Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

pred 6 minutami je Boss napisal:

Pa ne pri potrošnji 13kWh/100km. Lepo te prosim. Sej pravim, to je tko kot bi jaz trdil, da z normalno vožnjo kurim 3,5 litra/100km, kar se sicer s cjazenjem po regionalki s 60km/h celo da naredit.

 

Sem prevozil kar nekaj EV-jev pa vem kolk je realnost sploh kadar je ooogrrooomnooo mestne vožnje.😜

Bolj slabo veš.

 

Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.

 

ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.

 

Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je dvorjan napisal:

Mojstri ... samo nekaj ... teh 4k km in povprečje 48 km/h vključuje ooogrrooomnooo mestne vožnje.

 

Sploh pa - resetirajte vaše števce in se naslednjih 4k km vozite tako, kot se pač vozite (niti vam ne bom govoril o mestni ali zimski vožnji). Potem pa prilepite svoje screenshote in bomo predebatirali. Bomo videli, koliko vas bo dosegalo 48 km/h. Nihče z mestno vožnjo ... #pacienti

 

Saj vem, ko zmanjka tehtnih argumentov, se opirate na vsako bilko ...

i20n avtoceste ne vidi.

Večinoma rush hour služba in nazaj:

Screenshot_20240509_202910_Bluelink.jpg

Screenshot_20240509_203151_Bluelink.jpg

Malo bi družinskih izletov naredla, namesto Focusa in bi bila preko 48km/h.

 

Glede na to, da stojim in da je v mestu 50km/h omejitev. In da imam do službe celo vrsto ležečih, sem ok.

Popravljeno od godlike
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 urami je dvorjan napisal:

Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.

Torej očitno ni narejen za te obremenitve in primeren za vožnjo po AC do Črne gore, ker bi ga skurilo in porabilo bistveno več od prikazane energije. Sedaj me pa res  zanima kako si se cijazil in koliko časa si porabil za takšno razdaljo s to raketo.

Popravljeno od ignacij
  • Haha 1
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 5 urami je dvorjan napisal:

Bolj slabo veš.

 

Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.

 

ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.

 

Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.

 

Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.

 

Bom poskusil še 1x z razlago.

Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE.

Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.

 

Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.

 

Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.

 

Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?

 

Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 13 urami je dvorjan napisal:

Mojstri ... samo nekaj ... teh 4k km in povprečje 48 km/h vključuje ooogrrooomnooo mestne vožnje.

 

Sploh pa - resetirajte vaše števce in se naslednjih 4k km vozite tako, kot se pač vozite (niti vam ne bom govoril o mestni ali zimski vožnji). Potem pa prilepite svoje screenshote in bomo predebatirali. Bomo videli, koliko vas bo dosegalo 48 km/h. Nihče z mestno vožnjo ... #pacienti

 

Saj vem, ko zmanjka tehtnih argumentov, se opirate na vsako bilko ...

Mazde 6 sploh nimajo te postavke, se pač vidi da ni poanta v tem, da gledaš te povprečne hitrosti ampak da jo tiščiš :zoom-zoom:

  • Všeč 2
  • Haha 2
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Boss napisal:

 

Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.

 

Bom poskusil še 1x z razlago.

Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE.

Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.

 

Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.

 

Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.

 

Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?

 

Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.

 

Ja dejansko je tako, da pri teh AC hitrostih precej vpliva na porabo zračni upor in se učinkovitost EV motorjev zgubi. 

Sam imam pri podobnem režimu vožnje pri istem avtu porabo cca 5,8 l/100 km, kar znaša cca 5,8 x 9,5 = 55 kWh energije/100 km. Pri dejstvu, da je učinkovitost ICE cca 30% je efektivna poraba za premikanje "mojega" dizla 55 x 0,3 = 16,5 kWh/100 km, ostalo so izgube, tako da so energetsko (energija, ki jo potrebuje vozilo za premikanje) EV vseeno bolj učinkoviti kot ICE.  V ostale zadeve pa se ne spuščam, vsak pač vozi tisto, kar mu bolj ustreza. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?

 

In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.

 

Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu?

2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo

Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ...

Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.

 

Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...

 

Popravljeno od dvorjan
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Prejšnji vikend smo šli na morje, pa sem prišel tik pred oranžno lučko na Vinico.. imel sem poln avto (3je odrasli in 2 otroka).. natočim na Vinici v 5 minutah in pičimo dol, nakar sopotnica ugotovi, da je doma pozabila iqosa... ja nič, zapeljem dol na Delnicah in gremo na Petrol. Dež lije kot iz škafa. Na moji levi avstrijski par z električnim MG, polno naloženim, zadaj še 2 električni kolesi na thuletu. Na sredinskem zaslonu sem videl tistih 10% v rdečini. Vsak monotono bulita v svoj telefon in čas teče in teče. Otroci mi pijejo žiuce, čakamo sopotnico, da opravi registracijo iqosa (dobesedno registrirat se moraš ob nakupu). Če bi vsakič, ko sem slišal "a bomo že šli" dobil 5 centov, in potem še 10 eur za vsakič ko je en drugmu od otrok prlimou focen, bi danes verjetno že vozil novo Mazdo6. Po 15 minutah odrinem naprej in bolj kot kadarkoli sem si zaželel, da v mojem življenju ne bom v podobni situaciji kot soseda v MG in z zadnjimi sedeži polnimi otrok.

