Skoči na vsebino

Ogrevanje & izolacija samostojne hiše


Z M A J

Priporočeno sporočilo

Moja 2 centa. Imamo firmo doma(20let+)ki se ubada s klimatizacijo in ogrevanjem. Lahko povem da je toplotna ?rpalka najcenej?i vir ogrevanja trenutno. Sama invensticija je dra?ja ampak se v nekaj letih povrne(plus subvencijo dobi? se mi zdi, da je tam cca 1500? ?e zamenja? staro pe? z okoljem bolj prijazno T?). Zasledil sem tudi nekje da se je govorilo glede slabe izolaciije, slabi?h oken(manj?ih radiatorjev),.. zato obstajajo visokotemperaturne T? ki tudi slab?e izolirano hi?o ogorejejo konkretno pa ?e zmeri smo mnenja, da je najcenej?e. Glede samega odmrzovanja zunanje enote pozimi pa zdr?ijo te T? kar konkreten minus tako, da ni bojazni da kondenz zamrzne.. je tata montiral T? tudi ?e v Babnem Polju pa ni nobenega problema(pa ?e ?e bi zmrznil kondenz ima defrost program ki to odpravi). Glede kvalitete in servisov zaenkrat nimamo problemov pa tudi nobene bojazni,.. kar lepo prisegamo na te znamke katere dobavljamo.
 

p.s: pa ?e ta + da z T? prakti?no nima? dela

 

image.jpeg

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nismo se pa seveda dotaknili se druge zadeve - kinke predpogoj, izolacija hise, dobra okna....ne glede kaj te greje je treba to zadrzati v bajti in to ne da ti vlaga tece v potokih na notranjosti

 

Uf, tole pa ratuje tema, ki se je ne bo bralo ob jutranji kavici...

 

Ja, ?e se loti? celovite energetske sanacije hi?e, potem to nikakor ni majhen stro?ek. In ?e se kdo ?e loti take sanacije, je dobro, da se prej res temeljito pripravi in naredi tako, kot je treba. Za za?etek vsaj eno zimo spremljat in zapisovat stanje: kateri prostor je topel ?e sam od sebe in ne potrebuje nekih hudih dogrevanj, kateri prostor je pa kljub radiatorju na max ?e vedno prehladen. Potem pa ugotoviti, kak?ni so zidovi, stropovi in tla in kako so izolirani. Spotoma pa preiskat ?e, ?e so kje kak?ni toplotni mostovi. Sicer jih dodatna zunanja izolacija dobro izolira, vseeno pa kak?ni balkoni "vle?ejo mraz" v plo??o... In pa, seveda, v kak?nem stanju so okna. Ko je vse to stanje ugotovljeno in zapisano, je precej la?je narediti na?rt, kaj je potrebno in koliko je potrebno. Ker na tak na?in bo najcenej?e in najbolj?e narejeno. Kljub temu pa cifra na koncu ne bo majhna... Je pa na tak na?in najla?je ujeti mejo, kaj je ?e rentabilno in kaj brez potrebe pove?uje stro?ke, koristi pa bolj malo.

 

Visokotemperaturni sistem bi jaz raje odsvetoval. Dobro, ?e je to stara hi?a in se menja samo "vir toplote", potem se naredi tako, pa je. Druga?e pa je bolj?e, ?e zadeva deluje na ni?jih temperaturah - sploh sistemi z zalogovniki. Najprej je bolj?e zato, ker lahko dalj ?asa izkori??amo zalogovnik, ?e pa se kasneje odlo?imo za kak?ne dodatke v smislu son?nih kolektorjev, pa je zadeva ?e pripravljena. Je pa pri prehodu na ni?je temperature potrebno zamenjati radiatorje z ve?jimi. Tu je logika dokaj enostavna: radiator da dolo?eno mo? od sebe glede na svojo velikost, temperaturo vstopne in izstopne vode (se pravi razliko temperature) oz. od temperature vstopne vode in hitrosti kro?enja vode. ?e je temperatura vstopne vode ni?ja, mora biti radiator ve?ji. Seveda pa ne sme biti temperatura povratka ni?ja od 50 stopinj, ker se potem za?ne v kotlu nabirati kondenz, kar pa spet ni dobro... Se oa z ni?jimi temperaturami zmanj?ajo izgube po cevovodih, sploh, ?e je kotel kje v kleti in cevi speljane pod stropom kleti. Saj se cevi izolira, ja, ampak so izgube vseeno precej manj?e...

