Skoči na vsebino

Mazda CX-30 vs. Honda CRV

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Pozdravljeni.

 

Sem nov član na forumu in kar sem uspel do sedaj pregledati forum nisem zasledil neke podobne tematike (če že obstaja se opravičujem za podvajanje in prosim za link do že odprte teme). V bližnji prihodnosti se bom odločal za nakup novega avtomobila (oz. sedanji bo šel v local car oz. v status "drugi avto") in se bo nadomestil z novim. Trenutno (in zadnjih 15.let) vozim Hondo (trenutno accord 2015 2.0 karavan) in ker sem v letih ko mi nekako nizko sedenje ne bo več tako zelo všeč se nagibam k malo višjemu avtu oz. tudi ker Honda trenutno nima v ponudbi več Accorda je opcija samo še CRV, ki me pa z tem motorjem 1.5t 175km nekako ne prepriča, ker gre le za 1.7t težak avto, vse ostalo kar mi je pa recimo še všeč je pa Mazda CX-30. Po ceni/opremi sta si podobni, oz. ima Mazda celo več opreme kot CRV, ki je še malenkost dražji. Vzel bom pa zagotovo bencinski motor/ročni menjalnik.

 

Torej konkretno Mazda CX-30 X180 AWD GT vs. Honda CR-V AWD 1.5T Elegance, je kdo vozil obe, imel slučajno oba modela kakšne prejšnje generacije, da bi znal podati primerjavo.

 

Kar sem prebral v temi CX-30 je edina potencialna težava ki se omenja kompresor in gps modul/antena vezano z navigacijo, to kar se tiče barve mi je poznano ker je pri Hondi podobno (oz. zelo odvisno od stila vožnje :)). Kar me konkretno zanima kdor si lasti CX-30 ali ima to stalni 4 kolesni pogon ali dinamičen, da se zadnji par vklopi samo ko elektronika to sporoči (ker prejšnji model CRV-ja je imel to porazno, sploh dejansko ni bil awd.....). X180 je kot sem prebral delan na Japonskem, kar je vsekakor prednost, ker CRV se dela v Angliji in nekako sem še vedno mnenja da je made in japan bolj preverjena kvaliteta kot pa brexit, me pa zanima kako se vozi teh 180km, kot pravilno razumem je to "navaden" atmosferski motor. Še vprašanje kakšen je okvirni strošek servisa pri CX-30 in se dela na 15k km.

 

V kakovost/vzdržjivost motorja ne dvomim, bolj me zanima neko objektivno mnenje nekoga ki je že dolgo časa na Mazdi.

 

Hvala.

 

lp, L

 

 

Napisano

Moje mnenje je, da primerjaš dva avtomobila različnih razredov velikosti, saj je med njima dimenzijsko kar velika razlika, CR-V moraš s CX-5 primerjati. 👍

Mazda 6 CD 136
Audi A8 3.0TDI Quattro

Napisano

Ja to sem predvideval, da bo tak prvi odgovor😁, se nekako strinjam, sem pa želel dobiti kak feedback od kakega uporabnika cx30 x180 awd, to da dobis info.iz prve roke....Glede CRV ga bom iskal drugje:).

Vseeno hvala za info.

Napisano

Žal primerjaš dva povsem različna modela, katera sta povrh vsega SUV in ne prava terenca.

Če iščeš pravega terenca ti priporočam da raje nabaviš Suzuki Jimny ali Vitara z reduktorjem, v kolikor pa ti bolj pomeni komfortni SUV in ti terenske sposobnosti niso pomembne pa se raje ozri po Mazdi CX ali pa Toyota Rav4.

Sam sem imel možnost nabaviti legendarno Mazdo B2500, vendar sem se kasneje raje odločil za Toyota Hilux isti letnik ker je bila bolje ohranjena.

Si še kaj ostale modele gledal?

