100 km, če je je poraba 25 kWh/100 km. Torej če prav razumem, plačaš naročnino, čakaš na polnilnici, na koncu te stane pa enako kot bencin?

 

Tudi če polniš doma ni neke računice, sploh sedaj ko so še omrežnino dvignili za večje odjemalce. Za 25 kWh plačaš okoli 5EUR, za 7l goriva pa 10EUR, torej si v plusu 5 EUR na vsake 100 prevoženih km. Če letno narediš 20.000 km to pomeni, da si vsako leto prišparaš 1000EUR.

 

Znesek ni zanemarljiv, problem je ker si v osnovi vozilo toliko preplačal napram ICE, da rabiš 7 let da to razliko dobiš notri, potem pa je počasi potrebno razmišljati o novi bateriji...pa smo spet v minusu.

 

Sklep:

Če kdo trenutno kupi EV z mislijo, da bo prišparal se je zmotil.

 

 

Popravljeno od ignacij
  • Všeč 5
  • Hvala 1

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Kaj pa če je na izmenično.    Jaz bi rekel da je nekje slaba masa.
    • Vse je v debelini podkožne tolšče.
    • Jaz imam celo leto 24°C v hiši. Plus minus 1°C. Pozimi me pri manj zebe, več je prevroče. Poleti je pa ravno prav, ko je zunaj kakšnih 30°C. Pa še vlago zbijem poleti, ki je glavni problem.   Zdaj že kar malo čakam na kamin, to je super. Ko je zunaj mrzlo pa ogenj gori.
    • A je to resno vprašanje?   Prvo nedvoumno zaprosilo konec februarja 2022, uradno pa mislim, da septembra istega leta. Pred tem pa je Ukrajina še v začetku tega tisočletja, ko je prvič jasno izrazila interes za vključitev, čeprav bi s tem povozila obljubo o evtralnosti, ki jo je v začetku 90-ih dala zako zahodu kot RF.    Tam nekje med 2008 in 2010 je uradno dobila tudi zagotovilo NATA, da bo postala polnopravna članica.  Po tem so Ukrajinci izvolili Janukoviča, ki je bil manj zahodno usmerjen in je držal Ukrajino kot nevtralno državo, do leta 2014, ko bi moral nadaljevati z oblastjo in nevtralno držo Ukrajine pa zahodu to ni bilo všeč in je skupaj z opozicijo izvedel državni udar ter nasilno menjavo oblasti.   Kar je povzročilo, da so v parlament in v koalicijo prišle neonacistične skupine ali stranke, kot je Azovski bataljon in Desni sektor. Pred letom 2022 jih je zahod obravnaval kot skrajnodesničarski teroristični organizaciji, po februarju 2022 pa jih zahod čez noče prekvalificira v desne demokrate. Če ne verjameš pejt preverit kaj so o njih pisali pred letom 2022 recimo Guardian, New York Times, BBC, pa tudi pri nas Delo, Mladina, Dnevnik. Upam, da so članki še vedno dostopni.  Lahko pa si tudi pogledate izjave teh neonacijev, kaj bodo delali z Rusko manjšino in tudi prvi zakoni o prepovedi uporabe ruščine in drugih pravic manjšin je povzročilo posledično zasedbo Krim, kot zaščitni ukrep in tudi kot varovanje večinskega ruskega prebivalstva    Krim itak vemo da je za časa SZ bil del Rusije do leta 1954, ko ga je Hruščov in takratno vodstvo vzelo Rusiji in dodelilo Ukrajinski socialistični republiki kot del praznovanja 300 letnice osvoboditve Ukrajine izpod Poljske nadvlade. Ja takrat je bilo vseeno, čigavo je kej kot je bilo recimo pri nas vseeno za časa juge a meja med Slovenijo poteka na reki Dragonji ali na reki Mirni.   V glavnem, po tem puču se je začela državljanska vojna med Rusko manjšino in Ukrajinsko državo. Nova prozahodna usmeritev oblasti je z zakonom odpravila nevtralnost in spet obudila željo po članstvu v NATU. Nekje v letu 2017 ali 2018 je parlament članstvo v NATU zastavil kot glavni cilj Ukrajinske zunaje politike. Katerega je z vsemi štirimi podpiral tako NATO sam, kot predvsem ZDA. Stoltenbergove izjave kako se nima ukrajina kej pogovarjat s sosedi a bo čalnica al ne pa so ratale tud dodatni kamenčki v mozaiku.    