Jump to content

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca


Recommended Posts

pred 2 minutama je Janez007 napisal:

Verjetno sem res pretiraval. 

"Napako je opazil eden od voznikov, ki se je po točenju goriva odpravil na daljšo pot in hitro odkril, kaj je razlog za okvaro njegovega motorja. Sume o točenju napačne vrste goriva so potrdili tudi na servisu, kamor je peljal avto in za popravilo plačal skoraj 3000 evrov. "

 

d046a4e488ede896d1f24177e00a55c5.jpeg
NOVICE.SVET24.SI

Enega voznika je "napaka" stala skoraj 3000 evrov.

 

Od stotih, ki so ta dan tankali, je samo temu zaribala mašina. 🤔

Najbrž je ima čisto prazen rezervoar in je takoj, ko je speljal s pumpe dal "gas do daske". 

Če imaš doktorja v bližini se ti ni bolezni treba bati. 

Link to comment
Share on other sites

Pred eno uro je Boss napisal:

Ah dej no, kje si pa to pobral. Avto bo crknil predno bo sploh karkoli lahko zaribalo pa še to je bolj kakšna visokotlačna pumpa. Pa še to težko v tako kratkem času. Če pa že, bi mogoče opilki s pumpe celo zamašili injektorje. In to je to... motor sigurn ne bo ribnil saj se gibljivi deli mototja mažejo z motornim oljem in ne gorivom.

točno tako, meni se je to na starem accordu 2.2 cdti zgodilo 2x, avto je po 100m začel trokirati, takoj sem vedel, da sem zaje...., avto ugasnil, avtovleka, črpanje bencina ven, poln tank nafte in gas naprej....nobenih posledic, res pa je, da sem tankal poln tank in ni bilo mešanice :), so mi pa razložili, da imajo japonci zelo občutljive motorje in ne moreš z njim prevoziti več kot par sto metrov in zato ni škode....ni kot pri kaki vag groupi, kjer bi se verjetno lahko vozil par 10 ali 100km , da bi sploh kaj opazil in bi lahko že nastala škoda....

Link to comment
Share on other sites

@Janez007ja dizel bolj kadi in z sajami bolj onesnažuje tudi olje.

Zato zgled olje pri bencincih po barvi bolj "zdravo", čeprav mogoče več ni. 

 

Glede vsebnosti goriva volju pa lahko enostavno dokažeš oz. 100% ugotoviš z analizo olja v laboratoriju. 

Kot sem že v tej temi napisal analiza z kapljičnim vzorcem je groba ocena rabljenega olja in se ne more primerjat z pravo laboratorijsko analizo, kjer se vidi dejansko vse kar se z oljem in motorjem dogaja, viskoznosti, oksidacije, vsebnost kislin, obrabe materiala... 

Kapljična analiza se ocenjuje po 24urah in samo z rabljenim oljem, v novem olju nimaš kaj ocenjevat. 

Glej spodnjo sliko kapljice novega olja. 

 

Je ob enakem % bolj škodljiv bencin v olju kot nafta. 

Mejne vrednosti za bencin so 2,5%, za nafto pa 5%, vs ekar je več ima že vpliv na obrabo materiala

Screenshot_20220107_130427_com.google.android.apps.docs.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Link to comment
Share on other sites

pred 13 minutami je Aless napisal:

@Janez007ja dizel bolj kadi in z sajami bolj onesnažuje tudi olje.

Zato zgled olje pri bencincih po barvi bolj "zdravo", čeprav mogoče več ni. 

 

Glede vsebnosti goriva volju pa lahko enostavno dokažeš oz. 100% ugotoviš z analizo olja v laboratoriju. 

Kot sem že v tej temi napisal analiza z kapljičnim vzorcem je groba ocena rabljenega olja in se ne more primerjat z pravo laboratorijsko analizo, kjer se vidi dejansko vse kar se z oljem in motorjem dogaja, viskoznosti, oksidacije, vsebnost kislin, obrabe materiala... 

Kapljična analiza se ocenjuje po 24urah in samo z rabljenim oljem, v novem olju nimaš kaj ocenjevat. 

Glej spodnjo sliko kapljice novega olja. 

 

Je ob enakem % bolj škodljiv bencin v olju kot nafta. 