Je pa tako : enkrat japonec, vedno japonec

Napisano

Imam prav tako Mazdo CX-30 po kateri sprašuješ. Kar se tiče AWD velja kar je napisal Bossek, dejansko niti ne veš kdaj deluje AWD, lučka na armaturni plošči za AWD se prižge le ob kontaktu nato pa nič več (vsaj zaenkrat tega nisem opazil, da bi se ob delovanju AWD prižgala). To je sicer moja 3. Mazda (za M323F in M6) in sem bil z njimi zelo zadovoljen. Seveda je bilo pri vsaki nekaj malenkosti za popravit kar sem rešil v garancijskem roku. Tudi pri CX-30 sem imel težave z navigacijo pa smo jo uspešno rešili (sicer po cca. slabem letu). Z vozilom sem zaenkrat zelo zadovoljen kot tudi z motorjem X180. Imel sem že tudi prvi servis v M BTC s ceno 239,00 € (olje, filter, delo..). Mogoče je le poraba, sedaj ko je zima malo večja - trenutno po računalniku 8.2 l.

Napisano
pred 32 minutami je Robert napisal:

...dejansko niti ne veš kdaj deluje AWD, lučka na armaturni plošči za AWD se prižge le ob kontaktu nato pa nič več (vsaj zaenkrat tega nisem opazil, da bi se ob delovanju AWD prižgala)...

 

 

Opozorilna lucka se prizge samo, ce je s sistemom kaj narobe ...

 

 

https___instructions_cdn_mazda_media_media_mazda_9ec57_CX-30_Navodila_za_uporabo_8HG4-EE-19D-SI_2BL_-2_159167674_1298204877_1609918691-41679335_1609918691.thumb.png.173a68b7b75dcda24e9911c0e0d6e41a.png

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 10 urami je DonFelipe napisal:

Žal primerjaš dva povsem različna modela, katera sta povrh vsega SUV in ne prava terenca.

Če iščeš pravega terenca ti priporočam da raje nabaviš Suzuki Jimny ali Vitara z reduktorjem, v kolikor pa ti bolj pomeni komfortni SUV in ti terenske sposobnosti niso pomembne pa se raje ozri po Mazdi CX ali pa Toyota Rav4.

Sam sem imel možnost nabaviti legendarno Mazdo B2500, vendar sem se kasneje raje odločil za Toyota Hilux isti letnik ker je bila bolje ohranjena.

Si še kaj ostale modele gledal?

Je pa tako : enkrat japonec, vedno japonec

hvala, ja to vem....sem že v svojem prvem poste-u pozabil omeniti, da bom verjetno dobil odgovor da primerjam dva različna avtomobila...za mazdo bi moral vzeti CX-5, ki pa mi je nekako prevelik (Honda je v izboru, ker drugega modela nimajo..haha). Ne rabim pravega terenca z reduktorjem, sem doma in se večinoma vozim po normalnih poteh, ampak sedaj ko se bom odločal za nov avto bi enkrat rad imet to opcijo AWD, četudi ne "pravi v pravem pomenu besede". Glede drugih modelov načeloma ne, pogojno Toyota, kjer pa mi ni všeč ker nimaš samo bencinca ampak imajo oni sedaj že vse hibride, kar pa mi ni všeč, trenutno prisegam samo na klasiko benz :).....se strinjam kar se tiče zadnjega stavka :), sem imel kolega ki je kupil pred leti vw tiguana in imel grozne izkušnje, tako da s tem ko izločiš vw koncern ne ostane več veliko :).

Napisano
pred 2 urama je Robert napisal:

Imam prav tako Mazdo CX-30 po kateri sprašuješ. Kar se tiče AWD velja kar je napisal Bossek, dejansko niti ne veš kdaj deluje AWD, lučka na armaturni plošči za AWD se prižge le ob kontaktu nato pa nič več (vsaj zaenkrat tega nisem opazil, da bi se ob delovanju AWD prižgala). To je sicer moja 3. Mazda (za M323F in M6) in sem bil z njimi zelo zadovoljen. Seveda je bilo pri vsaki nekaj malenkosti za popravit kar sem rešil v garancijskem roku. Tudi pri CX-30 sem imel težave z navigacijo pa smo jo uspešno rešili (sicer po cca. slabem letu). Z vozilom sem zaenkrat zelo zadovoljen kot tudi z motorjem X180. Imel sem že tudi prvi servis v M BTC s ceno 239,00 € (olje, filter, delo..). Mogoče je le poraba, sedaj ko je zima malo večja - trenutno po računalniku 8.2 l.

