Skoči na vsebino

Gume


qwerty

Priporočeno sporočilo

  • Odgovori 4,1k
  • Ustvarjeno
  • Zadnji odgovor

Najbolj aktivni uporabniki v tej temi

To z du?ami so si izmislili tisti, ki so bili ?e tako nesre?ni, ker njihov jekleni konji?ek ni spadal v nobeno kategorijo prese?nikov tipa najbolj?i, najbol tehnolo?ko dovr?en, najhitrej?i, najvar?nej?i, najbolj zanesljiv, najmanj pokvarljiv, najlep?i, najbolj udoben... itd itd. Hja pol pa ostane samo du?a, ki je noprijemljiv pojem pa ga z lahkoto skrije? kamorkoli saj noben ne more preverit ali jo ima ali nima.***

 

 

 

 

 

 

***Katjaa ne me ubit, sej nisem mislil na Alfo ..... ali pa? . hihi

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Bo treba namestiti zimske gume...nekaj po tv govorijo o snegu. :)

 

Res je ... :P 

 

Prometno-informacijski_center_-_Razmere_

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja ja jaz sem ?e naro?il zimske gume za mojo Mazdurino..pol ko bo ?as za to jih dam gor.lp

 

 

Moje so se OK... menjava pa, ko bo cas za to... Sedaj sem kupil se "stumfke", ki naj bi ustrezale za takrat, ko se ne bo zimskih temperatur in snega... poleg letnih gum z ustrezno globino profila ... :)

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Da ?e jaz navedem nekaj ugotovitev o gumah. Zadnja leta, ko letno prevozim nekaj manj kot 20.000 km letno, uporabljam samo zimske gume. Zaradi tega mi se ne spla?a imeti obe vrsti gum. Zimsko gumo zvozim nekje v treh letih, 2 zime in 3-4 poletja. Trditve, da zimska guma poleti ni primerna za vo?njo v glavnem ne dr?ijo. Govorim za normalne voznike in ne dirka?e, ?eprav tudi sam nisem najbolj po?asen voznik. Na mokri cesti je pa? treba upo?tevati nekoliko (lahko re?em zanemarljivo za normalno vo?njo) slab?i oprijem. V nalivih pa je mogo?e celo bolj?a od letne gume zaradi ve?je vi?ine profila. To potrjuje tudi izku?nja iz te?aja varne vo?nje na Vranskem, ko so se vsi s ?primernimi? gumami zaletavali v vertikalno vodno prepreko, jaz pa sem se ustavil cca 5 m pred njo. In?truktor je pri?el pogledat kake gume imam in se ?udil (bile so zimske >Fulda).

S tem na?inom ne pride do staranja gume, saj se v najve? 4 letih zamenjajo z novimi. Ni vam treba skrbeti za zakonske omejitve rabe gum. V zadnji sezoni lahko kalkulirate z zamenjavo, ?e ni snega. Po preteku zime pa jih lahko ?e celo poletje uporabljate, saj je za letne pogoje vo?nje profila ve? kot dovolj. Naslednjo zimsko sezono pa jih zamenjate z novimi gumami iz pretekle sezone.

 

Pazljivost je potrebna pri sve?e mokri cesti (pa saj je potrebna tudi z letnimi gumami), kjer bo oprijem nekoliko slab?i od letnih gum z dobrim profilom. Nekoliko pove?ana poraba goriva (1-2 dl na 100 km) pa ne odtehta ostalih pozitivnih u?inkov take rabe gum.

S takim na?inom sem v zadnjih letih prevozi precej ve? kot 200.000 km, brez vsakr?nih te?av.    

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sirius, jaz pa si upam (iz vozniske prakse) trdit, da ko enkrat zimske M+S srecajo asfalta, ki je ogret na 50 ali vec stopinj in jih veselo trajbas cez dolgo vroce poletje, tedaj pozabi na svoje zimske gume in gres po nove! Verjetno nisem odkril ravnokar tople vode sredi Grenlandije :)

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

sirius, malo me cudi tako razmisljanje ampak ok...

bi ti pa priporocal michelin crossclimate, take sem dal na bencinarko in so letne gume, ki imajo snezinko...

po snegu ne vem se, ampak po suhem in mokrem se peljejo kot vsaka dobra letna guma (sploh preseneca dober obcutek na volanu, verjetno pomaga dejstvo, da so W hitrost in XL nosilnost)

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pozdravljeni,

trenutno imam 18' plati??a in bi za zimske imel 16' ... sem klical na mazdo v BTC in so mi povedal, da imajo v kompletu za 880? original 16' mazda alu plati??a in Dunlop wintersport 5 gume, cena pa tud vklu?uje monta?o in centriranje...pa me zanima va?a mnenja ali se spla?a ?