  • Všeč 2
  • Haha 2
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Saj je vse lepo in prav z EV, je pa še kar precej če-jev in nekih predpostavk, ki se morajo izpolniti , da je vožnja nekako primerljiva z ICE..Kar se tiče logistike, ipd..

 

Je šel znanec  s službenim EV audijem na Dunaj, je rekel nikoli več. Toliko enega dodatnega sranja in letanja z iskanjem polnilnice da je joj. Pride do hotela, ki je bil malo izven mesta, valda avto je treba napolnit, vse polnilnice zasedene. Nato ob 10 zvečer nazaj v mesto, poiskat prosto polnilnico, s taksijem nazaj v hotel..Zjutraj isto v obratni smeri. 

Potem pot nazaj v SLO in takoj naprej na balkan...vmes je treba seveda spet polnit in vsa povezana logistika s tem.

 

Hočem rečt, hitro se lahko kaj zalomi - infrastruktura še ni tam kjer bi morala biti - vprašanje če sploh bo kdaj.

  • Všeč 4
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Fascinantno,  koliko energie za prepričevanje en drugega v svoj prav, js pa še kr berem, ko kak tabloid, jao mene. Očitno bo zdaj še kar nekaj elektrike preteklo, preden se bo EV organsko razširil nad celotno populacijo, navdušenci že imajo vsak svoj model, zdej bo pa bolj zanimivo.

 

@dvorjan Kako si tako prepričan koliko bi ti mazda popila na tem istem potovanju? Ni druge, boš moral še enkrat it peljat, pa na koncu pokazat povprečno 48 km/h, pa da se vidi kolko bo pila. Jst na svojem dinozavru še nikoli nisem mel nad 7,5 kadarkoli sem šel  na daljše izlete, tk da težko vrjamem da z trojko nebi  nebi šlo pod to, brez naporov.

Popravljeno od 50keda
  • Všeč 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jah, ocena pač - dokler ne ponovim z ICE, je samo ocena. Ampak glede na to, koliko je bilo prehitevanj, vožnje po hribih, stanja in cijazenja v kolonah - veliko je bilo situacij, ki "dinozavru" niso v prid. Zgolj na relaciji bi verjetno šlo s 6-6,5, ampak vse skupaj pa ni šans. Je 7,5-8 kar realna ocena porabe.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ma tolk kot govori @dvorjan ne bi šlo. Če pridem jaz v Pulo in nazaj z M6 z ženo, otrokoma in polnim prtljažnikom z 2.5l avtomatskim dinozavrom pri hitrosti cca 130km/h na 7,5l porabe, potem ne more M3 za voznjo po regionalkah in cijazenje porabiti 8l.

Popravljeno od ignacij
  • Ljubim 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je dvorjan napisal:

Vožnja do Pule je smeh proti prometu, ki te čaka v Črni Gori

Je ja če se voziš z ICE, z EV s 130km/h ne bi blo tolk smešno.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

WWW.FACEBOOK.COM

I finally killed a Tesla battery due to high milage, presumably! This is a 2016.5 90D that has almost 2900 cycles on the battery that is as...

 zanimivo

 

image.jpeg

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Heh, kake hude debate o porabi...

@Slivkazih ne racuna koliko porabi z bt-jko....ampak pride na cilj..

.nekako tako tudi jaz gledam na voznjo z ICE....lahko se cijazim 130km/h ali pa 180km/h v nobenem primeru pa ne gledam na porabo ker mi je vseeno....vem pa nekaj (imam tudi kolege,ki hodijo na dopust in furajo 100km/h) , da bi se mi v tem primeru odtrgalo....da se bom zaradi porabe cijazil po ac 100na uro....ne hvala😉🤣, sem raje doma  , ccc

  • Všeč 3
  • Ljubim 3
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Tilen5 napisal:
WWW.FACEBOOK.COM

I finally killed a Tesla battery due to high milage, presumably! This is a 2016.5 90D that has almost 2900 cycles on the battery that is as...

 zanimivo

 

Hja to so bile le začetne serije, kjer so še iskali in prepričevali trg, da baterije zdržijo. Zelo hitro so ugotovili, da bodo šli v minus, tko, da danes je garancija na baterijo od 150.000km do 250.000km.

 

Drugače pa ja, če je s prvo baterijo res naredil tolk km samo kapo dol. Verjetno pa je kakšen motor al pa dva pa je vseeno zamenjal.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ena iz arhiva Val-a 202 :

 

365.RTVSLO.SI

V električnem avtomobilu te pozimi zebe zaradi varčevanja z baterijo. Baterije imajo rok trajanja in jih ni mogoče reciklirati. Z električnim vozilom ne prideš daleč, polnjenje pa traja veliko časa.  Res?  Odbita...

