Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 5 minutami je Boss napisal:

Velik govorjenja pa nič dokazov - je pa očitno nekaj narobe z mojimi Mazdami, da je poraba na vseh pumpah v povprečju enaka.

 

Pa da ne bom izpadel, da drugim očitam pomanjkanje dokazov, še 1x moja prva in še prejšnja Mazda 6.

 

slika.png.3d5443e4476e202f3c0927928995237e.png

 

 

slika.png.aa14bc9338b6e05f45ced919da764281.png

 

opomba, da ne bo kdo onaniral na 5,70 v tujini. Tisto je bila 3000km dolg road trip po bivši Jugi praktično sama relacija po regionalkah.

Agip ,Mol in Omw sta še vedno najboljša ne samo pred 15 leti,super👍

Napisano
pred 7 urami je Shrek napisal:

Kako je sedaj se ne poglabljam. Bila pa je razlika v gorivu. Pri porabi 5 litrov se 10% ne pozna veliko. Pri pirabi 35 litrov se pa pozna ohoho...pa 100 000 km na leto... Izračunaj si... 

Testirano pa pri isti teži, isti relaciji (700km v eno smer) isti tovor, isti avto isti voznik, ista ura, približna temperatura. 4 vožnje s petrol nafto, 4 vožnje z OMV nafto. Poleg nižje porabe je proti tauern tunelu mimo eisentrata v avstriji šel tovornjak 5km/h hitreje v klanec. 

Razlika v kvaliteti goriva JE bila... 

 

Kakšna informacija 5km/h hitrej v klanec? Rahel vetrič v pomoč, pa je pri neaerodinamičnem kamionu takoj 5km/h razlike. Jaz sem imel tud od Lj do Brežic porabo 3,8 na prvi Mazdi, ker sem vozil v zavetrju kamiona z 90km/h celo pot. Tega ne delam, ampak to so bili tisti časi, ko so bile gume najceneje prav tam, jaz sem pa na eni udarni jami poškodoval gumo, da je dobila bulo in nisem hotel reskirat višjo hitrost. Ampak pač tudi ne bom zdaj trdil, da Mazda porabi 3,8 litra na 100km.

Pravkar je Bini napisal:

Agip ,Mol in Omw sta še vedno najboljša ne samo pred 15 leti,super👍

Sej vem, da se norca delaš, sicer sem si pa sam kriv, kaj se sploh matram.

  • Všeč 1
  • Začuden 1

33112_1.png

Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

 

Kakšna informacija 5km/h hitrej v klanec? Rahel vetrič v pomoč, pa je pri neaerodinamičnem kamionu takoj 5km/h razlike. Jaz sem imel tud od Lj do Brežic porabo 3,8 na prvi Mazdi, ker sem vozil v zavetrju kamiona z 90km/h celo pot. Tega ne delam, ampak to so bili tisti časi, ko so bile gume najceneje prav tam, jaz sem pa na eni udarni jami poškodoval gumo, da je dobila bulo in nisem hotel reskirat višjo hitrost. Ampak pač tudi ne bom zdaj trdil, da Mazda porabi 3,8 litra na 100km.

Sej vem, da se norca delaš, sicer sem si pa sam kriv, kaj se sploh matram.

Mal se hecamo ja,pa brez zamere...:prstgor:

Napisano

Boss...ne seri no. Veliko ti dam prav, ampak bučke pa ne trosi, no. 

Poznaš cesto čez Avstrijo od Karavank do Salzburga? V klanec proti Tauerntunelu? Tam ti ne piha v rahel vetrič v hrbet. Tudi če bi, se pri 40 ton skupne teže ne pozna. Pa če se v klanec namesto 84 na uro pelješ 89 je tudi razlika. Pa tudi samo takrat, ko sem OMV nafto tankal, ni pihalo... 

Vidim, da si trd kot diamant in ne upoštevaš drugih ne glede na politično usmerjenost...

