Skoči na vsebino

Gume


qwerty

Priporočeno sporočilo

  • Odgovori 4,1k
  • Ustvarjeno
  • Zadnji odgovor

Najbolj aktivni uporabniki v tej temi

pred 14 urami je Scr3am napisal:

Jaz sem nexen gume imel vedno 5-6 sezon. No, saj sem tudi continental in hankook imel toliko dolgo... Edino sava sem imel komi dve sezoni in so bile ze za v smeti. Letno delam 20.000 km.

 

Kaj imaš jeklene gume?

 

Če letno narediš 20.000 km in če imaš 1/4 leta zimske gume, to pomeni, da z letnimi narediš letno 15.000 km. V petih sezonah je to 75.000 km. Če zdržijo šest sezon, je to že 90.000 km...

 

Edino, če gre za umirjeno vožnjo po avtocestah. Pri nas v hribih ne zdrži toliko. Sploh, ker vozim v gojzarjih - težka noga pa to...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 15 minutami je Slivka napisal:

 

Kaj imaš jeklene gume?

 

Če letno narediš 20.000 km in če imaš 1/4 leta zimske gume, to pomeni, da z letnimi narediš letno 15.000 km. V petih sezonah je to 75.000 km. Če zdržijo šest sezon, je to že 90.000 km...

 

Edino, če gre za umirjeno vožnjo po avtocestah. Pri nas v hribih ne zdrži toliko. Sploh, ker vozim v gojzarjih - težka noga pa to...

 

Si vse povedal, kaj je razlika med tabo in Scr3amom. Največ je odvisno od same konfiguracije cesta in seveda voznika samega. Meni osebno rata tudi narest z letnimi preko 75.000km pa še vedno ne čakam na zakonskih 1,6mm, ampak nekje pri okoli 2,5mm gume zamenjam. Če bi šel do zakonskega limita bi šlo tudi do 90.000km. Ampak več ali manj je to AC in po mestu pri nižjih hitrostih. Serpentin ali ostrih hitrih ovinkov imam pa zelo malo.

  • Všeč 3
  • Začuden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je Slivka napisal:

 

Kaj imaš jeklene gume?

 

Če letno narediš 20.000 km in če imaš 1/4 leta zimske gume, to pomeni, da z letnimi narediš letno 15.000 km. V petih sezonah je to 75.000 km. Če zdržijo šest sezon, je to že 90.000 km...

 

Edino, če gre za umirjeno vožnjo po avtocestah. Pri nas v hribih ne zdrži toliko. Sploh, ker vozim v gojzarjih - težka noga pa to...

Tocno tako, kot je boss napisal :). Sedaj so gor letne gume znamke hankook (trenutno se v garazi), katere so bile namontirane leta 2017. To sezono grejo pa v smeti in grejo gor nexen.

 

Pred eno uro je Bini napisal:

Jaz sem letošnjo zimo(službeno) naredil cca 40kkm s Savo hp2 in bodo zdržale še naslednjo zimo. 👍

Je pa res, da je 80% AC, ostalo pa ovinki na nož..... 😁😉

S to gumo sem jaz imel najslabse izkusnje. Sicer je bila takrat UHP1, ampak vseeno. Se mi je sava cist zamerila.

Popravljeno od Scr3am
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Boss napisal:

 

Si vse povedal, kaj je razlika med tabo in Scr3amom. Največ je odvisno od same konfiguracije cesta in seveda voznika samega. Meni osebno rata tudi narest z letnimi preko 75.000km pa še vedno ne čakam na zakonskih 1,6mm, ampak nekje pri okoli 2,5mm gume zamenjam. Če bi šel do zakonskega limita bi šlo tudi do 90.000km. Ampak več ali manj je to AC in po mestu pri nižjih hitrostih. Serpentin ali ostrih hitrih ovinkov imam pa zelo malo.

2,5 mm... a se hecaš? 🤔 Ja, za suho cesto-ok, za mokro (ko je ful vode na cesti pa sploh) je to no way. Jaz jih zamenjam, ko pridem na 4 mm. 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 minutami je Scr3am napisal:

Jah lahko jih zamenjas tudi pri 5mm ce bos potem lazji spal :)

 

To je dejstvo. Nikoli ni dovolj dobro razen in samo v trenutku, ko je čisto novo pa od najboljšega proizvajalca.

 

Dejansko je pa tako, da pač optimuma na stoječi vodi na cesti praktično ni nikoli več od trenutka, ko so nove pnevmatike že malo vožene. Se pravi je vsakič treba hitrost prilagajat tudi obrabljenosti gum in v nalivu pač ne terat ko zmešan. To sicer ni nikoli priporočljivo samo takih nalivov je sila malo in če se takrat človek ne more brzdat je verjetno čas za psihologa. In seveda to velja tudi za del tiste debata, kam namestiti bolj obrabljene gume.