Hvala za pojasnilo. Glede porabe in stroškov je to primerljivo kot imam jaz na svojem Accordu (2.0; 157km), stroški servisa tudi podobni. Še to mogoče ali servis imaš na 15k km oz. 1.leto ali je drug interval?

Napisano
pred 2 urama je Nejc1986 napisal:

Če smo že pri mazdi in Japoncih.... A o cx5 si razmišljal?

Prvotno CX-30 (ker je tudi boljši polovici bolj všeč:)), in kot sem napisal sem mi zdi to že malo prevelik za moje potrebe (za CRV pa kot sem že v enem postu napisal, ker Honda nima drugega pametne izbire - frv pa je not go). Me pa zanima, sem si sedaj malo pogledal na netu....zakaj je CX-5 celo cenejši kot CX-30, ker je "kao" star model, CX-30 pa sedaj nov model, novi motorji, itd., čeprav je večji avto oz. drug rang.?

Napisano

CX-5 je dražja od CX-30. Ima pa CX-30 že od osnovne opreme naprej dosti varnostnih zadev, ki jih pri CX-5 dobiš komaj pri boljših paketih opreme. Nova CX-5 2021 je dobila tudi enak infotainment kot ga imata mazda3 in cx-30.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano
pred 25 minutami je sportman333 napisal:

Prvotno CX-30 (ker je tudi boljši polovici bolj všeč:)), in kot sem napisal sem mi zdi to že malo prevelik za moje potrebe (za CRV pa kot sem že v enem postu napisal, ker Honda nima drugega pametne izbire - frv pa je not go). Me pa zanima, sem si sedaj malo pogledal na netu....zakaj je CX-5 celo cenejši kot CX-30, ker je "kao" star model, CX-30 pa sedaj nov model, novi motorji, itd., čeprav je večji avto oz. drug rang.?

HR-V si pogledal? Jaz bi v tem rangu pogledal še Nissan "kaškaj", Mitsubishi asx ali eclipse cross (meni zelo vsecen ; sem ga vozil) in definitivno subaru XV (meni eden ljubših nasploh). Če ti je cx5 prevelika, ti je rav4 tudi verjetno?

Napisano
Pred eno uro je sportman333 napisal:

Hvala za pojasnilo. Glede porabe in stroškov je to primerljivo kot imam jaz na svojem Accordu (2.0; 157km), stroški servisa tudi podobni. Še to mogoče ali servis imaš na 15k km oz. 1.leto ali je drug interval?

 

Servis je na 1 leto oziroma 20.000 km kar prej pride.

 

Jest:

Hvala za pojasnilo glede opozorilne lučke, očitno premalo berem navodila.

 

Mazdaman:

Ali mogoče veš je že kje viden (slika) novi infotaiment za CX-5 letnik 2021 ?

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je Nejc1986 napisal:

HR-V si pogledal? Jaz bi v tem rangu pogledal še Nissan "kaškaj", Mitsubishi asx ali eclipse cross (meni zelo vsecen ; sem ga vozil) in definitivno subaru XV (meni eden ljubših nasploh). Če ti je cx5 prevelika, ti je rav4 tudi verjetno?

ja HR-V ni to to :).....ostali pa tudi težko pridejo v ožji izbor v primerjavi z mazdo (ker ne izbiram sam...haha :))

Popravljeno od sportman333
Napisano
pred 6 minutami je sportman333 napisal:

ja HR-V ni to to :).....ostali pa tudi težko pridejo v ožji izbor v primerjavi z mazdo (ker ne izbiram sam...haha :))