PS: jeklenke ne pridejo v po?tev, ker je mi avto preve? lep in si zaslu?i alu :P ...

IMG_1241.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ej...Labi se strinjam to, kar si napisal.jaz na obali si ne morem to privo??it..visoke poletne temperature in posledi?no uni?ena zimska guma ,res da nekateri vozniki na obali uporbljajo zimsko gumo celo leto...samo potem je Jeba za vozit.pa tudi poleti izgleda vo?nja nesigurna in ob?utek kot ,da si na barki...he he ..lp

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pozdravljeni,

trenutno imam 18' plati??a in bi za zimske imel 16' ... sem klical na mazdo v BTC in so mi povedal, da imajo v kompletu za 880? original 16' mazda alu plati??a in Dunlop wintersport 5 gume, cena pa tud vklu?uje monta?o in centriranje...pa me zanima va?a mnenja ali se spla?a ?

PS: jeklenke ne pridejo v po?tev, ker je mi avto preve? lep in si zaslu?i alu :P ...

ce ti ni prevec, pol je ok nimas kaj razmisljat

 

ce pa hoces priti ceneje skozi pol se seveda da :)

 

npr take meni izgledajo lepe (gledas da je vecji ET, blizu 50)

http://www.avto.net/_OPREMA/ad.asp?ID=10051058&show=1

 

pol se gume

http://www.gumax.si/index.php/default/dunlop-winter-sport-5-205-60r16-92h.html

 

je to manj 685 EUR, plus montaza in vse, vec kot 725 eur ne bi smelo bit

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

sirius, malo me cudi tako razmisljanje ampak ok...

bi ti pa priporocal michelin crossclimate, take sem dal na bencinarko in so letne gume, ki imajo snezinko...

po snegu ne vem se, ampak po suhem in mokrem se peljejo kot vsaka dobra letna guma (sploh preseneca dober obcutek na volanu, verjetno pomaga dejstvo, da so W hitrost in XL nosilnost)

 

sirius, malo me cudi tako razmisljanje ampak ok...

bi ti pa priporocal michelin crossclimate, take sem dal na bencinarko in so letne gume, ki imajo snezinko...

po snegu ne vem se, ampak po suhem in mokrem se peljejo kot vsaka dobra letna guma (sploh preseneca dober obcutek na volanu, verjetno pomaga dejstvo, da so W hitrost in XL nosilnost)

Odgovarjam na splo?no in ne tebi. Glede gume, ki jo sedaj testira?, mi bo? prenesel izku?nje, ker ?e je po zimi povpre?na, sem jaz raje za slab?e povpre?je poleti, kot pa po zimi.

 

Navedel sem pa? moje izku?nje. Testi ka?ejo na to, da zimske gume poleti rabijo cca. 7 m ve? za zaustavirtev. Zimske pa pozimi okoli 6 m manj kot celoletne. Tudi med raznimi gumami, letnimi in zimskimi, so rezultati zaustavitev odvisni od kakovosti zmesi gume. Tako, da se take razlike javljajo tudi med letnimi, oziroma zimskimi gumami, razli?nih proizvajalcev. Generalno gledano je res, da so letne gume bolj?e poleti, zimske pa po zimi. Navedel sem, da je morebiti za tiste, ki manj prevozijo bolj?a uporaba zimskih gum celo leto, kot to brez te?av delam sam. ?e ?e vzporejamo, pa primerjajmo tudi zimsko gumo, ki je v drugi zimski sezoni, in je bila na vi?jih temperaturah eno poletje in 5 let staro zimsko gumo, ki je v uporabi samo po zimi (pa tudi, kaj pomeni 5 let stara letna guma poleti). Ali vela tudi v tem primeru, da je starej?a zimska guma bolj?a od mlaj?e zato, ker je slednja bila eno poletje na soncu. Na staranje deluje bolj ultravioli?na svetloba, kot sama temperatura, saj ?e bi bilo res, da visoka temperatura uni?uje zmes, potem se gum sploh ne bi dalo narediti. Izdelava gum poteka na veliko vi?jih temperaturah, kot so tiste poleti.

V praksi je z drse?o zimsko gumo veliko la?je voziti poleti, kot pa z zimsko gumo po snegu in ledu.