 

 

 

 

 

?e komu kaj koristi: priporo?ene debeline izolacije glede na to, iz kak?nega materiala je zid.

post-5658-0-22078700-1541361858_thumb.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lep primer glede izolacije in kasneje prihrankov pri ogrevanju. Res pa je da vsi ne razumejo tega. Druga?e pa mislim,da ko ima? dovolj izolacije sploh ni tako pomembno s ?im se ogreva?,ker je zelo malo razlike v prihranku.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jst pa mam talno ogrevanje v treh stukih cca. 180kadratov hisa je dobro izoliranja, nova okna itd.. Naj bi bila varcna hisa. Ogrevanje pa imam na elektriko sem kupil vaillant eloblock 9kw. Ve?krat nima dela na 2kw. Redko sem vidu 3kw. Mogoce samo na zacetku. Temperaturo mam nastavljeno na 28 stopinj v hisi ma imam vecinoma 23-24. Vem da je pretoplo ampak raje imamo tako.. Kok je strosek nevem se.. Sam ne racunam da bo nekej ful.. Pa nimam dimnika nimam servisov itd.. Ce crkne pac bom zamenjal za novo kar pa tudi ni nevem kaksen strosek...

www.trziskisladoled.si

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pec stane 550?.. Ostalo je pa itak talno gretje.. Pac cevi itd... Nimam nobenih zalogovnikov in nevem kaj. Simpl..

Da se jaz dodam, je razlika ce si v stanovanju kot si ti ali bajti :). Kaj ima pa stanovanje po sebi - centralno? Se lahko 'izklopi?'?

 

Ali si ?el v bajto??

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Da konkretiziram moj primer za katerega spra?ujem. Hi?a, oz. kot vi re?ete bajta je v izmeri cca. 11x9m, izvira iz 90-ih, 3-eta?na, ampak obstaja tudi mo?nost kasneje ?e gor v mansardi kdaj kaj naredit (ker je podstreha pohodna in bi bilo potem treba seveda ogrevati). Trenutna pe? OPC KIV Vransko iz leta 1996, cisterna pa v kurilnici 2700l (torej prostor v tej kurilnici ni ovira, ker meri nekih 15m2), radiatorji pa krepko predimenzionirani, ker se ni ?paralo z njimi in pa tudi hi?a ima bolj sen?no lego, tako da je logi?no. 

 

Kar se ti?e gradnje in izolacije je pomoje klasika iz konca prej?njega tiso?letja in pa 3 betonske plo??e, na vrhu tazadnje je zaenkrat le 2 sloja po 5cm polo?en stiropor (ni zabetoniran v smislu estrihov, le polo?en na prekrivanje). Sedaj razmi?ljam polo?iti povrh tega stiroporja ?e 2 sloja po 15cm steklene volne in potem naj bi bila tazgornja betonska plo??a (ki meji na podstre?je) dovolj dobro izolirana. Toplota namre? uhaja ve?insko navzgor in ne na stran (tudi topel zrak se zadr?uje vi?je, ker je la?ji od hladnega, to vemo). Bistvena je torej izolacija podstrehe kolikor razumem, dale? pomembnej?a od zunanjih sten. 

 

Sistem ogrevanja sem mislil zamenjati ?e letos, pa me je potem povozil ?as in tudi se nisem prav dobro informiral o vseh mo?nostih in da se ne zajjj.., raje po?akam do 2019.

 

Hi?a se nahaja 5km iz Kamnika, tako da kak?en mestni plin ni ena od mo?nosti, ?eprav ga bi sicer z veseljem vzel kot opcijo ogrevanja.

 

Zanimajo me tudi stenski paneli, na elektriko, kot opcija ogrevanja, ?e ima kdo izku?nje s tem sistemom?

 

Vnaprej hvala za uporabne nasvete, zlasti tiste iz va?e prakti?ne uporabe.  :rispekt:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

Kar se ti?e gradnje in izolacije je pomoje klasika iz konca prej?njega tiso?letja in pa 3 betonske plo??e, na vrhu tazadnje je zaenkrat le 2 sloja po 5cm polo?en stiropor (ni zabetoniran v smislu estrihov, le polo?en na prekrivanje). Sedaj razmi?ljam polo?iti povrh tega stiroporja ?e 2 sloja po 15cm steklene volne in potem naj bi bila tazgornja betonska plo??a (ki meji na podstre?je) dovolj dobro izolirana. Toplota namre? uhaja ve?insko navzgor in ne na stran (tudi topel zrak se zadr?uje vi?je, ker je la?ji od hladnega, to vemo). Bistvena je torej izolacija podstrehe kolikor razumem, dale? pomembnej?a od zunanjih sten. 

