Skoči na vsebino

Gume

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano
Pred eno uro je Alex napisal:

Slabe gume nobene. Dobre gume so pa še vedno dobre gume tudi takrat, ko je profila manj. Je pa pomembno, kako se bo avto obnašal v močnem dežju, ko bo spredaj manj profila ali pa zadaj. 

 

In ker argument je res tako dober, da bi podprl teorijo dobrih gum zadaj?

 

Evo tu so moji argumenti zakaj je bolje imet spreda jb oljše gume.

 

1. zavorno razmerje spredaj gnanih avtov je 80:20 spredaj:zadaj. Če maš zadaj gnanega pa je nekje 60-70% spredaj in 30-40% zadaj. V vsakem primeru boš prej ustavil z dobrimi gumami montiranimi spredaj.

2. akvaplaning. Slabe gume spredaj bodo veliko prej povzročile akvaplaning. Prednje gume načeloma tudi najbolj odrivajo odvečno vodo in zadnje več ali manj vozijo po sledi, kjer so prednje že odstranile vodo.

3. Da ti odnese zadek pri predaj gnanem avtu mora biti dejansko res vožnja preko limita. S slabimi gumami spredaj boš bistveno prej letel s ceste, kot pa s slabimi zadaj. To ti naj razloži Janez, sajkvadrat seštevkov vektorjev sile pogona in centrifugalne sile, veliko hitreje preseže koren vektorja sile, ki preseže silo trenja, ko guma še grabi asfalt. Z zadnjim pogonom bi verjetno res bilo bolje, da map boljše zadaj.

 

... letim zdejle... bom pol kasneje napisal še kak argument.

  • Všeč 2
  • Žalosten 1

33112_1.png

Napisano

Ampak je veliko lazje korigirati in resevati, ce ti odnese prednji del, kot pa ce ti odnese zadnji del ... Je pa res obcutek pri voznji slabsi, ce imas spredaj slabse gume ... ampak to ti daje se en argument, da vozis bolj previdno... sploh ce ves, da gume niso ravno najboljse ... Vsekakor je najbolje, ce imas na vseh stirih kolesih v redu gume ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 21 minutami je Alex napisal:

Dobro, to je skoraj enako. 😉 V tvojem primeru  je prav, da si naredil, kot si naredil. Jaz bi enako. Če bi pa kupil nove gume, bi bo razlike kaka 2,5-3 mm. Takrat bi montiral nove gume zadaj. 

Zakaj za boga bi pa bil tak škrt, da bi kupil samo par gum?

 

Pa ko sem bočnico prerezal, sem 4mm letne zamenjal 4. Rad imam enak oprijem, ne pa under ali oversteer.

  • Všeč 3
  • Hvala 1
Napisano
pred 42 minutami je godlike napisal:

Zakaj za boga bi pa bil tak škrt, da bi kupil samo par gum?

 

Pa ko sem bočnico prerezal, sem 4mm letne zamenjal 4. Rad imam enak oprijem, ne pa under ali oversteer.

Pač eni kupijo najprej dve novi gumi nato še dve zaradi stroškov. 

 

 

Napisano
pred 59 minutami je Boss napisal:

 

In ker argument je res tako dober, da bi podprl teorijo dobrih gum zadaj?

 

Evo tu so moji argumenti zakaj je bolje imet spreda jb oljše gume.

 

1. zavorno razmerje spredaj gnanih avtov je 80:20 spredaj:zadaj. Če maš zadaj gnanega pa je nekje 60-70% spredaj in 30-40% zadaj. V vsakem primeru boš prej ustavil z dobrimi gumami montiranimi spredaj.

2. akvaplaning. Slabe gume spredaj bodo veliko prej povzročile akvaplaning. Prednje gume načeloma tudi najbolj odrivajo odvečno vodo in zadnje več ali manj vozijo po sledi, kjer so prednje že odstranile vodo.

