Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

dne 1. 11. 2023 ob 23:42 je dvorjan napisal:

Full relevantno, res. ROTFL

 

Koliko ljudi gre na 1.500 km pot? In kako pogosto?

Še na tem avtomobilističnem forumu se komaj najde kak junak, kaj šele med "civilisti".

 

In kako je to relevantno za nas? Primerjati razmere na otoku z našimi? Ni enako. Ne glede polnjenja, niti cen.

Pa primerjati 15 let starega dizla in dve leti star EV?

 

Plus to, da mojster lepo sam pove, da za po mestu in ko 90 % polniš EV doma, je to to - je EV prava izbira. Torej, katero sporočilo si želel, da slišimo? 😃

 

Zdaj pa jaz tebe ne razumem več, mogoče zato ker si čist preveč EV vernik in niti nočeš razumet kaj so hoteli povedati s tem primerjalnim testom. Gre za to s čim se že danes ukvarjajo lastniki EV vozil in da se zadeva ne bo izboljšala temveč poslabšala v nekaj letih. Zakaj, število polnilnic, tudi če jih povečajo ne naredi absolutno nič, če se ne bo povečala proizvodnja elektrike. Kar pa ni tako enostavno, kot recimo v Simcity-u k z eno potezo postaviš novo elektrarno.

 

Če smo fair in če nismo "bias" je denes edina prava rešitev priključni hibrid z baterijo velikosti dometa cca 100km. To zadošča za vse mestne dnevne potrebe velike večine voznikov a istočasno se ti nikoli ne more zgoditi tole kot v tem testu, da za 1400km porabiš 9 ur več časa kot z nekim zjahanim 14 let starim dizlom. Groza a ne, da je nek zjahan 14 let star dizel bistveno boljši na takih roadtripih.

 

V glavnem EV norija je za moje pojme prekmalu in edina rešitev je da ne bo preveč ljudi nasedlo, ker če bodo smo v redukcijah in to vsi. Ne samo EV lastniki ampak celotna družba. Mater žarnice smo menjavali da zmanjšamo potrošnjo, zdaj nam pa ni problem 20kWh ur za 100km vožnje. Ne zavedamo se da to je velika težava samo je nočejo izpostavljat.

  • Všeč 3
  • Ljubim 3

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To je za to,ker so ljudje pokvarjeni,in jim je bolj zase,kot pa za druge.

Kot npr. nekdo k na veliko razglaša kako je ta in ta delnica super in oh in sploh...,in po tem tudi kupi to delnico,za katero po tem izve,da bo padla...bo še vedno priporočal isto delnico,da bi še kdo drug v drek stopil,samo za to,da se bo on pri sebi z svojo odločitvijo bolje počutil.

 

Sodelavec k je imel Leafa še zmeraj prbija "tesla,tesla...",vozi se pa z ICE-Formentorjem...mož od ženine sestrične k je imel prvo generacijo Golfa-EV...prodal,sedaj pa vozi prastarega Hyundaya Acenta...pravi,da je sedaj trg EVjev v preobratu,in da "čaka"...,a po moje nima cvenka😂

 

In oba seveda še kar naprej pribijata....stara pesem.

 

Redki so taki,ki ti odkrito in dobronamerno svetujejo...npr. en moj sodelavec,ko sem ga povprašal o nakupu ene zelo drage cirkularke (DeWalt DWE7491😍 takrat za 910€😬🥺)...in mi je odkrito svetoval...rekel,da ima eno Einhell-ovo za 130€,"drek od dreka",k se od vibracij sama "spušča",neprecizna itd,itd...in je brez nevoščljivosti rekel-"daj denar,ne bo ti žal"....in nikoli mi ni bilo žal.

 

To,da nekdo kaj boljšega drugemu privošči-tega ne boš našel-to je zelo redko!!!...prej boš našel,da ti kdo želi slabo,samo,da sebe opraviči.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Prejle se mi je malo mudilo in sem hotel napisat še en tak lep primer iz preteklosti, ki lepo orisuje kaj se dogaja zdajle - pri nas še ne tako silovito v državah, kjer pa hitijo z elektrifikacijo pa je to že en glavnih problemov in je tudi omenjen v tem videu.