Napisano

Vidim, da  tuki na tem forumu kr mal mimo določenih tem udarte debato pa tud mal se norčujete. Al se motim? 

A je to dovoljen? Ker na forumu, pravzaprav na Porsche club GB, kjer sem prijavljen, bi kej tacga  podobnga takoj sankcioniral.🤔

  • Haha 2
  • Začuden 1
Napisano

Saj tam bi verjetno “alter nicke” tudi sankcionairali ane? 🤣😂

  • Všeč 3
  • Haha 2
  • Začuden 1

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
2 hours ago, Mazda59 said:

Vidim, da  tuki na tem forumu kr mal mimo določenih tem udarte debato pa tud mal se norčujete. Al se motim? 

A je to dovoljen? Ker na forumu, pravzaprav na Porsche club GB, kjer sem prijavljen, bi kej tacga  podobnga takoj sankcioniral.🤔

O Alex, zivjo

  • Všeč 1
  • Haha 3
  • Zmeden 1
Napisano (urejeno)
pred 3 urami je Jest napisal:

Saj tam bi verjetno “alter nicke” tudi sankcionairali ane? 🤣😂

@Jest ti vidiš od vsakega IP in točno veš. 👍 😁

Nisem si pa predstavljal tako hitrega in neposrečenega povratka. 🤪

Popravljeno od Janez007
  • Haha 1
  • Zmeden 1
Napisano
pred 8 urami je Shrek napisal:

Boss...ne seri no. Veliko ti dam prav, ampak bučke pa ne trosi, no. 

Poznaš cesto čez Avstrijo od Karavank do Salzburga? V klanec proti Tauerntunelu? Tam ti ne piha v rahel vetrič v hrbet. Tudi če bi, se pri 40 ton skupne teže ne pozna. Pa če se v klanec namesto 84 na uro pelješ 89 je tudi razlika. Pa tudi samo takrat, ko sem OMV nafto tankal, ni pihalo... 

Vidim, da si trd kot diamant in ne upoštevaš drugih ne glede na politično usmerjenost...

 

Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?

 

To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.

 

Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.

 

Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .

 

Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)

Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3

S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2

v2 je hitrost v m/s.

 

Se pravi za hitrost

84km/h je sile 2.988N

89km/h je sile 3.361N

 

Preračunano v moč je to

69kW (85km/h) ... 94KM

83kW (89km/h) ... 113KM

 

pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.

 

Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.

 

 

Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.

 

33112_1.png

Napisano
pred 5 minutami je Boss napisal:

 

Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?

 

To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.

 

Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.

 

Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .

 

Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)

Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3

S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2

v2 je hitrost v m/s.

 

Se pravi za hitrost

84km/h je sile 2.988N

89km/h je sile 3.361N

 

Preračunano v moč je to

69kW (85km/h) ... 94KM

83kW (89km/h) ... 113KM

 

pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.

 

Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.

 

 

Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.

 

Boss, hvala za zadnji odstavek, da je  tudi meni razumljivo. 

Napisano

Zanimivo, da sem imel samo pri nafti od OMV veter v hrbet...in to vedno...

Pa še to...poleti vozil iz luke koper...kadar sem šel popoldan iz Kopra je avto jamral po stari cesti v Črni kal...zvečer oziroma ponoči je pa z isto težo pel in šel hitreje...

Papir prenese vse, kar se izračunov tiče, bi te pa takrat z veseljem povabil za sopotnika, da bi videl razliko...

Pustimo to...razlike v gorivu za BOSSa ni.

  • Všeč 1
  • Haha 1
  • Zmeden 1
Napisano

Hja, jaz imam merjenja zapisana, ti nimaš pa nič, samo občutek. A tudi to nisi slišal, da se pri višjih temperaturah zrak segreje in je manj mulekul kisika na isto prostornino, kot takrat, ko je hladneje. Se pravi načeloma gre poleti vozilo bolje ponoči, ko je hladneje, kot podnevi, ker lahko več kisika spravi na isti volumen in je zato boljše izgorevanje in več moči. To je eden od vzrokov zakaj imajo turbaki intercoolerje, da vsaj nekoliko omilijo slabosti višjih temperatur.