  • Všeč 1
  • Zmeden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 minutami je Boss napisal:

 

To je dejstvo. Nikoli ni dovolj dobro razen in samo v trenutku, ko je čisto novo pa od najboljšega proizvajalca.

 

Dejansko je pa tako, da pač optimuma na stoječi vodi na cesti praktično ni nikoli več od trenutka, ko so nove pnevmatike že malo vožene. Se pravi je vsakič treba hitrost prilagajat tudi obrabljenosti gum in v nalivu pač ne terat ko zmešan. To sicer ni nikoli priporočljivo samo takih nalivov je sila malo in če se takrat človek ne more brzdat je verjetno čas za psihologa. In seveda to velja tudi za del tiste debata, kam namestiti bolj obrabljene gume.

To je približno tak odgovor, kot da bi rekel: "ne rabim zimskih gum, saj zadnja leta sneži le trikrat v celi zimi. Imel bom nataknjene  letne gume in verige v prtljažniku. Ko sneži, predlagam, da ostanete lepo doma. 

Itak, tudi z zimskimi gumami ne boste  mogli takrat voziti normalno hitro, ker je nevarno. Kdor bo vozil več kot 80 na avtocesti je zmešan". 😊

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Inteligenca na višku. 

Če je sneg, ne prideš nikamor. Če je dež in veliko vode na cesti, se pa LAHKO pelješ. Se smeš in se lahko. Lahko se pelješ tudi če je 10 cm, ja 10 CM vode. Če je pa 10 cm snega, se pa ne moreš 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 10 minutami je Alex napisal:

To je približno tak odgovor, kot da bi rekel: "ne rabim zimskih gum, saj zadnja leta sneži le trikrat v celi zimi. Imel bom nataknjene  letne gume in verige v prtljažniku. Ko sneži, predlagam, da ostanete lepo doma. 

Itak, tudi z zimskimi gumami ne boste  mogli takrat voziti normalno hitro, ker je nevarno. Kdor bo vozil več kot 80 na avtocesti je zmešan". 😊

Umetnik, kaj si hotel s tem povedat? Samo potrjuješ že napisano - prilagajat je treba hitrost razmeram in razmere so tudi gume na avtu. Če imajo manj profila je treba hitrost v hudem dežju bolj reducirat, kot pa če imaš frišne ganz nove gume. Ja in kje je kle problem?

  • Všeč 1
  • Haha 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko sem šel nazadnje v vodo cca 10cm globoko se menjal vse štiri ležaje:rolleyes:

Sma šla pa z kolegom tud v vodo visoko nekje 10cm z lancio themo... Smo pa motor menjali kmalu. Visoka voda (pa ne rabi bit fino visoka) je smrt za avto lahko.

  • Všeč 1
  • Haha 1
  • Hvala 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 minuto je FuManchu napisal:

Ko sem šel nazadnje v vodo cca 10cm globoko se menjal vse štiri ležaje:rolleyes:

Sma šla pa z kolegom tud v vodo visoko nekje 10cm z lancio themo... Smo pa motor menjali kmalu. Visoka voda (pa ne rabi bit fino visoka) je smrt za avto lahko.

... in za vozila z izrabljenimi gumami (kar tudi  so gume z 2,5 mm profila). 😉

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pravkar je Alex napisal:

... in za vozila z izrabljenimi gumami (kar tudi  so gume z 2,5 mm profila). 😉

To pa ve sodelavc, ki je v Višnjegorca naredil totalko zaradi takih gum.

 

Guma z toliko profila je za moje pojme za stran.

  • Všeč 1
  • Ljubim 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Če se pelješ po polžje, ni problema 10 cm. 

Smo kar nekaj let nazaj bili večkrat pod vodo na določenem odseku ceste, pa se normalno POČASI vozili tudi po 15 cm visoki vodi in to par 100 metrov, pa je šlo. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 26 minutami je FuManchu napisal:

To pa ve sodelavc, ki je v Višnjegorca naredil totalko zaradi takih gum.

 

Guma z toliko profila je za moje pojme za stran.

Itak. Vse ostalo je izzivanje usode. 

  • Všeč 1
  • Haha 2

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 39 minutami je FuManchu napisal:

To pa ve sodelavc, ki je v Višnjegorca naredil totalko zaradi takih gum.

 

Guma z toliko profila je za moje pojme za stran.

Sem 100 %, da ne zaradi gum ampak zaradi hitrosti. 

 

Kje je potem meja za globino profila? Pri kitajskih gumah 6 mm, pri evropskih pa 2 mm? 

  • Všeč 2
  • Haha 3
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja to je to... po suhem, kjer se dela največ % skupne vožnje je obrabljena celo boljša. Problem ostaja več ali manj zgolj močan dež in poplavljeno cestišče, ker obrabljena pnevmatika težko odvaja dovolj veliko količino vode.