Vsaj pri meni je prvo,da ti potegne ,pritegne na prvo,šele potem so kompromisi,denar itd.:zoom-zoom:

Si mogoče pogledal kaj takega?:D

IMG_20190626_112356.jpg

  • Všeč 2
  • Haha 1
Napisano

Tudi sam sem tak, da mi mora biti najprej vsec... cena ni na prvem mestu... Ponavadi pa kupujem s cimvec opreme... najraje vse... to pa pri nejaponcih lahkomprecej povisa ceno ;) ... Zato mi pa tudi ni vsec nacin, da si sam izberem izmed dolgega seznama opreme...  Nekomu pa je to bolj vsec, da izbere tisto, kar res rabi... in zato posledicno ne mara japoncev, kjer je ponavadi na voljo le nekaj paketov opreme... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 27 minutami je Jest napisal:

Tudi sam sem tak, da mi mora biti najprej vsec... cena ni na prvem mestu... Ponavadi pa kupujem s cimvec opreme... najraje vse... to pa pri nejaponcih lahkomprecej povisa ceno ;) ... Zato mi pa tudi ni vsec nacin, da si sam izberem izmed dolgega seznama opreme...  Nekomu pa je to bolj vsec, da izbere tisto, kar res rabi... in zato posledicno ne mara japoncev, kjer je ponavadi na voljo le nekaj paketov opreme... 

Ja poznam precej ljudi, ki jim japonci zaradi tega niso vsec....ravno je pol leta nazaj kolega kupil škodo, osnovna oprema, kot dodatek si je pa izbral samo RS sedeže in doplačal mislim da 499eur...zelo fleksibilno, ampak tudi tam hitro "nabiješ"ceno z dodatki....kakor pravijo "100 ljudi 100čudi"  :)

Napisano

HR-V tudi meni ni všeč, ampak sem jo omenil,ker je ravno v tem rangu in je ni noben omenil,pa je Japonec.

 

Sicer pa bi tudi jaz za ta denar gledal Zgolj avte,ki so mi že na prvi pogled všeč (Tucson, xv, eclipse cross, rav4, cx30...).

Napisano
pred 7 urami je Robert napisal:

Imam prav tako Mazdo CX-30 po kateri sprašuješ. Kar se tiče AWD velja kar je napisal Bossek, dejansko niti ne veš kdaj deluje AWD, lučka na armaturni plošči za AWD se prižge le ob kontaktu nato pa nič več (vsaj zaenkrat tega nisem opazil, da bi se ob delovanju AWD prižgala). To je sicer moja 3. Mazda (za M323F in M6) in sem bil z njimi zelo zadovoljen. Seveda je bilo pri vsaki nekaj malenkosti za popravit kar sem rešil v garancijskem roku. Tudi pri CX-30 sem imel težave z navigacijo pa smo jo uspešno rešili (sicer po cca. slabem letu). Z vozilom sem zaenkrat zelo zadovoljen kot tudi z motorjem X180. Imel sem že tudi prvi servis v M BTC s ceno 239,00 € (olje, filter, delo..). Mogoče je le poraba, sedaj ko je zima malo večja - trenutno po računalniku 8.2 l.

8,2 l je pa precej porazno glede na napovednike o varcnosti teh novih motorjev.

Napisano

Ma Mazda ni bilo ssaj pomoje nikoli znana po nekih rekordnih porabah, še posebej pri dizlih ne. Že to ko štartaš avto, da ga za 10s nabije na 2000 obratov, nekaj pove. Se pravi je v prvem planu nekaj drugega ,kot zelo striktno lovljenje nizke porabe.

Napisano

Se strinjam, Mazda nikoli bi bila glih najbolj šparovna, tu sta VAG in Renault precej boljša. 

Glede nabijanja hladnega motorja na 2000rpm, pa so si zamislili zaradi emisij, da čimprej ogreje katalizator. 