3. Da ti odnese zadek pri predaj gnanem avtu mora biti dejansko res vožnja preko limita. S slabimi gumami spredaj boš bistveno prej letel s ceste, kot pa s slabimi zadaj. To ti naj razloži Janez, sajkvadrat seštevkov vektorjev sile pogona in centrifugalne sile, veliko hitreje preseže koren vektorja sile, ki preseže silo trenja, ko guma še grabi asfalt. Z zadnjim pogonom bi verjetno res bilo bolje, da map boljše zadaj.

 

... letim zdejle... bom pol kasneje napisal še kak argument.i

Dobre gume zadaj-slabe spredaj - Imaš prav glede bremzaja na suhi cesti z ABS. Ostalo pa ne. 😊

 

"Regardless of the drive type, we recommend not fitting the better tyres at the front, but always fitting them at the back. The reason is simple: The rear axle ensures the tracking stability of a vehicle." 

"We would always recommend that for optimum safety, drivers should have their newest tyres fitted to the rear of their vehicle. This will ensure that have greater grip on the rear axle and should prevent any potential oversteer or loss of vehicle stability on slippery surfaces.". 

Če zamenjate stare gume z novimi in to ne velja za celoten komplet, se pojavi vprašanje: Ali nove gume montirate spredaj ali zadaj? Ne glede na vrsto pogona priporočamo, da boljših gum ne nameščate spredaj, temveč vedno zadaj. Razlog je preprost: zadnja os zagotavlja stabilnost vozila pri sledenju."

IMG_20230322_182419.jpg

 

 

Napisano
pred 44 minutami je Alex napisal:

Pač eni kupijo najprej dve novi gumi nato še dve zaradi stroškov. 

Samo tak potem nima premium pnevmatik.

Boljše isto obrabljene srednji rang, kot pa par obrabljenih premium pnevmatik, drugi par pa novih.

Napisano
pred 59 minutami je godlike napisal:

Samo tak potem nima premium pnevmatik.

Boljše isto obrabljene srednji rang, kot pa par obrabljenih premium pnevmatik, drugi par pa novih.

Še vedno ima premium znanko, le da dve nista novi. 😊 So pa te premium gume  (vsaj GY) tudi po treh letih še vedno vrhunske. Edino mogoče v močnem nalivu niso več kot nove zaradi bolj plitvih utorov. 

 

 

Napisano
dne 22. 3. 2023 ob 17:27 je Jest napisal:

Ampak je veliko lazje korigirati in resevati, ce ti odnese prednji del, kot pa ce ti odnese zadnji del ... Je pa res obcutek pri voznji slabsi, ce imas spredaj slabse gume ... ampak to ti daje se en argument, da vozis bolj previdno... sploh ce ves, da gume niso ravno najboljse ... Vsekakor je najbolje, ce imas na vseh stirih kolesih v redu gume ... 

 

Ni čist tko, saj pri novejših avtih je itak obvezen ESP, ki je namenjen ravno temu, da ne pride do podkrmarjenja. Glavni problem je edino to, da dobre pnevmatike spredaj, dajejo voznik precej več poguma in to je glavni vzrok zakaj se prepričuje ljudi, da se da boljše pnevmatike zadaj. Isti problem, kot 4 kolesni pogon v snegu, ki ti omogoča hitrejše pospeševanje medtem, ko dvokolesni pogon hitro pove vozniku, da fejst drsi. Ker pri zaviranju pa te razlike v trekšnu ni več in tam hitreje preseneti voznika 4 kolesnega pogona kot dvo kolesnega.

 

Preveč smo zapeli za zgodbo, ki ima smisel le, ko je res velika razlika v oprijemu med novimi in starimi pnevamtikami. Ko so recimo nove na 7mm profila, stare pa na 3mm. Namreč navadno je to problem v ameriki od koder prihajajo taki nasveti. Tam res ljudje zelo malo rotirajo gume (ni namreč obveze zimske obutve) in se sprednji par navadno obrabi hitreje in je recimo na 1,5-2mm, medtem, ko je zadaj še 3mm pa verjetno take gume še stare krepko čez 5 let pa verjetno še ne pravilno obrabljene, ker se niso nikoli menjale itd.