 

 

No, o tem sem pisal prej, ampak ne vem, koliko sem bil razumljiv. Torej, ja, toplota se dviga gor in je smiselno izolirati zgornjo plo??o. A pri vsem skupaj je smiselno, da vse skupaj "uravnote?i?". Lahko na podstre?je nalo?i? dva sloja po 15 cm, zakaj pa ne. Ampak ali je to smiselno. 

 

Kot sem napisal, to ne bo tema, ki bi se jo bralo zjutraj ob kavi. Torej, ti lahko na podstre?je nalo?i? tudi en meter izolacije. Ampak prihranki se ne bodo toliko zmanj?ali, da bi to bilo smotrno. Zato je bolje preu?iti, kak?no je stanje, pa dodati toliko, kolikor bo res smiselno, da se pove?a prihranke. 

 

Zdaj bom malo ugibal, ti pa po istem kopitu naredi svoj izra?un. Ugibal bom, da je zgornja plo??a debela 16 cm, narejena pa iz armiranega betona. Taka plo??a ima toplotno prevodnost 4,03 W/mK. Ogromno. Zato si, pametno, gor zlo?il ?e 10 cm stiroporja. Na ta na?in si toplotno prevodnost zmanj?al na vsega 0,36 W/mK. Dobro, manj?a kot je toplotna prevodnost, manj izgub ima?. Ampak koliko se ti bo poznalo, ?e bo? strop v izmeri 99 kvadratnih metrih izoliral "na mrtvo", zunanje stene v izmeri 300 kvadratnih metrov (ugibam, da ima? tri eta?e po 2,5 metra) pa ne. Torej ugotovi oz. oceni, kolik?na je toplotna prevodnost zunanjih sten, pa potem dodaj na streho toliko izolacije, da bo pribli?no enako. ?e pa ugotovi?, da imajo zunanje stene ve? kot 0,24 W/mK toplotne prevodnosti, pa razmisli ?e o novi fasadi... In ko bo? ?e vse to preverjal in ugotavljal, preveri ?e, kako je z izolacijo proti kleti. Kaj ti nuca, da ti je vro?e v glavo, ?e pa te zebe v noge...

 

Jasno je, da debelej?a kot je izolacija, ve?ji bodo prihranki. Ampak do dolo?ene debeline je cena izolacije ?e sprejemljiva in se nalo?ba v doglednem ?asu povrne, od dolo?ene debeline naprej pa je cena nalo?be enostavno previsoka glede na prihranke in je ?as, v katerem se investicija povrne, enostavno predolg...

 

Upam, da je razumljivo...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko se omenja toplotne ?rpalke oz. T? skraj?ano. Katero izvedbo ima kdo od vas? Vem da obstaja varianta voda, pa zrak in verjetno ?e katera.  :zvizga:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Jest, kako si se ti lotil sanacije izolacije in koliko je naneslo ??

 

Iz katerega leta je bilo prvotno stanje me tudi zanima. :)

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Jest, kako si se ti lotil sanacije izolacije in koliko je naneslo ??

 

Iz katerega leta je bilo prvotno stanje me tudi zanima. :)

 

Lotili smo se je tako, da sem najprej malo pobrskal in spraseval, koliko to stane... oz. koliko so drugi dali za podoben poseg... Ker so bile cene nekje med 10 in 20 K ? ... odvisno od tega, kaj vse se je delalo... sem se odlocil in zacel pridobivat ponudbe. Glede na dobra priporocila sem se potem odlocil za enega mojstra, ki je naredil bolj tocen predracun... in smo se zmenili, kaj vse bi bilo za naredit... Najprej hidroizolacija dela hise, ki je v zemlji, potem pa dalje... Balkonov nismo pozagali... ampak smo jih tudi dali dodatno izolirati, kar je potem se kar nekaj naneslo dodatno, ker je bilo treba seveda tudi spet na novo poloziti ploscice ... Odlocili smo se za fasadni sistem Weber ... Vse skupaj je prislo nekje okoli 21K ? ... Hidroizolacija je bila okoli 800?, balkoni okoli 3.000? in ostala fasada okoli 17.000 ? ... Po poracunu je bila razlika med predracunom in koncnim racunom taka, da je bila razlika nekje okoli 50? ... pa se ne spomnim vec ali v plus ali minus :) ... Poleg tega je bilo se nekaj dodatnih stroskov, ker smo morali zacasno odmontirat rostfrei dimnik, ki je na zadnji strani ob hisi, odmontirati je bilo ptorebno dve klimi ter po zakljucku spet nazaj zmontirat, nekaj so bili se zlebovi in nekaj drobnega materiala (razni kabli za luci, dali smo tudi nove luci zunaj... Te "drobnjarije so" nanesle se slabega jurja :) ... 