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

SIOL.NET

Hrvaški proizvajalec električnih avtomobilov Rimac ni uspel prodati vseh 150 primerkov svojega superšportnika nevera, zato jih verjetno ne bo...

 

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

WWW.ZURNAL24.SI

Fordov vrhovni šef je nenavadno iskreno priznal, da njihovo podjetje korenito spreminja pristop do električnih avtomobilov, saj si nočejo več...

 

A bejš no... ker so vsi brez logike kot svinje navalili na malo korito in ni bilo hrane za vse. Tako so se med sabo dobesedno zjebali. Tesla je v oreng škripcih, razni Riviani ipd bodo pa smo ime v zgodovini.

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Nisem jeze,ker tudi kdo drug bere moje prispevke,in mu lahko pride prav.   Vidim pa,da ne veš,da raglje niso niti za zategovanje,kaj šele za odtegovanje....nobene!-bilokatere! Seveda "domači mojstri" veselo "samo dal"...in kasneje pljuvajo proizvajalca,ko pobere mehanizem raglje....   Raglje so samo za hitrejše vijačenje pri nedostopnosti ipd.!!! Za zategovanje so namenjeni moment ključi!!! Za odtegovanje pa udarni vijačniki ali t.i."braker bar-i"   https://www.amazon.de/Gelenkgriff-Steck-Drehgriff-Schiebegriff-Belastbar-Bruchfest/dp/B010FVT86U/ref=pb_allspark_dp_sims_pao_desktop_session_based_d_sccl_3_5/260-8320235-7813804?pd_rd_w=3HbOK&content-id=amzn1.sym.cdb3cd5b-5b29-4346-8344-90969a97eb77&pf_rd_p=cdb3cd5b-5b29-4346-8344-90969a97eb77&pf_rd_r=VV9X2DCM6FWJJT1CDJKX&pd_rd_wg=i4bXm&pd_rd_r=72dc5606-32c3-4073-b7fa-6c1fdcf86e0e&pd_rd_i=B010FVT86U&psc=1   Just a moment... WWW.AUTODOC.SI  
    • Evo k že glih prosiš   - Alternative avtomobilom so zgolj velika strenjena naselja, kar pri nas še Ljubljana ni. Recimo moj primer iz enwga konca Lj (Rožna dolina) na drug konec Lj v Jarše imam po obvoznici 15min z avtom z avtobusom in potrebnim prestopanjem pa 45min. Dnevno dodatno izgubljena 1. ura, ki mi jo nihče ne plača in gre  na rovaš mojega prostega časa. - Lažje je vrtce povećat na ciljni lokaciji v bljižini delovnega mesta. Še boljša varianta pa da se enemu od starđev prizna 6 urni delovnik, do otrokovega 8 leta. - Delitev na naše in tuje ti bo takoj preprečila EU, tako da lahko pozabiš na rešitev vinjet samo za tujce - Vinjetni sistem je spodbuda, da se uporablja AC namesto lokalnih cest. Ac tudi ne moreš na ta način sploh kasirat, ker se ne ve kdaj bo gorivo bilo trošeno na AC in kdaj lokalno. Tudi izpadi zaradi tankanja v tujini bi bili lahko veliki, saj takrat ta denar ne gre za Slo ceste. Tudi teorija, kdor vel vozi več uničuje za osebni promet ne zdrži, ker to velja zgolj za težki promet in ta je cestninjen drugače. Vedeti je namreč treba, da AC je treba zgradit do konca pa ali se gor pelje en avto ali 10.000 avtov. Zato ne glede ali greš enkrat ali večkrat je to povšal, kot je pri elektriki recimo omrežnina. Ampak, ker gre pri elektriki tudi za dejansko porabo imaš posebej pač obračunano tudi to, kot pri gorivu že danes plačuješ trošarino, ki je nadomestek za pokrivanje stroškov, ki niso vezani zgolj za golo ceno goriva.     Drugač pa, da bomo vsi veseli, se pripravlja v EU dodatno obdavčevanje goriv kot CO2 agenda, ki bo prineselo med 20-40 centi višjo ceno goriva na liter. nekje po letu 2027 je tole predvideno pa ne glede al bo takrat gor Taubi al pa Jajo al pa kdorkoli drug. Tako, da EU se obrača stran od ljudi in nam na vsak način želi otežiti in podražiti življenje.
    • Upam, da ne boš jezn na mene. Potrudil si se ful. Ene izmed najboljših razlag.   Ampak obstaja možnost, da kupim to: Dolga pogonska raglja MILWAUKEE - Žabjek d.o.o. WWW.ORODJE-ZABJEK.SI - zasnova s 90 zobmi in 4° ločnega nihanja za ozke delovne prostore - glava s tankim...   Felne bom odtegnil s tem zlahka. Če sem se na avtu (amortizerji, španerji, ...) s kratko mantral, bo ta zmlela.   Pa še koga lahko mahnem z njo, kot Slivka z lopato. 457mm je že poštena štanga.
    • Lahko me popravite ampak, a ni dimenzija 205/60R16 res več ali manj samo za kombije. Za avtomobile je namreč 205/55R16.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.