 

Da ne govorim, da so ameri obsedeni s tem, da ne bodo menjali, če še ni potrebno in tako menjajo samo 2 gumi. In ja tu potem pride do te razlike, kjer je verjetno res bolje, da gredo obrabljene spredaj in voznika prej prisilijo v menjavo saj je avto slabo vodljiv in seveda prej pade globina profila na nivo, ko je potrebno menjat.

 

V glavnem, da se vrnem na prvi odstavek. Situacija: hitri ovinek, naenkrat stoječa voda na cesti. Itak smo prehitri za razmere.

 

- 7mm gume spredaj, 3mm zadaj: prve gume ne splavajo, ker je profila dovolj. Zadnje začnejo drseti, ESP se vključi, avto se postavlja v ovinek, če voznik le malo odregira, da usmeri volan v smer premikanja se ne bo zavrtel in verjetno tudi ne bo končal v jarku. ESP namreč zavira gume tako, da v levem ovinku zavre spredaj desno in ker ima guma še vedno stik (ne splava) bo opravil svojo vlogo.

 

- 3mm spredaj, 7mm zadaj: v enakih razmerah z isto hitrostjo: sprednje gume splavajo in jih ne moreš več usmerjat. Večino zavornega učinka bi moralo biti spredaj a ga ni, ker avto glisira. In ko glisira, gre samo naravnost s ceste dol. ESP ne more pomagat, ker stika sprednjih gum s podlago ni. Nič se ne da naredit, čeprav zadnje gume še vedno grabijo, ampak je navadno zavornega učinka zadaj le 20% kar je premalo, da bi bil efekt.

 

To je realnost, ampak še enkrat, voznik z boljšimi gumami spredaj si bo neveda upal več, ker ga avto ne bo opozarjal ves čas, dokler ne gre čez mejo, voznik s slabšimi spredaj pa bo vozil počasneje, saj ga bo avto ves čas opominjal, da gume spredaj slabo grabijo. To je vsa poanta, ki opravičuje tak že itak na pol idiotski način montiranja dobrih in slabih gum istočasno.

 

Ampak tako ali tako je edina prava rešitev imeti enako stare gume na avtu, približno enako obrabljene v okviru 1mm. Takrat je situacija najboljša in vse te zadeve opisane zgoraj odpadejo. Sam sem samo 1x v življenu kupil le par novih pnevmatik, ker mi je en kreten eno prerezel iz žlehtnobe. Pa še takrat so bile gume še s 5,5mm profila stare 2 leti, nove pa s slabimi 7mm. In ja nove so šle spredaj, ker razlika med oprijemom gum je bila neznatna in minimalna.

  • Všeč 5
  • Ljubim 1

33112_1.png

Napisano
pred 5 urami je Boss napisal:

 

Ni čist tko, saj pri novejših avtih je itak obvezen ESP, ki je namenjen ravno temu, da ne pride do podkrmarjenja. Glavni problem je edino to, da dobre pnevmatike spredaj, dajejo voznik precej več poguma in to je glavni vzrok zakaj se prepričuje ljudi, da se da boljše pnevmatike spredaj. Isti problem, kot 4 kolesni pogon v snegu, ki ti omogoča hitrejše pospeševanje medtem, ko dvokolesni pogon hitro pove vozniku, da fejst drsi. Ker pri zaviranju pa te razlike v trekšnu ni več in tam hitreje preseneti voznika 4 kolesnega pogona kot dvo kolesnega.

 

Preveč smo zapeli za zgodbo, ki ima smisel le, ko je res velika razlika v oprijemu med novimi in starimi pnevamtikami. Ko so recimo nove na 7mm profila, stare pa na 3mm. Namreč navadno je to problem v ameriki od koder prihajajo taki nasveti. Tam res ljudje zelo malo rotirajo gume (ni namreč obveze zimske obutve) in se sprednji par navadno obrabi hitreje in je recimo na 1,5-2mm, medtem, ko je zadaj še 3mm pa verjetno take gume še stare krepko čez 5 let pa verjetno še ne pravilno obrabljene, ker se niso nikoli menjale itd.