 

Konec 90-ih let, ko je bil za marsikoga internet še skoraj ZF, če pa že so pa kraljevali analogni modemi, sem se priklopil na širokopasovno kabelsko povezavo od podjetja Sistel, ki je obljubljala 2Mb/s. Vse priklope in dokumente ter dovoljenja sem financiral sam in na začetku je bilo to dobesedno noro v primerjavi s takrat najbolj popularnimi analognimi modemi 33Kb/s oziroma 56Kb/s.

 

A veselje ni trajalo dolgo saj dokler sem bil en izmed prvih uporabnikov na kablu je bilo odlično a potem pa so prihajali novi in novi uporabniki in vsi smo si sharali tiste 2Mb/s in, ko je bilo 1x okoli 1000 uporabnikov je blo to spet na situaciji analognih modemov. Ta kalvarija, ko si 1x imel vso hitrost potem pa si padel nazaj v kameno dobo interneta je trajal pol leta in prošenj, predlogov, groženj smo le nekako uporabniki dosegli, da je Sistel povečal najeti vod na 12Mb/s. Ampak takoj so šli v intenzivno trženje in spet navlekli toliko novih userjev, da je tudi to postalo premalo. V glavnem ta pingpong smo se šli kar nekaj let dokler ni Telemach nekoč kupil Sistel in prvič zagotovil, da 2Mb/s pomeni da imaš 2Mb/s.

 

Zakaj to pišem? Vse to danes z EV-ji me spominja na ta nesrečni Sistel, ki je svojim prvim uporabnikom omogočil res dobro izkušnjo a bolj, ko je število uporabnikov naraščalo bolj je izkušnja slabela. To se danes dogaja uporabnikom EV-jev, ko morajo že marsikje polniti na javnih polnilnicah le ponoči, ker so čez dan zaradi pomanjkanje elektrike izključene. Ali pa da prihajajo na zasedene, nedelujoče polnilnice in več kot je uporabnikov težava ratuje večja.

 

Zato tudi razmišljanje o priključnih hibridih kot edino pravo rešitvijo za ta čas, ker dokler se najeti vod... ehmmm elektroomrežje ne bo ojačalo bo življenje z EV-jem kmalu postalo bolj nočna mora kot ne.

  • Všeč 1
  • Ljubim 3

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jest bi pa sedaj lahje menjal za EV… Se je tako,fajn vozit na elektriko… in ima CX-60 kar malo premajhno baterijo… Ce bi vsaj ene 100 km lahko,naredil z enim polnjenjem… Sicer se tudi na bencin fajn pelje… sploh s pomocjo baterije ima se vedno boljse pospeske kot prej prakticno enak motor v CX-5 … 

 

Ce bi se Tesla prej pocenile, bi bila verjetno resen kandidat… sedaj se mi pa enostavno ne ljubi se ukvarjat z menjavo… pa se ni mi tako grozno vsec… Ce ze, potem bi bila Model Y Long range… Vsec mi je malo bolj Model S, samo je preveilka “krava” in bi imel tezavo so spravit v garazo… 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To, da lepite sem teste, kako dizel prej prevozi 1500 km pot je za 99,9999% ljudi irelevantno - ker nikoli ne gredo na takšno pot.

Povprečno vozilo v Sloveniji naredi cca. 30 km dnevno. Torej tudi poraba elektrike ni noben bav-bav.

Raje s prsti kažite na tiste, ki imajo toplotne črpalke za ogrevanje domov - tam pa gredo megavati letno ...

 

Saj pravim, zelo zabavno bo brati te prispevke čez deset let, ko vas bo vsaj tretjina vozila EV-je.

