Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 5 minutami je Boss napisal:

Velik govorjenja pa nič dokazov - je pa očitno nekaj narobe z mojimi Mazdami, da je poraba na vseh pumpah v povprečju enaka.

 

Pa da ne bom izpadel, da drugim očitam pomanjkanje dokazov, še 1x moja prva in še prejšnja Mazda 6.

 

slika.png.3d5443e4476e202f3c0927928995237e.png

 

 

slika.png.aa14bc9338b6e05f45ced919da764281.png

 

opomba, da ne bo kdo onaniral na 5,70 v tujini. Tisto je bila 3000km dolg road trip po bivši Jugi praktično sama relacija po regionalkah.

Agip ,Mol in Omw sta še vedno najboljša ne samo pred 15 leti,super👍

Napisano
pred 7 urami je Shrek napisal:

Kako je sedaj se ne poglabljam. Bila pa je razlika v gorivu. Pri porabi 5 litrov se 10% ne pozna veliko. Pri pirabi 35 litrov se pa pozna ohoho...pa 100 000 km na leto... Izračunaj si... 

Testirano pa pri isti teži, isti relaciji (700km v eno smer) isti tovor, isti avto isti voznik, ista ura, približna temperatura. 4 vožnje s petrol nafto, 4 vožnje z OMV nafto. Poleg nižje porabe je proti tauern tunelu mimo eisentrata v avstriji šel tovornjak 5km/h hitreje v klanec. 

Razlika v kvaliteti goriva JE bila... 

 

Kakšna informacija 5km/h hitrej v klanec? Rahel vetrič v pomoč, pa je pri neaerodinamičnem kamionu takoj 5km/h razlike. Jaz sem imel tud od Lj do Brežic porabo 3,8 na prvi Mazdi, ker sem vozil v zavetrju kamiona z 90km/h celo pot. Tega ne delam, ampak to so bili tisti časi, ko so bile gume najceneje prav tam, jaz sem pa na eni udarni jami poškodoval gumo, da je dobila bulo in nisem hotel reskirat višjo hitrost. Ampak pač tudi ne bom zdaj trdil, da Mazda porabi 3,8 litra na 100km.

Pravkar je Bini napisal:

Agip ,Mol in Omw sta še vedno najboljša ne samo pred 15 leti,super👍

Sej vem, da se norca delaš, sicer sem si pa sam kriv, kaj se sploh matram.

  • Všeč 1
  • Začuden 1

33112_1.png

Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

 

Kakšna informacija 5km/h hitrej v klanec? Rahel vetrič v pomoč, pa je pri neaerodinamičnem kamionu takoj 5km/h razlike. Jaz sem imel tud od Lj do Brežic porabo 3,8 na prvi Mazdi, ker sem vozil v zavetrju kamiona z 90km/h celo pot. Tega ne delam, ampak to so bili tisti časi, ko so bile gume najceneje prav tam, jaz sem pa na eni udarni jami poškodoval gumo, da je dobila bulo in nisem hotel reskirat višjo hitrost. Ampak pač tudi ne bom zdaj trdil, da Mazda porabi 3,8 litra na 100km.

Sej vem, da se norca delaš, sicer sem si pa sam kriv, kaj se sploh matram.

Mal se hecamo ja,pa brez zamere...:prstgor:

Napisano

Boss...ne seri no. Veliko ti dam prav, ampak bučke pa ne trosi, no. 

Poznaš cesto čez Avstrijo od Karavank do Salzburga? V klanec proti Tauerntunelu? Tam ti ne piha v rahel vetrič v hrbet. Tudi če bi, se pri 40 ton skupne teže ne pozna. Pa če se v klanec namesto 84 na uro pelješ 89 je tudi razlika. Pa tudi samo takrat, ko sem OMV nafto tankal, ni pihalo... 

Vidim, da si trd kot diamant in ne upoštevaš drugih ne glede na politično usmerjenost...

Napisano

Vidim, da  tuki na tem forumu kr mal mimo določenih tem udarte debato pa tud mal se norčujete. Al se motim? 