 

Da ne govorim, da so ameri obsedeni s tem, da ne bodo menjali, če še ni potrebno in tako menjajo samo 2 gumi. In ja tu potem pride do te razlike, kjer je verjetno res bolje, da gredo obrabljene spredaj in voznika prej prisilijo v menjavo saj je avto slabo vodljiv in seveda prej pade globina profila na nivo, ko je potrebno menjat.

 

V glavnem, da se vrnem na prvi odstavek. Situacija: hitri ovinek, naenkrat stoječa voda na cesti. Itak smo prehitri za razmere.

 

- 7mm gume spredaj, 3mm zadaj: prve gume ne splavajo, ker je profila dovolj. Zadnje začnejo drseti, ESP se vključi, avto se postavlja v ovinek, če voznik le malo odregira, da usmeri volan v smer premikanja se ne bo zavrtel in verjetno tudi ne bo končal v jarku. ESP namreč zavira gume tako, da zavre spredaj desno in ker ima guma še vedno stik (ne splava) bo opravil svojo vlogo.

 

- 3mm spredaj, 7mm zadaj: v enakih razmerah z isto hitrostjo: sprednje gume splavajo in jih ne moreš več usmerjat. Večino zavornega učinka bi moralo biti spredaj a ga ni, ker avto glisira. In ko glisira, gre samo naravnost s ceste dol. ESP ne more pomagat, ker stika sprednjih gum s podlago ni. Nič se ne da naredit, čeprav zadnje gume še vedno grabijo, ampak je navadno zavornega učinka zadaj le 20% kar je premalo, da bi bil efekt.

 

To je realnost, ampak še enkrat, voznik z boljšimi gumami spredaj si bo neveda upal več, ker ga avto ne bo opozarjal ves čas, dokler ne gre čez mejo, voznik s slabšimi spredaj pa bo vozil počasneje, saj ga bo avto ves čas opominjal, da gume spredaj slabo grabijo. To je vsa poanta, ki opravičuje tak že itak na pol idiotski način montiranja dobrih in slabih gum istočasno.

 

Ampak tako ali tako je edina prava rešitev imeti enako stare gume na avtu, približno enako obrabljene v okviru 1mm. Takrat je situacija najboljša in vse te zadeve opisane zgoraj odpadejo. Sam sem samo 1x v življenu kupil le par novih pnevmatik, ker mi je en kreten eno prerezel iz žlehtnobe. Pa še takrat so bile gume še s 5,5mm profila stare 2 leti, nove pa s slabimi 7mm. In ja nove so šle spredaj, ker razlika med oprijemom gum je bila neznatna in minimalna.

Za tale opis ti čestitam, res korektno napisano in vsi ki kolikor toliko veste za kaj se gre, lahko kamot upoštevate ta priporočila.... :bravo:

 

Napisano

Elektronska pomagala niso vsemogocna... zato se na njih zanasat ni ravno najbolj pametno... sploh ce so zanic gume... To je bolj kot ne izhod v sili...

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 59 minutami je Jest napisal:

Elektronska pomagala niso vsemogocna... zato se na njih zanasat ni ravno najbolj pametno... sploh ce so zanic gume... To je bolj kot ne izhod v sili...

Ne skrbet, mi starejši😁iskušeni vozniki se tako ali tako zanašamo na tisti 8mi čut tam nekje v glavi in riti.... 😊😉

(baje, da sta zelo povezana) 👍

  • Všeč 1
  • Haha 2
Napisano
pred 3 urami je Jest napisal:

Elektronska pomagala niso vsemogocna... zato se na njih zanasat ni ravno najbolj pametno... sploh ce so zanic gume... To je bolj kot ne izhod v sili...

 

Tako kot sem napisal - da imaš dva para različnih gum montiranih gor, ki so povrh performančno zelo narazen moraš biti tako ali tako posebnež prve vrste ali pa povprečen američan. In takrat ti verjetno res nič ne pomaga.

 

Ampak kot sem razbral tukaj v debati takih ekstremnih posebnežev tukaj ni, da bi na izrabljenih gumah menjali le en par. Tako, da gre za dokaj majhne razlike v zmogljivosti novih napram starim. In v teh primerih ne vidim problema, če pa ESP ne zmore pol si pa itak zajebal v vsakem primeru.

