Skoči na vsebino

Ogrevanje & izolacija samostojne hiše


Z M A J

Priporočeno sporočilo

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Janez007 napisal:

Bere se tako, kot da pri neki nizki zunanji temperaturi (recimo -5) pri vaši hiši toplotne izgube "zamrznejo" in do -10 in še nižje več ne naraščajo. 🙂 Če bi bilo to res tako, si za svoje izume na svoji hiši zaslužiš Nobelovo nagrado, patentiraš in lahko postaneš najbogatejši zemljan. 😃

 

"Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature."

 

Tudi pri konstantni temperaturi radiatorja se odvzem z nižanjem zunanje temperature veča ... mora pa v tem primeru peč dovajati radiatorju več toplote (na 2 načina: večji pretok ali večja temperatura vode ali kombinacija).

 

 

 

 

Sem napisal,da same temperaturne krivulje ne povejo vsega!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Imam eno vprašanje. V kopalnici sem namontiral električni radiator (lojtro) za sušenje brisač. Ko sem hotel povezati električni kabel v dozo, se je pojavil problem. Vem, da so ponavadi črna žica, plava ali rjava in zeleno - rumena žica  za maso. Na radiatorju so pa črna, rjava in siva žica. In za sivo piše, da je "pilota žica". 🤔

IMG_20240208_192254.jpg

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 22 minutami je godlike napisal:

Faza in nula se lahko menjujeta. Isto kot lahko v vtičnico všaltaš za 180° obrnjem kabl.

 

Jaz bi povezal črnega na fazo, rjavega na 0 in sivega na maso.

 

Če prav vem, so vedno radiatorji ozemljeni.

Če bo fit ven vrglo, boš vedel, da si zaj.... in boš peobal drugo kombinacijo.

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 51 minutami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

To z testiranjem z inštrumentom (ohmsko) mi je predlagal tudi moj električnistt, ki sem mu napisal za problem. A kako naj "olupim" malo barve dol z radiatorja , če je pa najverjetneje prašno na debelo pobarvano. 

Se pa strinjam z vsem tvojim napisanim. Je pa tudi res, da imam ta priključek in vse ostale zavarovan z fit stikalom. 

Se pa z ozemlitvijo ni za hecat. (še posebno v kopalnici, kjer je vedno kaj vlage). Po moje je črna za sigurno faza in rjava nula. Ne ostane drugega kot, da je siva ozemljitev. 🤔 A zakaj takšne barve žic? 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 8 urami je Janez007 napisal:

Jaz se pa ne bi igral na pamet. Od znancev ima nekdo univerzalni inštrument, predvsem da se ugotovi, katera od treh žic je ozemljitev, ključna za varnost. Ena od treh žic radiatorja (ozemljitvena) mora biti v kratkem stiku z ohišjem radiatorja. Ta se priključi v dozi v steni na ozemljitveni vodnik (rumeno-zelen). In vsaka kopalnica naj bi imela posebno ozemljitveno dozo, ker morajo biti tudi cevi, pipe ozemljene ... sem spada tudi radiator.

 

Drugi 2 žici, po kateri teče el. tok skozi grelec radiatorja (faza, nula), morata biti od ohišja izolirani! V primeru, da pride do napake/poškodbe izolacije, tok steče na ohišje in preko ozemljitve nazaj v transformator, pri tem pa mora takoj crknit hišna varovalka tega tokokroga. In zato si potem v kopalnici varen. Torej ozemljitev je ključna!

 

Tester prevajanja lahko narediš tudi sam: en pol baterije preko žarnice priključiš na žico (verjetno je siva), drugi na ohišje radiatorja, nekje, kjer je kovina (ni laka, ki je izolator). Drugače pa nekje spraskaš dol lak ... 😃

 

Lahko pa stestiraš tudi takole. Žice priključiš po občutku in se dotakneš radiatorja. Če te ne strese, je mogoče OK, mogoče ... ker odvisno od hišne inštalacije, dela na videz ok tudi zamenjana nula in zemlja. 😁 Ta zadnji odstavek je čista zafrkancija, da ne bi slučajno kdo res poskusil. Je smrtno nevarno.

Če priklopiš kar koli drugače, kot pa prav, zadeva ne bo delala. Čist simpl. Ja z inštrumentom lahko izmeriš. Samo glede na standard barve, bi to moralo bil 99% prav.

 

Če boš meril, ob vklopu na stikalu, brez priklopa, bi ti morali faza in nula dat upornost. Z maso pa ne. In boš takoj 100% prepričan keri sta, masa pa ostane tretja.

 

Samo faza in nula na pravih mestih bosta ob vklopu delovali. Vse ostalo bo kratki stik in bo vrglo fit ven al pa varovalko neslo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alex, ta tvoja lojtra pa ni iz EU. Zato tudi ni nujno, da je narejena po EU standardih. In pri kakšnem drugem standardu je siva ozemljitev. Če bi zadeva bila po ameriškem NEC, bi bila ozemljitev kar gola bakrena žica... Se pa siva običajno uporablja kot "nevtralni vodnik", kar ni enako kot ozemljitev...

 

 

 

 

Sploh postane zanimivo pri trifazni elektriki, kjer so barve med seboj zamenjane:

 

V ZDA je 1. faza črna, 2. faza rdeča, 3. faza modra in nula je bela.

V EU je 1. faza rjava, 2. faza črna, 3. faza siva in nula je modra.