A je to dovoljen? Ker na forumu, pravzaprav na Porsche club GB, kjer sem prijavljen, bi kej tacga  podobnga takoj sankcioniral.🤔

  • Haha 2
  • Začuden 1
Napisano

Saj tam bi verjetno “alter nicke” tudi sankcionairali ane? 🤣😂

  • Všeč 3
  • Haha 2
  • Začuden 1

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
2 hours ago, Mazda59 said:

Vidim, da  tuki na tem forumu kr mal mimo določenih tem udarte debato pa tud mal se norčujete. Al se motim? 

A je to dovoljen? Ker na forumu, pravzaprav na Porsche club GB, kjer sem prijavljen, bi kej tacga  podobnga takoj sankcioniral.🤔

O Alex, zivjo

  • Všeč 1
  • Haha 3
  • Zmeden 1
Napisano (urejeno)
pred 3 urami je Jest napisal:

Saj tam bi verjetno “alter nicke” tudi sankcionairali ane? 🤣😂

@Jest ti vidiš od vsakega IP in točno veš. 👍 😁

Nisem si pa predstavljal tako hitrega in neposrečenega povratka. 🤪

Popravljeno od Janez007
  • Haha 1
  • Zmeden 1
Napisano
pred 8 urami je Shrek napisal:

Boss...ne seri no. Veliko ti dam prav, ampak bučke pa ne trosi, no. 

Poznaš cesto čez Avstrijo od Karavank do Salzburga? V klanec proti Tauerntunelu? Tam ti ne piha v rahel vetrič v hrbet. Tudi če bi, se pri 40 ton skupne teže ne pozna. Pa če se v klanec namesto 84 na uro pelješ 89 je tudi razlika. Pa tudi samo takrat, ko sem OMV nafto tankal, ni pihalo... 

Vidim, da si trd kot diamant in ne upoštevaš drugih ne glede na politično usmerjenost...

 

Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?

 

To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.

 

Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.

 

Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .

 

Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)

Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3

S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2

v2 je hitrost v m/s.

 

Se pravi za hitrost

84km/h je sile 2.988N

89km/h je sile 3.361N

 

Preračunano v moč je to

69kW (85km/h) ... 94KM

83kW (89km/h) ... 113KM

 

pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.

 

Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.

 

 

Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.

 

33112_1.png

Napisano
pred 5 minutami je Boss napisal:

 

Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?

 

To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.

 

Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.

 

Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .

 

Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)

Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3

S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2

v2 je hitrost v m/s.

 

Se pravi za hitrost

84km/h je sile 2.988N

89km/h je sile 3.361N

 

Preračunano v moč je to

69kW (85km/h) ... 94KM

83kW (89km/h) ... 113KM

 

pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.

 

Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.

 

 

Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.

 

Boss, hvala za zadnji odstavek, da je  tudi meni razumljivo. 

Napisano

Zanimivo, da sem imel samo pri nafti od OMV veter v hrbet...in to vedno...

Pa še to...poleti vozil iz luke koper...kadar sem šel popoldan iz Kopra je avto jamral po stari cesti v Črni kal...zvečer oziroma ponoči je pa z isto težo pel in šel hitreje...

Papir prenese vse, kar se izračunov tiče, bi te pa takrat z veseljem povabil za sopotnika, da bi videl razliko...

Pustimo to...razlike v gorivu za BOSSa ni.

  • Všeč 1
  • Haha 1
  • Zmeden 1
Napisano

Hja, jaz imam merjenja zapisana, ti nimaš pa nič, samo občutek. A tudi to nisi slišal, da se pri višjih temperaturah zrak segreje in je manj mulekul kisika na isto prostornino, kot takrat, ko je hladneje. Se pravi načeloma gre poleti vozilo bolje ponoči, ko je hladneje, kot podnevi, ker lahko več kisika spravi na isti volumen in je zato boljše izgorevanje in več moči. To je eden od vzrokov zakaj imajo turbaki intercoolerje, da vsaj nekoliko omilijo slabosti višjih temperatur.

 

Sicer pa da repliciram tvoj zadnji stavek. Pustmo to... razlika v gorivu za SHREKa je.