Drgače pa tudi meni v prvi vrsti mi mora avto biti všeč na oko, pa nato gledam na ostale karakteristike. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano
 

Servis je na 1 leto oziroma 20.000 km kar prej pride.

 

Jest:

Hvala za pojasnilo glede opozorilne lučke, očitno premalo berem navodila.

 

Mazdaman:

Ali mogoče veš je že kje viden (slika) novi infotaiment za CX-5 letnik 2021 ?

Ja v aktualnem katalogu za cx5 na uradni strani

 

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk

 

 

11a4edc34e7733a5ce1a7f3d1b944670.jpg

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Boljš višja poraba in da motor zdrži 300k km, kot pa kao fake nizka poraba in same težave(kot sem že omenil je imel kolega ganz novega vw tiguana iz diselgate afere, polomija...zanj pa takrat dal 35+k eur)....moje mnenje je, da če ti je pomemben vsak deci potem moraš imeti avto na parkingu, da ga sosedje vidijo😁.....ce ne delas ekstremnih razdalij, vsaj 30k km na leto se ti liter gor/dol ne pozna veliko. Jaz sem vcasih delal 40k km plus in tam se mi je poznalo ko sem imel na accordu 2.2.cdti porabo okrog 6 oz.poleti celo kak dcl manj ne glede na to kako sem vozil....danes ko delam manj kot 20k km na leto mi je vseeno ali imam 7, 8...bolj mi je pomembno da vem da je avto zanesljim....mojih 5centov

