Skoči na vsebino

Ogrevanje & izolacija samostojne hiše


Z M A J

Priporočeno sporočilo

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Janez007 napisal:

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Sem napisal,da same temperaturne krivulje ne povejo vsega!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Imam eno vprašanje. V kopalnici sem namontiral električni radiator (lojtro) za sušenje brisač. Ko sem hotel povezati električni kabel v dozo, se je pojavil problem. Vem, da so ponavadi črna žica, plava ali rjava in zeleno - rumena žica  za maso. Na radiatorju so pa črna, rjava in siva žica. In za sivo piše, da je "pilota žica". 🤔

IMG_20240208_192254.jpg

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 22 minutami je godlike napisal:

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 51 minutami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

To z testiranjem z inštrumentom (ohmsko) mi je predlagal tudi moj električnistt, ki sem mu napisal za problem. A kako naj "olupim" malo barve dol z radiatorja , če je pa najverjetneje prašno na debelo pobarvano. 

Se pa strinjam z vsem tvojim napisanim. Je pa tudi res, da imam ta priključek in vse ostale zavarovan z fit stikalom. 

Se pa z ozemlitvijo ni za hecat. (še posebno v kopalnici, kjer je vedno kaj vlage). Po moje je črna za sigurno faza in rjava nula. Ne ostane drugega kot, da je siva ozemljitev. 🤔 A zakaj takšne barve žic? 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 8 urami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Če priklopiš kar koli drugače, kot pa prav, zadeva ne bo delala. Čist simpl. Ja z inštrumentom lahko izmeriš. Samo glede na standard barve, bi to moralo bil 99% prav.

 

Če boš meril, ob vklopu na stikalu, brez priklopa, bi ti morali faza in nula dat upornost. Z maso pa ne. In boš takoj 100% prepričan keri sta, masa pa ostane tretja.

 

Samo faza in nula na pravih mestih bosta ob vklopu delovali. Vse ostalo bo kratki stik in bo vrglo fit ven al pa varovalko neslo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alex, ta tvoja lojtra pa ni iz EU. Zato tudi ni nujno, da je narejena po EU standardih. In pri kakšnem drugem standardu je siva ozemljitev. Če bi zadeva bila po ameriškem NEC, bi bila ozemljitev kar gola bakrena žica... Se pa siva običajno uporablja kot "nevtralni vodnik", kar ni enako kot ozemljitev...

 

 

 

 

Sploh postane zanimivo pri trifazni elektriki, kjer so barve med seboj zamenjane:

 

V ZDA je 1. faza črna, 2. faza rdeča, 3. faza modra in nula je bela.

V EU je 1. faza rjava, 2. faza črna, 3. faza siva in nula je modra.

Kitajci imajo pa 1. fazo rjavo, 2. fazo črno, 3. fazo rdečo in nula je tudi pri njih modra.

  • Všeč 5
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 19 urami je Alex napisal:

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

Jes, empirika ruls. Jeb.. ti grške filozofe. Preizkusi pri kateri vezavi te ne trese. Za boljšo zaznavo priporočljiva lužica na tleh.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 urami je Alex napisal:

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

Sej piše dvojna zaščita spodi v navodilih ki si jih prilepil pod "POZOR"

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vidim,da ste se že vse brez mene zmenili🙄

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

Sicer pa bi čez čas itak porajtali,če se nebi več javljal na forumu😇

 

 

  • Všeč 2
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 16 minutami je skritikrt napisal:

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

  • Všeč 1
  • Haha 2
  • Zmeden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 55 minutami je Boss napisal:

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

Kot sestavljanje Puzle-ov...in če si v dvomu,pač malce "pomagaš" z kladivom😃💪...saj stari nemški pregovor pravi:..."was nicht passt, wird passend gemacht" oz. "kar ne ustreza,naredimo,da ustreza"😆

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz pa mislim da je siva faza. Po tabeli ki jo je prilimal Janez007, je ta barvna kombinacija edino  trifazna zadeva brez zaščite.

Alex ti kar tako zveži. Potem pa najprej ženo pošlji v kopalnico. 

  • Haha 2
  • Zmeden 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Slivka napisal:

Pa smo spet tam. Torej siva le ni ozemljitev, ampak nula. 

 

Važno, da ni komu naredilo Einstein frizure, drugo bo že kako...

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je godlike napisal:

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

 

To pa ni za amaterje... 

 

Jaz sem se enkrat loteval nekaj vezat štromarijo, pa me je streslo, še preden sem sploh začel. Šel sem v klet, na rami sem nesel aluminijasto lojtro, ko pa sem prijel železno kljuko železnih vrat v klet, pa sem se z lojtro dotaknil električnega pastirja... Tisti dan delo kar nekako ni šlo od rok...

  • Všeč 1
  • Haha 5
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako, radiator sem priključil po navodilih uvoznika. Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 33 minutami je Alex napisal:

Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

 

Brezsrčnež!

Bilo bi te treba prijavit društvu za mučenje živali.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.   Bom poskusil še 1x z razlago. Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE. Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.   Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.   Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.   Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?   Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.
    • No, pa saj bo trg pokazal ceno. Če nisi nek izkušen prodajalec, je bolje malo naviti in se počasi dol premikati. Jaz sem s 14 let starim Meganom podobno naredil. Ceno sem navil na 2,5 kratnik kar se je vrtelo na avto.net. Potem sem jo po tednih počasi nižal in začeli so grabiti pri 2 kratniku tistega kar je bilo povprečno na avto.net in je bil za tam okrog tudi prodan v roku cca. enega meseca. Cilj je pa bil, da kupi avto nekdo, ki ga bo naprej uporabjal in da niso kakšni nebodigatreba dilerji okrog mene hodili. Že tako jih je preveč... Mudilo se mi ni, avto je bil lepo vzdrževan in ohranjen za svoja leta in to je to. V takšnih primerih se lahko malo poigraš s trgom in naženeš vsakega, ki ima preveč se veselje pogajati. Pri tako postavljeni ceni pridejo mimo samo resni in še preveč klicev se znebiš. Meni se drugače in kako se to ponavadi dela, na žalost ne ljubi...
    • Torej očitno ni narejen za te obremenitve in primeren za vožnjo po AC do Črne gore, ker bi ga skurilo in porabilo bistveno več od prikazane energije. Sedaj me pa res  zanima kako si se cijazil in koliko časa si porabil za takšno razdaljo s to raketo.
    • Glede na forum, samo enega to moti, ampak tolk fejst da se mu je cist odpelal 😂  
    • Mene fascinira izbira, ker je totalno na kontra polih. Kupi naj, kam ga srce vleče, bo najbolj zadovoljen.   @DINAMIK Glede plastik si priberi tukaj: Tema o plastikah   99% jih ta zadeva ne moti.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.