 

 

Aja, pa še to - hecno, da nisem nikjer zasledil kakšen uraden primerjalni test kvalitete goriv prodajanih v Sloveniji. Tako radi vsi delajo primerjalne teste, tukaj pa ne najdem čisto nič. Če bi bila razlika bi verjetno vsi obešali na velik zvon, če pa razlike ni je pa pač nezanimiva tema. Razen če sem kaj spregledal pa je res nekdo naredil test. Sicer pa če ma kdo čas lahko mal po poraba.com pobrska, ampak sem prepričan, da pri vsaj približno podobni količini tankanj na različnih pumpah razlike več kot kak deci, mogoče dva na 100km ne bi smelo biti.

 

 

33112_1.png

Napisano
pred 18 minutami je Janez007 napisal:

Cene na svetovnih trgih še kar rastejo.😩

slika.thumb.png.0b72c21b98f766c10ba6b61d0bba204c.png

... In posledično tudi cene goriv 😬

  • Všeč 2
  • Žalosten 1

 

 

Napisano (urejeno)
pred 9 minutami je Alex napisal:

... In posledično tudi cene goriv 😬

 

To je vsekakor zelo močno povezano. Zaradi izredno nizkih cen goriv na borzah lani spomladi si je vlada tudi lahko privoščila fiksiranje na 1 €. Vse ostalo je v glavnem PR.

Popravljeno od Janez007
Napisano

V Teksasu imajo tako nizke temperature in neugodne vremenske razmere, da so ustavili črpanje nafte. In seveda vsak tak dogodek spremeni ceno nafte navzgor. Ko boš spet imel možnost se v druge občine vozit se pa zaradi cene spet ne boš mogel... haha😜

  • Haha 2
  • Začuden 1
  • Žalosten 1

33112_1.png

Napisano
pred 25 minutami je Boss napisal:

V Teksasu imajo tako nizke temperature in neugodne vremenske razmere, da so ustavili črpanje nafte. In seveda vsak tak dogodek spremeni ceno nafte navzgor. Ko boš spet imel možnost se v druge občine vozit se pa zaradi cene spet ne boš mogel... haha😜

Če bodo zopet zaprte ne, če gre gorivo gor pa vseeno. Saj je bil že čez 1,3€ liter. :harhar:

 

 

  • 2 tedna kasneje...
  • 2 tedna kasneje...
Napisano

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Če sploh ne napišejo kaj počne ta dodatek je po moje čist navaden placebo.

33112_1.png

Napisano
pred 1 minuto je Boss napisal:

Če sploh ne napišejo kaj počne ta dodatek je po moje čist navaden placebo.

klasično za Petrol..... :) , saj ponujajo vse od kruha do nafte (pa sorry, če je kdo na forumu zaposlen tam....)

Napisano
pred 4 minutami je sportman333 napisal:

klasično za Petrol..... :) , saj ponujajo vse od kruha do nafte (pa sorry, če je kdo na forumu zaposlen tam....)

Da tudi če bi bil. Tako pač je. Enako na pošti. Ponujajo tudi pralne stroje. Le, ko imaš za dobit paket, to traja in traja. Še posebej za pakete iz tujine (kitajska, usa) so specialisti. Se po deset dni potika nekje po Sloveniji. 🤪

  • Všeč 3
  • Haha 1

 