Kaj bi pomenila Ukrajina v NATU z raketami na pragu Rusije je bil tudi en izmed glavnih povodov, za Ruski napada februarja 2022.   Verjetno vam je vsem znano, da se NATU ne more priključiti država, ki je v vojni oziroma nima urejenih odnosov s sosedi. To je namreč en od glavnih kriterijev članstva. Pri ostalih kriterijih se da zamižat pa gredo skozi kot recimo pri tem, da mora bit demokratična država, pa tržno gospodarstvo, pa nadzor civilne sfere nad oboroženimi silami. Če zamižijo na obe oči in ker smatra zahod Rusijo kot manjvredno državo, Ruse pa kot podljudi bi šlo skozi tudi kot pogoj o varovanju človekovih pravic.   Dejansko je torej Rusija bila skoraj prisiljena v intervencijo, ker samo po enem členu pristopnih pogojev bi lahko ustavila Ukrajino pred vstopom v NATO in namestitvijo jedrskega orožja na mejo z Rusijo. Ja verjamem, da se bost nekateri smejali tej izjavi, ampak zadeva ni smešna.   Ne glejte zadeve samo s strani zahoda, ampak glejte zadevo s strani zgodovine, geopolitičnih želja in zahtev. Vpliv, ohranjanja dolarja kot rezervne valute, nadzor nad energenti, ohranjanje NATA kot organizacije, tako da slikajo Rusijo vedno kot nasprotnika in nikoli partnerja pa čeprav je RF na začetku Putinovega vladanja bila pripravljena stopiti v skupno zavezništvo NATA pa so jo odslovili, ker bi NATO izgubil edini smisel obstoja in to je konstanten strah pred Rusijo, kar vidim tudi v izjavah nekaterih tu na forumu.   Drugače pa ja, zahod je v zgodovini vedno hotel razkosati Rusijo še iz časov carske Rusije in kar nekaj vojn in konfliktov in ekpedicijski vdorov je bilo, da bi razkosali ali vsaj razdelili Rusijo. Ja tud ob padcu carske Rusije in oktobrsko revolucijo so poskušali pomagati belim silam proti boljševikom v državljanski vojni ter tako poskušali povzročiti razpad Rusije. Zanimivo branje o tem na tej diplomski nalogi http://dk.fdv.uni-lj.si/diplomska/pdfs/kocar-gal.pdf   In to se vleče praktično do danes pa je medtem Rusija pomagala zaveznikom in ustavila nacistično nemčijo, pa kasneje se je ukinil varšavski pakt in t.i vzhodni blok, pa je razpadla tud Sovjetska Zveza, zahod pa še vedno išče v Rusiji nasprotnika. To pač drži NATO pri življenju pa bi le ta moral ukinit natančno takrat, ko je razpadel Varšavski pakt.   V glavnem še 1x... zgodovina se ni začela februarja 2022, kot se zmotno misli.
    • Jaz imam poleti najraje 21-22°...odvisno,ali kaj delaš,kuhaš,ali polezavaš pred TV...zna biti razlika... Pozimi pa imamo zmeraj na cca.22°. je pa res,da sem tudi pozimi zelo pogosto z kratko majico in nič čez.   Moram pa omeniti taščo...pri starejših je drugače,ker imajo večinoma slabšo cirkulacijo krvi...imajo večinoma raje topleje...tašča ima poleti pogosto na 23-25°...večinoma na 25°...pozimi pa na 23°. Npr. "prijatelj od tašče"k je čist "suhcan in droben",in ima 83 let,ima najraje,da je klima ugasnjena oz. mu je 25° lih komaj za zdržati...pa ima tašča tudi Mitsubishijevo MSZ-LN,ki obrača tok zraka pri hlajenju stran od vira toplote-človeka...pomeni,da nikoli ne piha direkt v ljudi.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.