Moje  izku?nje vsekakor ne veljajo za hitre voznike, tiste, ki vozijo na mejnih vrednostih zmogljivosti gum.

 

Na?eloma pa velja pravilo prilagajanja zmogljivostim gum. ?e vemo, da se bomo na snegu z zimsko gumo zaustavili pri 60 km/h po 60 m, moramo to upo?tevati. Poleti pa bo z isto gumo zaustavna pot pri 100 km/h pa? 50 m namesto 40 in je lahko enaka zaustavni poti letne gume nekega lassa proizvajalca.

Na?eloma pa res -  zimska pozimi, letna poleti. 

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Trditve, da zimska guma poleti ni primerna za vo?njo v glavnem ne dr?ijo. Govorim za normalne voznike in ne dirka?e, ?eprav tudi sam nisem najbolj po?asen voznik. Na mokri cesti je pa? treba upo?tevati nekoliko (lahko re?em zanemarljivo za normalno vo?njo) slab?i oprijem. V nalivih pa je mogo?e celo bolj?a od letne gume zaradi ve?je vi?ine profila. To potrjuje tudi izku?nja iz te?aja varne vo?nje na Vranskem, ko so se vsi s ?primernimi? gumami zaletavali v vertikalno vodno prepreko, jaz pa sem se ustavil cca 5 m pred njo. In?truktor je pri?el pogledat kake gume imam in se ?udil (bile so zimske >Fulda).

 

?al tisti poligon ni referenca. Tam je posebna drse?a podlaga, ki naj bi simulirala sneg in led ter odna?anje vozila pa da se pri tem ne uni?uje samih gum. Zato se seveda tam bolje obnesejo zimske kot letne. Ampak take podlaga nikjer ni na pravih cestah pa naj bodo ?e tako drse?e. Ker je podlaga tako drse?a (sploh ker je namo?ena) se tam resni?no najbolje obnesejo gume, ki imajo ?im manj?o sti?no povr?ino in najve?jo mehkobo, da se prilimajo podlagi. Preizkusil ta drse?i poligon tako z zimaki kot z letnimi in sploh ni primerjave - z letnimi in to ?isto novimi si ve?ino ?asa vrtavka sploh, ?e pripelje? malo hitreje - z zimskimi (starimi tri sezone) se pa nisem nikoli zavrtel. Za primerjavo pri zaviranju na obi?ajnem asfaltu (navadno prva naloga na treningu) pa je bila zgodba diametralno obrnjena. Z letnimi sem uspel ustaviti pri hitrosti 105km/h, z zimaki pa sem pri 90km/h presegel zadnjo ?rto ustavljanja.

 

Ti sicer ?isto verjamem, da pazi? in si varen voznik ampak vseh situacij ne more? predvideti in lahko se zgodi, da bo? neko? rabil ravno tiste metre zaviranja, ki ti jih zimska guma ne omogo?a.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

ce ti ni prevec, pol je ok nimas kaj razmisljat

 

ce pa hoces priti ceneje skozi pol se seveda da :)

 

npr take meni izgledajo lepe (gledas da je vecji ET, blizu 50)

http://www.avto.net/_OPREMA/ad.asp?ID=10051058&show=1

 

pol se gume

http://www.gumax.si/index.php/default/dunlop-winter-sport-5-205-60r16-92h.html

 

je to manj 685 EUR, plus montaza in vse, vec kot 725 eur ne bi smelo bit

 

No hvala za mnenje, ampak sem se vseeno odlo?il za komplet original mazda alu plati??a in dunlop WS 5 ... ampak sem se zmenil za brezpla?no skladi??enje letnih gum :) ... mogo?e bi lahk kakih 100 ? pri?paral na tako kombinacijo, ampak original plati??a so le original :))...