 

 

33112_1.png

Napisano
pred 7 urami je Bini napisal:

Ne skrbet, mi starejši😁iskušeni vozniki se tako ali tako zanašamo na tisti 8mi čut tam nekje v glavi in riti.... 😊😉

(baje, da sta zelo povezana) 👍

Če te v taki situacije srt prtisne, je že prepozno :D Tak da se bolj zanašaj na glavo :P

Je pa cela zadeva pač takšna, da če veste, da gume niso na 100% se je treba nazaj držat tako in tako, to najbolj pomaga. Zato bi js še zmeraj dal gume z več profila naprej, da čimprej izravnam količino profila med prednjimi in zadnjimi zgolj zaradi akvaplaninga, nič ni hujše  kot da vam ene gume zagrabijo prej kot druge po glisiranju. Mene sploh preseneča, da nekateri govorite, kako vaše gume fajn primejo v dežju. Takoj ko začne po cesti škropit velja povečat previdnost in prilagodit hitrost,  nikoli ne veš, kaj te čaka za prvim ovinkom: luža, potok, masten flek ali pa suha cesta.

  • Všeč 3
  • Ljubim 1
Napisano
pred 24 minutami je Slivka napisal:

Če dobro pogledaš, je vrh bel, ne črn...

 

Ne, ni Črni vrh. Je kar pri meni doma...

Ja pri tebi je res mrzlo,še poleti je včasih kar frišno.....🥶

Napisano

Danes namontiral Nexen Su4

 

Poročam kako bodo, vendar po prebranem nimam straha :)

 

Jih pa na njihovi uradni spletni strani ni navedenih zgleda so 2022 bile zadnje serije (sam imam isto DOT22) - mogoče kdo ve, katera guma je naslednjica?

Napisano
pred 4 minutami je Hixxy napisal:

Danes namontiral Nexen Su4

 

Poročam kako bodo, vendar po prebranem nimam straha :)

 

Jih pa na njihovi uradni spletni strani ni navedenih zgleda so 2022 bile zadnje serije (sam imam isto DOT22) - mogoče kdo ve, katera guma je naslednjica?

Jst jutri peljem. Zna bit, da bo naslednjica izboljšana su4,.. mogoče su5

 

jajcadizlska.jpg

 

Napisano

Eno vprašanje za domače vulkanizerje. Ko doma menjate gume, dvigujete avto ob vsakem kolesu posebej ali dvignete toliko, da lahko menjate obe kolesi na vsaki strani?

Jaz dvigujem na mestu za dvigalko ob prvi osi in dvignem celo stran avta, zamenjam obe kolesi in potem še enako na drugi strani.

Napisano
pred 5 minutami je asddas napisal:

Eno vprašanje za domače vulkanizerje. Ko doma menjate gume, dvigujete avto ob vsakem kolesu posebej ali dvignete toliko, da lahko menjate obe kolesi na vsaki strani?

Jaz dvigujem na mestu za dvigalko ob prvi osi in dvignem celo stran avta, zamenjam obe kolesi in potem še enako na drugi strani.

Jaz podobno. Razlika edino, da dvignem avto komplet prvi konc (npr. saaba) na sprednjem mostu (kjer je mesto za dvigalko tudi). Zadaj pa ima tudi mesto za dvignit. 

 

 

-ao78Ahx0jUYP8yIncXpDcQuM1oWGxG8WGR3KVGQ3Os.webp

  • Všeč 1
  • Ljubim 1

N7rRRL1.jpg

Napisano

Jaz najprej dvignem spredaj pol mam pa še eno tako pomožno dvigalko, da podprem in dvignem še zadnji konec in zamenjam obe kolesi na eni strani z enim dvigom. Včasih sem recimo Hyundaia dvigoval od zadaj, da sem na mostu dvignil cel zadnji in seveda spredaj za cel prednji konec.