 

Hisa je nekje iz 70 let ... nevem tocne letnice... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko se omenja toplotne ?rpalke oz. T? skraj?ano. Katero izvedbo ima kdo od vas? Vem da obstaja varianta voda, pa zrak in verjetno ?e katera.  :zvizga:

 

Pri nas imamo tudi izvedbo T? zrak-voda, imamo dvoj?ka 120 m2, ogrevamo v celoti na 22-23 stopinj, pa je celotna letna poraba elektrike (vso gospodinjstvo-ogrevanje, lu?i, aparati...) cca 700 EUR, dvoj?ek pa se nahaja na obrobju Kranja.

Mazda6 Sport CD 129 TE Plus-ex

Mazda6 SPC CD 150 Revolution

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lotili smo se je tako, da sem najprej malo pobrskal in spraseval, koliko to stane... oz. koliko so drugi dali za podoben poseg... Ker so bile cene nekje med 10 in 20 K ? ... odvisno od tega, kaj vse se je delalo... sem se odlocil in zacel pridobivat ponudbe. Glede na dobra priporocila sem se potem odlocil za enega mojstra, ki je naredil bolj tocen predracun... in smo se zmenili, kaj vse bi bilo za naredit... Najprej hidroizolacija dela hise, ki je v zemlji, potem pa dalje... Balkonov nismo pozagali... ampak smo jih tudi dali dodatno izolirati, kar je potem se kar nekaj naneslo dodatno, ker je bilo treba seveda tudi spet na novo poloziti ploscice ... Odlocili smo se za fasadni sistem Weber ... Vse skupaj je prislo nekje okoli 21K ? ... Hidroizolacija je bila okoli 800?, balkoni okoli 3.000? in ostala fasada okoli 17.000 ? ... Po poracunu je bila razlika med predracunom in koncnim racunom taka, da je bila razlika nekje okoli 50? ... pa se ne spomnim vec ali v plus ali minus :) ... Poleg tega je bilo se nekaj dodatnih stroskov, ker smo morali zacasno odmontirat rostfrei dimnik, ki je na zadnji strani ob hisi, odmontirati je bilo ptorebno dve klimi ter po zakljucku spet nazaj zmontirat, nekaj so bili se zlebovi in nekaj drobnega materiala (razni kabli za luci, dali smo tudi nove luci zunaj... Te "drobnjarije so" nanesle se slabega jurja :) ... 

 

Hisa je nekje iz 70 let ... nevem tocne letnice... 

Aha, potem se strehe niste lotili v tej rundi in imate ?e prvotno ali je ta bila ?e menjana in potem tista varianta s folijo, zra?ni mosti, volna med ?pirovci, itd.?

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Aha, potem se strehe niste lotili v tej rundi in imate ?e prvotno ali je ta bila ?e menjana in potem tista varianta s folijo, zra?ni mosti, volna med ?pirovci, itd.?

 

Streha je bila obnovljena ze prej... pa okna tudi ... je pa od takrat tudi ze precej let mimo :) ...

 

1998-20181106-125346.jpg

 

1999-20181106-125416.jpg

 

lani pred obnovo fasade:

2017a-20181106-125522.jpg

 

po koncani obnovi fasade:

2017b-20181106-125723.jpg

 

2017c-20181106-125841.jpg

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko se omenja toplotne ?rpalke oz. T? skraj?ano. Katero izvedbo ima kdo od vas? Vem da obstaja varianta voda, pa zrak in verjetno ?e katera.  :zvizga:

Voda/zrak nevem ?e obstaja. Obstaja pa zrak/voda, zemlja/voda, voda/voda, geosonda, zrak/zrak (klime) pa verjetno ?e kaj.