 

Sicer pa da repliciram tvoj zadnji stavek. Pustmo to... razlika v gorivu za SHREKa je.

 

 

Aja, pa še to - hecno, da nisem nikjer zasledil kakšen uraden primerjalni test kvalitete goriv prodajanih v Sloveniji. Tako radi vsi delajo primerjalne teste, tukaj pa ne najdem čisto nič. Če bi bila razlika bi verjetno vsi obešali na velik zvon, če pa razlike ni je pa pač nezanimiva tema. Razen če sem kaj spregledal pa je res nekdo naredil test. Sicer pa če ma kdo čas lahko mal po poraba.com pobrska, ampak sem prepričan, da pri vsaj približno podobni količini tankanj na različnih pumpah razlike več kot kak deci, mogoče dva na 100km ne bi smelo biti.

 

 

33112_1.png

Napisano
pred 18 minutami je Janez007 napisal:

Cene na svetovnih trgih še kar rastejo.😩

slika.thumb.png.0b72c21b98f766c10ba6b61d0bba204c.png

... In posledično tudi cene goriv 😬

  • Všeč 2
  • Žalosten 1

 

 

Napisano (urejeno)
pred 9 minutami je Alex napisal:

... In posledično tudi cene goriv 😬

 

To je vsekakor zelo močno povezano. Zaradi izredno nizkih cen goriv na borzah lani spomladi si je vlada tudi lahko privoščila fiksiranje na 1 €. Vse ostalo je v glavnem PR.

Popravljeno od Janez007
Napisano

V Teksasu imajo tako nizke temperature in neugodne vremenske razmere, da so ustavili črpanje nafte. In seveda vsak tak dogodek spremeni ceno nafte navzgor. Ko boš spet imel možnost se v druge občine vozit se pa zaradi cene spet ne boš mogel... haha😜

  • Haha 2
  • Začuden 1
  • Žalosten 1

33112_1.png

Napisano
pred 25 minutami je Boss napisal:

V Teksasu imajo tako nizke temperature in neugodne vremenske razmere, da so ustavili črpanje nafte. In seveda vsak tak dogodek spremeni ceno nafte navzgor. Ko boš spet imel možnost se v druge občine vozit se pa zaradi cene spet ne boš mogel... haha😜

Če bodo zopet zaprte ne, če gre gorivo gor pa vseeno. Saj je bil že čez 1,3€ liter. :harhar:

 

 

  • 2 tedna kasneje...
  • 2 tedna kasneje...
Napisano

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Če sploh ne napišejo kaj počne ta dodatek je po moje čist navaden placebo.

33112_1.png

Napisano
pred 1 minuto je Boss napisal:

Če sploh ne napišejo kaj počne ta dodatek je po moje čist navaden placebo.

klasično za Petrol..... :) , saj ponujajo vse od kruha do nafte (pa sorry, če je kdo na forumu zaposlen tam....)

Napisano
pred 4 minutami je sportman333 napisal:

klasično za Petrol..... :) , saj ponujajo vse od kruha do nafte (pa sorry, če je kdo na forumu zaposlen tam....)

Da tudi če bi bil. Tako pač je. Enako na pošti. Ponujajo tudi pralne stroje. Le, ko imaš za dobit paket, to traja in traja. Še posebej za pakete iz tujine (kitajska, usa) so specialisti. Se po deset dni potika nekje po Sloveniji. 🤪

  • Všeč 3
  • Haha 1

 