33112_1.png

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Tole so različni renderji verjetno celo narejeni z AI. Zakaj bi se o tem pogovarjali, ker tole je pač zgolj nabijanje kaj bi bilo, če bi bilo. 
    • Fak, a ti razumeš razliko, kitajska vlada jim plačuje za vsak prodan avto... tudi za tistega, ki gre v izvoz al pa obtiči na ogromnem parkirišču. Za besedo nelojalna konkurenca še nisi slišal? Še ne dolgo nazaj je bil prehod na EV-je označen za ekološko dejasnje, a zdaj ko jih pa kopičijo na parkiriščih, kjer se večina sploh ne bo prodala se pa o ekologiji ne pogovarjamo več. Neverjetno kako so EV fani tako hipokritski glede tega. Izjavljo samo stvari, ki jim gredo v njihov prid pa samo toliko časa kot jim ustreza. Dvolično do konca.   Kitajci so vso začetno znanje enostavno pokradli, skopirali, sicer veliko po neumnosti in pohlepu zahoda. Ampak vseeno, to so amoralna bitja. Zdaj pa vse viške denarja, ki ga na začetku niso porabili za razvoj lahko uporabijo v nadgradnjo obstoječih tehnologij in v trgovski vojni proti tistim, ki so jim omogočili tak razcvet. Lepo se vidi kako capljajo pri ICE motorjih za zahodnimi izdelki, a pri EV-jih pa so seveda spredaj, ker tukaj je bilo najlažje zahod prehitet, ker smo praktično vsi štartali skoraj iz istega izhodišča a kitajci so imeli veliko prednost saj imajo rude, litij, redke zemlje na razpolago v takih količinah, da lahko enostavno zajebejo vse.    Seveda gorijo tudi Evropski hibridi in EV-ji, ker so ... pazi zdaj to... večinoma baterije narejene kje?    Pa še nekaj - kitajski avti so narejeni za življensko dobo 5-7 let.  Tako kot vse ostale kitajske stvari. Ne zanima jih servisna mreža, ne zanima jih aftersale usluga. Izdelke tako hitro menjajo, da rezervnih delov po nekaj letih praktično ni za dobit.    Sicer pa... probaj pa ne pozabit poročat kako je šlo po 5 letih lastništva kitajca.    
    • Če bo res takšna potem začnem redno igrati loto....  ali pa se bo moja boljša polovica začela prodajati, HE HE HE
    • Jah, Boss, tole "politično" jamranje v stilu "Kitajci so grdi", pa spet ne bo pilo vode. So vseh sort, tako kot tudi Američani, Slovenci, Evropejci.   Bom komentiral samo avtomobilsko industrijo. Kitajci so naredili načrt delati najboljše EV za dosego svetovne prevlade. In jim prekleto dobro kaže. Evropska avtomobilska industrija se bo morala pa zamisliti in krepko pljuniti v roke, ker tole precenjeno plastiko in pokvarljive avte, ki jih delajo po tekočem traku, tudi ne bodo mogli več vsakemu Janezku prodati. Jaz zase ne morem več 100 % reči, da kitajskega avtomobila pa nikoli ne bom kupil. Če bi izbiral ta hip, bi verjetno izbral kitajski avto, vsi očitki gor ali dol.   Prav zjutraj sem se spomnil na zgornji video, ko sem se peljal po gorenjski avtocesti v Ljubljano. In je bila kolona, ker se je en mojster z VW ID.7 zagozdil v prikolico tovornjaka. Pol havbe harmonike ... Zdaj ne vem, ali je računal na "vsemogočnega" avtopilota, tudi zračne blazine ne vem, če so bile odprte ... Skratka, stvari, ki so opisane v videu, se dogajajo dobesedno vsem proizvajalcem vozil.   Gorijo tudi evropski EV, ICE in še posebej hibridi. Na parkiriščih po Evropi se tudi kopičijo EU-avti. Neregistrirani in registrirani. Finte z eno- ali nekajdnevnimi registracijami pa so Kitajci pobrali prav od Evrope, ki je začela s to prakso. Še pri nas najdeš znamke, ki so delale več kot tretjino prodaje na tak način - enodnevna registracija, potem pa izvoz rabljenega s popustom iz države.   Imamo Slovenci lep pregovor - le čevlje sodi naj kopitar.
    • zakaj mi ni glih vseeno, ko @Slivka omenja lopato, ki bi jo rad sprobal na meni    
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.