Kitajci imajo pa 1. fazo rjavo, 2. fazo črno, 3. fazo rdečo in nula je tudi pri njih modra.

  • Všeč 5
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 19 urami je Alex napisal:

Tako kombinacijo sem mislil tudi sam povezati. Ja, piše, da je črna faza. Nič, bo potrebno preizkusiti v praksi. 

 

Jes, empirika ruls. Jeb.. ti grške filozofe. Preizkusi pri kateri vezavi te ne trese. Za boljšo zaznavo priporočljiva lužica na tleh.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 urami je Alex napisal:

Slivka, je made in Europe, natančneje mlade in France. 

Od uvoznika pa, sem dobil sledeči odgovor:

"Črna žica se ne veže, ostali dve pa faza in nula.. v priponki navodila.." 

IMG_20240209_151708.jpgNato sem ga vprašal, kako to, da ni ozemljitve. In dobim odgovor :

"

ima dvojno zaščito in ne potrebuje ozemljitve..

Podobno kot fen za lase in podobne aparature..🤔

Sej piše dvojna zaščita spodi v navodilih ki si jih prilepil pod "POZOR"

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vidim,da ste se že vse brez mene zmenili🙄

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

Sicer pa bi čez čas itak porajtali,če se nebi več javljal na forumu😇

 

 

  • Všeč 2
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 16 minutami je skritikrt napisal:

Je pa pohvalno,da je vprašal...pač če si v dvomu-ziher je ziher...pa tapravi dedci itak ne beremo navodil😂🤣

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

  • Všeč 1
  • Haha 2
  • Zmeden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 55 minutami je Boss napisal:

 

A ti si tud član tega društva?

 

 

Kot sestavljanje Puzle-ov...in če si v dvomu,pač malce "pomagaš" z kladivom😃💪...saj stari nemški pregovor pravi:..."was nicht passt, wird passend gemacht" oz. "kar ne ustreza,naredimo,da ustreza"😆

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz pa mislim da je siva faza. Po tabeli ki jo je prilimal Janez007, je ta barvna kombinacija edino  trifazna zadeva brez zaščite.

Alex ti kar tako zveži. Potem pa najprej ženo pošlji v kopalnico. 

  • Haha 2
  • Zmeden 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Slivka napisal:

Pa smo spet tam. Torej siva le ni ozemljitev, ampak nula. 

 

Važno, da ni komu naredilo Einstein frizure, drugo bo že kako...

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je godlike napisal:

Veš kolko krat sem žive žice priklapljal, pa nimam kodrov.

 

Če veš kaj delaš ni panike. Seveda s strahospoštovanjem.

 

To pa ni za amaterje... 

 

Jaz sem se enkrat loteval nekaj vezat štromarijo, pa me je streslo, še preden sem sploh začel. Šel sem v klet, na rami sem nesel aluminijasto lojtro, ko pa sem prijel železno kljuko železnih vrat v klet, pa sem se z lojtro dotaknil električnega pastirja... Tisti dan delo kar nekako ni šlo od rok...

  • Všeč 1
  • Haha 5
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako, radiator sem priključil po navodilih uvoznika. Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 33 minutami je Alex napisal:

Sem pa zaprl sosedovega mačka, ki se vedno smuka okoli naših vhodnih vrat za pol ure v kopalnico. Izgleda, da bo priklop v redu, saj se je veselo namestil pod radiator in predel. Zato sem ga komaj zvlekel ven. 

 

Brezsrčnež!

Bilo bi te treba prijavit društvu za mučenje živali.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Prejšnji vikend smo šli na morje, pa sem prišel tik pred oranžno lučko na Vinico.. imel sem poln avto (3je odrasli in 2 otroka).. natočim na Vinici v 5 minutah in pičimo dol, nakar sopotnica ugotovi, da je doma pozabila iqosa... ja nič, zapeljem dol na Delnicah in gremo na Petrol. Dež lije kot iz škafa. Na moji levi avstrijski par z električnim MG, polno naloženim, zadaj še 2 električni kolesi na thuletu. Na sredinskem zaslonu sem videl tistih 10% v rdečini. Vsak monotono bulita v svoj telefon in čas teče in teče. Otroci mi pijejo žiuce, čakamo sopotnico, da opravi registracijo iqosa (dobesedno registrirat se moraš ob nakupu). Če bi vsakič, ko sem slišal "a bomo že šli" dobil 5 centov, in potem še 10 eur za vsakič ko je en drugmu od otrok prlimou focen, bi danes verjetno že vozil novo Mazdo6. Po 15 minutah odrinem naprej in bolj kot kadarkoli sem si zaželel, da v mojem življenju ne bom v podobni situaciji kot soseda v MG in z zadnjimi sedeži polnimi otrok.
    • Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?   In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.   Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu? 2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ... Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.   Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...  
    • Nimaš na polici dodatne kombinacije D - Živali? Ker v tem primeru pri večini zavarovalnic ni odbitne franšize, niti ni izgube bonusa ... 
    • "Imamo Mazdo 3 G120 in Mazdo 6 G165, oba z ročnim menjalnikom. Ko se enkrat navadiš na posebnosti tega motorja in prestavna razmerja (je kar razlika med tema dvema avtoma), je vožnja užitek. Pri naši vožnji se motor zelo redko zavrti nad 4.000 obratov in tistih nekaj konjev nad 4.000 pri G120 ne pogrešam."   Mazda 3 je zame glede tega precej boljša, še bolj prijetna za vožnjo.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.