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Vsi 😀 Ampak ni bilo v sklopu SloRoadster, sam druženje s kolegi. Je pa tko, da vsi furamo roadsterje 😀     Pa še Busso
    • Pa končno ena AR Spider lepa vmes🤩
    • Slo roadster.    Po sliki sodeč, je večina brez pleha nad glavo 😉
    • Boss, en majhen nasvet. Ko naslednjič delaš (sestavljaš) video, prosim, da ne lepiš teh dolgih kolobocij, ker povprečno je človek skoncentriran in lahko gleda le kako minuto do dve take monotone posnetke. In se izgubi po poti bistvo. 😉
    • Obvezno bi morali spremeniti cestna pravila. Ker sam poznam eno osebo, ki ima izpit za avto že trideset let, pa si ne upa na avtocesto, ker sovraži hitrost. No, in ko recimo mora enkrat na deset let nujno v Ljubljano, je to zanjo hud šok. In se cijazi tako, da dela kolono, celo tako moteče, da ovira kamione. Na avtocesti sem skoraj vsak dan.  Moje ugotovitve: 1. Najmanj kolon je ravno na samih gradbiščih. Omejitev je sicer 60 km/ uro, a večinoma se tam vozi hitreje (tako kamioni kot avtobusi). "Problem" naredijo kaki turisti, ki se cijazijo s 50km/uro sli manj. Sicer se da tudi prehitevati a za njimi se takoj nabere kilometrska kolona.  2. Največje težave se pojavijo tam, kjer se trije pasovi združijo v dva. Tam je obvezno kolona in to vsak dan, ne glede na to, kateri dan v tednu je.  3. Ko dežuje, so zastoji po celi avtocesti. Moje opažanje je, da tri četrt folka ne zna ali si ne upa voziti "normalno" hitro po mokrem cestišču. Tako nastajajo zastoji tudi na prehitevalnih pasovih. Take kolone znajo bit dolge par deset kilometrov. Takrat se lahko potovalni  čas iz KP do Lj poveča na tri ure.  3. Ko so res velik zastoji, se pravila reševalnega pasu vozniki enostavno  ne držijo več. Ljudje izgubijo živce. Takrat zavlada totalni kaos. Nekateri prehitevajo kar po odstavnem pasu, drugi se naredijo "Francoze" in gredo po sredini, tretji se vstavljajo kar na sredini voznega pasu, tako, da ni prehoda vmes, če bi bilo potrebno.  Najhuje je tam, kjer so trije vozni pasovi. Ni mi jasno, zakaj se tam zadnje čase  ustavljajo kar v treh kolonah.🤔 Včeraj je bilo ravno tako. In je iz Koprske smeri z lučmi in sireno pripeljal rešilec in se je komaj prebijal mimo z pet kilometri na uro . Kaj je s tem folkom, da jim ni jasno, da mora bit vmes razdalja, da gredo lahko vozila na intervenciji mimo. 😡  Cenim pa voznike tovornjakov, ki skoraj vedno, lepo elegantno, zaprejo take prepotentenže, ki se delajo majmune in prehitevajo bodisi po odstavnem ali po sredini. In jih ne pustijo mimo. 👌 5. Kolone nastanejo tudi , ko je več tovornjakov, ki vozijo eden za drugim.  Jaz jim rečem kar "kolona petih kamionov". Razni kamperji, vozila, ki vlečejo kamp prikolice, avtobusi, muzejski primerki vozil itd, se spravijo prehitevati tako kolono  tovornjakov.  Ker so vozili za tovornjaku 100 km/ uro, se počasi premaknejo na prehitevalni, po možnosti več njih skupaj, in takrat je rock n roll. Kamperji, ponavadi kaki muzejski dizel primerki, verjetno ne gredo več kot 100 km/ uro. In "prehitevajo" v nedogled. Ker je več tovornjakov skupaj, se nimajo kam umakniti in se naredi kolona za njimi.  In recimo ti voziš normalno, kot se vozi po prehitevalnem pasu in kar naenkrat vsi bremzajo pred teboj, da je veselje.  6. Prehitevanje tovornjakov. Vsi vemo, da je pri nas na avtocestah to prepovedano. No, in se vsakodnevno to dogaja. In veste kdo je najhujši pri tem? Naši vozniki z slo tablicami. Ker najbrž vedo, da so naši pametnjakoviči ukinili avtocestno policijo in jih ne bo nihče kaznoval. In zopet povzročijo zastoje, ker prehitevajo z par kilometri hitreje.  7. Okvare vozil. Ravno včeraj, ko smo se vračali iz Lj. se je  nad Kastelcem pokvaril en novejši golf na voznem pasu, kjer je zožanje. In je nastala deset in več  kilometrska kolona. Avto so stali v dveh kolonah in ker sta tam zelo ozka vozna pasova, seveda ni bilo mesta za narediti reševalni pas po sredini. Kako je prišel vlečni avto do njega mi ni jasno.  8. Znaki za umirjanje hitrosti na 80,  100, ki sedaj opozarjajo pred Ljubljano, ne pomagajo popolnoma nič. Ravno nasprotno. Če bi ljudje vozili hitreje (normalno) bi bilo po moje manj kolon.  Tam bi morali na vsakem kilometru  postaviti par prometnih policajev (namesto, da se skrivajo po grmovjih in čakajo z radarji, da boš vozil 58km/ uro tam, kjer je omejitev 50), ki bi pospeševali promet. Kot nekoč, ko so miličniki stali v križiščih in so mahali z roko voznikom, da pospešijo, da se križišče čim prej izprazni.  Recimo, da se pelješ enkrat ali parkrat  na teden, mesec po avtocesti, še nekako preživiš to turturo, če pa se voziš dnevno, pa verjamem, da vsakemu popustijo slej kot prej živci.  Jaz preklinjam vsakič kot kočijaš, ko vidim, koliko voznikov je arogantnih, neodgovornih, sebičnih, nevzgojenih, netolerantnih... Za zaključek. Problem je, da so odprli na avtocestah  preveč delovišč naenkrat, kamionskega  prometa in prometa na splošno  je vse več in te naše uboge, dvopasovne avtoceste tega ne "požirajo" več. In tako bo vsako leto huje... Pa ni več važno, ali je poletje, ali jesen, ali je kak praznik ali je torek, vsak dan je podobno.    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.