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Svaka čast Toyoti za tole   Ko Japonci odvržejo rokavice WWW.AVTOMANIJA.COM Naslednik legendarnega Lexusa LFA ni Lexus, temveč Toyota.  
    • Ehhh, se vidi, da je vsaj 5 let odkar sem to gledal. Imaš prav. Samo max load zadaj se bolj pumpa za avtocesto. Ostalo je isto.
    • MAX load je lahko na 3.5 bara ... a je to res, da ti tako piše?
    • Hvala še enkrat😃👍...si "priden" za nas lenuhe😄   Imajo pa "drugačne" stroške....sosedu,k ima montažo senčil,tend itd...so vlomili v kombi in ga čisto izpraznili🤨...je ta "šport" med privatniki kar priljubljen...tudi na gradbiščih si med sabo kradejo kot srake...od danes na jutri kupiti vso potrebno orodje je pa kar huda😳       Kot obljubljeno predstavljam Metabo SXE 450 Turbo Tec   SXE 450 TurboTec (600129000) Orbitalni brusilnik | Metabo električnaročna orodja WWW.METABO.COM SXE 450 TurboTec (600129000) Orbitalni brusilnik Metabo - visoka kakovost, zanesljivost in vzdržljivost. Oglejte si Metabo program...   Kot rečeno nekaj posebnega na trgu orbitalnih brusilnikov. Je v bistvu v najvišji zmogljivostni kategoriji,in za razliko od podobnih konkurentov,kateri so pogosto v obliki "konstrukcije kotne brusilke" ali nizkih modelov ala Mirka ponuja tehnično posebnost. Gre za to,da podobni "naj naj"-modeli (Makita,Festool,Bosch,Mirka ipd.) ponujajo le eno velikost nihajnega orbitalnega kroga.Redko in le najbolj dragi modeli ponujajo še t.i.direct drive pogon,kjer motor direktno poganja orbitalni mehanizem. posledica tega so veliko višji obrati krožnika in z tem hitrejši odvzem materiala,a orbitalni nihajni krog ostaja enak. Pri takšnih strojih imaš kot kupec običajno na izbiro nakup stroja z 2,5mm (za fino obbdelavo) ali z 5mm nihajnega kroga (za močnejši odvzem materiala). Tista "direct drive" funkcija pa je odvisno od modela pogosto neuporabna,ker tam nastajajo višje temperature,kar pa hitro uniči "ježka" brusne plošče.   Pri tej Metabo brusilki je pa drugače. Vsaj ne,da bi vedel🙄,a mislim,da tega ne ponuja nuhče🧐. Gre za mehanizem,kjer lahko preklopiš z 2,6mm na 6,2mm nihajnega kroga. Poleg tega pa ta stroj ponuja t.i.Turbo funkcijo,ki premosti regulacijo motorja,in poveča obrate na max. 11.000 obratov/min.,in vseeno "nedirekten" prenos preko elastične drsne spojke iz motorja na ploščo,kar pomeni nižji obrati ob večjih obremenitvah,kar pa je dobro za življensko dobo brusne plošče. Torej vse,kar ponujajo drugi,in še "dva stroja v enem".😃 Je pa res,da je to stroj "klasične" oblike,in da ima seveda "svojo težo"(2,2kg). Torej je namenjen bolj brušenju,kjer nalega na material v ravnini oz. brušenje v vertikali in "nad glavo" hitro predstavlja fizični napor. Je pa stroj izjemno tih in prijeten za delo,ker ne povzroča veliko vibracij ohišja. Zame-tista "ultimativna brusilna mašina",ker "majhnega in lahkega" (Makita BO5010) že imam. Torej Metabo SXE450 TurboTec je stroj,ki je lahko "nežen"za fino obdelavo in če je treba tudi "na pes mater" še preden moraš zagrabiti tračno brusilko. Prav neverjetna pa je mirnost stroja,kar se lepo vidi pri drugem videu,kjer ga tip drži le za kabel (@3:38)😲...odsesavanje prahu v vrečko pa tudi-prav neverjetno (@5:42 naprej)😍   Kupil tukaj👍 za 174,35€ z našim ddv in ptt https://www.baumarkteu.de/metabo-600129000-sxe-450-turbotec-exzenterschleifer-350-w-64151   Dost klobase😅      
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.