Mejne vrednosti za bencin so 2,5%, za nafto pa 5%, vs ekar je več ima že vpliv na obrabo materiala

Screenshot_20220107_130427_com.google.android.apps.docs.jpg

@Aless, 👍

Link to comment
Share on other sites

Evo še rezultati analize olja iz @Hixxyjeve M6. Zanimivo je da v njegovem kapljičnem vzorcu nisem zaznal goriva, mogoče zaradi saj🤔
Tudi pri tej analizi enako kot pri prejšnji je največji problem prisotnost goriva (nafte) ki je v tem primeru 9,1%!

Ker je v olju primešano 9% goriva, so viskoznosti olja zelo padle, viskoznosti KV40 in KV100 so zdajv rangu 0W20 specifikacije olja.
TBN/TAN razmerje je še v mejah (3,37>2,92) zato je olje še sposobno držat nečistoče v sebi.
Paket aditivov je zanimivo da je v olju malo več Bora (180ppm) kot v vzorcu svežega novega olja (94ppm), kar nakazuje na možno manjšo spremembo recepture. Je pa več Bora koristno, Bor ima dobre mazalne sposobnosti pri visokih temperaturah.

Prisotnost saj v olju (soot) je 0,5% kar je nekje na meji, več kot 0,5% se pol olje spet začne zgoščevat, kar bi v tvojem primeru bilo ok, ampak saje v olju imajo abrazivno lastnost zato saje v olju niso zaželjene.
Če pogledamo na podatke obrabe materiala, izstopa obraba železa (Fe) je neka srednja žalost, ni kritično, ni pa glih idealno. No izstopa tudi srebro Ag(4ppm), ki je izven meja, ponavadi so z srebrovo prevleko prevlečeni kaki ležaji, lahko od kakega lotanja, maziva ali pa od same menjave oljnega filtra.
Zato je ob naslednji analizi fajn bit pozoren na ta podatek, če se bo vrednost povečala.
Ostale vrednosti obrabe materiala so ok.

Si pa lahko predstavljate kakšne bi bile vrednosti pri prevoženih 20kkm s tem oljem. 🥴

Screenshot_20220107_173442.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Link to comment
Share on other sites

Živjo vsem,

 

pred menjavo sem vzel par kapljic starega olja Castrol Edge Titanium LL 5W30, brez dodatkov, prevoženih 12kkm. Vzorec slikan po 30. urah, sem pozabil zjutraj slikat po 24-ih urah :angry:. M6, 2015, CD175, 199kkm, regeneracije se izvajajo na 150-160 km.  @Aless prosim za strokovno analizo. A naj prodam al peljem naprej :nevem:? Koliko olja je potrebno za tisto  'pravo' analizo?

IMG_7787.JPG

IMG_7798.JPG

IMG_7815.JPG

IMG_7816.JPG

IMG_7827.JPG

IMG_7831.JPG

Edited by Sishi

Sex, V6 and Rock 'N' Roll

Link to comment
Share on other sites

@SishiJa bi rekel da je tvoj vzorec nek M6 SkyactiveD standard, po 10kkm pri teh avtih zgledajo vsi vzorci tako bogo.

Glede nečistoč je olje za zamenjat, verjetno je bil pravi čas za zamenjavo pri 10kkm ali še manj.

Na vzorcu ni videt goriva ali vode, ampak ne bi si več upal tega 100% trditi, razlog so @Hixxyjeve analize, kjer na kapljičnem vzorcu ni bilo videt goriva, za laboratorijsko analizo pa se je vsebnost goriva že 2x potrdila.

Za laboratorijsko analizo rabiš 100ml olja, če te kaj več zanima me lahko kontaktiraš na ZS.

Drgač pa malo heca (ali pa ne) ja prodaj avto meni 🤪

 

Edited by Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urama je Aless napisal:

@SishiJa bi rekel da je tvoj vzorec nek M6 SkyactiveD standard, po 10kkm pri teh avtih zgledajo vsi vzorci tako bogo.

Glede nečistoč je olje za zamenjat, verjetno je bil pravi čas za zamenjavo pri 10kkm ali še manj.

Na vzorcu ni videt goriva ali vode, ampak ne bi si več upal tega 100% trditi, razlog so @Hixxyjeve analize, kjer na kapljičnem vzorcu ni bilo videt goriva, za laboratorijsko analizo pa se je vsebnost goriva že 2x potrdila.

Za laboratorijsko analizo rabiš 100ml olja, če te kaj več zanima me lahko kontaktiraš na ZS.

Drgač pa malo heca (ali pa ne) ja prodaj avto meni 🤪

 

Potem bo kar držalo priporočilo mazde, da je najbolje zamenjati olje pri teh motorjih na vsakih 8Kkm. Verjetno niso kar tako določili te številke ampak najbrž po analizah olja. Verjetno kaka 2Kkm več ne naredi večje škode na motorju a bi se bilo dobro tega priporočila držati. 