IMG_1241.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

da je vse made in italy, lahko das tele

http://www.gumax.si/index.php/default/pirelli-winter-sottozero-3-225-50r17-98h-xl.html

 

mal sem jih nastudiral, pa pri vecjih dimenzijah, kakor so tvoje, sploh niso slabe...v bistvu so kar zelo dobre in vecinoma na prvih mestih pri testih

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko imate debato o zimskih gumah poleti- kaj za vraga naredite z zimskimi gumami, ki imajo recimo 5 mm profila in so stare 2 sezoni? Za pozimi za moje pogoje neuporabna, za poleti pa avto lep?e izgleda na alu. Sam imam za vse avte dva kompleta, da sam zamenjam, ko pride tisti ?as. V?asih zimske prehitro snamem in se vozim ?e z letnimi pa pade kak?en sneg. Za ravnince verjetno ni te?av, za nas, ki smo pa mal v hribih je pa jeba, ?e nima? dobre obutve. Ne vem kdo se je spomnil za zimsko gumo tiste 4 mm, ko pa vidi? profil pa zgleda kot letna. Recimo, ?e ima? avto na prednji pogon ni te?ava uni?iti enega para zimskih na sezono (tako sem imel na Swiftu gti) pri 4x4 se pa gume ne izrabijo prav veliko.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko imate debato o zimskih gumah poleti- kaj za vraga naredite z zimskimi gumami, ki imajo recimo 5 mm profila in so stare 2 sezoni? Za pozimi za moje pogoje neuporabna, za poleti pa avto lep?e izgleda na alu. Sam imam za vse avte dva kompleta, da sam zamenjam, ko pride tisti ?as. V?asih zimske prehitro snamem in se vozim ?e z letnimi pa pade kak?en sneg. Za ravnince verjetno ni te?av, za nas, ki smo pa mal v hribih je pa jeba, ?e nima? dobre obutve. Ne vem kdo se je spomnil za zimsko gumo tiste 4 mm, ko pa vidi? profil pa zgleda kot letna. Recimo, ?e ima? avto na prednji pogon ni te?ava uni?iti enega para zimskih na sezono (tako sem imel na Swiftu gti) pri 4x4 se pa gume ne izrabijo prav veliko.

Verjemi se obrabijo :hudicek:  :hudicek: , razlika je samo da mora? naenkrat menjat vse 4 in ne samo dveh.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Prejšnji vikend smo šli na morje, pa sem prišel tik pred oranžno lučko na Vinico.. imel sem poln avto (3je odrasli in 2 otroka).. natočim na Vinici v 5 minutah in pičimo dol, nakar sopotnica ugotovi, da je doma pozabila iqosa... ja nič, zapeljem dol na Delnicah in gremo na Petrol. Dež lije kot iz škafa. Na moji levi avstrijski par z električnim MG, polno naloženim, zadaj še 2 električni kolesi na thuletu. Na sredinskem zaslonu sem videl tistih 10% v rdečini. Vsak monotono bulita v svoj telefon in čas teče in teče. Otroci mi pijejo žiuce, čakamo sopotnico, da opravi registracijo iqosa (dobesedno registrirat se moraš ob nakupu). Če bi vsakič, ko sem slišal "a bomo že šli" dobil 5 centov, in potem še 10 eur za vsakič ko je en drugmu od otrok prlimou focen, bi danes verjetno že vozil novo Mazdo6. Po 15 minutah odrinem naprej in bolj kot kadarkoli sem si zaželel, da v mojem življenju ne bom v podobni situaciji kot soseda v MG in z zadnjimi sedeži polnimi otrok.
    • Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?   In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.   Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu? 2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ... Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.   Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...  
    • Nimaš na polici dodatne kombinacije D - Živali? Ker v tem primeru pri večini zavarovalnic ni odbitne franšize, niti ni izgube bonusa ... 
    • "Imamo Mazdo 3 G120 in Mazdo 6 G165, oba z ročnim menjalnikom. Ko se enkrat navadiš na posebnosti tega motorja in prestavna razmerja (je kar razlika med tema dvema avtoma), je vožnja užitek. Pri naši vožnji se motor zelo redko zavrti nad 4.000 obratov in tistih nekaj konjev nad 4.000 pri G120 ne pogrešam."   Mazda 3 je zame glede tega precej boljša, še bolj prijetna za vožnjo.
    • Ja dejansko je tako, da pri teh AC hitrostih precej vpliva na porabo zračni upor in se učinkovitost EV motorjev zgubi.  Sam imam pri podobnem režimu vožnje pri istem avtu porabo cca 5,8 l/100 km, kar znaša cca 5,8 x 9,5 = 55 kWh energije/100 km. Pri dejstvu, da je učinkovitost ICE cca 30% je efektivna poraba za premikanje "mojega" dizla 55 x 0,3 = 16,5 kWh/100 km, ostalo so izgube, tako da so energetsko (energija, ki jo potrebuje vozilo za premikanje) EV vseeno bolj učinkoviti kot ICE.  V ostale zadeve pa se ne spuščam, vsak pač vozi tisto, kar mu bolj ustreza. 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.