 

Vsi, ki imate hiše ali pa vsaj parkirno mesto z možnostjo elektrike, bi lahko že danes zelo enostavno shajali z EV. To, da se boste morali na 500 km poti do morja enkrat ustaviti za eno uro, vas pa tudi ne bo konec. Mislim, saj ste ta vikend eno uro stali v prometu, če ste bili na morju ali pa šli na Štajersko iz zahodnega ali osrednjega dela Slovenije.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Glih zaradi omenjenih dnevnih potreb vidim bolj smisel v PHEV, ki zadosti te potrebe, pa tudi na poti na morje se ne rabiš ustavljati. Je pa res, da imaš v tem primeru vozilo z dvema razlicnima komponetima za vzdrževati, kar pa verjetno tudi ni optimalno.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Brez zamere. 

Pokaži mi 4 člansko družino z minimalno plačo in električnim avtom...brez strehe nad glavo. 

Jaz si ga NE MOREM privoščit, pa mam svojo hišo, z ženo zasluživa manj, kot je povprečna slovenska plača, hčera je študent, ki redno izpite dela, sin ima pa službo in še živi doma. Vsi trije avti, ki jih imam, niso vredni pol novega električnega. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je ignacij napisal:

Je pa res, da imaš v tem primeru vozilo z dvema razlicnima komponetima za vzdrževati, kar pa verjetno tudi ni optimalno.


V bistvu vzdrzevanja ni nic kaj dosti vec, kot ce ni PHEV… Zavore, podvozje, … moras vzdrzevati v vsakem primeru… ostalo pri EV pa v bistvu ne potrebuje vzdrzevanja… 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je dvorjan napisal:

Saj pravim, zelo zabavno bo brati te prispevke čez deset let, ko vas bo vsaj tretjina vozila EV-je.

 

Saj pravim, zelo zabavno bo brati te prispevke čez ene dvajset let, ko vas bo vsaj tretjina vozila EV-jev ne bo imela kje polnit.

 

  • Všeč 4
  • Haha 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 27 minutami je Shrek napisal:

Brez zamere. 

Pokaži mi 4 člansko družino z minimalno plačo in električnim avtom...brez strehe nad glavo. 

Jaz si ga NE MOREM privoščit, pa mam svojo hišo, z ženo zasluživa manj, kot je povprečna slovenska plača, hčera je študent, ki redno izpite dela, sin ima pa službo in še živi doma. Vsi trije avti, ki jih imam, niso vredni pol novega električnega. 

 

Sej to so že razložili - taki bodo žal na javnem prevozu. Za to, da boš lahko imel sploh avto boš moral biti relativno dobro situiran verjetno nekje vsaj srednji razred pa še to si boš lahko privoščil bolj osnovo. Agenda je spravit ljudi s cest in jih zapret v 15 minutna mesta.

  • Všeč 3
  • Jezen 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 20 urami je skritikrt napisal:

Vidim da si zelo zagret za njiju.

Kaj si jezen ali ju zagovarjaš?

 

 

pred 12 urami je skritikrt napisal:

Da ne bo kdo rekel,da ne maram električna vozila...jih vsak šiht vozim😂🤣 

IMG_20231104_220911.jpg

Je ogromna razlika. 

Vlak je počasnejši, a se ne more izprazniti nepričakovano ;)

Ni čudno da Zastava Yugo dobiva na ceni...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 minutami je DonFelipe napisal:

... a se ne more izprazniti nepričakovano ;)

 

Kako se pa EV izprazni nepricakovano? Elektrika kje pusca? :D :P Enako kot se lahko izprazni avto na tekoce gorivo, se lahko izprazni EV... seveda ce je sofer nekdo, ki je slampast :P ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 minutama je DonFelipe napisal:

Vidim da si zelo zagret za njiju.

Kaj si jezen ali ju zagovarjaš?

Je razlika,če sovražiš vse in vsakogar (tudi če si mnenja da upravičeno),ali pa če ne...tukaj sta med njima "vesolja".