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Precej debate je v smislu avtomobilisti proti motoristom. Obstaja Priporočilo za avtomobiliste, ki bi ga vsi vozniki morali imeti ves čas nalepljenega v vozilu in ga prebrati pred vsako vožnjo. Ker smo skupina dinamičnih, odgovornih ljudi in so vaše škatle na štirih kolesih ovire na cesti, je treba določiti osnovna pravila na cesti za boljše razumevanje med motoristi in avtomobilisti: Prvič: Cesta je za motoriste. Avtomobilisti si jo lahko izposodijo v zimskem času in v zelo slabih vremenskih razmerah - takoj, ko se vreme izboljša, pripada cesta motoristom. To izhaja iz preprostega in razumljivega vidika: - To je motoristična sezona. Zato izraz "sezona" - Za motoriste je cesta namenjena svojemu prvotnemu namenu: da se peljejo. Avtomobilisti želijo priti le od A do B. Kdor vozi izključno avto, mora pred vožnjo vsaj enkrat prebrati in vsaj desetkrat ponoviti: "Na cesti sem ovira." Te vrstice so zato tudi namenjene avtomobilistom. Drugič: Motorist nikoli ne vozi prehitro, ampak vedno hitrost prilagodi prometni situaciji. Ko se nenadoma pojavi motorist, je to samo zaradi preprostega dejstva, ker ste počasna ovira, zato ne zavirajte nenadoma in ne delajte nenadnih sunkovitih premikov z vozilom. Vozite skrajno desno in poslušajte svojo priljubljeno radijsko postajo, si zraven prepevajte, samo ne bodite nam na poti, z vašimi 120 km/h... Tretjič: Če se vam motorist pripelje nasproti po vašem voznem pasu, ni bil lahkomiseln - iskal je idealno linijo. Bodite pripravljeni in poskusite tudi vi predvideti idealno linijo iz nasprotne smeri in ne vozite po njej. Naredite prostor. Če se zgodi nesreča, je v bistvu kriv avtomobilist. To je motoristična sezona - še enkrat, da se spomnite... Četrtič: Če želite, da se vaša hči vozi z nami, morate poskrbeti za ustrezno prehrano. Na zadnji sedež ne spada vse. Ne sme imeti več kakor 1,80 m in ne več kot 50 kg, mora pa imeti čvrste prsi, ki se jih čuti skozi kombinezon ob zaviranju. Če vaša hči ne izpolnjujejo teh zahtev, ste sami krivi, da nima dostopa do raja. Kljub temu ji morate po 18. letu plačati vozniški izpit za avto in za motorno kolo. Petič: Kdor v zastoju stoji na sredini vozišča, ovira napredovanje reševalnih vozil in motoristov. Kdor odpira vrata ali vozi cikcak, pravi glasno: "Imam malega." Pomislite na to izjavo in se držite desno – izpraznite sredino. Zastoj je tekoč promet s hitrostjo, ki je manjša od 120 km/h. Šestič: Zavorna pot! Če se motorist zravna, je to, kot če vi z vso silo stopite na pedal zavore svoje škatle. Če zagledate zavorne luči motorista, morate vi že stati! Sedmič: Če slučajno vidite našega tovariša na cesti zraven gorečega stroja, potem obvestite 112, označite mesto nesreče in poglejte, ali je stroj možno rešiti, ne da bi ga bolj poškodovali. Če imate pa neustavljivo željo, da bi tovarišu pomagali, NIKOLI ne snemajte čelade. Osmič: Če morate ustaviti pred rdečo lučjo, se držite desno, tako, da lahko tudi motorist pride v prvo vrsto. Iz vljudnosti, saj, ko boste vi prestavili v 2. prestavo, motorista ne bo več videti in zato ni razloga, da stojite sami v prvi vrsti. Devetič: Srečanje motoristov je vedno v slikovitih in čudovitih krajih. Tam lahko vedno pričakujete zelo hitre motorje iz vseh smeri. Če vas to moti, ostanite na lep in sončen dan preprosto  doma. Če tega ne želite, ampak želite vseeno priti od A do B, uporabite avtocesto. Že ime pove, da je ta za avtomobile. Ostanite tam. Vozite kamorkoli želite, vendar ostanite na avtocesti.  Ampak tudi tam vozite kolikor morete desno - vedno računajte na motorje s hitrostjo blizu 300 km/h - ne dirkamo, samo čim prej želimo videti čudovite kraje zraven avtocest. Dragi avtomobilisti, poskusite se držati zgoraj navedenih pravil oziroma prijateljskih predlogov, pa nam bo vsem lepše.
    • Imaš pa dopusta 40dni menda😁
    • Ena izmed mnogih na dopustu.. 🤗😊😉
    • Ne , ker polovica šoferjev že tako pije😁
    • V javnem prometu to nebi šlo.... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.