Zanimivo, ker meni pri prevoženih 6,5Kkm od menjave olja piše da je na 40%. 

Če imaš doktorja v bližini se ti ni bolezni treba bati. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Alex said:

Potem bo kar držalo priporočilo mazde, da je najbolje zamenjati olje pri teh motorjih na vsakih 8Kkm. Verjetno niso kar tako določili te številke ampak najbrž po analizah olja. Verjetno kaka 2Kkm več ne naredi večje škode na motorju a bi se bilo dobro tega priporočila držati. 

Zanimivo, ker meni pri prevoženih 6,5Kkm od menjave olja piše da je na 40%. 

Priporočilo Mazde? Neuradno priporočilo serviserja? Uradno je na 20K...

Link to comment
Share on other sites

pred 5 minutami je Alex napisal:

Potem bo kar držalo priporočilo mazde, da je najbolje zamenjati olje pri teh motorjih na vsakih 8Kkm. Verjetno niso kar tako določili te številke ampak najbrž po analizah olja. Verjetno kaka 2Kkm več ne naredi večje škode na motorju a bi se bilo dobro tega priporočila držati. 

Zanimivo, ker meni pri prevoženih 6,5Kkm od menjave olja piše da je na 40%. 

Verjetno več kratkih relacij in hladnih vžigov.

Mazda6 Sport CD 129 TE Plus-ex

Mazda6 SPC CD 150 Revolution

Link to comment
Share on other sites

pred 12 minutami je vzupan3 napisal:

Priporočilo Mazde? Neuradno priporočilo serviserja? Uradno je na 20K...

https://www.floodmazda.com/blogs/2937/how-often-should-you-get-a-mazda-oil-change/

 

Če imaš doktorja v bližini se ti ni bolezni treba bati. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Alex said:

Piše 3000 milj ali 3 mesece, noro in to v ZDA, kjer delajo veliko kilometrov. Narobe svet. Jaz delam redne menjave olje po uradnem protokolu 20K, imam 120.000 km in mi dela regeneracije na 280 km. Ne predstavljam si, da bi moral menjavati olje na pol leta, kaj šele na tri mesece.   

Link to comment
Share on other sites

pred 39 minutami je vzupan3 napisal:

Priporočilo Mazde? Neuradno priporočilo serviserja? Uradno je na 20K...

To je samo v eu, v ameriki je mislim da 8000km. Tudi toyota ima v ameriki servise na 7500km, v eu pa na 15000km.

Link to comment
Share on other sites

pred 16 minutami je scania napisal:

To je samo v eu, v ameriki je mislim da 8000km. Tudi toyota ima v ameriki servise na 7500km, v eu pa na 15000km.

Po moje so bile kake tožbe v preteklosti v Ameriki in Avstraliji po okvarah motorjev zaradi predlogih intervalov menjave olja. 🤔

Če imaš doktorja v bližini se ti ni bolezni treba bati. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Aless said:

Drgač pa malo heca (ali pa ne) ja prodaj avto meni 🤪

Top, torej bo še za nekaj časa  :jupiii:

Revolution Top, AT, AWD, 175 kavalov, 420 Nm, belo usnje, šibedah...neprecenljivo :ouje:

Edited by Sishi

Sex, V6 and Rock 'N' Roll

Link to comment
Share on other sites

@FuManchuvzorec zgleda soliden za dizla z toliko prevoženimi.

Glede nečistoč bi ocenil da je olje še sposobno nase vezat za kake 2000km mogoče še kaj več. 

Glede goriva ni videt. Tako da je nevpadljiv vzorec. No vseeno bi pa jaz zdaj menjal olje oz najkasneje cez 2kkm.

P.S.: Če pa smo malo bolj pikolovski pa se glede nečistoč da še izboljšat. 

Z flushom ali pa z kakšnim krajšim vmesnim intervalom menjave olja, in nato mogoče kakšno drugo olje. 

Egr imaš še delujoč ali je tudi na off? 

Če dam za primerjavo glede nečistoč vzorec pri 11kkm iz moje M6 300kkm) z še delujočim DPF in EGR se lepo vidi katero olje ima več rezerve glede nečistoč. 

Ok pri meni je bilo tudi za zamenjat, ampak zaradi vsebnosti goriva. 

Btw, se pa tudi jaz strinjam da je Saab stroj(še posebej kak Aero) 🤘

Screenshot_20220114_092358_com.android.gallery3d.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.