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 minutami je DonFelipe napisal:

.Vlak je počasnejši

🧐...ne bo držalo...serija 541...samo mašina (strojevodje lokomotive tako imenujemo -"mašina"😁)

Pospešek 12 sekund.....0-200km/h

 

Pred leeeti sem enkrat preizkusil ko sem eno "strojno" (tako se reče ko pelješ samo lokomotivo brez vagonov) peljal iz Lj v Divačo.

Mimo postajališča Tivoli,k se proga zravna v dolgo ravnino...lih fajn za tak preizkus,k je Ljubljansko vozlišče napajano z treh napajalnih postaj (Brezovica,Vižmarje in Zalog)....tokovno omejitev dvigneš,tempomat izključiš,in "pok" ročico do konca.

Butelj,si nisem naštimal stola bolj naprej😂...tako potegne,da te prilima na stol,in nisem več segnil do ročke,da bi jo potegnil nazaj...

 

Pa je na našem omrežju (enosmerna-nazivno 3kV...večinoma okoli 3,5-4,5kV) pospešek samo 14 sekund....na 25kV/50Hz pa je res 12 sekund

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 urami je dvorjan napisal:

To, da lepite sem teste, kako dizel prej prevozi 1500 km pot je za 99,9999% ljudi irelevantno - ker nikoli ne gredo na takšno pot.

Povprečno vozilo v Sloveniji naredi cca. 30 km dnevno. Torej tudi poraba elektrike ni noben bav-bav.

Raje s prsti kažite na tiste, ki imajo toplotne črpalke za ogrevanje domov - tam pa gredo megavati letno ...

 

Saj pravim, zelo zabavno bo brati te prispevke čez deset let, ko vas bo vsaj tretjina vozila EV-je.

 

Vsi, ki imate hiše ali pa vsaj parkirno mesto z možnostjo elektrike, bi lahko že danes zelo enostavno shajali z EV. To, da se boste morali na 500 km poti do morja enkrat ustaviti za eno uro, vas pa tudi ne bo konec. Mislim, saj ste ta vikend eno uro stali v prometu, če ste bili na morju ali pa šli na Štajersko iz zahodnega ali osrednjega dela Slovenije.

Kaj pa čakanje v koloni z EV?

 

Zjutraj tistih 15 minut pri -5 na šmarje sap, pa klima na 22

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja, ne bo konec sveta. Sploh če ima EV toplotno črpalko. Plus je to, da ga lahko na 22C (ali karkoli želiš) ogreješ že doma, ko je še na polnilnici in se s toplim avtom odpelješ. Tega pa naši ICE žal ne znajo ...

 

Pa tudi če ga imaš zunaj na parkingu lahko ogrevanje kabine sprožiš preko mobilne aplikacije in te pozimi pričaka odtajan avto, medtem ko vsi ostali praskajo šipe, kolnejo zaledenele kljuke ipd.

 

Hej, elektrika je tudi udobje ...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 6 minutami je dvorjan napisal:

Ja, ne bo konec sveta. Sploh če ima EV toplotno črpalko. Plus je to, da ga lahko na 22C (ali karkoli želiš) ogreješ že doma, ko je še na polnilnici in se s toplim avtom odpelješ. Tega pa naši ICE žal ne znajo ...

 

Pa tudi če ga imaš zunaj na parkingu lahko ogrevanje kabine sprožiš preko mobilne aplikacije in te pozimi pričaka odtajan avto, medtem ko vsi ostali praskajo šipe, kolnejo zaledenele kljuke ipd.

 

Hej, elektrika je tudi udobje ...

Temu smo že pred 20leti v ICE rekli webasto 😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 7 minutami je scania napisal:

Temu smo že pred 20leti v ICE rekli webasto 😉

Ja, samo za razliko od Webasto, ki ga ima vgrajenega 0,00001% avtomobilov, ki jih vidiš, ima možnost daljinskega vklopa sistema gretja in hlajenja skoraj vsak EV na trgu/parkirišču. Ergo?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.