 

Če je človek vsaj malo pri zdravi pameti in je vsaj takrat nekoliko bolj defenzivno naravnan oziroma se zna brzdat, ko je hud naliv pol je možnost splavanja silno majhna in dokler ima guma stik z asfaltom se ne bo zgodilo nič dramatičnega. Pa tudi, če pride do splavanja, največ na AC in si vsaj 1x obiskal šolo varne vožnje na Vranskem se da preživet brez neke drame tudi splavanje. Samo ne smeš paničarit, kot nekateri eksperti tukaj, spustiš gas, volana ne zavijaš in tudi ne bremzaš, ker bo največ pojemka naredila voda sama. Ker je AC večino naravnost in imajo ovinki narejeno posebno odvodnjavanje (tam so luže praktično nemogoče) bodo načeloma vsi lepo odvozili.

 

Se pravi, če pa je cesta samo mokra in pri rahlem ali srednji moči dežja problema načeloma ni, seveda pa velja, da na mokrem asfaltu je vseeno bit pametno počasnejši kot na suhem - pač zdrava kmečka logika.

 

Drugače pa osebno sem v svoji karieri voznika doživel le dvakrat tak manjše aquaplaning pa še to v časih, ko sem bil razigran mlad podivjan junec, ki je znal priti od Ukanca na koncu Bohinjskega jezera do Ljubljanskega Brda z Jugico al pa Pugijem prej kot v eni uri in to v časih, ko gorenjske AC sploh še ni bilo. Ja pač mladost - norost pa kljub temu nisem nobenega avta takrat razbil niti z akvaplaningom zvrnil v jarek ob cesti.

 

 

  • Všeč 1
  • Zmeden 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je FuManchu napisal:

Ko sem šel nazadnje v vodo cca 10cm globoko se menjal vse štiri ležaje:rolleyes:

Sma šla pa z kolegom tud v vodo visoko nekje 10cm z lancio themo... Smo pa motor menjali kmalu. Visoka voda (pa ne rabi bit fino visoka) je smrt za avto lahko.

 

 

A pa veš zakaj? Zato, ker je voznik nespameten in je hotel bit frajer (poglej si take modele na YT Rufford ford) zgodi pa se to, da potegne vodo skozi oziroma ob zračnem filtru v motor in ker voda ni stisljiva kot so plini lahko popokajo ojnice, bati, ventili ipd. S počasno vožnjo in poznavanjem kaj je pod motornim pokrovom in kje se nahaja cev za vsesavanje zraka se da rešit marsikateri zaplet. Norci pa pač plačujejo generalke pa menjave motorjev.

 

Glede ležajev pa toliko, da pri 10cm, voda do ležajev ne pride, teoretično bi morala bit voda visoka vsaj 25-30cm, da bi zalilo ležaje pa še to, če pride mimo tesnila. Ampak pri takih slabih tesnilih bo notri prišla tudi umazanija, sol s ceste itd.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Nasedel, zadel... ni glih neka velika razlika v pomenu besed?  Bom pa drugič bolj pazil na izbiro besed. 
    • Hmm ja... ko pa taisti kmetje točno na vodovarstvenem področju polivajo fekalije, ki jim rečejo tudi gnojnica je pa vse Ok. Takrat pa ni problem? Ne vem no, takrat, ko to polivajo te sterajo v kurac, da jim nimaš kej govorit kaj smejo in česa ne in takrat jim dol vidi za ekologijo, ko pa ni po njihovo je pa to glavni problem.     Skor tko k Dončićev roza Camaro.  
    • Sej bi ti narisal pa mi je monitor vse barve za ta teden porabil. Bom ob priliki nalil nove. 🤡
    • Pa še nekaj je zanimivo, ko izvajajo pospeševanje in je guma pokrita s snegom, se komaj štarta, ko pa se snega znebi se pa dejasnko vidi kako šele pospeši. V tem videu se tole vidi prav lepo    
    • A ti niti svojim občutkom ne zaupaš? Ok je res, da se zadnja leta malo vozimo po snegu, ampak najslabša je počasna vožnja po neutrjenem snegu, ko se sneg lepi na gumo. Večino je zaradi tega tako strah, da vozijo k po jajcih počasi in drseče. Ko se kolesa dovolj zavrtijo, da sneg odletava iz lamel je precej bolje, samo tam pač deluje fizika zaradi večjih gibalnih količin, ki s povečanjem hitrosti začnejo slabšati situacijo.   Problem videa, ki si ga ti objavil je v tem, da model slika gumo, ko se je ustavil in zaradi nizkih hitrosti pred ustavljanjem se je sneg nabral gor in iz tega on vleče zaključke. Poglej hitro premikajoče gume in v večini snega v lamelah skoraj da ni. Se pravi sneg nikakor ne bi mogel pomagati pri boljšem oprijemu.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.