 

Kolega ima kombinirano zemlja/voda +zrak/voda na isti T? ker ima premajhno povr?ino zemeljskega kolektorja - dra?ja varianta.

Sodelavec ima geosondo - zelo draga investicija - obstaja mo?nost da gre kaj narobe (premiki zemeljskih plasti).

Drugi kolega ima voda/voda - z vrtino je imel ?e po 5ih letih te?ave (mogo?e zato ker jo ima na ?verc :hudicek:)

Drugi sodelavec ima voda/voda vendar ne na na?in vrtine in ?rpanja podtalnice, pa? pa ima v jezerce ob hi?i nametane cevi kot "vodni kolektor". V primerjavi s prej?njimi je to zmagovita kombinacija.

 

Vsi zgoraj navedeni sistemi so imeli smisel pred par leti, ko so bile T? zrak/voda ?e manj u?inkovite. Dandanes je kupovanje kaj drugega kot zrak/voda metanje denarja stran. (z izjemo tiste variante ?e lahko vr?e? cevi v jezero tik ob bajti).

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • @Agerg; probaj s tem, to sem dobil na H forumu -> Frenk ,Šmartno ob Paki, 041 804 988
    • Sicer stara tema, a še moja izkušnja s tem Tertinekom.   Najprej, na avtomobilu je bilo potrebno popravilo gibljive cevi pri izpušnem sistemu, urejeno kot potrebno, le pri posegu je očitno bil odlomljen kar zajeten del plastike pri sprednjem odbijaču, ki se več ne drži ogrodja in vsake toliko podrsava po tleh, ampak prav, to lahko sam nekako zalepim nazaj.   Kot drugo, zaradi okoliščin spet odšel v to delavnico, bolniška domačega mehanika ter bližina servisa, za zamenjavo obeh prednjih končnikov kot so ugotovili na preventivnem tehničnem pregledu, avtomobil pred posegom posegom popolnoma izpraven, razen končnikov seveda, v zameno dobim avtomobil brez delujočega ABS sistema, brez delujoče samodejne ročne zavore, brez delujočega merilca hitrosti, brez delujočega radijskega sprejemnika, prav tako ne deluje potovalni računalnik, ki ne beleži več ničesar, niti motor več ne deluje s polno močjo, saj računalnik več ne regulira vseh procesov, ker so pri servisnem delu očitno nekje prekinili tokokrog oz. povezavo z računalnikom.   Avtomobil je neizpraven, ne morem ga ne registrirati niti zavarovati, niti prodati, odpeljem ga kvečjemu lahko le še na smetišče, vse to zaradi menjave sprednjih končnikov, pooblaščen servis ocenjuje ceno popravila na več kot je vrednost avtomobila, skratka, vozilo je po dveh posegih v tej mehanični delavnici le še za odpad.   Močno odsvetujem.
    • Tole bi pa res rabil razlago, ker potem je podrt kompleten smisel tako silike v zmesi kot mehkejše gume, kot lamel, ki se premikajo zato, da nastavijo rob in zarežežejo v sneg.   Gume, ki se počasi vrtijo veliko bolj drsijo kot guma, ki se vrti hitro, da sneg odnese iz rež. Kolk guma boljš prime od določene hitrosti naprej, ko zmeče sneg iz zarez in kolk slabše, ko se sneg nabira na obodu in je centrifugalne sile premalo, da bi ga odneslo iz rež.     Če bi tvoja razlaga veljala potem bi se lahko vozil, le do določene hitrosti, ko sneg še ne zleti iz profila, pri višjih pa ne bi bilo šanse da ostanemo na cesti. Tist model iz Tyre Review pa lahko takoj zapre YT kanal in pozabi na hitro vožnjo in driftanje.   Kaj pa v primerih, ko imamo sneženo podlago, kjer je sneg že toliko zvožen, da se sploh ne nabira več v profilu - a se takrat sploh lahko še premikamo?   V glavnem, za zimsko je pomembno, da je mehka tudi pri nizkih temperaturah in da lahko lamele ter tele male zareze na njih delujejo kot krempeljci, ki se zarežejo v sneg in preprečujejo, da guma zdrsne. Velike zareze v profilu same gume pa so zato, da sneg čimprej zapusti sam profil gume in da se ne nabira na njej.        
    • Sem ženo presenetil... 😊😉
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.